1. Proizvodnja sintetičnega bencina iz trdnih komunalnih odpadkovMonika Uremović, 2024, master's thesis Abstract: Fosilna goriva so neobnovljivi energetski viri (premog, nafta, zemeljski plin in njihovi derivati), ki so nastali iz starodavnih rastlin in živali. Ta goriva so ključna za današnjo energetsko porabo, saj zagotavljajo okoli 80 % svetovne energije. Kljub njihovemu prispevku k industrializaciji in razvoju imajo negativen vpliv na okolje in podnebje, saj sproščajo ogljik v atmosfero. Fosilna goriva so omejen vir, ki se ne more hitro obnavljati, zato postaja prehod na obnovljive vire, kot sta sončna in električna energija, vse bolj nujen.
Naraščajoče svetovno prebivalstvo povzroča hitro večanje števila trdnih komunalnih odpadkov in s tem povezanih problemov ‒ onesnaževanje okolja, naraščajoči stroški in kopičenje odlagališč z odpadki. V ta namen bi v okviru krožnega gospodarstva razvili alternativne načine obdelave, s katerimi bi zmanjšali količino odpadkov in jih pretvorili v različne vrste energij.
Namen magistrskega dela je izvesti različne simulacije proizvodnje sintetičnega bencina iz trdnih komunalnih odpadkov, od sortiranih, delno sortiranih do nesortiranih, s pomočjo programa Aspen Plus pri različnih pogojih obratovanja (tlak in temperatura).
Najprej smo izvedli simulacije proizvodnje sintetičnega bencina pri sortiranih trdnih komunalnih odpadkih, kjer smo nadalje opazovali vpliv na proizvodnjo s spreminjanjem temperature oziroma tlaka. Nato smo izvedli še simulacijo proizvodnje sintetičnega bencina iz sortiranih trdnih komunalnih odpadkov z uporabo ogljikovega dioksida, predhodno pridobljenega iz dimnih plinov s separacijo na koloni PSA. Na koncu smo izvedli še simulacije proizvodnje sintetičnega bencina iz delno in še nesortiranih trdnih komunalnih odpadkov.
Ugotovitve so pokazala, da so bili najboljši rezultati pri simulaciji proizvodnje sintetičnega bencina iz sortiranih trdnih komunalnih odpadkov z uporabo ogljikovega dioksida iz dimnih plinov, ki je bil predhodno pridobljen s separacijo na koloni PSA. Prav tako so rezultati pokazali, da se proizvodnja zmanjšuje s povečanjem temperature pri istem tlaku in obratno povečuje s povečanjem tlaka pri isti temperaturi. Keywords: sintetičen bencin, sintezni plin, trdni komunalni odpadki, dimni plini, krožno gospodarstvo, simulacija, Aspen Plus Published in DKUM: 09.10.2024; Views: 0; Downloads: 12 Full text (3,04 MB) |
2. Razvoj in implementacija simulacijskega modela reaktorja za Fisher-Tropschevo sintezo za zeleni prehod v AVL CRUISE TM M : magistrsko deloJan Gimpelj, 2023, master's thesis Abstract: V tem magistrskem delu smo se osredotočili na študij in modeliranje visokotemperaturnega Fischer-Tropschevega procesa, s poudarkom na razumevanju procesnih pogojev, vloge katalizatorjev in mehanizmov kemijske reakcije. Fischer-Tropscheva sinteza je kemijski postopek za pretvorbo sinteznega plina, mešanice ogljikovega monoksida in vodika, v ogljikovodike. Osrednji del dela je bil razvoj kinetičnega modela in njegova implementacija v programih Aspen Plus in CRUISETM M. Glavni cilj študije je bil raziskati in primerjati izhodne rezultate obeh programov, opazovati vpliv parametrov, kot so temperatura, sestava vtoka in tlak, na presnovo reaktantov in proizvodnjo produktov, ter proučiti vpliv diskretizacije v programu CRUISETM M. Rezultati analize kažejo razlike v izračunanih vrednostih med obema programoma. V programu Aspen Plus smo opazili večjo presnovo reaktantov oziroma večji masni pretok nasičenih in nenasičenih ogljikovodikov. V obeh simulacijah smo med produkti opazili največji masni delež pentana. V nadaljevanju smo se posvetili primerjavi rezultatov z literaturo, s posebnim poudarkom na analizi parametra α (verjetnost rasti verige), ki vpliva na distribucijo ogljikovodikov na izhodu iz reaktorja. V študiji smo preučevali tudi vpliv različnih faktorjev, kot so temperatura, sestava vtoka in tlak na rezultate reakcije Fischer-Tropscheve sinteze. Rezultati kažejo, da temperatura, sestava vtoka in tlak občutno vplivajo na selektivnost in količino produktov. Študija predstavlja pomemben prispevek k boljšemu razumevanju Fischer-Tropschevega procesa, saj ponuja podrobno analizo vpliva različnih parametrov na reakcijski sistem. Poleg tega kinetični model, implementiran v dveh različnih programskih okoljih, predstavlja koristno orodje za nadaljnje študije in optimizacijo procesa Fischer-Tropsch. Keywords: Fischer-Tropscheva sinteza, CRUISE TM M, Aspen Plus, sintezni plin, bencin, dizelsko gorivo Published in DKUM: 11.09.2023; Views: 360; Downloads: 53 Full text (2,64 MB) |
3. Servisiranje in vzdrževanje motorjev sodobnih osebnih vozilGrega Knez, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo se ukvarjali s servisiranjem in vzdrževanjem motorjev sodobnih osebnih vozil. Ugotavljali smo, kateri tip avtomobila je primeren za določenega voznika oz. za njegove vozne navade. Izvedli smo primerjavo petih avtomobilov različnih znamk, pri čemer smo upoštevali tako dizelski kot tudi bencinski motor. Glede na pridobljene rezultate je za voznike, ki prevozijo vsaj 100.000 km, najbolj primerna uporaba vozila z dizelskim motorjem. Keywords: avtomobili, motor, predpisi, dizel, bencin Published in DKUM: 27.10.2016; Views: 1342; Downloads: 217 Full text (2,11 MB) |
4. GORIVA V KMETIJSTVU IN SPREMEMBE LE TEH OD 2005 DO 2020Dominik Žišt, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu smo opisali razvoj goriv v obdobju od 2005 do 2020, njihov izvor, ter proučili kakšni so deleži porabe posameznih pogonskih goriv v kmetijstvu. Nadalje so predstavljena tudi ostala alternativna pogonska goriva motornih vozil, njihov obseg porabe in načini shranjevanja ter prevoz do kmetij. S pomočjo ankete, ki smo jo izvedli na 16 lokacijah pri 120 anketirancih smo ugotovili, da se v kmetijstvu še vedno od vseh goriv največ uporablja dizelsko gorivo in bencin. Nadalje je bilo ugotovljeno, da kmetje dobro poznajo zakonodajo glede transporta goriv, precej slabše pa je njihovo znanje glede samih sprememb pri zakonodaji o lastnostih goriv, ki neposredno vplivajo na delovanje kmetijskih strojev. Pri najpogosteje uporabljanih gorivih v kmetijstvu (dizel in bencin) smo v zadnjih petnajstih letih ugotovili spremembe v lastnostih, ki negativno vplivajo na okolje (žveplo, svinec, različni aromati …), projekcije pa kažejo, da bo v prihodnosti prihajalo do še večjih sprememb, ki se bodo nanašale tudi na pogonske agregate. Rezultati ankete so pokazali, da se kmetje zavedajo problema sprememb, čeprav sami ne vedo, kako se bo ta problematika rešila. Najverjetnejša rešitev je posodobitev ali zamenjava strojnega parka, ki bo zmanjšal porabo goriv in druge negativne vplive na okolje. Keywords: goriva v kmetijstvu, bencin, dizel, alternativna goriva, zakonodaja, anketa Published in DKUM: 30.05.2016; Views: 1493; Downloads: 120 Full text (506,89 KB) |
5. SIMULACIJA FISCHER - TROPSCHOVE SINTEZE OGLJIKOVODIKOV S PROGRAMSKIM PAKETOM ASPEN PLUSMiloš Ilić, 2013, undergraduate thesis Abstract: Glavni cilj diplomske naloge je pokazati energetsko učinkovitost in ekonomsko analizo Fischer-Tropschove sinteze ogljikovodikov glede na uporabljene surovine in nastale produkte. Za simulacijo procesa je uporabljen programski paket Aspen Plus® V7.3.2.. Simulacija je sestavljena iz dveh delov. V prvem je predstavljena F-T sinteza iz sinteznega plina, v drugem pa ločevanje nastalih produktov sinteze. Sintezni plin je pridobljen z uplinjanjem premoga, njegovo H2/CO razmerje pa je kasneje regulirano z reakcijo z vodno paro (WGS). F-T sinteza poteka v izotermnem reaktorju ob prisotnosti kobaltovega katalizatorja. Glavna produkta sta bencin in plinsko olje, stranski pa plinski tok, ki se uporabi v plinski parnem postroju za proizvodnjo električne energije. Vsi uporabljeni procesni pogoji in parametri so vzeti iz industrije za čim bolj realne rezultate.
V diplomskem delu je natančno opisano načrtovanje posameznih procesnih enot v programskem paketu Aspen Plus® V7.3.2.. Keywords: Fischer-Tropschova sinteza, Aspen Plus® V7.3.2., sintezni plin, vodni potisni plin, bencin, plinsko olje. Published in DKUM: 29.11.2013; Views: 2311; Downloads: 216 Full text (3,05 MB) |
6. |
7. |