1. Uporaba alternativnih pogonov v avtomobilskem prometu : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaSašo Tadina, 2011, undergraduate thesis Abstract: Osebni avtomobili so najpogostejša oblika prevoza. Večina teh avtomobilov pa poganjajo fosilna goriva, ki povzročajo polucijo zraka in globalno segrevanje. Poleg tega pojenjajo tudi zaloge nafte. Fosilna goriva imajo, ekološko in ekonomsko gledano, številne negativne učinke tako na posameznika kot tudi na celotno družbo. Rešitve se ponujajo v obliki alternativnih goriv, kot so biogoriva, utekočinjen naftni plin in električna vozila. Keywords: obremenjevanje okolja, globalno segrevanje, zaloge nafte, biogoriva, utekočinjen naftni plin, električna vozila Published in DKUM: 05.07.2024; Views: 120; Downloads: 9
Full text (1,11 MB) |
2. Proizvodnja trdnih biogoriv s torefikacijo biomaseSanja Potrč, 2018, master's thesis Abstract: Torefikacija je blaga piroliza, ki se uporablja z namenom izboljšanja lastnosti biomase. Proizvodnja trdnih biogoriv s torefikacijo iz različnih virov biomase se je zaradi ekonomskih in tehnoloških zmožnosti izkazala kot zelo učinkovita alternativa premogu v industrijskih aplikacijah. Magistrsko delo prikazuje študijo torefikacijskega procesa, kjer smo odpadno biomaso pretvorili v trdno biogorivo z višjo kurilno vrednostjo in hidrofobnostjo. Material je med procesom izpostavljen inertni atmosferi oziroma atmosferi z zelo nizko koncentracijo kisika. Študija je bila narejena na treh različnih vrstah biomase, mešanem odpadnem lesu, hrastovem lesu in dehidriranem, granuliranem komunalnem mulju iz čistilne naprave. Vzorci so bili termično obdelani v temperaturnem območju od 220 °C do 400 °C, proces je potekal od 30 min do 120 min. Proizvedenim trdnim biogorivom smo izmerili vsebnost vlage, pepela, analitske vlage, hlapnih snovi in delež ogljika, vodika, dušika in žvepla. Določili smo izgubo mase, energijski izkoristek, masni izkoristek, faktor povečanja kurilne vrednosti, indeks stopnje torefikacije v smislu izgube mase, dosežene z zaostrovanjem pogojev torefikacije in delež dekarbonizacije ter dehidrogeniranja. Ugotovili smo, da je vpliv temperature večji od vpliva obratovalnega časa, s podaljšanjem trajanja in povišanjem temperature procesa kurilne vrednosti naraščajo, izguba mase se veča. Optimalna temperatura znaša 260 °C, pri tej temperaturi je najboljše razmerje med izboljšanjem kurilne vrednosti in dovedeno energijo. Nadalje smo pri optimalni temperaturi spreminjali čas procesa. Rezultati kažejo, da optimalni čas procesa znaša 1,2 h, do tega obratovalnega časa imamo pozitivno energetsko bilanco. Torefikacija odpadnega mešanega in hrastovega lesa se je izkazala za energetsko učinkovit proces. Keywords: torefikacija, trdna biogoriva, biomasa, kurilna vrednost, energetska optimizacija Published in DKUM: 05.10.2018; Views: 1747; Downloads: 316
Full text (2,67 MB) |
3. |
4. Izvajanje transporta v skladu s trajnostnimi načeli v večjih podjetjih občine Rogaška SlatinaTina Prah Roškarič, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: Transport je najpomembnejša dejavnost logistike, prav tako je pomembna dejavnost podjetij. Ker je transport tako množično razvit, hkrati pa se število vozil povečuje, se s tem povečujejo tudi emisije toplogrednih plinov. Pri tem največji problem predstavljajo emisije CO2. Emisije negativno vplivajo na okolje, posledično tudi na ljudi, zato je zelo pomembno, da transport izvajamo v skladu s trajnostnimi načeli in tako ohranjamo okolje.
V diplomskem delu je predstavljena logistika, zelena logistika, transport in izvajanje le-tega v skladu s trajnostnimi načeli ter cilji bele knjige o prometu. Predstavljeno je tudi, kako transport izvajajo večja podjetja v Rogaški Slatini, spodbude, kako ga naj izvajajo v skladu s trajnostnimi načeli ter kako transport v skladu s trajnostnimi načeli izvajajo tuja podjetja. Keywords: transport, trajnost, okolje, biogoriva, zelena logistika, negativni vplivi na okolje Published in DKUM: 25.02.2015; Views: 1385; Downloads: 180
Full text (1,04 MB) |
5. Vozni park Pošte Slovenije ter njegov vpliv na okoljeJerneja Tacer, 2013, undergraduate thesis Abstract: Pošta Slovenije je eno izmed podjetij, ki ima obsežen vozni park, posledično pa tudi velik vpliv na okolje.
Z diplomskim delom smo želeli doprinesti k razumevanju problematike varstva okolja. Diplomsko delo je sestavljeno iz štirih delov. V teoretičnem delu smo na kratko opredelili promet oziroma transport, vpliv prometa na okolje ter vrste goriv, ki se lahko uporabljajo za pogon motornih vozil. V drugem delu smo naredili posnetek obstoječega stanja voznega parka Pošte Slovenije, opisali ekološki vozni park ter kritično analizirali porabo goriva in s tem izpust 〖CO〗_2. V tretjem delu diplomske naloge smo na podlagi analize podali tri predloge za rešitev problema. V zadnjem, četrtem delu smo ocenili izvedljivost predlogov za rešitev problema ter ovrednotili pogoje za uvedbo teh rešitev. Keywords: promet, biogoriva, alternativna pogonska goriva, vozni park Published in DKUM: 15.03.2013; Views: 2251; Downloads: 288
Full text (1,20 MB) |
6. VPLIV BIOGORIV NA KARAKTERISTIKE PROCESA VBRIZGAVANJA DIZELSKEGA MOTORJASandi Trplan, 2012, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je bil izvedba meritev hitrosti zvoka v različnih gorivih in mešanicah goriv, s poudarkom na biogorivih. Pri meritvah je bila uporabljena metoda merjenja hitrosti zvoka s tlačnimi senzorji. Uporabljena sta bila dva tlačna senzorja, katera sta bila nameščena na skupni tlačni cevi, na znani razdalji. Senzorja sta nastali tlačni val zaznavala kot spremembo tlaka v določeni točki. Meritve so se izvajale v tlačnem območju od 100 do 700 barov, v zaporednih intervalih po 100 barov. Na podlagi rezultatov meritev in narejeni primerjavi vpliva različnih vrst goriva na karakteristike procesa vbrizgavanja je razvidno, da je s pravim razmerjem biogoriv v mešanici možno doseči podoben vpliv na karakteristike delovanja motorja kot so pri konvencionalnem dizelskem gorivu. Keywords: Goriva, biogoriva, dizel, bioetanol, biodizel, karakteristike procesa vbrizgavanja, merjenje hitrosti zvoka. Published in DKUM: 20.11.2012; Views: 2122; Downloads: 142
Full text (1,59 MB) |
7. |
8. |
9. |
10. |