SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 26
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Vrednotenje programa ustvarjalnih in prostočasnih delavnic za otroke z motnjami v duševnem razvoju na OŠ Glazija
Vesna Knežević, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Osnovni namen diplomske naloge je prikazati, kako lahko otroci z motnjami v duševnem razvoju kvalitetno preživljajo svoj prosti čas in hkrati izražajo svojo ustvarjalnost in iznajdljivost na različne načine. Dejavnosti, ki spodbujajo ustvarjalnost otrok z motnjami v duševnem razvoju, ponujajo številne možnosti za razvoj njihovih skritih potencialov. Najpomembneje je poudariti dejstvo, da lahko s spodbujanjem kreativnosti vplivamo na otrokove motorične, kognitivne, socialno-emocionalne, ustvarjalne
Keywords: ustvarjalnost, ustvarjalne delavnice, cerebralna paraliza, downov sindrom, avtizem, otroci z motnjami v duševnem razvoju
Published: 23.04.2009; Views: 3423; Downloads: 1026
.pdf Full text (1,16 MB)

2.
MATEMATIČNI PROBLEMI V KNJIGI SKRIVNOSTNI PRIMER ALI KDO JE UMORIL PSA
Tanja Sekalo, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Z uvedbo devetletnega šolskega sistema se je tudi pri pouku matematike v osnovni šoli marsikaj spremenilo. Naloga učiteljev ni več le podajanje informacij, temveč usposobiti učenca, da si bo znal informacije poiskati sam ter jih nato uporabiti za uspešno reševanje problemov. Reševanje problemov je spretnost, ki jo, kot vsako drugo, usvojimo s posnemanjem in vajo. Zato pa potrebujemo dobre probleme. Poznati je potrebno pojme, kot npr. reševanje problemov, reševanje problemov kot oblika učenja, kako najti dobre matematične probleme ter kako jih rešujemo. Knjiga Marka Haddona Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa vsebuje veliko matematičnih problemov, ki jih lahko uporabimo pri poučevanju matematike. Aspergerjev sindrom je razvojna motnja, zaradi katere je glavni junak Christopher matematični genij. Diplomska naloga je lahko pomoč učiteljem, ki so pripravljeni vložiti malo več časa v pripravo na pouk matematike ter med drugim tudi z vključevanjem otroške literature v pouk matematike in z reševanjem matematičnih problemov narediti učne ure zanimivejše, znanje pa trajnejše in uporabnejše.
Keywords: matematika, matematični problemi, avtizem, Aspergerjev sindrom
Published: 09.03.2009; Views: 4537; Downloads: 537
.pdf Full text (922,95 KB)

3.
MNENJA STARŠEV O PODPORI, OBRAVNAVI IN IZOBRAŽEVANJU OTROK Z AVTIZMOM
Vanja Šnopl, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Avtizem je nevrološko-biološka razvojna motnja, pri kateri je prizadet predel za komunikacijo in socialne odnose. Stopnje in intenzivnosti motnje so izražene drugače pri vsakem posamezniku, imajo pa razpon od lažjih do težkih oblik. Avtistom je skupno to, da imajo težave pri komuniciranju, učenju, občutenju in socialnih odnosih. Sama sem o avtizmu vedela zelo malo, kar me je vzpodbudilo h globljemu raziskovanju in odkrivanju značilnosti in posebnosti te skrivnostne motnje. V prvem delu diplomske naloge sem s pomočjo strokovne literature podala teoretična izhodišča o avtizmu, družini in izobraževalnemu sistemu, v katerega so vključeni otroci z avtizmom. V drugem delu pa sem poskušala zbrati informacije, znanja in izkušnje staršev, ki imajo otroka z avtizmom. Preučila sem, kakšno je njihovo mnenje o podpori, obravnavi in izobraževanju njihovih otrok. Poskušala sem predstaviti vsakodnevne težave staršev in ovire, s katerimi se srečujejo med razvojem otrok z avtizmom, mnenje staršev o strokovnih službah in sprejetje otroka s strani sorodnikov, prijateljev in drugih oseb. Prav tako sem poskušala ugotoviti, kako je otrok z avtistično motnjo vključen v vzgojno-izobraževalni proces, kako se počuti v razredu in kako ga sprejemajo vrstniki. S pomočjo mentorice sem izdelala anketni vprašalnik in ga ob pomoči predstavnic Centra za avtizem, Društva DAN in CSG Maribor razdelila staršem otrok z avtizmom. Na podlagi rezultatov sem ugotovila, da vsaka družina doživlja avtizem na svoj edinstven način. Starši želijo več informacij in nasvetov strokovnjakov, a so na splošno zadovoljni z delom strokovnih služb. Otrokom z avtizmom lahko najbolje pomagamo z zgodnjo diagnozo, učinkovito obravnavo in dodelanim vzgojno-izobraževalnim načrtom, zato je učinkovito delo teh institucij še posebej pomembno.
Keywords: Avtizem, družina, diagnostika, obravnava in terapije otrok z avtizmom, sprejemanje otroka z avtizmom v razredni skupnosti in domačem okolju, izkušnje staršev s strokovnimi delavci, zadovoljstvo s podporo strokovnih služb, izobraževanje otrok z avtizmom
Published: 01.10.2009; Views: 3294; Downloads: 608
.pdf Full text (835,12 KB)

4.
AVTIZEM Z DODATNO MOTNJO V DUŠEVNEM RAZVOJU PRI MLADOSTNIKIH V ZUDV DR. MARIJANA BORŠTNERJA DORNAVA
Marjeta Gomilšak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Otroški avtizem danes strokovnjaki pojmujejo kot razvojno nevrološko motnjo, ki se kaže v verbalni in neverbalni komunikaciji, tipičnih vedenjskih motnjah ter nenormalni čustveni in socialni odzivnosti. Strokovnjaki lahko postavijo diagnozo glede na tipične psihične znake najkasneje v tretjem letu otrokove starosti. Tipičnih znakov pa je kar nekaj deset in se lahko med seboj različno kombinirajo. V času otrokovega razvoja nekateri izzvenijo, lahko se pojavijo novi ali drugačni. Na splošno še vedno velja prepričanje, da je avtizem vseživljenjska motnja. En sam simptom še ni avtizem, a več ko ima otrok znakov, težje je življenje zanj, za njegovo družino in okolje, v katerem se giblje. Avtizem v praksi delimo na lažje in težje oblike. Pri lažjih oblikah je smiseln čimprejšnji specialno-pedagoški pristop z danes znanimi metodami, npr. ABA, TEACCH, PECS, Floor Time idr. Pri težjih oblikah s hudo hiperaktivnostjo, agresijo, zmanjšano sposobnostjo koncentracije, slabo vodljivostjo, govornimi motnjami, motnjami spanja ali celo epileptičnimi napadi se kot učinkovita izkaže sodobna celostna biokemična medicinska obravnava. Tu strokovnjaki paciente obravnavajo izrazito individualno, z laboratorijskimi analizami in občasnimi kontrolami uspešnosti ter tudi študijsko in raziskovalno. V diplomskem delu sta opisana dva posameznika v Zavodu Dornava, ki sta vključena v skupino šestih adolescentov z motnjo avtizma in dodatno motnjo v duševnem razvoju ter sta interdisciplinarno obravnavana.
Keywords: avtizem, motnja v duševnem razvoju, adolescenca, Aspergerjev sindrom, Rettov sindrom, interdisciplinarna obravnava.
Published: 25.11.2009; Views: 3635; Downloads: 852
.pdf Full text (2,77 MB)

5.
OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI (AVTIZEM)
Anja Horvat, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča diplomske naloge so bila predstaviti otroke s posebnimi potrebami, ter avtizmom. Otroci s posebnimi potrebami, so otroci z motnjami v duševnem razvoju, slepi in slabovidni otroci, gluhi in naglušni otroci, otroci z govorno-jezikovnimi motnjami, gibalno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci, otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja ter otroci z motnjami vedenja in osebnosti. Avtizem je razvojno-nevrološka motnja, ki se kaže predvsem kot kakovostno spremenjeno vedenje na področju socialne interakcije, verbalne in neverbalne komunikacije ter imaginacije. Sodi med t.i. pervazivne razvojne motnje z začetkom klinične slike v obdobju malčka. Namen diplomske naloge je predstaviti otroke s posebnimi potrebami in otroka z avtizmom po 14 osnovnih življenjskih aktivnostih Virginije Henderson. Cilji študije primera so bili: opisati otroke s posebnimi potrebami, in njihove značilnosti, predstaviti konceptualni model Virginije Henderson, opisati otroka z avtizmom v okviru konceptualnega modela Virginije Henderson. Metodologija raziskovanja. Uporabljena je bila kvalitativna metoda dela. Predstavljamo študijo primera 11. letnega otroka, ki ima avtizem in je umsko manjrazvit, izvedeno leta 2009. Uporabili smo induktivni pristop, saj smo obravnavali in se osredotočili na en problem oz. na določen primer. Podatke smo zbirali na domu otroka, pri tem so sodelovali otrokovi starši. Podatke smo obdelali s pomočjo konceptualnega modela Virginije Henderson. Za prikaz primera smo uporabili pogovor s starši (interviju), vsebinsko analizo intervijuja, opazovanje otroka, poskušali smo doseči sodelovanje otroka pri intervijuju . Za študij smo uporabili domačo in tujo literaturo ter internetne vire. Rezultati. Študija primera je pokazala, da otrok potrebuje spodbudo in pomoč staršev v osnovnih življenjskih aktivnosti prehranjevanje in pitje, izločanje in odvajanje, gibanje in ustrezna lega, telesna čistoča in urejenost, izogibanje nevarnostim v okolju ter pri komunikaciji in pri učenju. Iz pogovora s starši smo ugotovili, po konceptualnem modelu Virginije Henderson ni možna celostna obravnava otroka. Sklep. Danes se o avtizmu kar veliko govori in strokovnjaki na tem področju veliko raziskujejo, kar pripomore k učinkovitejši obravnavi teh otrok. Otrok potrebuje pomoč in spodbudo obeh staršev oziroma svojcev za vsakdanje življenje in za razvoj fizičnih in psihičnih sposobnosti.
Keywords: Otrok, avtizem, konceptualni model, primer.
Published: 25.11.2009; Views: 6456; Downloads: 1738
.pdf Full text (572,00 KB)

6.
Zdravstvena nega otroka z Angelmanovim sindromom
Nastasija Hozjan, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Zdravstvena nega otroka z Angelmanovim sindromom obravnava družino, ki ima otroka obolelega za Angelmanovim sindromom in pridruženim albinizmom, epilepsijo, hiperaktvnostjo in avtizmom. Namen je predstaviti življenje obolele 9-letne deklice, upoštevaje 14 osnovnih življenjskih aktivnostih po Virginiji Henderson. Metodologija raziskovanja. Uporabljena je bila kvalitativna metoda dela. Uporabili smo induktivni in deduktivni pristop. Informacije smo pridobili z intervjujem staršev obolele deklice in z opazovanjem deklice na njenem domu. Intervju smo nato vsebinsko analizirali. Podatke smo obdelali po konceptualnem modelu Virginije Henderson. Dobljeni podatki so bili uporabljeni zgolj za namen raziskave. Rezultati. Ugotovili smo, da imajo starši zelo veliko vlogo pri razvoju otroka s posebnimi potrebami, saj deklica z Angelmanovim sindromom potrebuje pomoč staršev pri večini osnovnih življenjskih aktivnosti: prehranjevanje in pitje, izločanje in odvajanje, gibanje in ustrezna lega, spanje in počitek, vzdrževanje normalne telesne temperature, osebna higiena in urejenost, izogibanje nevarnostim v okolju, komunikacija in učenje, razvedrilo in rekreacija. Vloga medicinske sestre je predvsem zdravstveno-vzgojna in vzpodbujevalna. Sklep. V zdravstveni negi je zelo pomembno sodelovanje staršev, saj le uspešno sodelovanje med starši in zdravstvenimi delavci tvori celoto za uspešno integracijo otrok s posebnimi potrebami v družbo. Starši, ki imajo otroka obolelega za Angelmanovim sindromom, ga morajo spremljati vse življenje, ga vzpodbujati, motivirati ter mu nuditi pomoč v aktivnostih, ki jih sam ni zmožen opravljati. Starši potrebujejo pomoč in nasvete zdravstvenih delavcev, podporo, motivacijo ter spodbudo.
Keywords: zdravstvena nega, otrok, konceptualni model Virginije Henderson, Angelmanov sindrom, albinizem, epilepsija, hiperaktivnost, avtizem, študija primera.
Published: 05.10.2010; Views: 2607; Downloads: 789
.pdf Full text (588,19 KB)

7.
Poznavanje avtizma in stališča osnovnošolskih učiteljev do vključevanja otrok s spektroavtistično motnjo v redno osnovno šolo
Anja - Biljana Kurnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo govori o avtizmu, ki je nevro-razvojna, vseživljenjska motnja z značilnimi vzorci vedenja, ki prizadenejo osebnostno, predvsem pa socialno funkcioniranje prizadete osebe. Znanstveniki do danes še niso odkrili natančnega vzroka za nastanek motnje, prav tako niso odkrili možnega zdravila. Preučevanje avtizma pa se je močno poglobilo in se usmerilo predvsem v razumevanje motnje in v nudenje pomoči osebam, predvsem otrokom z avtizmom. Teoretični del diplomske naloge se torej posveča predvsem teoriji, ki je do danes znana, o tej kompleksni, vseživljenjski motnji, ki jo strokovnjaki imenujejo spektroavtistična motnja. Osredotočamo se predvsem na zgodovino avtizma, značilnosti avtizma in Aspergerjevega sindroma, ki je tako imenovani viskofunkcionalni avtizem, na možne vzroke za nastanek, na pomembnost zgodnje obravnave in diagnostike ter predvsem na pomen učenja otrok s spektroavtistično motnjo za čim bolj samostojno življenje in delo. V nadaljevanju teoretičnega dela se posvetimo še stališčem, in sicer nas zanima, kako se stališča sploh oblikujejo, na kakšen način jih ugotavljamo in merimo, predvsem pa kakšen vpliv imajo stališča na posameznikovo obnašanje. Pri vsem tem nas zanimajo stališča, ki jih ljudje, predvsem tisti, s katerimi avtisti prihajajo v stik, oblikujemo do te motnje. Pomembno je, da motnjo čim bolj poznamo in da stališča gradimo na znanju in ne na stereotipih. V empiričnem delu diplomske naloge smo izvedli raziskavo, s katero smo želeli izvedeti, kakšno je poznavanje avtizma med osnovnošolskimi učitelji ter kakšna so njihova stališča do vključevanja teh otrok v redno osnovno šolo. Zanimalo nas je predvsem, koliko učitelji poznajo vzroke za nastanek avtizma in splošne značilnosti te motnje, v kolikšni meri so učitelji zadovoljni s svojim znanjem o avtizmu in kakšna so njihova stališča do vključitve avtistov v njihove razrede.
Keywords: avtizem, spektroravtistična motnja, Aspergerjev sindrom, stališča, učitelji
Published: 25.10.2010; Views: 3280; Downloads: 589
.pdf Full text (1,20 MB)

8.
Avtizem in zdravstvo
Barbara Režek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Avtizem in zdravstvo smo z deskriptivno metodo dela, domače in tuje literature opisali pervazivne razvojne motnje in avtizem. Namen diplomskega dela je predstaviti avtizem in značilnosti oseb z avtizmom. Ugotoviti želimo znanje negovalnega tima o avtizmu in potrebah otrok z avtizmom po zdravstveni negi ter pomen zdravstvene vzgoje v družini z avtističnim otrokom. Metodologija raziskovanja. Uporabili smo kvantitativno metodologijo raziskovanja in delno strukturirani vprašalnik. V raziskavi so sodelovali člani negovalnega tima na Kliniki za pediatrijo Univerzitetnega kliničnega centra Maribor. Rezultati. Ugotovili smo, da imajo člani negovalnega tima veliko teoretičnega znanja o avtizmu in ga s svojimi besedami znajo opisati. Nimajo pa zadostnega praktično uporabnega znanja s področja zdravstvene nege otroka z avtizmom, ne vedo, kako z njim komunicirati, se mu približati, ga motivirati ter sodelovati. Člani negovalnega tima se tako z največ težavami srečujejo na področju komunikacije in vedenja otrok z avtizmom, s težavami s področja čustveno-socialnih motenj. Vloga medicinske sestre v družini z avtizmom je zdravstveno-vzgojna in negovalna z uporabo empatije. Sklep. Za uspešno delo v zdravstveni negi je potrebno dobro poznavanje področij otrokovega razvoja in njegovih potreb glede na starost ter njegov razvoj. V zdravstveni negi je zelo pomembno sodelovanje s starši. Zdravstveno nego pri ljudeh z avtizmom je potrebno izvajati z veliko mero potrpljenja in razumevanja.
Keywords: pervazivne razvojne motnje, avtizem, avtističen otrok, spekter avtističnih motenj, medicinska sestra, družina z avtističnim otrokom, zdravstvena nega
Published: 12.05.2011; Views: 2428; Downloads: 542
.pdf Full text (1007,85 KB)

9.
ZNAČILNOSTI OTROK Z MOTNJO AVTISTIČNEGA SPEKTRA V RAZLIČNIH PROGRAMIH IZOBRAŽEVANJA
Mateja Gabrovec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Motnja avtističnega spektra je kompleksna razvojna motnja, pri kateri imajo otroci s to motnjo nekatere skupne značilnosti, kot so: slabše socialne zmožnosti, slabše govorne in komunikacijske zmožnosti ter omejeni interesi in ponavljajoče aktivnosti. Kljub temu da obstajajo številne raziskave, vzroki za nastanek motenj avtističnega spektra še vedno predstavljajo neznanko. Namen diplomske naloge je bil osvetliti problematiko otrok z motnjami avtističnega spektra (MAS) in ugotoviti na kakšne načine delajo učitelji in drugi strokovni delavci z otroki z MAS v različnih vzgojno-izobraževalnih programih pri nas in v Angliji ter kakšne so značilnosti in vedenja teh otrok med samim procesom vzgoje in izobraževanja. Raziskava je bila izvedena z opazovanjem primerov na vzorcu treh otrok z MAS ter z intervjujem na vzorcu štirih učiteljev in treh strokovnih delavcev, ki se z otroki z MAS ukvarjajo. Rezultati so pokazali, da glede na splošno mnenje in glede značilnosti otrok z MAS večini učiteljev in drugim strokovnim delavcem ti otroci predstavljajo nek izziv pa tudi nekaj pozitivnega. Večina jih meni, da se ti otroci lahko izobražujejo v rednih šolah le, če je stopnja motnje nižja in če so zagotovljeni vsi primerni pogoji za izobraževanje. Raziskava je pokazala, da v posameznih programih izobraževanja učitelji in drugi strokovni delavci uporabljajo takšne metode dela, ki ustrezajo individualnim otrokom z MAS, poznavanje in uporaba specifičnih metod dela pri učiteljih in drugih strokovnih delavcih je različna pri vsakem posamezniku in ni odvisna od izobraževalnega programa, iz katerega prihajajo. Sklenemo lahko torej, da ima večina učiteljev in drugih strokovnih delavcev tako pri nas kot v angleški šoli podobno predstavo in znanje o otrocih z MAS in tudi načini dela se v večji meri ne razlikujejo.
Keywords: Motnja avtističnega spektra, značilnosti otrok z avtizmom, osnovnošolsko izobraževanje otrok z avtizmom, avtizem v Sloveniji in Angliji.
Published: 06.09.2011; Views: 6300; Downloads: 1015
.pdf Full text (1,16 MB)

10.
Avtizem in kriminal : prepoznava, pristop in obravnava ljudi z motnjami avtističnega spektra
Maja Rebernak, 2011, undergraduate thesis

Abstract:
Keywords: avtizem, avtisti, vedenjske motnje, kriminaliteta, diplomske naloge
Published: 18.11.2011; Views: 1605; Downloads: 201
.pdf Full text (559,41 KB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica