| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Analiza izbranih leposlovnih slikanic Lile Prap
Katja Pašič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil analizirati osem izbranih leposlovnih slikanic Lile Prap, ki so primerne za predšolske otroke. Te so: Male živali (1999), Zakaj? (2002), Živalska abeceda (2002), Živalske uspavanke (2005), Moj očka (2007), Kam gredo sanje (2008), Kraca (2015) in Radi štejemo (2017). Avtorica slikanic,Lila Prap, je pomembna slovenska ustvarjalka. Je pesnica, pisateljica in ilustratorka. Za svoja dela je prejela številne domače in tuje nagrade. Slikanice, analizirane v diplomski nalogi, spadajo med avtorske slikanice. Za te je značilno, da besedilo in ilustracija nastajata istočasno. V diplomski nalogi je bila uporabljena metoda celostne analize slikanic: analiza jezikovnega in vizualnega koda sporočanja ter interakcija med njima. Izpostavljen je bil vsebinsko-oblikovni odnos med obema kodoma sporočanja. Slikanica je otrokova prva knjiga in v otrokovo življenje prinese veliko bogastvo. Skozi slikanico se otrok uči, raziskuje, opazuje, zaznava okolje, doživlja realnost, vzpostavlja odnos do oseb in predmetov. Vsaka slikanica ima tri temeljne sestavine: besedilo, ilustracijo in vsebinsko-oblikovni odnos. Ilustracija dopolnjuje besedilo in obratno. Otroci se s slikanico srečujejo že v zelo zgodnjem predšolskem obdobju, zato je pomembno, da je ta kakovostna. Na osnovi analiziranih slikanic je bilo ugotovljeno naslednje. V slikanicah avtorica komunicira z likovnim in jezikovnim kodom. Pri vseh slikanicah je bilo moč ugotoviti, da sta si besedilo in ilustracija v enakovrednem položaju. Besedilo dopolnjuje ilustracije in obratno. V slikanicah prevladujejo liki živali, avtorica pa tako v besedilu kot ilustracijah prikaže njihove značilnosti iz živalskega sveta. Pogosto je vsaka žival glavni lik ene ali dveh strani, ki predstavljata celoto. Slikanice imajo veliko skupnih lastnosti, kot so: besedilo in ilustracija sta enakovredni, v slikanicah prevladujejo živalski liki, so avtorsko delo, namenjene so otrokom, spadajo pod literarno-informativne slikanice, tehnika ilustriranja je povsod enaka, v ilustracijah in besedilu zasledimo hudomušnost ...
Keywords: Lila Prap, slikanica, ilustracija, avtorska slikanica, analiza slikanice
Published: 20.11.2020; Views: 254; Downloads: 119
.pdf Full text (589,61 KB)

2.
Vpliv različnih ilustracij Pekarne Mišmaš na učenčevo vrednotenje literarnih likov
Špela Gradišnik, 2017, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela Vpliv različnih ilustracij Pekarne Mišmaš na učenčevo vrednotenje literarnih likov je preveriti, kako različne ilustracije v različnih variantah Pekarne Mišmaš vplivajo na razumevanje in vrednotenje literarnih likov, ki v slikanici nastopajo. Cilj je bil ugotoviti ali učenci opisujejo literarne like bolj na podlagi besedila ali se pri tem bolj naslanjajo na ilustracije. Poleg tega je bila pozornost raziskave usmerjena v primerjavo vrednotenja likov med razredi, kjer je bila slikanica obravnavana. Po celostni analizi slikanice Pekarna Mišmaš, ki je potekala pod enakimi pogoji dela, je bil cilj dosežen z izvedbo polstrukturiranega intervjuja. Intervju je potekal individualno, z vsakim učencem posebej. S pomočjo intervjuja smo želeli ugotoviti ali je bil pri odgovorih učencev viden močnejši vpliv besedila ali ilustracij. Učenci so ustno dogovarjali na vprašanja odprtega tipa, ki so se navezovala na značaj in vizualni izgled literarnih likov. Odgovori so bili zapisani v razpredelnico, ki je bila sestavljena za vsak razred posebej in obdelani na nivoju deskriptivne ter inferenčne statistike. Pri raziskavi je sodelovalo 57 učencev tretjega razreda osnovne šole. Z analizo odgovorov je bilo ugotovljeno, da učenci literarne like glede na značaj sodijo bolj s pomočjo besedila in na podlagi celotne zgodbe, vizualno pa jih opišejo bolj z naslanjanjem na ilustracije in ne s pomočjo tistega, kar je v besedilu omenjeno.
Keywords: Pekarna Mišmaš, slikanica, literarni liki, klasična avtorska pravljica, Marija Lucija Stupica, Gorazd Vahen, Kostja Gatnik, Svetlana Makarovič
Published: 19.09.2017; Views: 1055; Downloads: 154
.pdf Full text (1,47 MB)

3.
Ilustracija in slikanica
Živa Krautberger Kavčič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Ilustracija in slikanica poleg teorije in krajšega pregleda razvoja slovenske knjižne ilustracije predstavi tudi avtorsko slikanico z naslovom Rdeča kapica ter podroben opis vseh faz nastajanja slikanice. Diplomsko delo v obsegu teoretičnega dela zajema slovensko knjižno ilustracijo, njen razvoj in sporočilo ter razčlembo slikanice. Predstavljene so tudi likovne tehnike, ki so uporabljene pri izdelavi avtorske slikanice ter nekaj slovenskih ilustratork s svojimi ilustracijami. Diplomsko delo v sklopu praktičnega dela prikazuje tudi podroben opis in razlago postopkov izdelave avtorske slikanice.
Keywords: ilustracija, slikanica, avtorska slikanica, likovne tehnike, ilustracija na Slovenskem
Published: 20.09.2016; Views: 1134; Downloads: 159
.pdf Full text (7,23 MB)

4.
SLIKANICA BREZ BESEDILA V TEHNIKI KOLAGRAFIJE: SKRIVNOST MAJHNEGA PUJSA
Ines Bunić Mohorič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga Slikanica brez besedila v tehniki kolagrafija: Skrivnost majhnega pujsa vsebuje teorijo slikanice, slikanice brez besedila in grafično tehniko kolagrafija. Predstavlja avtorsko slikanico brez besedila v grafični tehniki kolagrafija ter podroben opis ustvarjanjanja in načina dela le-te. Diplomska naloga v teoretičnemu delu predstavlja zgodovino slovenske slikanice in njen razvoj. Govori o slikanici in njeni posebni knjižni vrsti, da je slikanic več vrst in da je vsaka zase drugačna in na nas drugače deluje, jo drugače doživljamo in presojamo. Slikanico kot celoto tvorijo trije pomembni elementi besedilo, slike in oblikovanje. Predstavljena je slikanica brez besedila ali ''tiha knjiga'', ki je skrajna oblika knjige. Kaj je pomembno pri taki slikanici in kako pomebma je sama ilustracija. V diplomski nalogi je predstavljena analiza treh slikanic brez besedila, ki so bomembne v našem prostoru. Ker pa sem si zadala, da bom izdelala svojo avtorsko slikanico brez besedila, sem kot vsak avtor slikanice, ki si glede na idejo in zmožnosti izbere likovno tehniko v kateri bo ustvarjal, sem jaz bolj kot eksperiment v mojo slikanico vključila grafiko. Izbrala sem grafično tehniko kolagrafija v globokem tisku, ki je predstavljena v diplomski nalogi. Diplomska naloga v praktičnem delu predstavlja avtorsko slikanico brez besedila z naslovom Skrivnost majhnega pujsa, način in postopek ustvarjanja in analiza posameznih grafičnih listov ter njenih likovnih elementov.
Keywords: slikanica, slikanica brez besedila, avtorska slikanica, grafika, kolagrafija, potek ustvarjanja grafične tehnike
Published: 20.09.2016; Views: 1707; Downloads: 185
.pdf Full text (1,93 MB)

5.
SLOVENSKA AVTORSKA SLIKANICA S POUDARKOM NA DELIH LILE PRAP
Petra Keršič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Slovenska avtorska slikanica s poudarkom na delih Lile Prap ima namen predstaviti slovensko avtorsko slikanico. Sestavljeno je iz dveh poglavitnih delov, teoretičnega in praktičnega. V prvem delu, ki je namenjen predvsem nastajanju in sestavi avtorskih slikanic, bom najprej predstavila razvoj slovenske slikanice skozi ilustracijo, iz katere se je avtorska slikanica tudi razvila. Tako bom povzela vse glavne značilnosti slikanice, kot so slikanice glede na zahtevno stopnjo, na ustvarjalni postopek, na razmerje med besedilom in ilustracijo ter pedagoški pomen slikanic za otrokov celostni razvoj. Teoretični del bom sklenila s predstavitvijo Lilijane Praprotnik Zupančič, bolj znane pod umetniškim imenom Lila Prap. Z analizo njenih del bom prešla k praktičnemu delu svojega diplomskega dela ter hkrati tudi podrobno opisala tehniko, ki sem jo uporabila pri izdelovanju slikanice.
Keywords: ilustracija, slovenska knjižna ilustracija, avtorska slikanica, Lila Prap, akvarel
Published: 04.08.2016; Views: 1328; Downloads: 91
.pdf Full text (3,29 MB)

6.
VIZUALIZACIJA SLIKANICE
Jernej Šenk, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga Vizualizacija slikanice poleg teorije in zgodovine ilustracije predstavlja avtorsko slikanico z naslovom Pujsova nebeška dogodivščina in podroben opis vseh faz ustvarjanja le-te. Odločitvi za nastanek slikanice je botrovala predvsem želja po ustvarjanju. Diplomska naloga v sklopu teoretičnega dela zajema zgodovino slovenske ilustracije, njen razvoj in glavne ilustratorje posameznega obdobja. Vsebuje definicije književne ilustracije in merila za kakovostno ilustracijo. Predstavimo tudi likovne tehnike, ki se večinoma uporabljajo pri ilustraciji, in podroben opis materiala, ki se uporablja pri določenih likovnih tehnikah in je v uporabi pri nastanku avtorske slikanice. Diplomsko delo sestavlja tudi priloga, avtorska slikanica. Na podlagi slikanice smo pripravili predstavitev v razredu. Z izsledki raziskave ugotavljamo, da je na učence delovala ustvarjalno motivacijsko, kar je bil eden izmed glavnih namenov praktičnega dela diplomske naloge.
Keywords: zgodovina ilustracije, avtorska slikanica, potek ustvarjanja ilustracij
Published: 12.11.2014; Views: 1641; Downloads: 345
.pdf Full text (2,28 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica