| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 24
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Analiza uporabe električnih avtomobilov v državah EU in njihov vpliv na okolje
Anita Perko, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo analizirali uporabo električnih avtomobilov v državah članicah Evropske unije in njihov vpliv na okolje. V prvem delu smo predstavili zgodovino razvoja električnega avtomobila, njegove značilnosti in delovanje, izpostavili smo razliko med avtomobilom na notranje izgorevanje in električnim avtomobilom, predstavili ovire in prednosti pri uvajanju električnih avtomobilov, opisali zakonodajo na področju električnih avtomobilov ter predstavili, kako uporaba električnega avtomobila vpliva na okolje. V drugem delu magistrskega dela smo z dostopnimi statističnimi podatki preučili uporabo električnih avtomobilov v državah članicah EU. Ugotovili smo pozitivno zvezo med kazalcem BDP na prebivalca in deležem registriranih električnih avtomobilov. Poudariti je treba, da države z višjim deležem registriranih električnih avtomobilov ne beležijo nujno manjših izpustov emisij toplogrednih plinov v prometu. Prav tako se kaže šibka povezanost med deležem obnovljivih virov energije, porabljene v transportu, in deležem registriranih električnih avtomobilov. Ugotovili smo, da je prostorska umestitev električnih polnilnic bolj optimalna za uporabnike električnih avtomobilov v državah, ki so bolj razvite na področju električne mobilnosti. Z analizo sekundarnih virov in dostopnih statističnih podatkov smo dokazali, da uveljavitev in uporaba električnih avtomobilov trenutno ne rešujeta okoljske problematike na področju prometa. Potrebna bosta napredek na področju pridobivanja električne energije iz obnovljivih virov energije in pravilno recikliranje električnih avtomobilov na koncu njihove življenjske dobe.
Keywords: električni avtomobili, električne polnilnice, proizvodnja energije, onesnaževanje okolja
Published: 27.07.2021; Views: 192; Downloads: 42
.pdf Full text (3,62 MB)

2.
Modeliranje različnih konfiguracij dvokolesnih in štirikolesnih električnih pogonov vozil s simulacijskimi orodji AVL
Jure Pigac, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi lastnosti električnih motorjev je pogonske sisteme električnih vozil mogoče izvesti v več različnih konfiguracija. Zato smo se odločili, da bomo v okviru te diplomske naloge simulirali delovanje več različnih konfiguracij dvokolesnih in štirikolesnih pogonskih sistemov električnih vozil. V ta namen smo uporabili simulacijsko orodje AVL Cruise M. S tem smo izdelali šest simulacijskih modelov pogonskih sistemov električnih vozil. Z vsakim modelom smo izvedli več simulacij. Vsaka izmed simulacij je predstavljala svoj vozni cikel. Na koncu smo na podlagi rezultatov simulacij izvedli analizo in primerjavo pogonskih sistemov električnih vozil. Z zbranimi podatki smo ovrednotili morebitne aplikacije posamezne konfiguracije pogonskega sistema.
Keywords: električni avtomobili, električna kolesa, simulacije, pogonski sistemi električnih vozil, AVL Cruise M
Published: 03.11.2020; Views: 227; Downloads: 49
.pdf Full text (2,74 MB)
This document has many files! More...

3.
Konstruiranje in optimizacija nosilca avtomobilskega odbijača
Marko Korošec, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga temelji na konstruiranju in optimizaciji nosilca avtomobilskega odbijača. Glavna naloga je zmanjšati maso nosilca pri upoštevanju vseh zastavljenih omejitev in izpolnitvi vseh zastavljenih ciljev. Uvod sestoji iz predstavitve problema ter iz teoretičnih osnov optimizacije. Najprej je predstavljena delitev optimizacije, nato je podrobno opisana topološka optimizacija. V nadaljevanju sledi opis priprave modelov na optimizacijski proces v programu ProTOp. To zajema modeliranje, pripravo modelov v programskem paketu Abaqus ter nastavitev ciljev v programu ProTOp. Zadnji korak je izvedba optimiranja in vrednotenje dobljenih rezultatov.
Keywords: optimizacija, konstruiranje, avtomobili, topološka optimizacija
Published: 16.09.2020; Views: 326; Downloads: 87
.pdf Full text (5,80 MB)

4.
Varnost podatkov v pametnih avtomobilih
Peter Petač, 2019, master's thesis

Abstract: Razvoj v avtomobilski industriji je privedel do avtomobilov, ki niso več zgolj prevozno sredstvo, temveč so postali sodobne mobilne multimedijske naprave, ki povezane med seboj, z uporabnikom avtomobila, s spletom, s proizvajalcem in z drugimi pametnimi napravami. Posledično so postali pametni avtomobili zakladnica osebnih in drugih podatkov, ki omogočajo uporabniku avtomobila varnejšo vožnjo, udobnejše (personalizirane) storitve in boljše vzdrževanje avtomobila, na drugi strani pa lahko ravno ti podatki predstavljajo tudi grožnjo zlorabe zasebnosti uporabnika pametnega avtomobila. Namen magistrskega dela je prikazati obseg zbiranja osebnih podatkov v pametnem avtomobilu, opozoriti na tveganja ob nekritičnem deljenju podatkov (ali ob povezovanju osebnih mobilnih naprav z drugimi napravami v pametnem avtomobilu), pregledati področno zakonodajo, pregledati politike zasebnosti večjih proizvajalcev avtomobilov in opozoriti na pasti. Namen je tudi osveščati uporabnike pametnih avtomobilov o zaščiti, vrednosti in pomembnosti osebnih podatkov. V drugem delu magistrskega dela so predstavljeni rezultati raziskave, ki kažejo povezave med zavedanjem pomena zaščite zbranih podatkov in izobrazbo ter spolom in povezavo med poznavanjem kibernetske varnosti, zavedanjem o obsegu zbiranja podatkov pametnega avtomobila in pripravljenostjo odpovedi delu zasebnosti v zameno za pričakovane koristi/prednosti pametnega avtomobila.
Keywords: pametna tehnologija, pametni avtomobili, osebni podatki, politika zasebnosti, varovanje podatkov, informacijska varnost, magistrska dela
Published: 09.10.2019; Views: 622; Downloads: 115
.pdf Full text (2,21 MB)

5.
Oblikovalska študija športnega vozila Volos X1
Alan Lazarov, 2018, master's thesis

Abstract: Delo opisuje oblikovalsko študijo športnega avtomobila. Cilj je oblikovanje vozila, ki je cenovno dostopno višjemu srednjemu sloju zahodne Evrope in ZDA. Uporabili smo metodo dizajnerskega razmišljanja. S pomočjo analize trga in potencialnih uporabnikov smo izdelali paket vozila, ki smo ga dopolnili s študijo ergonomije potnikov. S pomočjo 2D- in 3D-vizualizacijskih tehnik smo prišli do končne oblike avtomobila. Ugotovili smo, da je avtomobil možno postaviti na tržišče in da bi bili z njim konkurenčni.
Keywords: industrijsko oblikovanje, oblikovanje vozil, športni avtomobili, 3D-modeliranje, renderiranje, ergonomija
Published: 17.04.2019; Views: 592; Downloads: 73
.pdf Full text (5,46 MB)

6.
Pokritost slovenije s polnilnimi postajami za električne avtomobile
Mark Kmetec, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V Sloveniji, kot tudi po Evropi, se ljudje vedno bolj zavedajo pomena ohranjanja okolja in stremijo k ohranjanju narave. Električni avtomobili so ena od novosti, ki bi na dolgi rok lahko pomagale k boljši prihodnosti. Za njihovo nemoteno delovanje je ključnega pomena primerna infrastruktura, katere osrednjo vlogo predstavljajo polnilne postaje. Namen diplomske naloge je raziskati stanje pokritosti Slovenije z le temi. S pomočjo GIS analiz v programu ArcGIS smo analizirali območja, kjer polnilnih postaj primanjkuje. Njihovo pokritost smo primerjali tudi s sosednjima državama, Avstrijo in Hrvaško. Naše ugotovitve smo podkrepili z anketiranjem uporabnikov. Ti so bili za našo nalogo ključnega pomena, saj nas niso zgolj informirali o primanjkljaju postaj, marveč tudi o njihovi uporabi in pogostimi težava z njimi.
Keywords: električni avtomobili, polnilne postaje, ArcGIS, logistika, GIS
Published: 27.02.2019; Views: 607; Downloads: 93
.pdf Full text (2,15 MB)

7.
Informacijska varnost pri rabi pametnih avtomobilov
Gašper Školc, 2018, master's thesis

Abstract: Ko govorimo o avtomobilih, vedno pomislimo na prevoz, kjer je zagotavljanje varnosti odvisno zgolj od posameznikove sposobnosti za vožnjo in tehnično brezhibnega avtomobila. Ko je tehnologija napredovala, je avtomobil postal del informacijsko-komunikacijske tehnologije in interneta stvari (lahko rečemo, da je postal pametna mobilna naprava). Tako je postal prevozno sredstvo, povezano v kibernetski prostor, ki za varno in udobno vožnjo skrbi s pomočjo zbiranja podatkov iz okolice z različnimi senzorji in se povezuje z drugimi pametnimi napravami (npr. mobilne naprave). Ker je pametni avtomobil postal del kibernetskega prostora, je tako postal tudi del kibernetskih napadov, namreč postal je odprt za grožnje, ki so do sedaj pretile le drugim napravam v kibernetskem prostoru (npr. računalnikom, mobilnim napravam idr.). Namen magistrskega dela je prikazati varnost podatkov pri rabi pametnih avtomobilov; opozoriti na grožnje, ki pretijo uporabnikom pametnih avtomobilov; prikazati rešitve, ki rabo pametnih avtomobilov naredijo varnejšo; predstaviti poznavanje tematike med uporabniki pametnih avtomobilov. V začetku magistrskega dela so predstavljene raziskovalne trditve, vezane na pametne avtomobile. Predstavljene so grožnje in rešitve, ki so ključnega pomena za razumevanje varne rabe pametnih avtomobilov. V drugem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki kažejo, kako dobro izpraševanci poznajo varnost v pametnih avtomobilih.
Keywords: magistrska dela, pametni avtomobili, informacijska varnost, osebni podatki, mobilne naprave, povezljivost
Published: 24.10.2018; Views: 640; Downloads: 181
.pdf Full text (943,85 KB)

8.
Onesnaženost zraka s PM10 in PM2.5 delci v zaprtih in delno zaprtih parkirnih prostorih
Kristijan Brglez, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Onesnaženost zraka in zdravstvene posledice le-tega, pa tudi komplikacije z okoljem, ki so povezane z onesnaženostjo zraka, so vsekakor ena izmed najbolj perečih težav v zdajšnjem 21. stoletju. Kljub številnim ukrepom, s katerimi smo uspeli zmanjšati koncentracije žveplovega dioksida na razmeroma varne ravni, se trenutno ukvarjamo z novimi onesnaževalci zraka, predvsem z ozonom, s težkimi kovinami, kot tudi s PM10 in PM2.5 delci. Prav ti delci so bolj kot ozon nevarni za človekovo zdravje, saj nastajajo tako po naravnem postopku (gozdni požari), kot tudi zaradi človeških dejavnikov (promet, industrija itd.), s čimer smo jim mnogo bolj izpostavljeni v določenih situacijah, kot npr. ozonu. Ta diplomska naloga tako analizira predvsem povezave med koncentracijami delcev PM10 in PM2.5, ki nastajajo pri vožnji in parkiranju avtomobilov v različnih parkirnih prostorih, ki so lahko popolnoma zaprti ali le deloma zaprti, in kako sama konstrukcija vpliva na višino teh delcev.
Keywords: PM10 delci, PM2.5 delci, kakovost zraka, parkirni prostori, avtomobili
Published: 23.07.2018; Views: 660; Downloads: 80
.pdf Full text (4,30 MB)

9.
Avtomobili in njihov vpliv na okolje, trendi ter smernice razvoja
Aljaž Šulc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V skupnem diplomskem delu sem združil znanost biologije in tehnike z obravnavanjem razvoja avtomobilizma in njegovega vpliva na okolje. Pri vplivih transporta na okolje sem se osredotočil predvsem na onesnaževanje ozračja in ekološke posledice, kot so, akumulacija težkih kovin, onesnaževanje s prašnimi delci, soljo, hrupom in svetlobo, uničevanje habitatov in fragmentacija krajine, vnos in razširjanje škodljivih vrst, povozi živali, nastanek novega habitata in soljenje kot priložnost za slanoljubne rastline. Opredelil sem tudi sodobne smernice razvoja avtomobilizma in trend zmanjševanja okoljskega odtisa. V zaključnem delu sem spoznanja prenesel še v šolsko prakso v sklopu tehniškega dne za 8. razrede osnovne šole.
Keywords: avtomobili, onesnaževanje, ekološke posledice, težke kovine, izpušni plini, prašni delci, sol, hrup, svetloba, fragmentacija habitata, povozi, električni pogon, hibridni pogon.
Published: 02.12.2016; Views: 1530; Downloads: 188
.pdf Full text (1,37 MB)

10.
Servisiranje in vzdrževanje motorjev sodobnih osebnih vozil
Grega Knez, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se ukvarjali s servisiranjem in vzdrževanjem motorjev sodobnih osebnih vozil. Ugotavljali smo, kateri tip avtomobila je primeren za določenega voznika oz. za njegove vozne navade. Izvedli smo primerjavo petih avtomobilov različnih znamk, pri čemer smo upoštevali tako dizelski kot tudi bencinski motor. Glede na pridobljene rezultate je za voznike, ki prevozijo vsaj 100.000 km, najbolj primerna uporaba vozila z dizelskim motorjem.
Keywords: avtomobili, motor, predpisi, dizel, bencin
Published: 27.10.2016; Views: 739; Downloads: 126
.pdf Full text (2,11 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica