| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
ZGODOVINA AVTOMOBILIZMA
Nataša Vaupotič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Zgodovina avtomobilizma ni le zgodovina avtomobila kakršnega poznamo danes, ampak sega mnogo dlje nazaj v čas, ko so ljudje za prenos svojih bremen uporabljali vozičke in vozove, za pogon pa veter, roke in noge. Šele kasneje so iznašli oziroma dodali motor z notranjim zgorevanjem. Prvi pravi začetki avtomobila segajo v leto 1769, ko je bilo predstavljeno prvo samohodno vozilo in je bilo namenjeno za vojaške potrebe. Že v tem obdobju in kasneje so bile prav vojaške razmere gonilna sila razvoja avtomobilizma, saj so prav te narekovale hitrejši in učinkovitejši razvoj avtomobila. Največja »revolucija« v zgodovini avtomobilizma se je zgodila proti koncu 19. stoletja, ko je Karl Benz izumil bencinski motor in ga kasneje vgradil v vozilo. Takrat avtomobili zaradi previsoke cene niso bili dostopni širši množici, vendar so bili privilegij premožnejšega sloja ljudi. Ta privilegij družbe je končal Henry Ford, ko je širši množici ponudil prvi serijski avtomobil - model T. Tako je postal glavni cilj izdelovalcev avtomobilov ustvariti »ljudsko vozilo«, ki bo dostopno širši množici ljudi.
Keywords: Avtomobilizem, avtomobil, avtomobilska industrija, avtomobilist, samohodno vozilo, ljudsko vozilo, model T, motorno kolo, motor z notranjim zgorevanjem, bencinski motor, karoserije, podvozja, Karl Benz, Henry Ford, Baron Anton Codelli, Janez Puh – Johann Puch, Stanko Bloudek, Avtomontaža, TAM, Revoz.
Published: 06.01.2010; Views: 6794; Downloads: 940
.pdf Full text (5,53 MB)

3.
HIBRIDNO ELEKTRIČNO VOZILO - NAČRTOVANJE SISTEMA AGREGATA ZA PODALJŠANJE DOSEGA
Rok Bolarič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V delu je opisan postopek zasnove, izdelave in testiranja prototipa podaljševalca dosega. Sestavljen je iz bencinskega motorja Honda GX35, generatorja, podaljška gredi za bencinski motor ter nosilnega dela. Hitrost vrtenja se nastavlja preko servomotorja. Izdelan je tudi ustrezen program za krmiljenje servomotorja. Celoten sistem je vgrajen v prtljažni prostor vozila velikosti 30mm x 30mm x 30mm. Takšni sistemi so uporabljeni v serijskih hibridnih vozilih, kjer je pogon izveden izključno z električnim motorjem. Kot rezervoar energije je uporabljena baterija, ki jo polni bencinski motor. Zasnovali in izdelali smo tudi podaljšek gredi, za bencinski motor. Potrebovali smo ga za namestitev jermenskega pogona, ki prenaša moč iz bencinskega motorja na generator. Prav tako smo dimenzionirali in izdelali jermenski pogon. Na ta način se reši problem omejenega dosega električnih vozil. Za načrtovanje sistema smo uporabili sodobna CAD orodja. Podane so meritve ki smo jih opravili na prototipu.
Keywords: Podaljševalec dosega, bencinski motor, električni motor, hibridni pogon, serijski hibrid, servomotor, mikrokrmilnik
Published: 21.11.2012; Views: 1278; Downloads: 133
.pdf Full text (4,23 MB)

4.
Vpliv različnih gostot in topologij mrež na izračunane karakteristike procesov zgorevanja pri GDI motorju
Uroš Pešaković, 2013, master's thesis

Abstract: Avtomobilska industrija se dandanes sooča z vedno večjimi izzivi, razvojni cikel bencinskega motorja pa mora biti zaključen v izredno kratkem časovnem obdobju. Ugoditi okoljskim predpisom je le eden izmed poglavitnih izzivov, s katerimi so soočeni inženirji. Vsem zahtevam trga je v izjemno kratkem času možno ugoditi le izključno z pomočjo uporabe numeričnimi simulacij (RDT). V ta namen se uporabljajo programska orodja, ki omogočajo izdelavo računskih mrež zgorevalne komore, pri čemer je uporabniku ponujena možnost odločitve med dvema različnima topologijama. Izvedena je bila primerjava rezultatov pridobljenih z računsko mrežo izdelano s pomočjo avtomatiziranega postopka znotraj programa Fire FAME Engine Plus ter strukturirano računsko mrežo izdelano s programom Fire ESE Engine. Glede na pridobljene rezultate različnih topologij in gostot mrež ter debeline in števila dodeljenih plasti za popis razmer tik ob steni, so bila podana priporočila za nadaljnjo delo pri izdelavi tovrstnih računskih mrež.
Keywords: čunalniška dinamika tekočin, bencinski motor GDI, emisije CO2, evropski emisijski standard, sistem za dobavo goriva, zidna funkcija, turbulentni model, večfazni tok, zgorevanje, diskretizacija domene, strukturirana računska mreža
Published: 12.12.2013; Views: 893; Downloads: 102
.pdf Full text (5,23 MB)

5.
Numerična analiza procesa zgorevanja in termične obremenitve bencinskega motorja z direktnim vbrizgom
Simon Gomboc, 2019, master's thesis

Abstract: Razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem v glavni meri narekujejo ekonomski, ter strogi ekološki normativi, ki zahtevajo globalno znižanje emisij izpušnih plinov. Tako se v avtomobilski industriji pojavlja trend manjšanja pogonskih agregatov (»down-sizing«), s katerimi proizvajalci lažje izpolnjujejo zastavljene cilje. Glavna pomanjkljivost teh motorjev je odvajanje sproščene toplote, saj se na manjšem volumnu sprosti večja količina energije. Magistrska naloga predstavlja numerično analizo termične obremenitve bencinskega GDI motorja. Prvi del predstavlja numerično analizo celotnega cikla štiri taktnega motorja, drugi del pa predstavlja termično analizo vitalnih delov strukture in hladilnega medija. Vse simulacije so bile izvedene s programskim paketom AVL FIRE. Rezultati simulacij so bili primerjani z referenčnimi 1D rezultati in predhodno izvedenimi meritvami obstoječega motorja.
Keywords: Računska dinamika tekočin, bencinski motor GDI, emisije CO2, zgorevanje, termična analiza, hladilni sistem, prenos toplote, AVL FIRE
Published: 03.07.2019; Views: 168; Downloads: 29
.pdf Full text (5,03 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica