| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 75
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
Vpliv dodajanja enoloških taninov v različnih fazah alkoholne fermentacije na fizikalno-kemijske lastnosti vina sorte 'modri pinot'
Urška Bračko, 2020, master's thesis

Abstract: Proučevali smo vpliv dodajanja treh enoloških taninov (Protanin R, Gallotanin B, Galitan Agrovin) v različnih fazah alkoholne fermentacije grozdnega soka (na začetku fermentacije, med njo in na koncu fermentacije) sorte 'Modri pinot' na vsebnost skupnih fenolov, antocianinov, taninov, mineralov ter nianso in intenziteto barve vina. Na povišanje vsebnosti skupnih fenolov je značilno vplival dodatek Gallotanina B, ki smo ga dodali med fermentacijo. Vsebnost taninov se je v primerjavi s kontrolnim vzorcem značilno zvišala ob dodatku Gallotanina B in Galitan Agrovin na koncu alkoholne fermentacije. Čas dodajanja taninov in vrsta tanina sta vplivala na nianso barve vina, na vsebnost antocianinov in na intenziteto barve vina. Najvišja vsebnost antocianinov je bila v vzorcu s Protaninom R, dodanim med alkoholno fermentacijo, kjer je bila tudi niansa barve najvišja. Največja intenziteta barve pa je bila v vzorcu s Protaninom R, ki smo ga dodali na koncu fermentacije.Vsebnost Mn, Fe in Zn v vinu je bila odvisna od časa dodajanja taninov, vsebnost Fe pa tudi od vrste dodanega tanina.
Keywords: enološki tanini/ antocianini/ 'Modri pinot'/ barva/ minerali
Published: 16.06.2020; Views: 371; Downloads: 58
.pdf Full text (1,34 MB)

2.
Vpliv vključevanja krmnih dodatkov z antioksidativnim potencialom na barvo mesnih izdelkov
Helena Zver, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi smo ugotavljali vpliv vključevanja krmnih dodatkov z antioksidativnim potencialom na barvo mesnih izdelkov (suhe vratovine in pancete). Vzorci mesnih izdelkov so izhajali iz poskusa, v katerem so prašiči v obdobju pitanja (60-130kg) dobivali krmo z različnimi krmnimi dodatki. Kontrolna skupina (n=9) je dobivala klasično krmo za pitanje, pri ostalih treh skupinah pa je bil v standardni obrok dodan hmelj (n=11), tanin (n=11) ali vitamin E (n=5). Barvo mesnih izdelkov smo merili s spektrokolorimetrom in sicer barvne parametre L* (svetlost), a* (odtenek rdeče barve) in b* (odtenek rumene barve). Pri vratovini smo barvo izmerili na svežem prerezu, pri panceti pa smo meritev ponovili še nekajkrat (6-krat v obdobju 1-6 ur ter 1, 2, 3, 4, 7, 14 in 21 dni po rezanju), s čimer smo želeli analizirati obstojnost barve. Krmni dodatki niso vplivali na barvo vratovine. Pri panceti smo ugotovili, da imajo krmni dodatki določen vpliv na barvo izdelka, vendar pa ne vplivajo na obstojnost barve (opažena je bila neznačilna interakcija med časom merjenja in krmnim dodatkom). Čas shranjevanja ni imel vpliva na barvni parameter L*, vrednosti parametra a* so ves čas merjenja padale, parametra b* pa naraščale. Med krmnimi dodatki sta nekoliko večji vpliv na barvo pokazala vitamin E in hmelj, vendar vpliv posameznega dodatka ni bil vselej enakoznačen, zaradi česar o kakršnem koli vidnejšem vplivu izbranih prehranskih dodatkov ne moremo sklepati.
Keywords: mesni izdelki, barva, krmni dodatki, antioksidanti
Published: 01.03.2019; Views: 638; Downloads: 39
.pdf Full text (1,30 MB)

3.
Analiza poroznosti bombažnih tkanin za zaščito pred UV sevanjem
Ingrid Čerpnjak, 2018, master's thesis

Abstract: Dandanes predstavlja UV sevanje vedno večji problem, saj se zaradi tanjšanja ozonske plasti povečuje stopnja rakavih obolenj. Ploske tekstilije in oblačila, izdelana iz tekstilij, predstavljajo učinkovito zaščito kože pred UV sevanjem. Tkanine imajo sposobnost odbijanja, absorbiranja in razprševanja UV žarkov. Sposobnost zaščite tkanin pred UV sevanjem je odvisna od konstrukcije tkanin, odločilen pomen pa ima tudi barva tkanine oz. uporabljeno barvilo v fazi barvanja tkanin. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti, katera bombažna tkanina nudi najboljšo zaščito pred UV sevanjem oz. analizirati vpliv konstrukcijskih parametrov tkanin in vpliv barve na prepustnost UV sevanja. Tkanine so se med seboj razlikovale po finosti uporabljenih niti, vezavi in gostoti niti (in posledično poroznosti) ter barvi. Rezultati vpliva konstrukcije tkanin na prepustnost UV sevanja so pokazali, da imajo vezava, finost niti in relativna ter absolutna gostota tkanin vpliv na prepustnost UV sevanja, prav tako pa tudi na poroznost tkanin, ki je premo sorazmerna prepustnosti UV sevanja. Večja volumska poroznost pomeni slabšo UV zaščito tkanin. Rezultati vpliva barve na UV prepustnost tkanin so pokazali, da ima barva tkanine oz. vsebnost barvila bistven vpliv na UV zaščito. Analiza prepustnosti UV sevanja tkanin je pokazala, da nudijo ustrezno zaščito pred UV sevanjem (kjer je povprečna vrednost UV prepustnosti nižja od 5 %) tkanine, obarvane z naravnimi barvili iz rdeče pese in orehovih listov, ne glede na finost in nivo relativne gostote, vendar samo v keper in atlas vezavi. Pri tem so izvzete tkanine, izdelane iz niti 14 in 36 tex, v keper vezavi na 1. nivoju relativne gostote. Surove oz. neobdelane tkanine, brez nanosa barvil v bež odtenku, ne dajejo zaščite pred UV sevanjem z izjemo dveh vzorcev, ki so izdelani iz finosti niti 25 tex, v vezavi atlas na 3. nivoju relativne gostote.
Keywords: UV sevanje, konstrukcija tkanin, poroznost, barva
Published: 27.09.2018; Views: 455; Downloads: 69
.pdf Full text (2,75 MB)

4.
Jabolčna marmelada z različnimi dodatki
Valerija Bezjak, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Na Fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede v Mariboru smo v okviru poskusa za diplomsko delo pripravili jabolčno marmelado z različnimi dodatki (pomarančna lupinica, cimet v prahu, klinčki v prahu, burbonska vanilja). Senzorično ocenjevanje vzorcev je bilo izvedeno dne 27. 5. 2017 na Grajskem trgu v Slovenski Bistrici. Preizkuševalci so ocenjevali všečnost vonja, barve, okusa, konsistence, sladkosti in kislosti marmelade, podali so tudi skupno oceno. Rezultati ocenjevanja so pokazali, da v spremljanih parametrih in skupni oceni med ocenami vzorcev ni statistično značilnih razlik. Sicer pa je visoke ocene za okus in vonj dobil vzorec marmelade z dodatkom burbonske vanilje, najslabše pa je bilo pri tem vzorcu ocenjeno razmerje med sladkorjem in kislino. Zelo visoko skupno oceno je dobila marmelada z dodatkom pomarančne lupinice. Prav tako je visoko oceno dobila ta marmelada za okus, barvo in vonj. Najvišjo oceno za razmerje med sladkostjo in kislino ter za konsistenco je dobila marmelada z dodatkom cimeta
Keywords: jabolčna marmelada, senzorično ocenjevanje, dodatki, okus, konsistenca, barva
Published: 27.10.2017; Views: 906; Downloads: 212
.pdf Full text (1,11 MB)

5.
Črna barva v grafiki
Tamara Hršak, 2017, master's thesis

Abstract: Osrednja tema magistrskega dela je črna barva v grafiki, ki je že od začetkov tiska temelj grafičnega izraza. Za boljše razumevanje črne barve smo na začetku preučili, kako barva deluje na človeka ter kako ta barvo zaznava. Barva namreč na vsakega posameznika deluje drugače, saj gre za občutek, ki ga zazna oko. V nadaljevanju smo posebej poudarili in obravnavali črno barvo in proučevali njene simbolične pomene in funkcije. V delu nas je zanimala predvsem črna barva v grafiki, ki se je v tej vrsti likovne umetnosti začela uporabljati že pred odkritjem papirja, z odkritjem tiska pa je postala sinonim za grafični postopek. S pojavom modernizma je črna barva dobila nov pomen, postala je izrazno sredstvo. S pojavom avantgard in s prehajanjem iz predmetnega v abstraktno je črna barva prišla v ospredje. Za primer smo predstavili dela in ustvarjanje umetnika Edvarda Muncha, ki je v ospredje postavil črno figuro, Kazimira Malevicha, ki je s svojim črnim kvadratom naredil prelom v umetnosti, ter Pieta Mondriana, ki se je obrnil k čisti abstrakciji in je z geometričnimi oblikami izražal videnje sveta. V magistrskem delu smo obravnavali tudi slovenske umetnike, ki se ukvarjajo s črno barvo, ki je v slovensko umetnost vstopila leta 1980. Na koncu smo izpostavili dva pomembna slovenska umetnika, ki ustvarjata v črni barvi na različnih likovnih področjih. Delo smo zaključili z njuno primerjavo, v kateri smo izpostavili podobnosti in razlike med njima glede ustvarjanja v črni barvi.
Keywords: barve, črna barva, grafika, tisk, risba, modernizem, abstraktno.
Published: 10.10.2017; Views: 725; Downloads: 166
.pdf Full text (3,54 MB)

6.
Kemijska in senzorična primerjava jabolčnega soka z dodatkom aronije
Klemen Grilc, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: V tej raziskavi smo ugotavljali, kako različne koncentracije ekološkega soka iz aronije, dodanega ekološkemu jabolčnem soku, vplivajo na senzorično oceno in njihovo sprejetost pri potencialnih potrošnikih. V okviru poskusa smo na Fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede, Univerze v Mariboru pripravili štiri vzorce soka, kjer je bil delež soka aronije 5, 10, 15 oz. 20 %. Sokovom smo v laboratoriju opravili kemijsko analizo pri kateri smo izmerili vsebnost suhih snovi in skupnih titracijskih kislin. V januarju 2016 smo izvedli senzorično ocenjevanje, kjer so ocenjevalci ocenjevali barvo, vonj in okus, ter podali skupno oceno všečnosti vzorcev. Rezultati ocenjevanja so pokazali, da je različen delež soka aronije v jabolčnem soku pomembno vplival na ocenjevane parametre. Najbolje je bila ocenjena barva pri soku z 20 % deležem aronijinega soka, najslabše pa sok z 5 % deležem aronijinega soka. Okus jabolčnega soka z dodatkom 15 % soka aronije je bil všeč največ ocenjevalcem, okus jabolčnega soka z dodatkom 20 % soka aronije je dobil najslabše ocene. Tudi pri vonju je najvišjo oceno dobil jabolčni sok z dodatkom 15 % soka aronije, najnižjo pa sok z dodatkom 5 % soka aronije. Skupno je bil najbolje ocenjen jabolčni sok s 15 % deležem soka aronije, najslabše pa sok z najnižjim, 5 % deležem soka aronije.
Keywords: sok, aronija, jabolka, okus, vonj, barva, senzorična ocena
Published: 19.09.2017; Views: 1205; Downloads: 134
.pdf Full text (966,36 KB)

7.
Vpliv barve embalaže na nakup
Ana Marija Šprohar, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Vpliv barve embalaže na izbiro izdelka ni zanemarjujoč. Človek je v prvi vrsti vizualno bitje, posledično vzpostavi stik z izdelkom v prvi vrsti prek vizualne podobe. Ravno zato mora izdelek vzbuditi pri njemu pozornost in ustvariti željo po nakupu. Pri tem igra barva embalaže veliko vlogo. Diplomska naloge je sestavljena iz dveh delov. Prvi del je teoretični del, kjer smo raziskovali pomen barve in njen vpliv na različna področja človeškega življenja. Sledi predstavitev pomena embalaže, ki s svojo sporočilnostjo vpliva na odločitev o nakupu in predstavitev funkcij embalaže. Predstavljen je pojem potrošnika in njegov proces nakupnega odločanja ter dejavniki ki vplivajo na ta proces. V teoretičnem delu naloge je predstavljeno kar nekaj trditev raznih avtorjev o pomembnosti barve pri zaznavanju izdelka. Drugi del diplomske naloge pa je raziskovalni del, kjer smo ugotovili ali barva pomembno vpliva na odločitev/nakup sledečih izdelkov: čokolada, piškoti, bonboni in sok. Opazovali smo preizkušanje navedenih izdelkov na naključno izbranem vzorcu 30 naključnih potrošnikov v trgovini Mercator, d.d. Ljubljana. Ugotovili smo, da barva embalaže velik vpliv pri procesu odločanja za nakup izbranih artiklov. Tega dejstva se zavedajo tudi oblikovalci embalaže, zato se pri izdelavi embalaže obrnejo na zunanje izvajalce – strokovnjake za izdelavo embalaže. Sami oblikovalci embalaže ugotavljajo, da se potrošniki v veliki meri odločajo za nakup določenega artikla na podlagi barve embalaže.
Keywords: Barva, embalaža, zaznavanje, izdelek, porabnik.
Published: 22.06.2017; Views: 747; Downloads: 124
.pdf Full text (1,35 MB)

8.
Dejavniki nakupnega vedenja otrok pri nakupu oblačil
Sanja Oljača, 2017, master's thesis

Abstract: Porabniško se vedemo vsak dan tako odrasli kot tudi otroci. V pričujočem magistrskem delu se osredotočamo na vlogo otroka v sodobni porabniški kulturi. Na osnovi različne literature smo opisali kako poteka porabniška socializacija otroka, kakšne so značilnosti vedenja otroka na različnih stopnjah le te. Podrobneje opisujemo tudi dejavnike nakupnega vedenja otrok, kjer se osredotočamo predvsem na predstavitev vpliva družine, referenčnih skupin, okolja, medijev, blagovne skupine, embalaže, blagovne znamke in cene. Poleg predstavitve dejavnikov porabniškega vedenja otrok, v magistrskem delu opišemo tudi značilnosti in način delovanja trga izdelkov namenjenih otrokom, kjer so otroci ključni člen in imajo na njem pomembno vlogo. So neposredni porabniki, ko kupujejo sami, imajo vlogo pobudnika nakupa pri starših in igrajo vlogo bodočega kupca na trgih izdelkov, ki trenutno še niso namenjeni njim. V tem sklopu dela predstavimo tudi značilnosti trga oblačil namenjenim otrokom. Empirični del magistrskega dela predstavlja potek in rezultate raziskave o vplivu barve na izbiro oblačila, ko jih izbirajo otroci. V raziskavi, smo ugotavljali ali obstaja ključna razlika v izbiri barve majice med deklicami in dečki.
Keywords: otrok, porabnik, vedenje, oblačila, barva, eksperiment
Published: 25.05.2017; Views: 595; Downloads: 84
.pdf Full text (1,98 MB)

9.
Konceptualni in izkustveni vidiki svetlobe in prostora v sodobni likovni umetnosti na slovenskem: primer opusa Ota Rimeleta
Tjaša Šavorič, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi so obravnavani konceptualni in izkustveni vidiki svetlobe, prostora in barve v sodobni umetnosti na Slovenskem. Posebej je izpostavljen opus mariborskega slikarja Ota Rimeleta, katerega slikarstvo je zavezano vprašanjem barve, svetlobe in postavitve umetnin v prostor, ki preko minimalistične govorice aktivirajo gledalca. Njegovo delo zahteva poglobljen angažma obiskovalca, ki se je sposoben prepustiti estetskim in simbolnim učinkom. Skozi njegovo slikarstvo je problematiziran nematerialni vidik svetlobe, njen relativen, fluiden in ambivalenten značaj. V prvem delu naloge je podan zgodovinski pregled pojma svetlobe kot generatorja življenja, nosilca informacij o prostoru in času ter posrednika simbolnih informacij. Svetloba je že od začetkov civilizacije predmet poglobljenih filozofskih razprav, zato je narejen kronološki pregled filozofskih konceptov svetlobe, izpostavljeni so tudi najpomembnejši mejniki v razumevanju vloge svetlobe v sodobni vizualni kulturi, ki so zaznamovali pojmovanje in upodabljanje svetlobe, ter odločilno vplivali na dojemanje le-te. Obravnavana sta fenomen naravne svetlobe in fenomen sence, ki izhajata iz antične filozofije in Platonovega (427–347 pr. n. št.) bipolarnega koncepta svetlobe in sence, znamenite prispodobe o votlini v sedmi knjigi Države, ki ohranja aktualnost vse do sodobnosti. Svetloba že od nekdaj vzbuja asociacije onkraj materialnega, kar je predstavljeno skozi delo Ota Rimeleta. Narejena je analiza, kako se skozi svetlobo in barvo odraža prostor v slikah mariborskega slikarja ter kakšno je njegovo dojemanje svetlobe in barve. Slednja je v nalogi ovrednotena kot izrazno sredstvo in nosilka energije. Izpostavljeno je tudi vprašanje dematerializacije, v kolikšni meri lahko govorimo o njej in na kakšen način se odraža v Rimeletovem slikarstvu. V zadnjem delu naloge je predstavljena ideja razstavnega prostora, umetniške instalacije in z njo povezana problematike razsrediščenosti gledalca in njegova izkušnja. Navedeni so štirje modeli gledalske izkušnje: (1) psihološki/psihoanalitični model; (2) fenomenološki model; (3) model izgube oz. dezintegracije subjekta, ki se odraža zlasti kot mimetično zajetje in (4) model družbeno politične aktivacije gledalca. Rimeletov model prostorske postavitve močno asociira na fenomenološko izkušnjo aktivacije gledalca, kot jo v navezavi na minimalizem opredeli Claire Bishop v knjigi Instalation Art.
Keywords: filozofija umetnosti, svetloba, senca, barva, prostor, prostorska postavitev, gledalčeva izkušnja, Oto Rimele
Published: 08.05.2017; Views: 1406; Downloads: 161
.pdf Full text (1,78 MB)

10.
Instrumentalno pogojevanje ter razlikovanje med barvo in obliko objekta pri zlatih ribicah (Carassius auratus)
Damkina Lucija Ditz Pečnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Zlate ribice (Carassius auratus) so hladnovodne ribe kostnice, za katere je značilno da so odporne tudi na neoptimalne življenjske pogoje. Imajo dobro razvit vid, s katerim dobro razlikujejo različne barve in oblike objektov ter razdalje. Zaradi omenjenih lastnosti so pogosto uporabljene živali v etoloških poskusih. V diplomski nalogi smo raziskovali instrumentalno pogojevanje pri zlatih ribicah (Carassius auratus). Štiri osebke smo najprej naučili sledenja hranilni palici nato pa samostojnega plavanja skozi obroč. Po osvojenih nalogah smo spremenili barvo in obliko obroča ter opazovali spremembo obnašanja v obeh primerih. Pri spremenjeni obliki obroča se čas, potreben za to, da je riba opravila svojo nalogo ni bistveno spremenil, pri spremenjeni barvi pa so ribe potrebovale občutno več časa, da so nalogo zaključile, ali pa je sploh niso zaključile. Ugotovili smo, da so starejše ribe za učenje potrebovala več časa od mlajših, pa tudi da spol pri hitrosti učenja ni igral nobene razlike.
Keywords: Zlate ribice, Carassius auratus, instrumentalno pogojevanje, barva, oblika, etologija
Published: 15.11.2016; Views: 1412; Downloads: 117
.pdf Full text (1,61 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica