| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
KONKURENČNOST RAIFFEISENBANK LEIBNITZ EGEN IN NJENE PONUDBE NA SLOVENSKEM BANČNEM TRGU
Maša Leban, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Slovenski bančni trg je deležen sprememb, ki so v veliki meri posledica vstopa Slovenije v Evropsko Unijo. Na podlagi Direktive Sveta Evropske Skupnosti lahko države članice opravljajo na območju Slovenije vzajemno priznane bančne storitve. Te lahko opravlja preko ustanovljene podružnice ali neposredno na bančnem trgu. Tako se na trgu pojavlja vedno več ponudnikov bančnih storitev in posledično narašča tudi konkurenca. Močan vpliv na konkurenco imajo številne direktive Evropske Unije, ki težijo k enotnemu trgu. Banke ponujajo enake bančne storitve, razlikujejo jih pogoji in cene. Pri primerjavi bančnih storitev sem ugotovila da se cene med slovenskimi ponudniki ne razlikujejo bistveno. Raiffeisenbank Leibnitz je na podlagi cen med manj ugodnimi ponudniki. Tudi paleta storitev Raiffeisenbank Leibnitz se v večji meri razlikuje od ponudbe slovenskih bank, kar gre pripisati temu da v večini svoje dejavnosti opravljajo na avstrijskem bančnem trgu. Svoje prednosti in s tem konkurenčnost mora poiskati v subjektivnih dejavnikih, ki jih težko določimo, saj so odvisni od vsakega posameznika. Ti dejavniki (zaposleni, okolje, tehnična podpora), ki definirajo bančni produkt, vplivajo na kakovost storitve in zadovoljstvo odjemalca storitve. In ravno ti dejavniki so razlikovalna lastnost med ponudniki bančnih storitev
Keywords: konkurenca v bančništvu, SEPA, Zakon o potrošniških kreditih, Basel III, bančna storitev oz. produkt, osebni račun, plačilne kartice, varčevanje, krediti, naložbe, zavarovanja, elektronsko bančništvo
Published in DKUM: 29.06.2011; Views: 2228; Downloads: 180
.pdf Full text (932,95 KB)

2.
VARSTVO POTROŠNIKOV V NLB D.D.
Edita Artač, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem skušala predstaviti vlogo in pomen varstva potrošnikov skozi razvoj potrošniške družbe. Pri tem sem izpostavila, da je potrebno preučevati obnašanje porabnikov, saj je to proces, v katerem se posamezniki odločajo kaj, kdaj, kje, kako in od koga bodo kupili izdelek ali storitev. Nadalje sem predstavila, kako je v Sloveniji in v največji slovenski banki NLB pokrito področje varstva potrošnikov. V bančništvu je v zadnjih letih na področju odnosov med potrošnikom in banko opazen velik napredek. Banke niso več zaverovane vase, čeprav imajo potrošniki pogosto še tak občutek. Sistem urejanja odnosov s strankami morajo zagotoviti banke v sodelovanju z Banko Slovenije, Ministrstvom za finance, drugimi bankami in potrošniškimi organizacijami. NLB je na področju varstva potrošnikov naredila veliko. Uvedla je interne akte, ki so prilagojeni slovenski in evropski zakonodaji, ki skrbijo za varovanje informacij, oseb in premoženja. S politiko zagotavljanja skladnosti je NLB opredelila odgovornost vseh bančnh delavcev. S kvalitetnimi aplikacijami in predpisanimi kontrolnimi točkami v procesu dela NLB želi preprečiti prevare, zlorabe in druga škodljiva ravnanja v breme banke ali svojih strank, ki poslujejo po različnih tržnih poteh. Vsem strankam je dostopna tarifa in veljavne obrestne mere. V zadnjih letih je NLB izpopolnila metodologijo obravnave pripomb in pritožb strank, kar se je odrazilo tudi v kritični situaciji reševanja Modrega varčevanja. Banka je odgovorno pristopila k reševanju omenjene problematike. V pogajanjih s strankami je pokazala veliko mero prilagodljivosti v korist strank. Ob tem je treba poudariti proaktivni zasuk pri reševanju problemtaike, saj so bančni delavci načrtno seznanjali stranke z njihovo možnostjo in pravico do dodatnega izplačila obresti za pogodbe sklenjene v spornem obdobju. NLB se zaveda, da je zadovoljstvo strank eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost njenega dolgoročnega poslovanja, zato že od leta 1999 izvaja raziskave zadovoljstva strank na nivoju celotne banke. Kvalitetna storitev in dober odnos s strankami sta predpogoja za vzpostavitev in ohranjanje lojalnosti strank, zato ne smemo pozabiti na določila Kodeksa etičnega ravnanja delavcev NLB Skupine in na uvedbo »Zlatih pravil«. Kljub navedenemu pa je iz vsebine diplomske naloge razvidno, da na slovenskem trgu in v NLB še obstajajo priložnosti, s katerimi lahko v prihodnje še izboljšamo varstvo potrošnikov v bančništvu. Menim, da je poravnalni svet pri ZBS institucija, ki bi jo bilo treba nadgrajevati. Ob tem pa bi se tudi ZPS morala zavedati, da potrošnikom tak način reševanja sporov lahko le koristi. Poleg tega si morajo na drugi strani tudi bančne institucije prizadevati za skupna pogajalska izhodišča in več sodelovati z ZPS. Potrebno je priti do dogovora, od katerega bodo imeli največ koristi potrošniki. Iz zgoraj navedenih aktivnost NLB je razvidno, da je njen cilj, da do leta 2010 poveča skupno zadovoljstvo strank za dve indeksni točki, realen.
Keywords: vedenje porabnikov, banka, bančna storitev, stranka, varstvo potrošnikov, zajamčena vloga, zadovoljstvo strank, varovanje poslovne skrivnosti, oseb, podatkov in premoženja, mnenje, pritožba, reševanje sporov
Published in DKUM: 24.03.2010; Views: 3332; Downloads: 309
.pdf Full text (464,53 KB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica