SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 39
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
2.
Odnos slovenskih osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija
Mirjana Meško, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Zadnja leta v Sloveniji in po svetu osnovnošolski in srednješolski učitelji opažajo zmanjšano zanimanje učencev za naravoslovne predmete. Posledice tega trenda zaznamo kot pomanjkanje kadra z naravoslovno izobrazbo. Tako se lahko zmanjša kakovost znanstvenega in strokovnega dela, kar ima negativen vpliv v znanosti in v razvoju držav. V tem diplomskem delu smo ugotavljali odnos slovenskih osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija. S pomočjo anket smo pridobili ustrezne podatke in ugotovili, da se je trend zmanjšanega zanimanja za biologijo ustavil. Med osnovnošolci je biologija v samem vrhu priljubljenih predmetov, prav tako se odločajo za nadaljevanje šolanja v naravoslovni smeri. V prehodu iz osnovne v srednjo šolo pozitivnost odnosa do biologije stagnira oziroma malo nazaduje, čeprav maturanti vse pogosteje izbirajo naravoslovne predmete na maturitetnem preizkusu. Glede na naše podatke bodo družboslovne fakultete v prihodnjih letih še vedno polne, medtem ko si bodo predavalnice naravoslovnih fakultet s prihodom sedanjih osnovnošolcev počasi opomogle. Za izboljšanje odnosa osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija bi učitelji morali po mnenju učencev učno snov podajati s pomočjo razgibanih metod dela in predvsem vključevati več praktičnega dela v pouk biologije ter vsebino predmeta povezovati z vsakdanjim življenjem.
Keywords: odnos, biologija, učni predmet, osnovna šola, srednja šola, didaktika biologije
Published: 22.04.2009; Views: 3800; Downloads: 391
.pdf Full text (849,59 KB)

3.
POSKUSI Z VODO V PRVEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Manuela Tot, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi so predstavljeni poskusi z vodo, ki sem jih pripravila za otroke v prvem razredu osnovne šole. V teoretičnem delu so na kratko opisane naravoslovne vede, učni načrt za prvi razred osnovne šole ter lastnosti vode. V empiričnem delu diplomske naloge je predstavljenih deset enostavnih poskusov, ki so primerni tako za predšolske otroke kot tudi za otroke prve triade devetletke. V zadnjem delu diplomske naloge je opisana priprava in izvedba poskusov ter skladnost vsebin z učnim načrtom. Dodani so tudi rezultati opravljenih anket, ki so bile izvedene neposredno pred poskusom in po njem. Predpostavljali smo, da se otroci v šoli premalo učijo ob poskusih in igri. Premalo je igranja z vodo in učenja preko igre pri fiziki ali širšem naravoslovju. To teorijo, da je v šoli preveč učenja in premalo igre, smo po poskusih z otroki v šoli le še okrepili. Poskusi zahtevajo mnogo več časa in potrpežljivosti kot branje knjige ali ogled filma. Verjetno je ravno čas tisti, ki ne dopušča, da bi se otroci učili skozi poskuse in si tako pridobili novo znanje. Vsekakor smo pri otrocih želeli vzpodbuditi zanimanje za naravoslovje skozi igro z vodo. Če bomo otrokom znali na primeren način približati naravoslovne vede, bodo le-ti pridobljeno znanje znali uporabiti v enakih ali podobnih situacijah.
Keywords: poskus, voda, naravoslovje, biologija, kemija, fizika, osnovna šola, prvi razred, otrok, učenje, demonstracije, prikaz, učni načrt, kurikulum, lastnosti vode, priprava in izvedba poskusov
Published: 07.05.2009; Views: 9778; Downloads: 2897
.pdf Full text (4,16 MB)

4.
Prehrana izbranih vrst mrežekrilcev (Insecta: Neuropteroidea) : diplomsko delo
Gregor Zorman, 2009, undergraduate thesis

Keywords: biologija, mrežekrilci, prehrana, Neuroptera, diplomska dela
Published: 21.09.2009; Views: 2484; Downloads: 157
.pdf Full text (960,45 KB)

5.
PODROČJE NARAVE V KURIKULUMU IN PRISOTNOST TOVRSTNIH DEJAVNOSTI V VRTCIH
Urška Kolednik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Področje narave v kurikulumu in prisotnost tovrstnih dejavnosti v vrtcih so uvodoma predstavljena splošna načela, ki jih določa kurikulum za vrtce. Sledi podrobnejša predstavitev področja narave, s poudarkom na različnih metodah, ki bi jih naj vzgojitelji uporabljali pri naravoslovnih dejavnostih. Ob tem je izpostavljena metoda izkustvenega učenja, ki v veliki meri razvija multiplo inteligenco. V teoretičnem delu je tudi velik poudarek na vlogi vzgojitelja in njegovih nalogah pred, ob in po izvajanju naravoslovnih dejavnosti. Na kratko so predstavljene tudi nekatere značilnosti otrokovega spoznavnega razvoja, ki jih je potrebno poznati ob načrtovanju naravoslovnih dejavnosti. Empirični del temelji na raziskavi, opravljeni v mariborskih vrtcih, ki posega na področje pogostosti in načina izvajanja naravoslovnih dejavnosti. Raziskovalna vprašanja izhajajo iz zastavljenih ciljev za izvedene dejavnosti, uporabljenih metod, oblik dela, na opisano aktivnost vzgojitelja in otroka ter integracijo različnih naravoslovnih področij (kemije, fizike in biologije) v posamezne dejavnosti. Ugotovitve kažejo, da je v mariborskih vrtcih največ dejavnosti s področja biologije. Takoj jim sledijo dejavnosti s področja kemije, medtem ko je področje fizike zelo slabo zastopano. Iz raziskave je razvidno tudi, da se vzgojitelji še vedno preveč oklepajo standardnih metod in ne dajejo otrokom večjih možnostih za lastno aktivnost. Med dejavnostmi so bile največkrat izvajane tiste, ki se vežejo na teme o živalih in rastlinah, vremenskih pojavih, ločevanju odpadkov ter o lastnostih različnih snovi.
Keywords: Predšolska vzgoja, biologija, kemija, fizika, metode dela, cilji, kurikulum, naravoslovna dejavnost.
Published: 19.11.2010; Views: 4530; Downloads: 653
.pdf Full text (315,40 KB)

6.
ANALIZA UČBENIKOV BIOLOGIJE ZA DEVETI RAZRED DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Mateja Matjašič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Smo v času, ko je pridobivanje znanja mogoče ob pomoči številne literature in drugih informacijskih virov, ki jih je in jih še razvija sodobna informacijska tehnologija. Vendar pa moramo pri izbiri literature in virov biti pozorni na to, kako kvalitetni so. Enako velja tudi za učna gradiva, ki se jih v šolstvu poslužujejo učenci in učitelji. Današnji trg namreč za posamezna predmetna področja ponuja različne učbeniške komplete, za katere pa ni nujno, da njihovi kvantiteti sledi tudi kvaliteta. V ta namen smo izbrali nekaj učbenikov, za katere smo želeli ugotoviti, ali ustrezajo normativom, podanih s strani Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. Analizirali smo jih glede na njihovo zunanjo in notranjo strukturo in ugotovili, da so posamezni elementi zunanje strukture dobro oblikovani in ustrezajo predpisanim normativom, medtem ko kakovost notranje strukture peša. Glede na pridobljene rezultate, ki pričajo, da učbeniki ne izpolnjujejo priporočenih normativov v enaki meri, bo potrebno izbiri pravega, kvalitetnega učnega gradiva v prihodnje posvetiti več pozornosti. Izbira ustreznega učbenika oz. učbeniškega kompleta je sicer stvar lastne presoje vsakega učitelja, pomembno pa je, da se med ponujenimi učbeniki odloči za tistega, ki mu bo v čim večjo pomoč pri uresničevanju zahtev v skladu s predpisanimi cilji in standardi znanja.
Keywords: učbenik, analiza, učni cilj, Bloomova taksonomija, biologija, osnovna šola
Published: 23.12.2010; Views: 2513; Downloads: 248
.pdf Full text (2,50 MB)

7.
MEDPREDMETNO POVEZOVANJE BIOLOGIJE IN GEOGRAFIJE Z AKTIVNIMI METODAMI DELA
Barbara Čuk, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjem času v svetu in nenazadnje tudi v Sloveniji opažamo porast raziskav in študij, ki dajejo prednost medpredmetnemu povezovanju in aktivnim metodam pouka. S takim načinom poučevanja dosežemo kakovostnejši pouk, dvigne se raven znanja, šolajoči pridobijo nove kompetence in možnosti uporabnega znanja. Prav slednje nas je vodilo k primerjavi slovenskih učnih načrtov za biologijo in geografijo za splošno gimnazijo. Izbrani so bili skupni cilji obeh šolskih predmetov. Na osnovi skupnih ciljev so bile pripravljene naloge, primeri in izročki učnih listov z navodili za učitelje in dijake. Predstavljeni so primeri terenskega in projektnega dela ter eksperimentov, ki povezujejo cilje iz učnega načrta biologije in geografije. Dijakom so aktivni pristopi k pouku, kjer so spodbujeni k odkrivanju, preizkušanju, eksperimentiranju in spoznavanju novih stvari, všeč in jih v prihodnje želijo še več. Tako bi lahko bili primeri iz diplomskega dela v spodbudo za povezavo še drugih predmetnih področij in v pomoč pri načrtovanju pouka in aktivnosti za šolarje.
Keywords: medpredmetno povezovanje, aktivne metode dela, biologija, geografija, učni načrt, primeri terenskega in projektnega dela, primeri eksperimentov
Published: 10.02.2011; Views: 2148; Downloads: 298
.pdf Full text (3,65 MB)

8.
KAKOVOST OCENJEVANJA ZNANJA V OSNOVNI ŠOLI
Ana Antloga, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Glavni cilj diplomske naloge je bil odkriti kakovost znanja v osnovni šoli pri naravoslovnih predmetih (biologija in naravoslovje) s pomočjo testov znanja, ki so ključnega pomena pri preverjanju znanja. V raziskavo so bili vključeni testi znanja, ki so jih sestavili učitelji biologije in naravoslovja iz širšega Celjskega območja Slovenije. S pomočjo omenjenih testov smo analizirali dejansko stanje in kakovost znanja, ki je od učencev zahtevan na določenem pisnem preverjanju. Ugotovili smo, da se dejansko stanje med učitelji zelo razlikuje. Testi znanja so v več kot 50 % nagnjeni k minimalnim standardom. Naloge v testih so nižjega nivoja znanja in so večinoma tipa dopolnjevanja in kratkih odgovorov. Rezultati so hkrati pokazali, da se testi znanja ponavljajo v odvisnosti od učitelja. To pomeni, da ima učitelj stalen vzorec izdelave testov znanja in od takšnega vzorca praviloma ne odstopa prav veliko.
Keywords: testi znanja, biologija, preverjanje znanja, osnovna šola
Published: 05.09.2011; Views: 1620; Downloads: 367
.pdf Full text (388,64 KB)

9.
EKOLOGIJA LESENE GRADNJE
Lidija Kuhelnik, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomska naloga obravnava sisteme lesene montažne gradnje. Opisani so vsi trije sistemi, torej skeletni, okvirni in masivni. Obravnavani so lesni kompoziti za konstrukcije. V nadaljevanju je obravnavana gradbena biologija in zelena trajnostna gradnja. Podrobno je opisana zdrava hiša in njeni materiali. Predstavljen je tudi sindrom nezdrave zgradbe. Opisana je konstrukcijska zaščita lesa in modifikacija lesa.
Keywords: lesena montažna gradnja, skeletni sistem, okvirni sistem, masivni sistem, ekološka gradnja, trajnostna arhitektura, gradbena biologija, zdrava hiša
Published: 01.09.2011; Views: 1923; Downloads: 589
.pdf Full text (1,98 MB)

10.
Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica