| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 26
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Razvijanje matematičnih sposobnosti v predšolskem obdobju s pomočjo tipanke
Ksenija Gominšek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Razvijanje matematičnih sposobnosti v predšolskem obdobju s pomočjo tipanke so predstavljene dejavnosti z matematičnimi tipankami, ki vključujejo matematične pojme s treh matematičnih področij: geometrije, algebre in aritmetike. Za vsako matematično področje smo izdelali veččutno tipanko, s pomočjo katere smo izvedli dejavnosti v vrtcu. Pri tem nas je zanimalo, v kolikšni meri bodo otroci preko dejavnosti s tipankami pridobili nova matematična spoznanja. Dejavnosti v vrtcu smo izvedli v dveh skupinah otrok, starih od 5 do 6 let, in jih natančneje opisali v praktičnem delu, kjer smo na podlagi pridobljenega vzorca evalvirali učinkovitost tipank pri razvoju matematičnih sposobnosti pri predšolskem otroku. Predstavili smo rezultate, in sicer koliko so otroci že imeli razvite matematične sposobnosti pred aktivnostmi s tipankami in po izvedenih aktivnostih s tipankami. Rezultate smo pridobili na podlagi vnaprej pripravljenega ocenjevalnega lista ter tako ugotovili, v kolikšni meri je tipanka pri otrocih razvijala matematične sposobnosti.
Keywords: predšolska vzgoja, matematika, aritmetika, geometrija, algebra, tipanke, aktivnosti
Published in DKUM: 13.12.2018; Views: 917; Downloads: 174
.pdf Full text (1,31 MB)

2.
Dojemanje enačaja pri slovenskih osnovnošolcih
Tjaša Matičko, 2018, master's thesis

Abstract: Razumevanje koncepta enačaja v algebri učencem predstavlja mnogo težav, zato smo se v magistrski nalogi odločili preučiti, kako uspešno slovenski osnovnošolci razumejo pomen enakosti, kaj jim predstavlja enačaj, in njihove rezultate primerjati z rezultati portugalskih osnovnošolcev. Podatke za raziskavo smo zbirali s pomočjo delovnih listov, na katerih je bilo podanih osem enačb seštevanja. V raziskavi smo zajeli 230 učencev Osnovne šole Neznanih talcev Dravograd. Prvošolcev je bilo 42, drugošolcev 37, tretješolcev 37, četrtošolcev 40, petošolcev 38 in šestošolcev 36. Preverili smo razumevanje pomena enačaja pri učencih glede na razred, najpogosteje podane odgovore pri posamezni nalogi ter uspešnost pri posamezni nalogi glede na matematično znanje učencev. Ugotovili smo, da učenci bolje razumejo pomen enačaja pri enostavnih tipih enačb, učenci višjih razredov (druga triada) pa celotno gledano bolje razumejo pomen enakosti kot učenci nižjih razredov. Večina učencev dojema znak za enakost v operacijskem smislu, kar pomeni, da vidijo enačaj kot »navodilo«, kateremu mora slediti odgovor. Rezultati razumevanja enačaja so pri učencih z višjo oceno matematičnega znanja boljši, pri čemer smo ugotovili, da se statistično značilne razlike glede na oceno matematičnega znanja pojavijo predvsem pri težjih tipu enačb. Nadalje smo ugotovili, da med slovenskimi in portugalskimi osnovnošolci ni večjih razlik v razumevanju pomena enačaja, saj so v večini primerov delali podobne napake. Vendarle pa je možno opaziti, da imajo portugalski učenci prve triade pri določenih primerih večji delež pravilno podanih odgovorov v primerjavi s slovenskimi. Iz tega lahko sklepamo, da morda učitelji na Portugalskem dajejo večji poudarek na dojemanje enačaja že pri učencih v nižjih razredih.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: enačaj, dojemanje enačaja, enakost, algebra, aritmetika, operativni pogled, relacijski pogled.
Published in DKUM: 21.09.2018; Views: 1005; Downloads: 129
.pdf Full text (1,86 MB)

3.
Uporaba ploščic za vzorčke na področju aritmetike in delov celot
Sabina Kmetec, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Uporaba ploščic za vzorčke na področju aritmetike in delov celot so predstavljene nekatere aktivnosti z uporabo teh ploščic iz seta za vzorčke. Sledili smo aktivnostim, ki so navedene v članku Hungry for Early spatial and Algebraic Reasoning. Otrokom smo najprej predstavili uporabo in pomen ploščic za vzorčke. Za večjo motivacijo in čim bolj zanimivo in razumevajočo razlago za otroke smo uporabili tudi lutko gosenico Berto, ki je otroke še bolj motivirala k sodelovanju. Otroci so se skozi aktivnosti srečali s področjem aritmetike in delov celote.
Keywords: matematika, aritmetika, števila, štetje, liki, deli celote, ulomki, vzorci, aktivnosti, predšolska vzgoja, ploščice za vzorčke
Published in DKUM: 25.05.2017; Views: 957; Downloads: 162
.pdf Full text (1,57 MB)

4.
Kriteriji deljivosti
Katarina Gerjevič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so prikazani in dokazani osnovni kriteriji deljivosti. V tretjem poglavju je prikazano, kako je tema deljivosti predstavljena v slovenskih osnovnošolskih učbenikih. V zadnjem poglavju pa so predstavljeni primeri nalog iz osnovnošolskih tekmovanj, ki se rešujejo s pomočjo obravnavanih kriterijev.
Keywords: matematika, aritmetika, naravna števila, cela števila, deljivost, kriteriji deljivosti
Published in DKUM: 12.09.2016; Views: 915; Downloads: 840
.pdf Full text (904,04 KB)

5.
6.
MATEMATIČNA AKTIVNOST V SLOVENSKIH VRTCIH
Monika Herbaj, 2013, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Otroci imajo v vrtcih mnogo priložnosti, da se srečajo in sodelujejo pri matematičnih dejavnostih. Otrok za matematične igre v vrtcu uporablja vsakdanje okolje in predmete: shranjuje igrače v zaboje (npr. lesene gradnike v zaboj, punčke v košaro, avtomobile na polico, …), opazuje vzorce na oblačilih, igračah, se uči pojma levo in desno, šteje črte na prehodu za pešce, se igra z geometrijskimi oblikami in jih išče v naravi, meri čim več različnih objektov (npr. s koraki, dlanjo, pa tudi s standardnimi merili). Odrasli morajo otroka spodbujati in mu ponujati čim več priložnosti in materialov, s katerimi bo lahko otrok raziskoval in pridobival matematična znanja. Diplomska naloga z naslovom Matematična aktivnost v slovenskih vrtcih vsebuje teoretični vidik razvoja otrok, učenje matematike predšolskih otrok v vsakdanjem življenju, v vrtcu. Naloga predstavi matematična področja, ki jih obsega kurikulum za vrtce (aritmetika in algebra, geometrija in merjenje), in načine, kako se otroci seznanjajo z njimi. Pomembno je, da se otrok uči na podlagi konkretnih izkušenj, saj je le tako lahko aktiven udeleženec učnega procesa. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati anonimnega anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili vzgojitelji in vzgojiteljice slovenskih vrtcev. Rezultati kažejo: − katera matematična področja dejavnosti vzgojitelji izvajajo z otroki, − pri katerih matematičnih aktivnostih je sposobnost otrok največja, − katere matematične dejavnosti vzgojitelji izvajajo najraje in − koliko krat na mesec vzgojitelji izvajajo, načrtujejo in izvajajo matematične dejavnosti kot usmerjeno dejavnost.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolska vzgoja, matematika, aritmetika in algebra, geometrija, merjenje
Published in DKUM: 20.11.2013; Views: 3904; Downloads: 1183
.pdf Full text (1,03 MB)

7.
Izbira optimalnih podstruktur nerekurzivnega digitalnega sita v porazdeljeni aritmetiki
Mitja Solar, Rudolf Babič, Bruno Stiglic, 2003, original scientific article

Abstract: Nerekurzivna digitalna sita v porazdeljeni aritmetiki in aritmetiki s fiksno decimalno vejico se uporabljajo v hitrih sistemih za digitalno obdelavo podatkov, kjer se zahteva stabilnost odzivov in linearne fazne poteke pri zahtevanem velikem dušenju ali veliki strmini bokov. Med različnimi realizacijskimi oblikami smo primerjali kaskadno, vzporedno in kombinirano realizacijsko obliko. Primerjali smo frekvenčne lastnosti, kvantizacijski šum in aparaturno kompleksnost.
Keywords: nerekurzivna digitalna sita, porazdeljena aritmetika, optimalne podstrukture, vplivi kvantizacije
Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 1294; Downloads: 31
URL Link to full text

8.
OPREMLJENOST ŠOL Z DIDAKTIČNIMI PRIPOMOČKI ZA PODROČJE ARITMETIKE IN ALGEBRE V PRVEM TRILETJU IN NJIHOVA RACIONALNA UPORABA
Petra Sraka, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni didaktični pripomočki na splošno, sledi pregled terminov, ki so se zanje uporabljali skozi zgodovino vse do danes, klasifikacija ter lastnosti temeljnih didaktičnih pripomočkov. Podane so osnovne smernice kritične izbire ter racionalne uporabe pripomočkov pri pouku matematike. Bolj podrobno so predstavljeni didaktični pripomočki pri pouku matematike v sklopu aritmetike in algebre v prvem triletju osnovne šole oziroma tisti pripomočki, ki jih predpisuje učni načrt. Skozi rezultate anketnega vprašalnika, ki so jih reševali učitelji prvega triletja slovenskih osnovnih šol, so predstavljena stališča uporabe didaktičnih pripomočkov pri matematiki. Ugotovljeno je bilo, da učitelji dobro poznajo in pogosto uporabljajo didaktične pripomočke pri matematiki, poudarjajo pomen in pozitivne učinke didaktičnih pripomočkov na učenje matematike in stremijo k še bolj kvalitetni in racionalni uporabi le-teh pri pouku. Prav tako so predstavljene nekatere težave in ovire, s katerimi se soočajo učitelji pri pridobitvi, uporabi in shranjevanju didaktičnih pripomočkov.
Keywords: matematika, didaktični pripomočki, aritmetika in algebra, prvo triletje
Published in DKUM: 29.11.2011; Views: 2028; Downloads: 377
.pdf Full text (1,40 MB)

9.
FREGEJEV LOGICIZEM
Iris Merkač, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je rekonstruirati najperspektivnejšo današnjo obliko Fregejevega logicizma, izhajajočega iz Friedricha Ludwiga Gottloba Fregeja (1848-1925), nemškega filozofa, logika in matematika v logični matematiki. Zraven tega je predstavljen paradoks, ki ga je Bertrand Arthur William Russell (1872-1970), angleški filozof, izpeljal iz slavnega Aksioma V in se nanaša na aksiom razredov ali množic ter ga imenujemo Russllov paradoks. V diplomskem delu se sklicujemo na delo Frege's conception of numbers as objects, britanskega filozofa Crispina Wrighta (1942). Raziskava diplomskega dela je teoretično temeljila na deskriptivnem in praktično na analitičnem pristopu poskusa Fregejeve utemeljitve logicizma in rešitve problema s stališča filozofa C. Wrighta.
Keywords: filozofija matematike, aritmetika, abstraktni objekti, Fregejev logicizem, Peanovi aksiomi, Aksiom V, Russllov paradoks
Published in DKUM: 23.12.2009; Views: 2352; Downloads: 148
.pdf Full text (720,08 KB)

10.
BILATERALNA ROBOTSKA APLIKACIJA NA ARM VGRAJENEM SISTEMU Z RTAI LINUX-OM
Matej Špindler, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljena uporaba arhitekture ARM za izvedbo bilateralne robotske aplikacije. Uporabljen je splošno-namenski operacijski sistem Linux. Prikazan je postopek navzkrižnega prevajanja za ARM ciljne sisteme. Za doseganje realno-časovnih odzivov je uporabljeno orodje RTAI. Izdelana aplikacije je RTAI Linux modul, ki zahteva implementacijo kontrolnih algoritmov v celoštevilski aritmetiki. Zasnova aplikacije je narejena z UML modeli.
Keywords: robotika, Linux, RTAI, ARM, UML, programsko inženirstvo, celoštevilska aritmetika
Published in DKUM: 08.07.2009; Views: 2229; Downloads: 149
.pdf Full text (1,92 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica