1. Besedilne vrste na področju zavarovalništvaNejc Fekonja, 2019, master's thesis Abstract: Magistrsko delo predstavlja ukvarjanje z besedilnimi vrstami s področja zavarovalništva in izdelavo poskusa klasifikacije in tipologije le-teh. Naloga je razdeljena na teoretični del, v katerem sem opredelil pojme sporočanje, besedilo, besedilne vrste, slogovne postopke in temeljne elemente pragmatične analize besedil ter izdelave klasifikacije in tipologije besedilnih vrst, in empirični del, ki je posvečen poskusu izdelave klasifikacije in tipologije besedilnih vrst s področja zavarovalništva. Na področju zavarovalništva kot gospodarske panoge srečujemo najrazličnejša besedila, in sicer znanstvena, strokovna, poljudnoznanstvena, zavarovalniškoposlovna, zavarovalniškooglaševalska idr. Gre za področje, ki je jezikoslovno slabo raziskano, zato analiza tipičnih besedil s področja zavarovalništva predstavlja poskus konstituiranja besedil s področja zavarovalništva kot besedilne vrste in uvrstitev le-teh v klasifikacijo in tipologijo besedilnih vrst s področja zavarovalništva, kjer sem na podlagi prototipičnih znotraj- in zunajbesedilnih prvin določil jedrne in mejne besedilne vrste s področja zavarovalništva, ki predstavlja posebno gospodarsko dejavnost z učinki na vseh področjih družbenega življenja, obenem pa gre za področje, znotraj katerega se srečujejo številna znanja iz različnih strok. Naloga predstavlja prvi poskus klasificiranja in tipologiziranja besedilnih vrst s področja zavarovalništva, pri čemer sem se za izdelavo poslužil analitične, sintetične, deskriptivne in komparativne metode. Keywords: sporočanje, besedilna vrsta, klasifikacija, tipologija, zavarovalništvo Published in DKUM: 29.08.2019; Views: 1587; Downloads: 204 Full text (1,66 MB) |
2. Besedilne vrste za razvijanje pisnega sporočanja pri pouku nemščine kot tujega jezikaMateja Cmager, 2016, undergraduate thesis Abstract: Medtem ko se pri pouku nemščine kot tujega jezika predznanje o besedilnih vzorcih in besedilnih vrstah pretežno aktivira pri razvoju bralnih in slušnih jezikovnih sposobnosti, je pričujoča diplomska naloga osredotočena na obravnavanje besedilnih vrst za razvoj pisne kompetence. Vodilno vprašanje pri tem je, kako lahko načrtno pridobivanje znanja o besedilnih vrstah razbremeni in hkrati spodbuja proces pisanja pri pouku nemščine kot tujega jezika. Da bi odgovorili na to vprašanje, so v teoretičnem delu v prvem koraku ugotovljene značilnosti besedilnih vrst. Osnovo za pridobitev potrebnega instrumentarija za klasificiranje besedil je nudila lingvistika besedil in besedilnih vrst. V drugem koraku so tematizirane posebnosti v procesu pisanja. S pomočjo pisnega modela Hayes in Flower je ponazorjeno, kako je možno proces pisanja deliti na več ločenih procesov in kako se lahko ti pri poučevanju pisanja urijo ločeno eden od drugega. V empiričnem delu so se ugotovljena spoznanja preverila z analizo učbeniških kompletov. Pri tem je glavna pozornost veljala poučevanju nemščine kot prvega tujega jezika v gimnaziji. Rezultati kažejo, da besedilne vrste pri razvoju pisne kompetence igrajo pomembno vlogo, saj se lahko s pomočjo besedilnih vzorcev, ki se pri pouku uporabljajo kot primeri obravnavanih besedilnih vrst, ponazorijo elementi kot so jezikovna sredstva in zgradba besedila, ki učenkam in učencem služijo v pomoč pri samostojnem pisanju besedil. Keywords: besedilna vrsta, besedilni vzorec, besedilna kompetenca, pisna kompetenca, pouk nemščine kot tujega jezika, analiza učbeniških kompletov Published in DKUM: 24.06.2016; Views: 1936; Downloads: 141 Full text (699,37 KB) |
3. Eine stilistische und textlinguistische Analyse von Schlagzeilen in den österreichischen Tageszeitungen Kurier und Kronen Zeitung anhand der Textsorten Meldung und BerichtKatja Nemec, 2010, undergraduate thesis Abstract: Ein wichtiges Element jedes Pressetextes sind die Schlagzeilen, die diesen einleiten, und die dessen Inhalt kurz zusammenfassen. Schlagzeilen finden wir im Fernsehen, Radio, Internet und auch in der Presse. Zeitungen und Zeitschriften sind voll von unterschiedlichen Schlagzeilen, die den Lesern unter anderem helfen, sich an den vielen Zeitungsartikeln zu orientieren. Oft dienen Schlagzeilen aber auch als Anreiz für die Leser, einen bestimmten Text zu lesen und dessen Inhalt zu erfahren. Die Hauptabsicht meiner Diplomarbeit war es, die unterschiedlichen stilistischen Mittel der Schlagzeilen zu analysieren und die Gemeinsamkeiten und Unterschiede im Stil von Schlagzeilen zwischen zwei österreichischen Tageszeitungen festzustellen. Die Analyse ergab sowohl Gemeinsamkeiten wie auch Unterschiede, nicht nur zwischen den beiden Tageszeitungen, sondern auch zwischen den Textsorten Meldung und Bericht innerhalb der einen oder anderen Zeitung. Keywords: velik naslov, dnevni časopis, besediloslovje, stilistika, besedilna vrsta Published in DKUM: 16.07.2010; Views: 3313; Downloads: 233 Full text (2,20 MB) |