| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 14
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
IZOBRAŽEVANJE GLASBENIH SKUPIN-GLASBENI MANAGEMENT
Zvezdan Velić, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem obravnaval znanja, ki jih mora glasbena skupina osvojiti za uspešno delovanje na trgu. Ugotovil sem, da pri nas ni institucije, ki bi poučevala glasbenike in bi jim nudila znanje, ki je potrebno za vstop in obstoj na glasbenem trgu. V osrednji temi diplomskega dela sem se posvetil organizaciji izobraževanja glasbenikov za osvojitev tega znanja. Za lažjo predstavo o velikosti glasbene industrije, v kateri se obračajo milijonski zaslužki, sem na začetku predstavill zgodovino glasbene industrije, ki se je začela z izumom fonografa v Ameriki. Sledi opis glavnih akterjev ter največjih korporacij, ki delujejo v glasbenem poslu. Da bi razumeli kakšno znanje mora imeti glasbenik, ki si želi ustvariti glasbeno kariero, moramo poznati širino celotne glasbene industrije in njene dejavnosti. Predstavil sem strukturo glasbenih založb ter opisal dejavnosti posameznih oddelkov znotraj nje. Prav tako je bilo neizogibno potrebno opisati delo najpomembnejših akterjev v glasbenem poslu, kot so managerji, producenti, proizvajalci fonogramov in drugi. Posebno pozornost sem namenil poglavju v katerem sem predstavil organiziranje izobraževanja glasbenikov. Za najbolj smotrno organizacijsko obliko tovrstnega izobraževanja sem izbral seminar. V nadaljevanju sem opisal organizacijo seminarja za izobraževanje glasbenih skupin. Primer organizacije seminarja sem predstavil po posameznih dejavnostih, ki jih zajema kurikulum in jih je potrebno opraviti z izvajanjem funkcij managementa. Glasbena skupina je pravzaprav podjetje, ki mora razviti svojo blagovno znamko po kateri bo prepoznavna in cenjena. V smislu podjetniškega duha sem predstavil kratek poslovni načrt, ki ga je zasnovala glasbena agencija za skupino The Swingers. Tak poslovni načrt bi moral biti osnovni gradnik za resen pristop glasbene skupine k utiranju poti na začetku kariere. Predstavil sem tudi vse bolj pereč problem zavarovanje, uveljavljanje ter zlorabo avtorskih pravic. Na koncu diplomskega dela sem povzel stanje na glasbenem trgu pri nas, ki sem ga zaznal. Izpostavil sem glavne težave glasbenikov pri vstopu na glasbeni trg, predvsem v pomanjkanju njihovega poslovnega izobraževanja. Pri proučevanju glasbenega managementa sem za izboljšanje stanja oz. rešitev nekaterih težav predlagal konkretne predloge, ki sem jih podal na samem zaključku tega dela.
Keywords: glasbena industrija, glasbena založba, izobraževanje glasbenih skupin, poslovni načrt, avtorska pravica.
Published: 02.12.2009; Views: 3264; Downloads: 333
.pdf Full text (1,12 MB)

2.
OD IDEJE DO PROSTORA; AVTORSKA PRAVICA KOT INSTRUMENT ZAŠČITE ARHITEKTURNIH DEL
Saša Krajnc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Pravna ureditev avtorskih pravic na arhitekturnih delih je tema, ob kateri se lomijo kopja. Arhitekturna dela so med klasičnimi umetniškimi deli najkasneje dosegla avtorskopravno varstvo. Zakonodajalci so bili pri urejanju te materije zaradi občutljivega odnosa med avtorsko in lastninsko pravico še posebej previdni, kar je vodilo v dokaj ohlapno in nejasno ureditev varstva arhitekturnih del. Ta naloga obravnava nekatera najbolj sporna vprašanja, kot je kvalifikacija arhitekturnih stvaritev kot avtorskih del, individualnost kot ključno predpostavko avtorskega dela in nekatere najbolj specifične arhitektove avtorske pravice ter omejitve teh pravic.. Med drugim analizira tudi odnos med avtorjem arhitekturnega dela in naročnikom oz. lastnikom arhitekturnega objekta. Pri tem je veliko pozornosti namenjene predvsem lastnikovi pravici do poseganja v arhitekturno delo. Teoretična stališča so podprta s praktičnimi primeri, predvsem z namenom, da bi tematiko približala ne le pravni ampak tudi arhitekturni stroki.
Keywords: avtorska pravica, intelektualna lastnina, arhitekturno delo, načrt, zgradba, plagiat, individualna stvaritev, lastninska pravica, projektantska pogodba
Published: 21.12.2009; Views: 2573; Downloads: 298
.pdf Full text (7,90 MB)

3.
NEREGISTRIRAN MODEL EU KOT NOVEJŠA PRAVICA INTELEKTUALNE LASTNINE
Ingrid Juren, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Neregistriran model EU kot novejša pravica intelektualne lastnine je bil uveden v sistem unitarnih pravic EU z Uredbo 6/2002. Avtorica v diplomskem delu obravnava neregistriran model EU ter določa njegove razsežnosti in omejitve glede na že obstoječe pravice intelektualne lastnine. Skozi diplomsko delo avtorica ugotavlja, da neregistriran model EU sledi potrebam prakse že od samega začetka. Namen uvedbe neregistriranega modela EU je v tem, da se videzom izdelka, ki se proizvajajo v velikih količinah in ki tržno trajajo kratek čas podeli varstvo primerno njihovi pomembnosti. Neregistriran model EU zagotavlja varstvo videzu izdelka neposredno in avtomatično od prvega razkritja javnosti. Za njegovo pridobitev se ne zahteva vložitev prijave in plačila pristojbin. Poudarek daje celoviti predstavitvi neregistriranega modela EU in njegovi primerjavi z registriranim modelom EU, britanskim neregistriranim modelom in avtorsko pravico. Na kratko predstavi tudi vzroke za uvedbo unitarne pravice na področju pravnega varstva modelov in postopek sprejemanja Uredbe 6/2002. Avtorica ugotavlja, da kljub ureditvi bistvenih elementov neregistriranega modela EU v Uredbi 6/2002 ostaja veliko odprtih vprašanj, na katere praksi do sedaj še ni uspelo podati ustreznih odgovorov. Sodišče EU je v primeru neregistriranega modela EU odločalo samo v eni zadevi, v vseh ostalih so odločala specializirana nacionalna sodišča za model EU.
Keywords: Neregistriran model EU, registriran model EU, videz izdelka, razkritje javnosti, novost, individualna narava, avtorska pravica.
Published: 01.12.2010; Views: 3245; Downloads: 161
.pdf Full text (400,84 KB)

4.
Bittorrent in varstvo avtorskih pravic
Aleš Črešnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Širokopasovni internet je povzročil pravo revolucijo glede prenosa podatkov, ki je lahko legalen ali nelegalen. Z razvojem bittorrent protokola pa se je prenos poenostavil do te mere, da je prenašanje avtorskopravno zaščitenih vsebin postalo nekaj samoumevnega. Prav t.i. pirati to novo tehnologijo izkoriščajo bolj kot kdajkoli prej, s tem pa kršijo avtorsko pravo. V ta namen so zakonodajalci uzakonili pravno varstvo tehnoloških ukrepov, ki nadzirajo dostop in uporabo avtorsko zaščitenega dela. Vendar pa je tehnologija naprednejša kot pravo, zato bi morali imetniki avtorskih in sorodnih pravic najti nove poslovne modele, preko katerih bi distibuirali digitalne vsebine. To že uspešno počnejo pri Apple-u s spletno trgovino iTunes. Prevelika zaščita avtorskih pravic pa grozi, da bo porušila občutljivo ravnovesje med pravicami imetnikov avtorskih pravic in občim družbenim interesom.
Keywords: avtorska pravica, omejitve avtorske pravice, internet, tehnološki ukrepi, licence, digitalna tehnologija, iTunes
Published: 09.12.2010; Views: 2922; Downloads: 152
.pdf Full text (737,39 KB)

5.
AVTORSKA PRAVICA V GLASBI
Metka Malek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava aktualno problematiko avtorskih pravic v glasbi. Uvodoma je predstavljena predvsem problematika fotokopiranja notnega gradiva ter stanje v amaterskih pihalnih orkestrih. V teoretičnem delu nas seznanja s temeljnimi glasbenimi pojmi, z avtorskim pravom in znotraj njega z osnovnimi prvinami kot so avtorsko delo, avtor, avtorske pravice ter avtorskim sorodne pravice. Avtorica skuša tematiko čim bolj navezati na glasbeno področje in s tem seznaniti pravnike z glasbenim svetom, prav tako pa tudi glasbenike s pravom in njihovimi pravicami ter dolžnostmi, saj se zaveda, da največ problemov tiči v nepoznavanju obeh področij. Diplomsko delo se dotakne tudi problematike slovenskih kulturnih društev, ki jim instituti avtorskega prava velikokrat povzročajo preglavice. V empiričnem delu je predstavljena analiza raziskave, ki je bila izvedena med glasbeniki. V raziskavi se je ugotovilo, koliko so glasbeniki dejansko seznanjeni z instituti avtorskega prava in kakšno pomembnost pripisujejo določenim pravicam. Iz rezultatov se da sklepati, da je za večino kršitev avtorskih pravic v glasbi krivo nepoznavanje prava.
Keywords: avtorsko pravo, avtorska pravica, pravice izvajalcev, reproduciranje, glasba
Published: 12.04.2011; Views: 3351; Downloads: 462
.pdf Full text (1,36 MB)

6.
AVTORSKE PRAVICE NA PODROČJU DISTRIBUCIJE GLASBE TER RAZSEŽNOSTI SPORAZUMA ACTA
Manuela Horvat, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Digitalizacija in množična uporaba interneta sta močno vplivali tudi na glasbeno industrijo, saj je z njuno pomočjo nelegalna distribucija glasbe postala še bolj razširjena. Problem so zakonodajalci po vsem svetu poskušali omejiti s sprejetjem novih zakonodaj, med drugim tudi s spornim sporazumom ACTA. Ta naloga v začetku opredeli glasbeno industrijo, predstavi probleme s katerimi se srečuje avtorska zakonodaja na področju spleta, ter podrobneje opiše spletno piratstvo, ki je v glasbeni industriji zelo pogosto. V nadaljevanju definira avtorsko delo in predstavi pravno varstvo avtorskih pravic s področja glasbe v Sloveniji, ter sporazum ACTA, ki ga podrobneje analizira na mestih, ki so sporna. Naloga se sklene s predstavitvijo poslovnih modelov s katerimi posamezne produkcijske hiše in ponudniki glasbenih storitev poskušajo zaobiti kršenje avtorskih pravic s področja glasbe.
Keywords: Avtorska pravica, glasbena industrija, piratstvo, sporazum ACTA
Published: 15.04.2013; Views: 2271; Downloads: 207
.pdf Full text (1,11 MB)

7.
ZAGOTAVLJANJE VARSTVA AVTORSKIH PRAVIC NA INTERNETU
Tea Kiralj, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava aktualno problematiko avtorskih pravic na internetu. Obravnava načine zagotavljanja varstva avtorskih pravic na internetu, problematiko glede varstva uporabnikov in načine preganjanja kršiteljev na svetovnem spletu. Bralca seznanja s splošnimi pojmi avtorskega prava in zakonodaje, povezane z računalniškimi programi, ter pomembnimi internetnimi pravnimi viri. Prav tako predstavlja internetno storitev za izmenjavo vsebin (t. i. P2P), preko katere tudi prihaja do internetnega piratstva in zlorab ter obravnava učinkovitost varstva avtorskih pravic na internetu, ki je predstavljena skozi statistične podatke nadzora programske opreme v Sloveniji v primerjavi s podobnimi podatki v Nemčiji. Ugotoviti je mogoče, da se v Sloveniji izvaja nadzor varstva avtorskih pravic le na področju programske opreme nad pravnimi osebami, ki ga izvaja Tržni inšpektorat (TIRS). Nadzor nad fizičnimi osebami se zaenkrat ne izvaja, kljub urejeni zakonodaji. V Nemčiji je situacija drugačna, saj organi nadzora preganjajo pravne in fizične osebe.
Keywords: Avtorsko pravo, avtorska pravica, internetno piratstvo, P2P, učinkovitost nadzora, programska oprema.
Published: 06.08.2014; Views: 1079; Downloads: 306
.pdf Full text (2,38 MB)

8.
PROBLEMATIKA PRIVATNEGA REPRODUCIRANJA KOT OMEJITVE AVTORSKE PRAVICE
Nina Bezjak, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V pričujočem delu ugotavljamo, da je pravica reproduciranja najpomembnejša avtorska pravica, obseg zaščite avtorskih pravic pa se je postopoma razširjal in tako le-ta danes vključuje tudi primere, kadar reprodukcija ni identična originalu. V jedru diplomskega dela spoznamo, da reprodukcijo srečamo v različnih oblikah in obsegih, izjemno pomembno pa je tudi poudariti, da je odplačnost, neodplačnost reproduciranja ali uporaba kopij glede avtorjevih pravic nepomembna. Pred samim zaključkom dela spoznamo še t. i. tristopenjski test, katerega slovensko različico – štiristopenjski test – ureja ZASP v 46. členu, pri čemer gre za dodatna pravila, ki vsebinsko omejujejo avtorsko pravico.
Keywords: Reprodukcija, omejitev reproduciranja, avtorska pravica, gospodarski interesi avtorja, tristopenjski test, štiristopenjski test, cilji reprodukcije.
Published: 15.12.2014; Views: 1711; Downloads: 205
.pdf Full text (746,56 KB)

9.
PRAVNO VARSTVO PODATKOVNIH BAZ
Oskar Letonja, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Organiziranje informacij predstavlja v današnjem času temelj učinkovitega izvajanja poslovnega procesa in sprejemanja pravilnih poslovnih odločitev. Podatkovne baze predstavljajo orodje za organiziranje informacij. Predmetno delo opisuje specifične vidike podatkovnih baz kot intelektualnih stvaritev, pri čemer je izpostavljen vidik izdelave podatkovnih baz, tako iz tržnega vidika, kot tudi iz stališča pravic izdelovalcev in uporabnikov. Podatkovne baze so tako predmet konkurenčnega prava, pogodbenega prava, avtorskega prava ter sui generis pravice izdelovalcev podatkovnih baz. Tematiko spremljajo argumentacije tujih sodišč, na podlagi katerih lahko zaključimo, da nudi vsaka od teh oblik pravnega varstva določeno stopnjo pravne varnosti, vendar pa imajo te oblike v praksi pogosto težave z nudenjem zadovoljive oblike pravnega varstva, zaradi svojih specifičnih predpostavk.
Keywords: Podatkovne baze, avtorska pravica, sui generis pravica, konkurenčno pravo, znatnost naložbe, količinski/kakovostni vidik naložbe
Published: 19.02.2015; Views: 2122; Downloads: 140
.pdf Full text (1,01 MB)

10.
TEHNIČNI UČINEK IN PATENTIRANJE RAČUNALNIŠKE PROGRAMSKE OPREME
Peter Felicijan Zorko, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava tematiko patentiranja računalniško izvedenih izumov s poudarkom na možnosti njihovega patentiranja v Evropi. Pojasni pojem programskih patentov in predstavi evropski, slovenski in ameriški sistem patentiranja. Naloga vsebuje tudi intervju z g. Stanislavom Kalužo z Urada za intelektualno lastnino Republike Slovenije.
Keywords: Programski patent, patent, ameriški patentni sistem, evropska patentna konvencija, intelektualna lastnina, avtorska pravica, tehnični učinek
Published: 28.07.2015; Views: 2169; Downloads: 297
.pdf Full text (1,06 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica