| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 36
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Posodobitev sistema lastne rabe v energetskih objektih napetosti 110 kV : magistrsko delo
Denis Leskošek, 2025, master's thesis

Abstract: Lastna raba je ključnega pomena za zagotavljanje stabilnosti delovanja energetskega objekta. Vsak energetski objekt ima svoje specifične sisteme lastne rabe glede na vir napajanja. Sistem lastne rabe mora biti načrtovan tako, da ne vpliva na nihanja v energetskem sistemu. Vira napajanja, tako glavni kot pomožni, morata biti načrtovana tako, da zagotavljata zanesljivo delovanje.
Keywords: sistem lastna raba, dizelski električni agregat, napetostni napajalni transformator, AKU-baterije.
Published in DKUM: 23.04.2025; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (3,54 MB)

2.
Analiza sproščenih elektronov v kemijskih reakcijah LiFePO4 baterije pri predpisanem toku : diplomsko delo
Matic Krašovic, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V tej diplomski nalogi smo analizirali litij-železovo fosfatno oz. LiFePO4 baterijo. Ker se veliko stvari na področju baterij in njihove kemije zamenjuje, smo se odločili narediti nekaj izvirnega v povezavi s tem tipom baterije. Najprej je natančno predstavljeno splošno o baterijah in njihovih lastnostih ter kemiji. Nato sledi glavni in osrednji del raziskave, ki je predstavljal predvsem vprašanje, koliko elektronov se sprosti na 1 cm2 v 1 sekundi v 1 celici pri bateriji in kakšen je tok polnjenja in čas polnitve. Predstavljeni sta dve metodi za izračun sproščenih elektronov in na koncu je narejena tudi primerjava rezultatov med obema metodama. Narejena je bila tudi primerjava, če se kapaciteta [Ah] znižuje, ali bo to na koncu vplivalo na število sproščenih elektronov na 1 cm2 v 1 sekundi ob pogoju, da pustimo enako napetost baterije, enako površino ene celice in enak delež toka. Raziskava je bila rešena analitično in bolj pregledno v programskem paketu MATLAB, kjer so bili izrisani grafi.
Keywords: redoks reakcija, kapaciteta baterije, površina celice, sproščeni elektroni, tok polnjenja
Published in DKUM: 29.01.2025; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (1,35 MB)

3.
Recikliranje grafitne elektrode kontaminirane s kovinami prehodnih elementov : magistrsko delo
Maša Vračevič, 2024, master's thesis

Abstract: Ugotavljali smo ali lahko grafitne anode, predhodno kontaminirane s kationi prehodnih kovin, recikliramo in ponovno uporabimo. Grafitne anode smo izpostavili elektrolitu kamor smo dodali manganove ione v obliki soli Mn(AcAc)2 ter spremljali ali se le-ti vežejo v strukturo grafita, tako kot litijevi ioni. Pri tem smo koncentracije manganove soli v elektrolitu spreminjali in ugotavljali ali koncetracija vpliva na nadaljno elektrokemijsko delovanje celice. Prisotnost manganovih ionov smo ugotavljali s pomočjo ICP-OES analize. Rezultati so pokazali, da ioni prehodnih kovin prisotni v elektrolitu med procesom polnjenja zasedejo mesta na površini grafita. Kontaminirano grafitno anodo smo nato sprali s topilom DMC z namenom, da se iz grafitnega materiala odstranijo odvečne soli ter topila. Za zagotavljanje odstranitve manganovih ionov po postopku spiranja pa je bila zopet uporabljena ICP-OES analiza. Z uporabo topila DMC, ki je podoben sestavi elektrolta, smo uspešno podstranili soli mangana, kar so pokazali rezultati analiz ICP-OES in XPS. Mangana ni bilo možno zaznati na površini grafitne anode oziroma se je le ta nahajal v zelo majhnih koncnetracijah. Spran grafitni material smo uporabili v sveži celici in z elektrokemijskimi tehnikami preverili ali je le-ta primeren za ponovno uporabo.
Keywords: anode, recikliranje, prehodne kovine, elektrokemija, litij ionske baterije
Published in DKUM: 03.09.2024; Views: 50; Downloads: 45
.pdf Full text (3,67 MB)

4.
Trg električnih avtomobilov v Evropi: Gospodarske priložnosti in izzivi
Tilen Baloh, 2023, master's thesis

Abstract: V pričujočem delu smo analizirali evropski trg električnih avtomobilov. Začeli smo s pregledom razvoja električnega avtomobila od začetkov v prvi polovici 19. stoletja do danes. Nato smo preučili stanje trga v Evropi in na drugih večjih trgih danes in predstavili njegovo neomajno rast kljub številnim motnjam, kot so covid-19, kriza polprevodnikov in trgovinska vojna med ZDA in Kitajsko. Nato smo pozornost preusmerili na posamezne proizvajalce in pregledali, kako se nekateri izmed vodilnih soočajo z elektrifikacijo svoje ponudbe. Sledila je ena izmed ključnih tem, in sicer vpliv električnih avtomobilov na okolje, v kateri smo analizirali, ali množično uvajanje električnih vozil res lahko prispeva k zeleni revoluciji, ki jo obljublja. V kolikor uporabljamo elektriko, pridobljeno na trajnosten način, je električno vozilo res čistejše, vendar pa velik vir onesnaževanja predstavljajo baterije. Njihovo dobavno verigo in življenjski cikel smo preučili, izpostavili pa smo probleme, kot so dominantnost Kitajske v celotni dobavni verigi in reciklaža baterij. Sledil je pregled nekaj alternativnih goriv za pogon, med katerimi se je za najbolj obetavnega izkazal vodik. Obravnavali smo tudi razvoj infrastrukture javnih polnilnic po Evropi in nekatere še neuveljavljene alternative, zamenjavo baterije in brezžično polnjenje električnih vozil. Sledila je pomembna tema politike spodbujanja pri uvajanju električnih avtomobilov, to so subvencije in davčne olajšave, ki so ključne za spodbujanje potrošnikov za uspešen prehod k elektromobilnosti, pregledali pa smo tudi evropske ambicije v boju proti klimatskim spremembam v okviru Zelenega dogovora. Kot zadnjo temo smo obravnavali mnenje kupcev in njihovo pripravljenost za nakup električnih vozil, kar smo dodatno preučili z anketiranjem slovenske javnosti.
Keywords: električni avtomobili, evropski trg električnih avtomobilov, EV-baterije, subvencije električnih avtomobilov, kriza polprevodnikov, alternativna goriva, polnilnice, javno mnenje o električnih avtomobilih
Published in DKUM: 23.11.2023; Views: 449; Downloads: 81
.pdf Full text (4,12 MB)

5.
Analiza poslovanja in možnosti optimiranja nabavne verige podjetja
Timotej Peter Valcl, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje načrta optimizacije dobavne verige in proizvodnje baterijskih celic podjetja Tesla. Teoretični del zajema ustrezno literaturo o konceptu in managementu dobavne verige, o konceptih vertikalnih in horizontalnih mej podjetja ter o konceptih in načinih analize podjetja. Aplikativni del diplomskega dela se v prvem delu osredotoča na predstavitev in analizo podjetja ter na analizo trenutne dobavne verige proizvodnje baterijskih celic v podjetju. Drugi del se osredotoča na raziskavo načrta za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic podjetja ter možne aplikacije njihove rešitve v ostalih podjetjih. Ugotovitve diplomskega dela kažejo, da strategija vertikalne integracije podjetja Tesla za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic lahko prinese številne koristi. Načrtovana optimizacija lahko zmanjša stroške, izboljša trajnost podjetja ter prispeva k njegovi uspešnosti. Vendar je treba opozoriti, da ta način optimizacije morda ni primeren za vsa podjetja, saj zahteva velike naložbe v raziskave in razvoj ter dobre poslovne odnose s podizvajalci in dobavitelji.
Keywords: dobavna veriga, horizontalne in vertikalne meje podjetja, optimizacija dobavne verige, analiza poslovanja, litij-ionske baterije, električna vozila, Tesla
Published in DKUM: 11.07.2023; Views: 42240; Downloads: 162
.pdf Full text (2,70 MB)

6.
Električna vozila: rešitev ali nova težava? : rešitev ali nova težava?
Primož Zupan, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili pozitivne in negativne vidike pri masovnem uvajanju električnih vozil z analizo vseh procesov, ki nastopajo v življenjski dobi e-avtomobila. Prav tako smo predstavili problem baterij in razpoložljivost surovin, potrebnih za njihovo proizvodnjo v globalnem smislu ter okoljske probleme, ki jih intenzivno rudarjenje povzroča v regijah, kjer se surovine nahajajo. Opisali smo tudi obremenitve, ki bi nastale na distribucijskih omrežjih električne energije ob masovnem uvajanju e-vozil. V nalogi smo opredelili tudi različne pristope, ki jih uporabljajo države EU pri vzpodbujanju prehoda v e-mobilnost.
Keywords: električna vozila, e-mobilnost, rudarjenje, baterije, okoljske dileme
Published in DKUM: 16.02.2022; Views: 1898; Downloads: 353
.pdf Full text (1,77 MB)

7.
Potencial uporabe hranilnikov energije z namenom doseganja samooskrbe z električno energijo iz sončnih elektrarn
Jan Lokar, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava uporabo hranilnikov energije za skladiščenje proizvedene energije iz sončnih elektrarn. V tem delu je analizirano obratovanje baterijskega hranilnika energije v kombinaciji s sončno elektrarno na podlagi realnih izmerjenih podatkov v obdobju dveh let. Analiziran je vpliv integracije baterijskega hranilnika energije na zagotavljanje samooskrbe z električno energijo. Narejena je tudi študija treh različnih primerov dimenzioniranja sistema. V prvem primeru je dimenzioniran sistem, ki zagotavlja popolno samooskrbo z električno energijo, v drugem primeru je dimenzioniran sistem, ki omogoča neodvisno obratovanje od omrežja, v tretjem primeru pa je dimenzioniran sistem, ki shranjuje višek proizvedene električne energije iz sončne elektrarne v obliki vodika. Opravljena je tudi ekonomska analiza obstoječega sistema sončne elektrarne in baterijskega hranilnika energije. Prav tako je narejena ekonomska analiza vseh treh študij dimenzioniranja sistema. Rezultat magistrskega dela dokazuje, da je možno dimenzionirati sisteme za popolno samooskrbo in neodvisno obratovanje od omrežja, vendar so ti sistemi predimenzionirani in so ekonomsko neupravičeni. Splošno gledano integracija hranilnikov energije negativno vpliva na ekonomsko upravičenost investicije, saj ne prinaša neposrednih finančnih koristi. Kazalci ekonomske upravičenosti investicije so pokazali, da se investicija v sisteme sončne elektrarne in hranilnike energije ne splača. Iz ekonomskega vidika so hranilniki vodika boljši za shranjevanje energije od baterijskih hranilnikov energije.
Keywords: samooskrba, sončne elektrarne, hranilniki energije, baterije
Published in DKUM: 03.12.2021; Views: 1486; Downloads: 258
.pdf Full text (5,06 MB)

8.
Določanje napolnjenosti baterij z uporabo umetnega nevronskega omrežja : magistrsko delo
Rok Rečnik, 2019, master's thesis

Abstract: Glavni cilj magistrske naloge je določitev stanja napolnjenosti baterij s pomočjo umetnega nevronskega omrežja. Določitev stanja napolnjenosti (SOC) baterij predstavlja velik izziv, saj je SOC težko natančno določiti. V delu je bil obravnavan tip izredno zmogljivih Toshibinih litij-ionskih baterij s titanovim oksidom (LTO). Na podlagi pregledane literature je bila izbrana metoda določanja SOC z umetnim nevronskim omrežjem. S pomočjo namensko izdelanega testerja baterij so bile opravljene meritve toka, napetosti in temperature baterije. Meritve so bile izvedene s pomočjo merilnega sistema Dewesoft Sirius HS. Podatki so bili obdelani v programskem okolju Matlab, kjer se je tudi kreiralo in naučilo umetno nevronsko omrežje. Testi nevronskega omrežja so pokazali, da je sposobno napovedovanja SOC. S pomočjo programa v Simulinku so bili izvedeni testi za napovedovanje SOC v realnem času.
Keywords: umetna nevronska omrežja, določanje stanja napolnjenosti baterij, litij-ionske baterije, LTO
Published in DKUM: 21.11.2019; Views: 1930; Downloads: 356
.pdf Full text (8,88 MB)

9.
Polnilec baterije za gozdarski voziček : diplomsko delo
Rok Arnšek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavil polnilec baterije za gozdarski voziček. Nato sem, vezano na temo diplomske naloge, predstavil gozdarski voziček žičnice Savoy 2500HS premium, njegove komponente, delovanje, predstavil 3D model in se osredotočil na problem polnjenja baterije. V nadaljevanju sem opisal postopek načrtovanja in izdelave tiskanega vezja v programu Eagle, izvedbo elektronske karte, potopnega spajkanja in programske opreme za krmiljenje vozička žičnice.
Keywords: polnilec baterije, elektronsko vezje, programska oprema
Published in DKUM: 06.09.2019; Views: 2240; Downloads: 52
.pdf Full text (1,61 MB)
This document has many files! More...

10.
Načrtovanje in izdelava laboratorijskega testerja baterij
Črt Sužnik, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je opisan postopek načrtovanja in izdelave laboratorijskega sistema za testiranje (testerja) baterij. Osrednji del testerja je razvojna plošča podjetja Texas Instruments. Slednja krmili nastavljivo breme in omejevalnik polnilnega toka, izveden z MOSFET tranzistorji. Za izdelavo testerja baterij so bile najprej izbrane komponente za celoten sistem. V programu LTspice je bila narejena simulacija ciklanja baterije z uporabo izbranih komponent, nato je bilo dizajnirano še tiskano vezje. Programska koda je bila sestavljena v Simulinku, ki je dodatek programskega paketa Matlab. Končan tester baterij je bil pregledan s termovizijsko kamero, nato so bili pri različnih tokih preizkušeni načini ciklanja, praznjenja in polnjenja baterij.
Keywords: testiranje baterij, elektronsko breme, regulacija toka, ciklanje baterij, litijeve baterije
Published in DKUM: 18.03.2019; Views: 1461; Downloads: 228
.pdf Full text (4,65 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica