| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 88
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Učinek vaje prostorskih pojmov in barv na jezikovni razvoj otrok v kombiniranem oddelku : diplomsko delo
Alja Rader, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Pri diplomskem delu z naslovom Učinek vaje prostorskih pojmov in barv na jezikovni razvoj otrok v kombiniranem oddelku smo ugotavljali rabo in razumevanje prostorskih pojmov in poznavanje barv. V teoretičnem delu smo se osredotočili na govorni razvoj, pripovedovanje, dejavnike, ki vplivajo na govorni razvoj, ter razvoj prostorskih pojmov in barv. V empiričnem delu so prikazani in interpretirani podatki začetnega in končnega preverjanja. Sodelovali so otroci iz kombiniranega oddelka, stari so bili od dveh do štirih let. S preverjanji oziroma z raziskavo smo želeli ugotoviti, kako dobro otroci razumejo in uporabljajo prostorske pojme, kako starost vpliva na poznavanje prostorskih pojmov in barv, kakšno je njihovo poznavanje barv ter kakšen je napredek otrok med prvim in drugim preverjanjem. Preverjanji sta bili izvedeni v razmahu štirih mesecev. Obe preverjanji smo izvajali na enak način, vsi otroci so imeli enake pogoje, saj smo le tako pridobili pristne rezultate. S pridobljenimi rezultati, ki smo jih dobili pri otrocih starih od dveh do štirih let, so ti pokazali napredek med začetnim in končnim preverjanjem glede na rabo in razumevanje prostorskih pojmov ter poznavanja barv. Ugotovili smo, da je pri nekaterih otrocih napredek večji, pri nekaterih pa nekoliko manjši.
Keywords: jezikovni razvoj, prostorski pojmi in barve, kombinirani oddelek
Published in DKUM: 14.05.2024; Views: 182; Downloads: 18
.pdf Full text (2,03 MB)

2.
Uporaba pigmentov v slikarski praksi nekoč in danes : magistrsko delo
Eva Britovšek, 2023, master's thesis

Abstract: Cilj magistrskega dela je bil raziskati pigmente, bolj podrobno, ugotoviti, ali je mogoče, omejeno na naš čas in prostor, pridobiti primerne pigmente za slikarsko ustvarjanje, kot so to počeli stari mojstri, ter jih primerno pripraviti, očistiti in uporabiti. V teoretičnem delu magistrske naloge smo raziskali barve, njihove lastnosti in naš zaznavni sistem, ki je odgovoren za zaznavanje le-teh. Nato smo ločili barvila od pigmentov in se osredotočili na pigmente, opisali in primerjali njihove lastnosti, kako so jih pridobivali, za kaj so jih uporabljali ter ostala zgodovinska dejstva. Seveda smo omenili tudi slikarske nosilce ter veziva. V praktičnem delu smo se najprej osredotočili na iskanje materialov za izdelavo pigmentov v okolici, nato na obdelavo ter čiščenje, da smo pridobili pigment. Pigmente smo nato uporabili v kombinaciji z različnimi vezivi in to analizirali.
Keywords: pigment, slikarske tehnike, vidno zaznavanje, barve, barvila, nosilec, vezivo
Published in DKUM: 09.01.2024; Views: 285; Downloads: 22
.pdf Full text (8,75 MB)

3.
Povezanost med otrokovimi čustvi in njegovo izbiro barv v likovnih delih : magistrsko delo
Klementina Kerčmar, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Povezanost med otrokovimi čustvi in njegovo izbiro barv v likovnih delih je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so predstavljene barve in njihove lastnosti, kakšno vlogo imajo pri otrokovih likovnih delih in kako so povezane s čustvi. Ker imajo čustva velik vpliv na ljudi in otroke, smo del posvetili raziskovanju le-teh. Izpostavljena so temeljna in sestavljena čustva, s katerimi se največ srečujemo v vsakdanjem življenju in njihovo odražanje v otroških likovnih delih. Obdelali smo razvoj otroških likovnih del in se osredotočili na starostno obdobje otrok, pri katerih smo izvedli naše raziskovanje. V empiričnem delu smo s pomočjo vprašalnika ugotavljali, ali branje pravljice s pozitivnimi in negativnimi književnimi liki vpliva na izbiro barv v otroškem likovnem delu. Analizirali smo barve, ki so jih izbrali pri pozitivnih in negativnih književnih likih, in prišli do ugotovitve, da v večini izbirajo barve, ki jih predhodno povezujejo z znanimi in realnimi stvarmi. V drugem delu smo v naši raziskavi s pomočjo ocenjevalne lestvice želeli izvedeti, ali učenci tretjega in četrtega razreda povezujejo barve z različnimi čustvenimi stanji, katere so barve, ki jih ne marajo, katere so njihove najljubše barve, ali obstajajo razlike glede na spol pri povezovanju pozitivnih čustev s toplimi barvami in negativnih čustev s hladnimi barvami. Ugotovili smo, da otroci izbirajo hladne barve tudi pri pozitivnih čustvih in obratno.
Keywords: barva, čustva, tople in hladne barve, psihodiagnostična vrednost barv, likovno izražanje
Published in DKUM: 31.08.2023; Views: 289; Downloads: 28
.pdf Full text (2,84 MB)

4.
Celostna grafična podoba "Sweet Peak" : diplomsko delo
Neža Sešel, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Celostna grafična podoba je ključni del podjetja. Omogoča učinkovito komuniciranje s potrošniki, predstavljanje blagovne znamke in trženje. V diplomskem delu smo obravnavali namen in funkcijo celostne grafične podobe, njenih elementov in kako se uporablja na spletni platformi Instagram. Prav tako smo analizirali celostne grafične podobe podjetij, ki delujejo na področju slaščičarstva. V praktičnem delu je predstavljen proces ustvarjanja in aplikacije celostne grafične podobe spletne slaščičarne.
Keywords: grafično oblikovanje, celostna grafična podoba, logotip, barve, tipografija
Published in DKUM: 21.10.2022; Views: 647; Downloads: 134
.pdf Full text (4,03 MB)
This document has many files! More...

5.
Vpliv matriksa na vsebnost 1,2-benzizotiazol-3(2h)-ona v zidnih barvah : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje
Neža Švajger, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko nalogo smo namenili preučevanju vpliva matriksa na vsebnost biocida 1,2-benzizotiazol-3(2H)-ona (BIT-a) v vzorcih zidnih barv, ki jih proizvajajo v gospodarski družbi Helios TBLUS v Domžalah. Raziskavo smo izvedli na sedežu podjetja Helios v kemijsko-analitskem laboratoriju. Koncentracijo biocida smo določevali s pomočjo tekočinske kromatografije visoke ločljivosti (HPLC). Zaradi večje selektivnosti in občutljivosti metode smo meritve opravili z masnim detektorjem, kjer nas je zanimala natančna kvantifikacija BIT-a v vzorcih in komponentah zidnih barv. Testirali smo, kako na koncentracijo biocida vplivajo glavne komponente, ki sestavljajo premaz na vodni osnovi. Naš cilj analize vzorcev je bil določiti komponento premaza, ki ima največji vpliv na kvantitativno določanje biocida BIT v zidnih premazih. Osredotočili smo se na vpliv vode, veziva, polnila, pigmenta in omakala, ki ga je vseboval naš testni vzorec. Najprej smo vzorcu barve postopoma odvzemali glavne komponente in ugotavljali, kje je prišlo do največjih razlik med dodano in izmerjeno vrednostjo biocida. Nato smo analizirali še posamezne komponente premaza, pred in z dodano določeno koncentracijo BIT-a. Meritve kažejo, da ima največji vpliv na vsebnost BIT-a vezivo, saj smo pri analizi med dodano in izmerjeno koncentracijo BIT-a v vezivu opazili največjo razliko. Vsako meritev smo izvedli v treh paralelkah in tako preverili ponovljivost naših rezultatov. Kromatograme smo ovrednotili s programom Empower 3. Statistično obdelavo rezultatov smo izvedli s pomočjo programov Microsoft Excel in Power BI.
Keywords: izotiazolinoni, biocidi, barve na vodni osnovi, 1, 2-benzizotiazol-3(2H)-on, tekočinska kromatografija
Published in DKUM: 07.09.2022; Views: 561; Downloads: 87
.pdf Full text (2,29 MB)

6.
Motiv plesa v likovni umetnosti v drugi polovici 19. stoletja in prvi polovici 20. stoletja : magistrsko delo
Mateja Duh, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Motiv plesa v likovni umetnosti v drugi polovici 19. stoletja in prvi polovici 20. stoletja smo raziskovali tematiko plesa kot motiv, ki se pojavlja v likovnih delih. Govorili smo nasploh o plesu in o tem, kako se je pojavil v likovni umetnosti. Motiv smo raziskovali v evropskem prostoru v časovnem okviru od druge polovice 19. stoletja do prve polovice 20. stoletja. Motiv, ki smo ga raziskovali, smo podrobneje interpretirali na podlagi izbranih avtorjev. Naša glavna predpostavka je bila, da se izbrani motiv razlikuje glede na zgodovinski kot tudi individualni-psihološki kontekst, v katerem je umetniško delo nastalo. Želeli smo ugotoviti, kakšen vpliv so imele umetniške smeri, ki so se v tem času razvijale na umetnike ter njihova dela, in kako se je to odražalo pri upodobitvah motiva plesa. Zanimal nas je tudi vpliv individualnega družabnega življenja na umetniška dela. Spraševali pa smo se tudi po namenu in funkciji slikarskih del.
Keywords: ples, glasba, barve, likovna umetnost
Published in DKUM: 22.04.2022; Views: 851; Downloads: 69
.pdf Full text (1,95 MB)

7.
Vloga in pomen barv pri zaznavanju vizualnih sporočil v kontekstu ekspresivne tipografije : diplomsko delo
Valentina Ciglar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Grafično oblikovanje lahko vsakodnevno opazujemo okoli nas. Razdelimo ga lahko na več elementov, ki jih povezujejo, npr. tipografija, barva, oblika itd.. Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. V prvem delu smo predstavili relevantno teorijo za lažje razumevanje drugega praktičnega dela diplomske naloge. Temeljito smo predstavili tipografijo in ekspresivno tipografijo, ki sta v našem primeru najpomembnejši. Hkrati smo obravnavali barvo, ki je neposredno povezana z obema elementoma in je prav tako bistvena. V praktičnem delu so bili naši cilji najprej predstaviti izbrane grafične oblikovalce, nato pa skozi grafična dela izvesti analizo vpliva barv v kontekstu ekspresivne tipografije in nasploh.
Keywords: Tipografija, grafično oblikovanje, barve, ekspresivna tipografija
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 924; Downloads: 120
.pdf Full text (6,84 MB)

8.
Optimizacija postopkov končne obdelave v proizvodnji pigmenta TiO2 : magistrsko delo
Jaka Kugler, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo prikazuje raziskavo o optimizaciji postopkov končne obdelave pigmenta titanovega dioksida. Osredotočili smo se predvsem na optimizacijo postopkov omakanja ter na anorganske in organske površinske obdelave pigmenta za uporabo v tiskarskih barvah. TiO2 pigmenti so običajno veliki nekje med 150 in 300 nm, vendar zlahka aglomerirajo v vodnih medijih, kar pa je odvisno od pH suspenzije delcev TiO2 in uporabe površinsko aktivnih sredstev. Da bi dosegli najboljše lastnosti tiskarskih barv je potrebno delce ločiti drug od drugega. V ta namen je treba v nadzorovanih pogojih izvajati postopke omakanja in površinske obdelave. Z laboratorijskim delom smo ugotovili, da zniževanje pH suspenzije kalcinata poveča tvorbo aglomeratov delcev TiO2. Preučili smo tudi vpliv različnih površinsko aktivnih sredstev, ki izboljšajo disperzibilnost v postopku omakanja. Anorganska površinska obdelava je bila izvedena z Al2O3, katerega vir sta bila prekurzorja NaAlO2 in Al2(SO4)3. Preučili smo vpliv kontroliranih in nekontroliranih pogojev na anorgansko površinsko obdelavo in kakšne so razlike, če uporabljamo samo natrijev aluminat ali natrijev aluminat in aluminijev sulfat skupaj. Organsko površinsko obdelavo smo izvedli z različnimi površinsko aktivnimi snovmi. Uspešnost površinske obdelave in morfologijo delcev TiO2 smo določili s pomočjo presevne in vrstične mikroskopije. S pomočjo aparature za merjenje zeta potenciala smo določali spremembe elektrokemičnih lastnosti delcev TiO2. Spremljali pa smo tudi velikost in porazdelitev delcev pigmenta. Optične lastnosti pigmentov TiO2 smo določali z metodami določevanja efektivnosti sipanja svetlobe, opacitete, podtona in sijaja v tiskarskih barvah. Kontrolirana anorganska površinska obdelava (pH in temperatura) z aluminijem zmanjša porazdelitev velikosti delcev TiO2 in izboljša sposobnost dispergiranja delcev TiO2 v vodi. Pri procesu organske površinske obdelave pa smo z določenimi modifikatorji izboljšali površinsko napetost pigmenta TiO2, disperzibilnost pigmenta v vodi in optične lastnosti pigmenta v tiskarskih barvah.
Keywords: titanov dioksid, pigment, površinska obdelava, tiskarske barve, SEM analiza, efektivnost sipanja svetlobe
Published in DKUM: 06.10.2021; Views: 1136; Downloads: 187
.pdf Full text (4,04 MB)

9.
Celostna grafična podoba - primer podjetja "Dajnko Photography" : diplomsko delo
Mitja Potočnik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se ukvarja s tematiko celostne grafične podobe (CGP). Opisano bo, zakaj se CGP uporablja in katere so prednosti uporabe. Podrobneje bodo opisani elementi, ki so prisotni v celostni grafični podobi in kakšne vrednosti lahko nosijo. Nato bo v praktičnem delu sledila analiza nekaterih celostnih grafičnih podob s podobnih področij in kasneje še proces ustvarjanja celostne grafične podobe v namene identifikacije fotografskih storitev.
Keywords: celostna grafična podoba, oblikovanje, barve, tipografija
Published in DKUM: 03.11.2020; Views: 1113; Downloads: 111
.pdf Full text (2,05 MB)
This document has many files! More...

10.
Ples kot izhodišče za grafično ustvarjanje
Teja Kodela, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu raziskujemo, kako in zakaj je lahko ples osnova za ustvarjanje v grafični tehniki monotipija. Osredotočili smo se na telo in korake plesalke ali plesalca, ki preko gibanja puščajo sledi. Poleg tega smo vključili še glasbo in na ta način povezali tri različna umetniška področja. Magistrska naloga je sestavljena iz treh delov: v prvem delu so predstavljeni umetniki, ki so se ukvarjali z raziskovanjem gibanja človeškega telesa v povezavi z likovno in vizualno umetnostjo. Predstavili smo načine izražanja in medije, v katerih so predstavljena njihova umetniška dela. V magistrskem delu se osredotočamo na gibanje človeškega telesa, zato smo v prvem delu več poudarka dali performansu (performance art), plesu, glasbi in grafični tehniki monotipiji, s katero smo to gibanje lahko prikazali. Umetnike in pojme smo predstavili teoretično in zgodovinsko. V drugem delu magistrskega dela je predstavljena delavnica, ki smo jo izvedli z dijaki. Pod našim mentorstvom so svobodno, brez koreografije, plesali na izbrano glasbo, sami pa so določili tudi barvo. Zanimalo nas je, kaj so ob plesnem izražanju občutili in kakšna je bila njihova celotna izkušnja delavnice. S predstavitvijo grafike na sodoben način smo se želeli poglobiti v njihov svet, se jim približati in jih razumeti. Poleg tega smo predstavili različne vrste plesa, barve, zvrsti glasbe ter analizo nastalih grafičnih del dijakov. V tretjem delu predstavljamo svoja grafična dela narejena s pomočjo izbranih družabnih plesov. V tem delu se osredotočamo na likovno analizo različnih monotipij, ki so narejene na dva načina: z vnaprej določenimi koraki in svobodnim izražanjem. Zanimala nas je razlika med tema dvema pristopoma. Menimo, da je smiselno povezovanje različnih vrst umetnosti, saj smo skozi izvedbo delavnice ugotovili, da je takšno likovno izražanje za mladostnike zelo zanimivo in koristno.
Keywords: Performance art, grafika, ples, glasba, barve
Published in DKUM: 28.01.2020; Views: 1569; Downloads: 194
.pdf Full text (3,62 MB)

Search done in 19.57 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica