| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 36
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Trajnostna mobilnost: management nakupa in uporabe električnega avtomobila
Jaka Brantuša, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na trajnostno mobilnost z vidika ekonomske upravičenosti nakupa in uporabe električnih avtomobilov v primerjavi z nakupom avtomobilov na notranje izgorevanje. Obravnavana tema vključuje pregled trga osebnih električnih avtomobilov, analizo stroškov, povezanih z nakupom, vzdrževanjem in amortizacijo teh avtomobilov in stroškovno primerjavo z avtomobili na notranje izgorevanje. Diplomsko delo razkriva, da je kljub višjim začetnim stroškom nakupa električnih avtomobilov, njihova uporaba zaradi nižjih stroškov goriva in vzdrževanja ekonomsko utemeljena, prav tako pa izpostavlja tudi pomen ustrezne polnilne infrastrukture za uspešno integracijo električnih avtomobilov v vsakodnevno uporabo. Diplomsko delo dopolnjuje tudi anketa, ki predstavlja razmišljanje in pripravljenost potrošnikov na elektrifikacijo osebne mobilnosti. Naloga predstavlja tudi možne rešitve za povečanje uporabe električnih vozil povezane z nadaljnjim razvojem polnilne infrastrukture in s spodbujanjem k uporabi obnovljivih virov energije.
Keywords: električni avtomobili, polnilna infrastruktura, stroški električnih vozil, amortizacija električnih vozil
Published in DKUM: 01.10.2024; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (4,35 MB)

2.
Goljufije pri prodaji rabljenih avtomobilov - preventivni ukrepi : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Jan Ferčec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Goljufije predstavljajo četrtino vseh oblik premoženjske kriminalitete, ki je najpogostejša skupina izvršenih kaznivih dejanj v Sloveniji. Zaključno delo se osredotoča na ožjo skupino goljufij, to so goljufije pri prodaji rabljenih avtomobilov. Mednje največkrat uvrščamo prodajo avtomobilov s ponarejeno dokumentacijo, prikrivanje napak in nevarnih stanj na avtomobilu ter manipuliranje s števcem prevoženih kilometrov; govorimo torej predvsem o napačnem prikazovanju resničnega stanja avtomobila. Z goljufijami pri prodaji rabljenih avtomobilov so povezani tudi indici, ki lahko nakazujejo na možno goljufijo in na katere bi morali biti kupci pozorni pred nakupom. Posebej je treba izpostaviti tudi indice, pri nakupu avtomobila preko spleta, ki postaja z razvojem tehnologije in različnih platform priljubljen način nakupovanja. Ker je zakonodaja na obravnavanem področju omejena in ne omogoča učinkovitega kaznovanja storilcev, imajo ključno vlogo pri preprečevanju tovrstnih goljufij kupci. V ta namen lahko govorimo o številnih preventivnih ukrepih, ki lahko zmanjšajo možnost nakupa avtomobila, za katerega bi se kasneje izkazalo, da ni takšno, kot ga je predstavil prodajalec in so prav tako del zaključnega dela. Da bi preverili, kakšna je razširjenost goljufij v Sloveniji in kakšne so nakupovalne navade kupcev, pri nakupu rabljenega avtomobila, smo v okviru zaključnega dela izvedli tudi raziskavo. Z njo smo dokazali, da se je velika večina ljudi že srečala z nakupom rabljenega avtomobila, kar pomeni tudi, da ti ljudje predstavljajo potencialne žrtve za goljufe. Ključne ugotovitve so, da je četrtina anketirancev že bila žrtve goljufij pri nakupu rabljenega avtomobila, hkrati pa več kot 90 % anketirancev ne izvaja zadostnih preventivnih ukrepov, s katerimi bi lahko vsaj do neke mere zmanjšali možnost goljufije. Pri tem je zato ključnega pomena izvajanje preventivne dejavnosti in s tem ozaveščanje o preventivnih ukrepih, s katerimi se lahko kupci v prvi vrsti zavarujejo že sami.
Keywords: goljufije, rabljeni avtomobili, premoženjska kriminaliteta, preventivni ukrepi, diplomske naloge
Published in DKUM: 05.07.2024; Views: 120; Downloads: 47
.pdf Full text (1,37 MB)

3.
Pregled nad trenutnim razvojem avtomobilov z gorivnimi celicami in polnilnic za vozila na vodik : diplomsko delo
Valentina Drešček, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na pregled nad trenutnim razvojem električnih avtomobilov z gorivnimi celicami in s tem povezane polnilne infrastrukture. Predstavili smo problematiko onesnaževanja okolja zaradi transporta, opisali načine pridobivanja vodika in razložili, kako deluje tehnologija gorivnih celic. Navedli smo tudi primere znanstvenih člankov, v katerih so avtorji raziskali, kako družba sprejema uvajanje električnih vozil z gorivnimi celicami in polnilnic za vozila na vodik. V praktičnem delu diplomskega dela smo prikazali število električnih osebnih avtomobilov z gorivnimi celicami in polnilnic za vozila na vodik v letih 2017 in 2022, in sicer za države Evropske unije, Združene države Amerike, Japonsko, Južno Korejo in Kitajsko, primerjali smo lastnosti električnih avtomobilov z gorivnimi celicami in baterijskih električnih avtomobilov ter stroške porabe goriva za obe vozili na 100 kilometrov. Predstavili smo tudi primere subvencij, spodbud, ki jih države uvajajo, da bi spodbudile nakup električnih avtomobilov z gorivnimi celicami. S pomočjo raziskave smo prišli do ugotovitve, da je največji porast električnih avtomobilov z gorivnimi celicami med primerjanimi državami sveta imela Južna Koreja, največji porast polnilnic pa je imela Kitajska. Glavna prednost izbranega električnega avtomobila z gorivnimi celicami v primerjavi z baterijskim električnim vozilom je daljši domet in hitrejše polnjenje. Najpogostejše spodbude držav pa zajemajo davčne olajšave, subvencije ipd.
Keywords: električni avtomobili z gorivnimi celicami, polnilnice, Evropska unija, Azija, Združene države Amerike
Published in DKUM: 13.06.2024; Views: 201; Downloads: 23
.pdf Full text (1007,36 KB)

4.
Izpusti toplogrednih plinov in cenovna upravičenost električnih osebnih avtomobilov v primerjavi z osebnimi avtomobili na fosilna gradiva : diplomsko delo
Matevž Kokovnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Ideja za diplomsko se je porodila iz strateške vizije Evropske komisije za doseganje podnebno nevtralnega gospodarstva do leta 2050, katere del je tudi prepoved prodaje vozil z izpusti CO2 od leta 2035 dalje. V prvem delu naloge sta predstavljeni proizvodnja in razgradnja električnih avtomobilov ter njihovi sestavni deli. Podrobneje sta predstavljena tudi elektromotor in baterija oz. pogonski akumulator, ki predstavljata glavno razliko med električnimi avtomobili in avtomobili z notranjim izgorevanjem. V osrednjem delu naloge sta predstavljeni ekološka in ekonomska upravičenost električnih vozil v primerjavi z vozili na notranje izgorevanje. Proizvodnja električnega vozila v ozračje izpusti večje količine emisij CO2 kot proizvodnja avtomobila na notranje izgorevanje, vendar pa električni avtomobili v času vožnje v ozračje ne izpuščajo emisij CO2 oz. so te emisije posredne in nastanejo pri proizvodnji električne energije. Prav tako so električna vozila dražja od vozil na notranje izgorevanje, vendar pa je vožnja z njimi cenejša. V zadnjem delu diplomske naloge so predstavljene možne rešitve za zagotavljanje dodatnih potreb po električni energiji, ki jo bodo potrebovala električna vozila. Pomembno je, da so viri za zagotavljanje dodatnih potreb po električni energiji brez oz. nizko ogljični.
Keywords: električni avtomobili, ekološka upravičenost, ekonomska upravičenost, primerjava različnih vrst vozil, dolgoročna strategija za leto 2050
Published in DKUM: 18.03.2024; Views: 372; Downloads: 39
.pdf Full text (1,58 MB)

5.
Souporaba električnih avtomobilov v urbanih območjih kot primer dobre prakse delitvene ekonomije : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Nikolina Jović, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Delitvena ekonomija, v kateri več posameznikov souporablja eno dobrino, je čedalje bolj pomembna tudi v logistiki. S pomočjo logistike se izmenjujejo informacije in fizična sredstva, vse z namenom znižanja logističnih stroškov, povečanja zasedenosti transportnih vozil in boljšega izkoristka skladiščnega prostora. To velja tudi za souporabo vozil na primeru Italije in Srbije, kjer je cilj čim večja uporaba vozil v urbanih območjih, da bi se izognili negativnim učinkom. Namen diplomskega dela je predstaviti prednosti delitvene ekonomije pri souporabi električnih avtomobilov v urbanih območjih ter raziskati platforme in razširjenost uporabe električnih avtomobilov v izbranih državah. Raziskali bomo ponudnike za tovrstno storitev v izbranih državah in v empiričnem delu analizirali ter primerjali te ponudnike glede na različne parametre (stroški, dostopnost, pogoji uporabe itd.). Za ponazoritev primera dobre prakse smo izbrali Italijo, in sicer mesto Milano, kjer obstajajo številne platforme, ki ponujajo izključno električna vozila. Za razliko od Italije pa je situacija v Srbiji precej drugačna, saj je manj ponudnikov tovrstnih storitev in so te omejene na najem avtomobila izključno za cel dan ali več dni ter v ponudbi nimajo električnih vozil.
Keywords: delitvena ekonomija, souporaba, električni avtomobili, logistika, urbano območje
Published in DKUM: 15.02.2024; Views: 284; Downloads: 30
.pdf Full text (1,78 MB)

6.
Trg električnih avtomobilov v Evropi: Gospodarske priložnosti in izzivi
Tilen Baloh, 2023, master's thesis

Abstract: V pričujočem delu smo analizirali evropski trg električnih avtomobilov. Začeli smo s pregledom razvoja električnega avtomobila od začetkov v prvi polovici 19. stoletja do danes. Nato smo preučili stanje trga v Evropi in na drugih večjih trgih danes in predstavili njegovo neomajno rast kljub številnim motnjam, kot so covid-19, kriza polprevodnikov in trgovinska vojna med ZDA in Kitajsko. Nato smo pozornost preusmerili na posamezne proizvajalce in pregledali, kako se nekateri izmed vodilnih soočajo z elektrifikacijo svoje ponudbe. Sledila je ena izmed ključnih tem, in sicer vpliv električnih avtomobilov na okolje, v kateri smo analizirali, ali množično uvajanje električnih vozil res lahko prispeva k zeleni revoluciji, ki jo obljublja. V kolikor uporabljamo elektriko, pridobljeno na trajnosten način, je električno vozilo res čistejše, vendar pa velik vir onesnaževanja predstavljajo baterije. Njihovo dobavno verigo in življenjski cikel smo preučili, izpostavili pa smo probleme, kot so dominantnost Kitajske v celotni dobavni verigi in reciklaža baterij. Sledil je pregled nekaj alternativnih goriv za pogon, med katerimi se je za najbolj obetavnega izkazal vodik. Obravnavali smo tudi razvoj infrastrukture javnih polnilnic po Evropi in nekatere še neuveljavljene alternative, zamenjavo baterije in brezžično polnjenje električnih vozil. Sledila je pomembna tema politike spodbujanja pri uvajanju električnih avtomobilov, to so subvencije in davčne olajšave, ki so ključne za spodbujanje potrošnikov za uspešen prehod k elektromobilnosti, pregledali pa smo tudi evropske ambicije v boju proti klimatskim spremembam v okviru Zelenega dogovora. Kot zadnjo temo smo obravnavali mnenje kupcev in njihovo pripravljenost za nakup električnih vozil, kar smo dodatno preučili z anketiranjem slovenske javnosti.
Keywords: električni avtomobili, evropski trg električnih avtomobilov, EV-baterije, subvencije električnih avtomobilov, kriza polprevodnikov, alternativna goriva, polnilnice, javno mnenje o električnih avtomobilih
Published in DKUM: 23.11.2023; Views: 449; Downloads: 62
.pdf Full text (4,12 MB)

7.
Možne strategije za dvig prepoznavnosti blagovne znamke MAD BOYS Garage
Dominik Gönc, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo temelji na blagovni znamki MAD BOYS Garage, pomurski delavnici, ki se specializira v obnovi starodobnih vozil, predvsem avtomobilov. Delavnica sicer posluje uspešno, a zaradi zaznanega potenciala v blagovni znamki in želje vodstva podjetja po večji prepoznavnosti je nastala potreba po načrtu, kako to doseči. Trenutno je delavnica le to – delavnica. Moja in lastnikova želja je, da se razišče potencial blagovne znamke v segmentu obnove klasičnih avtomobilov, da se odkrijejo dodatne aktivnosti, ki bi lahko spremljale trenutno dejavnost, in oblikujejo smernice, kako to doseči. Blagovno znamko trenutno sestavljajo ime, logotip in kultura avtomobilskih fanatikov, ki imajo željo ohraniti ikone avtomobilske folklore. Slednje širši javnosti ni vidno na prvi pogled. Za namene oblikovanja smernic, kako se naj blagovna znamka uspešno razvija in širi svoje vrednote, sem v diplomskem delu predstavil tri področja, na katerih je treba strateško planirati: blagovna znamka, marketing izdelkov ter marketinško komuniciranje. Blagovni znamki je treba v samem začetku ustrezno oblikovati njene temelje, ki jih podpremo z izpolnjevanjem obljube blagovne znamke preko storitve, ki jo izvajamo, in s primernim pozicioniranjem, vse to pa tudi uspešno predstavimo trgu, potencialnim odjemalcem in obstoječim strankam. Dolgoročna ideja dviga prepoznavnosti blagovne znamke MAD BOYS Garage ni namenjena samo pridobivanju novih strank, temveč graditvi skupnosti ljubiteljev klasičnih avtomobilov, ki se bodo s podjetjem poistovetili tudi, če sami niso lastniki klasičnih avtomobilov. Ti ljubitelji bodo lahko nekega dne postali stranke delavnice, v tem času pa so lahko stranke v ostalih podjemih, ki jih bom predlagal v tem delu, kot so zabavne vsebine na spletu, MAD BOYS Garage znamčeni izdelki ali center klasičnih avtomobilov.
Keywords: starodobna vozila, klasični avtomobili, obnova klasičnih avtomobilov, blagovne znamke, marketinško komuniciranje, prepoznavnost blagovne znamke.
Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 439; Downloads: 111
.pdf Full text (2,65 MB)

8.
Analiza vpliva električnih avtomobilov na okolje skozi celoten življenjski cikel
Lovro Mesec Košir, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Prodaja električnih vozil se je s pomočjo oglaševanja okoljevarstva, izboljšanja infrastrukture in obljube manjših stroškov vzdrževanja v zadnjih letih povišala. V diplomski nalogi želimo ugotoviti in predstaviti, kakšen vpliv na okolje ima električni avtomobil skozi celoten življenjski cikel in kateri dejavniki pripomorejo k njegovi večji čistosti. Raziskali smo, kako poteka pridobivanje surovin, ki so potrebne za sestavo baterije in permanentnih magnetov. Primerjali smo električne avtomobile z avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem v času uporabe glede na njihove emisije CO2 oziroma emisije vira energije in emisije trdnih delcev. Poleg omenjene primerjave smo raziskali tudi druge tipe vozil, ki uporabljajo elektriko kot vir energije, ter kakšne so možnosti reciklaže in kako se ravna z odsluženimi baterijami. S pomočjo anketnega vprašalnika smo preverili, ali se ljudje zavedajo celotnega vpliva električnega avtomobila na okolje.
Keywords: električni avtomobili, onesnaževanje okolja, emisije trdnih delcev, varstvo okolja, permanentni magneti
Published in DKUM: 10.10.2023; Views: 403; Downloads: 57
.pdf Full text (997,76 KB)

9.
Poznavanje informacijske varnosti v avtomobilski industriji : magistrsko delo
Živa Kristančič, 2023, master's thesis

Abstract: V zadnjih letih smo na področju tehnologije bili priča velikim spremembam v relativno kratkem času. Teh sprememb je bila deležna tudi avtomobilska industrija. Avtomobili so pridobili ogromno število novih komponent, zaradi katerih lahko komunicirajo z okoljem. Postali so del interneta stvari in se tako povezujejo z drugimi napravami (pametni telefoni, druga pametna vozila itd.), prav zato se imenujejo pametni avtomobili. S tem ko so postali povezani, pa so bili izpostavljeni novim grožnjam, ki jim do sedaj niso bile poznane. Govorimo namreč o ranljivostih, ki so do sedaj bile značilne za naprave, ki so povezane v omrežja, na primer v pametne telefone, računalnike, strežnike itd. Tako se je avtomobilska industrija znašla v precepu med izdajanjem inovativnih produktov in zagotavljanjem informacijske varnosti, saj zagotavljanje informacijske varnosti zahteva večslojni pristop. Le-ta pomeni daljši čas proizvodnje, dodatne stroške itd. Med grožnje informacijske varnosti spada tudi človeški faktor, ki velja za najšibkejši člen pri zagotavljanju varnosti. Prav zato je bil namen magistrskega dela ugotoviti, kakšno je stanje poznavanja informacijske varnosti v avtomobilski industriji. V teoretičnem delu je prestavljen pregled obstoječe literature, v empiričnem delu pa so bili izvedeni intervjuji za pridobitev vpogleda, kako se slovenski servisi spoprijemajo s stalnimi spremembami na področju avtomobilizma in zagotavljanja informacijske varnosti.
Keywords: informacijska varnost, avtomobilska industrija, pametni avtomobili, magistrska dela
Published in DKUM: 25.09.2023; Views: 388; Downloads: 44
.pdf Full text (688,96 KB)

10.
Kibernetsko varovanje na področju pametnih avtomobilov : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Anja Gregorec, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Tematika kibernetske varnosti na področju pametnih avtomobilov je ena izmed perečih problemov v avtomobilistični industriji, saj se z napredovanjem tehnologij veča tudi število groženj, ki pretijo uporabnikom in podjetjem, zaradi česar sta prevencija in analiza napadov ključnega pomena. Podatki, ki so del avtomobilskega sistema (lokacija, hitrost vozila) in s katerimi uporabnik razpolaga, lahko v primeru nepravilnega ravnanja hitro uidejo v napačne roke, kar pa lahko povzroči hude posledice, tako za voznika kot za organizacijo. Rezultati učinkovitih kibernetskih napadov lahko imajo daljnosežne gospodarske, varnostne in pravne nezaželene učinke, prav tako pa je ogrožen tudi ugled proizvajalcev motornih vozil. Skrb za varnost je temeljna vrednota in poslanstvo sodobnih globalnih korporacij, ker so te generator sprememb, ki vplivajo in katalizirajo generiranje zlonamernih programov, kod in napadov. Vse ključnejši tako postajata posodobitev in nadgradnja proizvodnega procesa, ker lahko tudi ta postane ogrožen, poleg tega pa mora proizvodnja temeljiti na varnostnih protokolih, ki vsebujejo elemente umetne inteligence, kot protiutež za njene negativne vplive. Namen zaključnega dela je orisati vidik varnostnih incidentov, ki so lahko posledica uporabe zlovešče programske opreme, generirane s strani človeka ali stroja. Vzporedno s tem želimo opredeliti ključne rešitve in predloge, s katerimi bomo ohranili visoko stopnjo zasebnosti, varnosti in etičnosti vozil. V nadaljevanju sledi interpretacija anketnega vprašalnika, v katerem analiziramo in sintetiziramo uporabniško izkušnjo, osnovano na tezah o odnosu anketirancev do pametnih vozil, ki temelji na dualnem pogledu uporabnika kot voznika in subjekta, ki čuti potrebo po zasebnosti.
Keywords: kibernetska varnost, kibernetske grožnje, pametni avtomobili, pametne storitve, tehnike reševanja, diplomske naloge
Published in DKUM: 30.08.2023; Views: 411; Downloads: 131
.pdf Full text (1,73 MB)

Search done in 5.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica