| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 11
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Primerjava vrednotenja različnih podjetij znotraj avtomobilske industrije na osnovi tržnih multiplikatorjev
Aleš Šadl, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo temo vrednotenja podjetij na osnovi tržnih multiplikatorjev. Tržni multiplikator je relativni kazalnik vrednosti, ki nam pomaga razumeti kakšna je trenutna vrednost podjetja oziroma naložbe, v primerjavi s podobnimi podjetji na trgu. Poznamo več vrst tržnih multiplikatorjev, med katerimi obravnavamo multiplikator P/E, multiplikator EV/EBITDA, multiplikator EV/EBIT, multiplikator P/B, multiplikator P/S in multiplikator EV/S. Vsak ima svoje prednosti in slabosti, vendar skupaj dajo nekakšno dobro oceno precenjenosti oziroma podcenjenosti podjetja. Podjetja za katera ocenjujemo precenjenost oziroma podcenjenost, so podjetja znotraj avtomobilske industrije. Ta podjetja so Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Ford, General Motors, Tesla, Toyota, Nissan, Honda in Hyundai. Za vsako izmed teh podjetij najprej izračunamo posamezne multiplikatorje za leta od 2018 do 2021. Pri tem lahko ugotovimo, da ima podjetje Tesla najvišje vrednosti vseh multiplikatorjev za vsa leta. Iz tega bi lahko sklepali, da je podjetje močno precenjeno. Multiplikatorji vseh ostalih podjetij se povečini gibljejo nekje v območju zgodovinskih povprečij podjetij v indeksu S&P 500, ali pa so glede na ta zgodovinska povprečja nižji. Torej lahko rečemo, da so vsa ostala podjetja pravilno ocenjena, ali podcenjena. Za tem sledi primerjava multiplikatorjev posameznih podjetij znotraj avtomobilske industrije v letu 2021. Tudi tu ugotovimo, da pri vseh multiplikatorjih izstopa podjetje Tesla, kar je ponovno znak močne precenjenosti. Pri tem moramo biti pozorni, da gre za podjetje s kratko zgodovino, ki se po svojih bistvenih elementih razlikuje od ostalih podjetij. Zaradi tega dejstva smo izračunali povprečne vrednosti multiplikatorjev brez podjetja Tesla. Pri tem smo prišli do rezultata, da so multiplikatorji ostalih podjetij nižji od povprečnih vrednosti multiplikatorjev celotne panoge avtomobilov in tovornjakov. Iz tega lahko sklepamo, da je večina obravnavanih podjetij podcenjenih. Pri tem moramo biti pozorni, da imajo ta podjetja dolgo zgodovino in bi lahko razlog za nižje multiplikatorje iskali v tem, da vlagatelji pričakujejo počasno rast, ali, da rasti v prihodnosti sploh ne bo.
Keywords: tržni multiplikator, avtomobilska podjetja, vrednotenje, primerjava
Published in DKUM: 25.05.2023; Views: 369; Downloads: 34
.pdf Full text (2,85 MB)

2.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA S POUDARKOM NA ANALIZI KONKURENCE NA PRIMERU PODJETJA NOVEM CAR INTERIOR DESIGN D.O.O.
Nina Bukovc, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju smo analizirali poslovno okolje podjetja Novem Car d.o.o. iz Žalca, ki izdeluje okrasne elemente za notranji interier za nemške luksuzne avtomobilske znamke. Naš namen je bil raziskati predvsem, kakšno je zunanje okolje podjetja in kakšna je konkurenca podjetja Novem Car Žalec. Za uspešno poslovanje podjetja je ključnega pomena, da analizira okolje, v katerem deluje. V samo analizo smo vključili tudi matično podjetje Novem Car iz Nemčije. V prvem delu diplomskega seminarja je bila predstavljena teoretična podlaga zunanjega poslovnega okolja. Pri tem smo opisali PEST analizo, s katero analiziramo dejavnike v državi, v kateri podjetja poslujejo, in Porterjev model petih silnic, s katerim analiziramo konkurenco podjetja. V naslednjem poglavju smo izpostavili Nemčijo kot največji evropski avtomobilski trg. Pri tem smo analizirali prodajo različnih avtomobilskih znamk in prišli do ugotovitve, da se najbolje prodajajo ravno luksuzne avtomobilske znamke, kar omogoča podjetju Novem Car Žalec posel še v prihodnje. V drugem- praktičnem delu smo s pomočjo zgoraj naštetih metod analizirali poslovno okolje podjetja Novem Car Žalec in Novem Car Nemčija. S pomočjo PEST analize smo analizirali dejavnike v Nemčiji in Sloveniji ter kakšne vplive imajo na poslovanje podjetja. Pri tem smo prišli do ugotovitve, da je Nemčija prijaznejše okolje za poslovanje podjetij kot Slovenija. Med analizo konkurence smo ugotovili, da je podjetje Novem Car svetovni ponudnik v izdelovanju okrasnih elementov ter da bo z nenehnim investiranjem v novo tehnologijo ostal še naprej vodilni v svoji panogi. Možnost vstopa nove konkurence v to panogo je pravzaprav skoraj nemogoča. V zaključku smo predstavili ugotovitve analize ter strateška vprašanja in cilje, ki jih želi podjetje Novem Car Žalec doseči v prihodnosti.
Keywords: poslovno okolje podjetja, PEST analiza, Porterjev model konkurence, konkurenca, evropska avtomobilska industrija, Novem Car Interior Design d.o.o..
Published in DKUM: 27.03.2014; Views: 2764; Downloads: 401
.pdf Full text (1,03 MB)

3.
4.
5.
6.
7.
8.
SPREMEMBE PRI POROČANJU PO ODSEKIH PO MSRP 8 V PRIMERJAVI Z NJEGOVIM PREDHODNIKOM MRS 14
Matej Vrčkovnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: S 1. 1. 2009 morajo podjetja, ki poročajo po MSRP, razkrivati informacije po odsekih po MSRP 8, ki je nadomestil MRS 14. MSRP 8 je standard, ki je skoraj kopija ameriškega standarda SFAS 131. Njegovo sprejetje je predvsem posledica zbliževanja MSRP in US GAAP. Z MSRP 8 se bistveno spremeni opredeljevanje odsekov. Medtem ko so bili pri MRS 14 odseki opredeljeni kot področni in območni, so pri MSRP 8 odseki, o katerih se poroča, opredeljeni na osnovi informacij, ki jih vodilna oseba za sprejemanje poslovnih odločitev (CODM) uporablja za sprejemanje odločitev glede poslovanja podjetja. V teoretičnem delu smo predstavili standard poročanje po poslovnih odsekih (MSRP 8) in standard poročanje po odsekih (MRS 14) in ju primerjali med seboj. Proučevali smo tudi vplive in spremembe ob prehodu z MRS 14 na MSRP 8 z vidika poročevalcev in z vidika uporabnikov računovodskih informacij. Ugotovili smo, da so pripravljavci računovodskih informacij v letnih poročilih dokaj dobro sprejeli standard, medtem ko so uporabniki informacij do novega standarda dokaj zadržani. Kot slabost MSRP 8 so največkrat omenili neobvezno poročanje po območnih odsekih in zmanjšanje primerljivosti zaradi izvzetega kriterija tveganj in nagrad, ki ga prinaša poslovodski pristop. V avtomobilski industriji podjetja, ne glede na standard poročanja, razkrivajo skorajda istovrstne informacije. Razlike nastajajo pri številu odsekov in številu razkritih postavk, kar pa glede na ugotovitve naše raziskave ni pogojeno, po katerem standardu podjetje poroča. S tem smo zavrgli trditve, da imajo informacije, razkrite po MSRP 8, za zunanje uporabnike večjo dodano vrednost, da informacije, razkrite po MSRP 8, pripomorejo k boljšemu razumevanju letnega poročila kot celote in da se pri MSRP 8 povečuje tveganje razkrivanja občutljivih informacij. Sklepamo lahko tudi, da se stroški priprave informacij po MSRP 8 ne zmanjšajo pomembno. Če bi se, bi verjetno vsa podjetja ali vsaj večina takoj prešla na poročanje po MSRP 8, kar pa se pri podjetjih v avtomobilski industriji ni zgodilo.
Keywords: poročanje po poslovnih odsekih (MSRP 8), poročanje po odsekih (MRS 14), razkritja o odsekih podjetja in z njimi povezanih informacij (SFAS 131), mednarodni standardi računovodskega poročanja (MSRP), ameriški splošno sprejeti standardi (US GAAP), vodilna oseba za sprejemanje poslovnih odločitev (CODM), območni odsek, področni odsek, poslovni odsek, avtomobilska industrija
Published in DKUM: 08.12.2009; Views: 3405; Downloads: 281
.pdf Full text (437,82 KB)

9.
10.
Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica