| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 154
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Avtomatizacija varjenja izdelka na varilnem robotu : diplomsko delo
David Brečko, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V modernem času se v avtomobilski industriji trend robotizacije veča vsak dan. Zagotavlja bolj konstantno in nemoteno izdelavo, za nadzor je potrebnih le nekaj delavcev. V podjetju BNM funkcijo robotskega varjenja trenutno opravlja varilni robot Cloos, za katerega podjetje želi avtomatizirati čim več izdelkov. Ostalo je le še nekaj izdelkov, ki se varijo ročno. V diplomski nalogi je predstavljena avtomatizacija robotskega varjenje za izdelka A 425 610 14 53 in A 425 610 15 53. Opisana je primerjava v času ročnega varjenja in robotskega varjenje, kvaliteti in izgledu varov. Predstavljena je nova konstrukcija za robotsko varjenje in postopek konstruiranja in izdelave nove varilne priprave.
Keywords: varjenje, varilna priprava, prilagoditev, modeliranje, konstruiranje, robot, varilni robot, robotizacija, avtomatizacija, normiranje, BNM, avtomobilska industrija
Published in DKUM: 30.09.2024; Views: 0; Downloads: 10
.pdf Full text (10,90 MB)

2.
Inovacije poslovnih modelov v avtomobilski industriji
Matic Buzeti, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje ene najpomembnejših transformacij v sodobni avtomobilski industriji – prehoda na električna vozila in trajnostno mobilnost. Avtomobilska industrija se sooča z velikimi pritiski za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, zaradi česar so proizvajalci avtomobilov prisiljeni spremeniti svoje poslovne modele, da ostanejo konkurenčni in relevantni na trgu. V tem kontekstu smo v tem delu preučili podjetje Volkswagen, enega izmed vodilnih svetovnih proizvajalcev avtomobilov, ki se je prav tako znašel na tej prelomni točki. Volkswagen se je po tej točki znašel na položaju, kjer je bila sprememba nujna za ponovno pridobitev zaupanja potrošnikov in izboljšanje svoje tržne pozicije. Podjetje se je odzvalo z ambiciozno strategijo prehoda na električna vozila, ki vključuje visoke investicije v raziskave in razvoj, vzpostavitev gigatovarn za proizvodnjo baterij ter preoblikovanje svoje ponudbe vozil. V središču te strategije je bila uvedba serije električnih vozil ID, ki so ključnega pomena za prihodnjo rast in uspešnost podjetja. V raziskavi smo analizirali, kako so te inovacije v poslovnem modelu vplivale na Volkswagnovo konkurenčnost, finančne kazalnike in tržni položaj. Ugotovili smo, da je podjetje s temi spremembami ne le uspelo obdržati svojo tržno pozicijo, temveč jo je tudi okrepilo, kar se kaže v povečanju prodaje električnih vozil, izboljšanju bruto marže. Prehod na trajnostno mobilnost je Volkswagnu omogočil, da se prilagodi novim tržnim razmeram in se postavi kot pionir na področju trajnostnih tehnologij. Diplomsko delo prav tako opozarja na nekatere ključne izzive, s katerimi se Volkswagen in širša avtomobilska industrija soočata pri tem prehodu. Mednje sodijo visoki stroški prehoda na nove tehnologije, negotovosti glede prihodnje regulative ter potreba po hitrem prilagajanju na digitalizacijo in avtonomno vožnjo. Kljub tem izzivom delo izpostavlja, kako lahko podjetja z inovativnimi poslovnimi modeli ne le preživijo, temveč tudi uspevajo v dobi disruptivnih sprememb.
Keywords: Poslovni model, inovacija, Volkswagen, avtomobilska industrija
Published in DKUM: 10.09.2024; Views: 83; Downloads: 71
.pdf Full text (1,71 MB)

3.
Model ogljičnega odtisa organizacije in predlog za njegovo komuniciranje za podjetje emo-orodjarna d.o.o.
Hana Brecl, 2024, master's thesis

Abstract: Proizvajalci avtomobilov se soočajo z vse večjim pritiskom, da zmanjšajo emisije iz vozil, ki jih proizvajajo, saj je približno 15 % skupnih emisij CO2 po vsej EU mogoče zaslediti v osebnih avtomobilih. Glede na stroge predpise sprejetih uredb EU v zvezi z avtomobilsko zakonodajo, proizvajalci avtomobilov vedno bolj zahtevajo odgovorno ravnanje svojih dobaviteljev do poročanja o izpustih TGP. Namen magistrske naloge je predstaviti in analizirati metodologijo določanja ogljičnega odtisa organizacije na podlagi metode Greenhouse Gas Protocol za Obseg 1 in Obseg 2 podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. , identificirati vse ključne vire emisij TGP, postavitit model izračuna in izračunati ogljični odtis organizacije ter v nadaljevanju pripraviti predlog za komuniciranje ogljičnega odtisa organizacije na primeru podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. , ki posluje izključno na trgu avtomobilske industrije, kar pomeni, da mora slediti trendom in smernicam avtomobilskih proizvajalcev na področju nizkoogljičnih zahtev. Glavni cilj magistrske naloge je postavitev modela ogljičnega odtisa za podjetje EMO – Orodjarna d.o.o. po mednarodno uveljavljeni metodologiji GHG Protokola. Izračun ogljičnega odtisa organizacije podjetja je pokazal, da največ emisij TGP v dveh poslovnih letnih povzroči Obseg 2 – električna energija. V nalogi smo se omejili na postavitev izračuna ogljičnega odtisa za Obseg 1 in Obseg 2. Cilj marketinške raziskave je preučiti načine komuniciranja ogljičnega odtisa naših poslovnih partnerjev in na podlagi tega oblikovati predlog za promocijo ogljičnega odtisa podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. Osredotočili smo se na poslovne partnerje podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. in sicer sistemske orodjarne; Voestalpine, Gestamp, Gedia in Benteler. V zadnjem delu marketinške raziskave smo pripravili predlog komuniciranja aktivnosti ogljičnega odtisa organizacije, s katerimi bo podjetje EMO – Orodjarna d.o.o. lahko učinkovito komuniciralo aktivnosti svojega ogljičnega odtisa ter okrepilo svojo trajnostnostno zavezo in ugled med poslovnimi partnerji, kupci ter širšo javnostjo. Rezultati, ki smo jih zasledovali skozi marketinški del naloge, so pokazali najbolj optimalne načine komuniciranja ogljičnega odtisa organizacij v avtomobilski industriji in kazali, kako lahko ocena ogljičnega odtisa organizacije pripomore k marketinškim aktivnostim za pridobivanje novih kupcev in partnerjev podjetja.
Keywords: ogljični odtis, GHG Protokol, avtomobilska industrija, orodjarstvo, emisije TGP.
Published in DKUM: 09.09.2024; Views: 74; Downloads: 12
.pdf Full text (5,28 MB)

4.
PRIMERJAVA VPLIVA GOSPODARSKE KRIZE IZ LETA 2008 IN COVID - 19 KRIZE NA AVTOMOBILSKO INDUSTRIJO - PRIMERI TOYOTE, VOLKSWAGNA IN GENERAL MOTORS
MITJA ŠTUMPF, Zlatko Nedelko, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Področje raziskave diplomskega dela je primerjava vpliva gospodarske krize iz leta 2008 in Covid-19 krize na avtomobilsko industrijo na primeru treh večjih proizvajalcev avtomobilov, Toyote, Volkswagna in General Motorsa. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega dela z usmeritvijo v krize, s katerimi se soočajo podjetja, in drugega, raziskovalnega dela, kjer smo analizirali soočanje treh proizvajalecv s krizama. Kriza je širok pojem, ki lahko prizadene posameznika, organizacijo, državo itd. Lahko so predvidljive, kot je bila gospodarska kriza iz leta 2008, ali nepredvidljive, kot je bila Covid-19 kriza, ki je bila povezana s pandemijo koronavirusa. Avtomobilska industrija je bila prizadeta na večih področjih, tako v času gospodarske krize kot tudi v času Covid-19 krize. V diplomski nalogi nas je zanimalo, kako sta krizi vplivali na delovanje avtomobilskih proizvajalcev Toyote, Volkswagna in General Motorsa, ter kakšne so bile podobnosti in razlike v njihovem soočanju. Krizi, ki sta prizadeli avtomobilsko industrijo, sta si bili precej različni, spopadanje podjetij s krizama pa je bilo dokaj podobno. Veliko vlogo pri soočanju podjetij s krizama je imel krizni management, ki je omogočil, da so se podjetja prilagodila na krizne razmere, kot je bila preusmeritev proizvodnje, in ublažila posledice, ki sta jih prinesli krizi. Podjetja so se, tako ekonomski krizi, kot Covid-19 krizi, prilagodila tako, da so prilagodila svoje poslovne modele, ter tako ohranila konkurenčnost na trgu, kupce in ključne dobavitelje. Večinoma so prilagodila svoje delovanje tako, da so zmanjšala svoje proizvodne zmogljivosti ali pa, v času Covid-19 krize, tudi z zaprtjem določenih obratov.
Keywords: Gospodarstvo, Covid-19, kriza, avtomobilska industrija, Toyota, Volkswagen, General motors.
Published in DKUM: 07.05.2024; Views: 278; Downloads: 31
.pdf Full text (3,18 MB)

5.
Vpliv elektrifikacije vozil na avtomobilsko industrijo v državah Evropske unije
Jernej Masten Toplak, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Avtomobilska industrija se zaradi elektrifikacije sooča z spremembami brez primere, ki so se zgodile v njeni zgodovini. Trg potrebuje prilagoditve in razširitev iz večinoma same prodaje avtomobilov in rezervnih delov. Diplomska naloga se osredotoča na analizo procesnega delovanja organizacij v avtomobilski industriji, zlasti v kontekstu elektrifikacije vozil. V nalogi so podrobno razloženi poslovnih procesi, vrste procesov ter upravljanje poslovnih procesov. V nadaljevanju je predstavljena avtomobilska industrija, vključno z njeno zgodovino, delovanjem električnih vozil, vzdrževanjem in rezervnimi deli ter tehnologijo polnilne infrastrukture. Glavni izzivi in trendi v industriji so prav tako izpostavljeni. V osrednjem delu pa se osredotočamo na vpliv elektrifikacije na avtomobilsko industrijo zaradi regulativnih pritiskov tako Evropske Unije, kot potrošnikov iz celega sveta, ki zahtevajo premik k bolj trajnostnem in čistem okolju in poslovanju. Ob tem pričakujejo zmanjšanje toplogrednih plinov in odmik od uporabe fosilnih goriv. Tem potrebam se prilagaja celotna avtomobilska infrastruktura in je zato morala spremeniti svoje poslovne procese proizvodnje, ter ostale poslovne prakse, da bo lahko proizvajala električna vozila. S pojavom in hitrim pridobivanjem priljubljenosti električnih vozil, prihaja tudi do sprememb v sami vrednostni verigi avtomobilskih proizvajalcev. Prihaja do sprememb na področju logistike in dobavne verige, sprememb v potrebah po delovni sili zaradi manjše količine gibljivih delov, ki jih potrebujejo električna vozila, ter sprememb v načinu vzdrževanj teh vozil. Razvoj tehnologije privede tudi do novih potencialnih smeri razvoja in načinov pridobitve prihodkov, ki bodo nadomestili izpad zaradi zmanjšanja števila delov in stroškov vzdrževanja.
Keywords: Elektrifikacija, preoblikovanje trga, avtomobil, avtomobilska industrija, okoljska politika, elektrifikacija vozil
Published in DKUM: 07.11.2023; Views: 487; Downloads: 57
.pdf Full text (831,38 KB)

6.
Modifikacija varilne priprave za nov tip vozila : magistrsko delo
Jaka Perme, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo obravnavali varilno-vpenjalno pripravo, ki je namenjena sestavi avtomobilskih stranic. Zaradi novega tipa vozila se je pokazala potreba po modifikaciji priprave. Pred pričetkom smo opravili 3D-analizo sklopov v programskem paketu Catia in fizičen pregled vgrajene priprave v proizvodnji. Analiza je zajemala označevanje posameznih sklopov, pregled elementov v posameznih sklopih in možnost njihove vnovične uporabe. Za podjetje smo pripravili primerjavo razlike v ceni, in sicer v primeru odločitve za izdelavo nove priprave in v primeru modifikacije obstoječe priprave. Zaradi zaupnosti podatkov smo cene prikazali v deležih.
Keywords: modifikacija, avtomobilska industrija, varilno vpenjalna priprava, stranica avtomobila, stroškovna analiza
Published in DKUM: 02.10.2023; Views: 471; Downloads: 59
.pdf Full text (5,42 MB)

7.
Poznavanje informacijske varnosti v avtomobilski industriji : magistrsko delo
Živa Kristančič, 2023, master's thesis

Abstract: V zadnjih letih smo na področju tehnologije bili priča velikim spremembam v relativno kratkem času. Teh sprememb je bila deležna tudi avtomobilska industrija. Avtomobili so pridobili ogromno število novih komponent, zaradi katerih lahko komunicirajo z okoljem. Postali so del interneta stvari in se tako povezujejo z drugimi napravami (pametni telefoni, druga pametna vozila itd.), prav zato se imenujejo pametni avtomobili. S tem ko so postali povezani, pa so bili izpostavljeni novim grožnjam, ki jim do sedaj niso bile poznane. Govorimo namreč o ranljivostih, ki so do sedaj bile značilne za naprave, ki so povezane v omrežja, na primer v pametne telefone, računalnike, strežnike itd. Tako se je avtomobilska industrija znašla v precepu med izdajanjem inovativnih produktov in zagotavljanjem informacijske varnosti, saj zagotavljanje informacijske varnosti zahteva večslojni pristop. Le-ta pomeni daljši čas proizvodnje, dodatne stroške itd. Med grožnje informacijske varnosti spada tudi človeški faktor, ki velja za najšibkejši člen pri zagotavljanju varnosti. Prav zato je bil namen magistrskega dela ugotoviti, kakšno je stanje poznavanja informacijske varnosti v avtomobilski industriji. V teoretičnem delu je prestavljen pregled obstoječe literature, v empiričnem delu pa so bili izvedeni intervjuji za pridobitev vpogleda, kako se slovenski servisi spoprijemajo s stalnimi spremembami na področju avtomobilizma in zagotavljanja informacijske varnosti.
Keywords: informacijska varnost, avtomobilska industrija, pametni avtomobili, magistrska dela
Published in DKUM: 25.09.2023; Views: 388; Downloads: 40
.pdf Full text (688,96 KB)

8.
Uspešnost in učinkovitost poslovanja avtohiše X v času pandemije COVID-19
Anže Šoštarič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Epidemija COVID-19 je vse gospodarstvo postavila na veliko preizkušnjo. Podjetja so se morala nastali situaciji hitro prilagoditi in z ustreznimi rešitvami zmanjšati vplive epidemije. V diplomski nalogi je v ta namen analizirano poslovanje podjetja X v avtomobilski industriji v obdobju treh let od nastanka epidemije. Veliko vlogo pri blaženju posledic epidemije so imeli t. i. vladni PKP-ukrepi, ki so podrobneje predstavljeni v nalogi. Podjetje se je na nastalo situacijo odzvalo pozitivno in v veliki meri ublažilo strmi padec poslovne uspešnosti glede na poslovanje podjetja pred nastopom pandemije koronavirusa.
Keywords: poslovna učinkovitost, poslovna uspešnost, pandemija COVID-19, PKP ukrepi, avtomobilska industrija
Published in DKUM: 05.01.2023; Views: 714; Downloads: 107
.pdf Full text (3,08 MB)

9.
Celovita učinkovitost opreme v proizvodnem podjetju BNM avtomobilska industrija d.o.o.
Matic Bokša, 2022, master's thesis

Abstract: V modernem času podjetja strmijo k čim večji učinkovitosti opreme, ter kakovosti izdelkov z malo ali ničtim izmetom. Za doseganje teh ciljev je učinkovita metoda vitke proizvodnje, ki temeljito oceni vsako dejavnost v podjetju, z namenom zmanjševanje izgub. Eden od kazalnikov vitke proizvodnje je celovita učinkovitost opreme, s katero lahko določimo ozka grla, ki nastanejo na stroju ali napravi, ter jih začnemo s pravilnimi ukrepi odpravljati. Glavni faktorji celovite učinkovitosti proizvodnje so razpoložljivost, zmogljivost in kakovost. V magistrski nalogi je prikazano kako se kazalnik OEE začne vpeljevati v proizvodno podjetje. Opisano je podjetje BNM, avtomobilska industrija, d.o.o., osnoven opis stiskalnic, glavne značilnosti vitke proizvodnje, ter kazalnik celovite učinkovitosti opreme. V nadaljevanju je prikazana izdelava dokumenta, ki je potreben za izdelavo meritev in preračun kazalnika OEE. Predstavljene so pridobljene meritve in dejanski kazalnik celovite učinkovitosti opreme podjetja. Meritve in rezultati so nato analizirani. Na koncu pa so predstavljeni še ukrepi za izboljšanje kazalnika OEE.
Keywords: BNM, Avtomobilska industrija, d.o.o., stiskalnice, vitka proizvodnja, kazalnik OEE, razpoložljivost, zmogljivost, kakovost.
Published in DKUM: 24.06.2022; Views: 859; Downloads: 128
.pdf Full text (3,05 MB)

10.
Mednarodno gospodarsko okolje in avtomobilska industrija
Luka Žerjav, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Avtomobilska industrija predstavlja eno izmed ključnih gonilnih sil gospodarskega napredka in razvoja. Prav zaradi tega jo pojmujemo kot eno najpomembnejših industrij na svetu. Za izdelavo motornega vozila je potrebno preko 20.000 različnih komponent, ogromno znanja, ob tem pa so potrebne enormne investicije v raziskave in razvoj. Seveda pa je za uspešno delovanje avtomobilske panoge potrebno odlično sodelovanje med proizvajalci motornih vozil in njihovimi dobavitelji. V zadnjem času pa je znotraj avtomobilske industrije prihajalo in še vedno prihaja do določenih sprememb. S tem mislimo na proces razvoja globalizacije, ki je dodobra spremenil avtomobilsko industrijo, vzpon trajne mobilnosti, ki jo vodi elektrifikacija vozil, vsesplošna digitalizacija in poskusi zmanjševanja izpustov toplogrednih plinov. Na panogo pa je v zadnjem obdobju močno vplivala pandemija covid-19. Vpliv pandemije se je v že tako ohlajeni avtomobilski industriji poznal tako v proizvodnji motornih vozil, kakor tudi v njihovi prodaji. Pandemija pa ni vplivala le na največje proizvajalce motornih vozil, ampak tudi na mnoge manjše dobavitelje, ki prihajajo tudi iz Slovenije.
Keywords: avtomobilska industrija, globalizacija, elektrifikacija, digitalizacija, VAR d.o.o.
Published in DKUM: 05.11.2021; Views: 1250; Downloads: 158
.pdf Full text (1,37 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica