1. Priseljenci v Sloveniji : aplikacija za začetno učenje slovenskega jezika za priseljence iz hrvaškega govornega okoljaMaggie Martina Kodba, 2024, master's thesis Abstract: Slovenija, zaradi svojega geografskega položaja, predstavlja stičišče zahodne in vzhodne Evrope, kar povzroča vedno večji priliv priseljencev, še posebej iz držav nekdanje Jugoslavije. Z mešanjem južnoslovanskih jezikov, religij, kultur in balkanskih običajev slovenska družba postaja vedno bolj kulturno obarvana. Neznanje jezika priseljencem pogosto povzroča težave v komunikaciji. Napačno je prepričanje, da materni jezik priseljencev zaradi podobnosti z južnoslovanskimi jeziki olajša učenje slovenščine. Prav podobnost med slovenščino in drugimi južnoslovanskimi jeziki priseljence pogosto zmede in vodi do jezikovnih napak. Da bi priseljencem olajšali proces učenja jezika in jih hkrati opozorili na najpogostejše jezikovne napake, smo na podlagi lastne priseljenske izkušnje izdelali jezikovno aplikacijo Slovify za učenje slovenščine za priseljence iz hrvaškega govornega okolja. Glavna ideja je bila, da uporabniki ob učenju slovenščine odkrivajo posebnosti slovenske družbe in kulture, usvajajo komunikacijske obrazce ter razumejo razlike in podobnosti med slovenščino in hrvaščino. Aplikacija zajema 10 tematskih sklopov in je popolnoma brezplačna ter dostopna vsem, ki so motivirani za učenje slovenščine. Med izdelavo aplikacije so bili upoštevani standardi znanja za učenje slovenščine na vstopni ravni (A1). Čeprav aplikacija Slovify omogoča učenje slovenskega jezika uporabnikom iz hrvaškega govornega okolja, je primerna tudi za priseljence iz ostalih držav nekdanje Jugoslavije, ki jim hrvaški jezik ni tuj. Keywords: priseljenci, aplikacija, slovenščina, vstopna raven, učenje jezika Published in DKUM: 17.09.2024; Views: 0; Downloads: 6 Full text (18,77 MB) |
2. Mobilna aplikacija za evidentiranje računov in garancijOskar Žnidaršič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Cilj diplomske naloge je bila izdelava mobilne aplikacije, ki omogoča shranjevanje računov in garancij na napravi ter nas hkrati opozarja, preden nam garancija poteče.
Za izdelavo aplikacije smo uporabili orodje MIT App Inventor, ki je programski jezik za blokovno programiranje. Pri tem smo si pomagali tudi z razširitvami, ki so jih razvili uporabniki skupnosti MIT App Inventor, saj osnovno orodje ne omogoča izdelave nekaterih funkcij, ki smo jih potrebovali.
Aplikacijo smo uspešno izdelali, ob delu pa dobro spoznali orodje in menimo, da lahko aplikacijo nadgradimo v svojem prostem času. Primera funkcij, za katera smo menili, da bi ju bilo vredno razviti v prihodnosti, sta koledar, ki prikazuje garancije, in možnost spremembe jezika, ki ga uporablja aplikacija. Keywords: MIT App Inventor, mobilna aplikacija, račun, garancija, Android Published in DKUM: 11.09.2024; Views: 59; Downloads: 15 Full text (2,88 MB) |
3. Spletna aplikacija Svojilni pridevniki iz prevzetih priimkov (SPiPP) kot vir za raziskave govoraIrena Stramljič Breznik, 2024, independent scientific component part or a chapter in a monograph Abstract: V prispevku predstavljamo, zakaj je tvorba svojilnih pridevnikov iz prevzetih osebnih lastnih imen eno težjih vprašanj v slovenščini kljub številnim pravopisnim napotilom v aktualnih in novonastajajočih pravopisnih priročnikih. Kot dobro alternativo predstavljamo spletni pripomoček SPiPP, ki pri tovrstnih težavah z zapisom, izgovarjavo in strnjenimi pravili na enem mestu pomaga jezikovnemu uporabniku. Hkrati aplikacijo SPiPP predstavljamo kot jezikovni vir za nadaljnje razvijanje govornih pripomočkov, saj iz njega 60 naključno izbranih francoskih priimkov preizkusimo v sintetizatorju slovenskega govora eBralcu. Namen preizkusa je spodbuditi, da bi ob trenutno dostopnih zvočnih posnetkih in pravilih o razmerjih med črkami in glasovi tujih jezikov in slovenskega jezika postopoma nadgradili eBralca tako, da bi bil specializiran za izgovarjavo tudi tujejezičnih lastnoimenskih besed in njihovih oblik, prilagojenih slovenščini. Keywords: slovenščina, besedotvorje, svojilni pridevniki, tuja osebna lastna imena, aplikacija SPiPP, sintetizator govora eBralec Published in DKUM: 12.08.2024; Views: 72; Downloads: 1 Link to file |
4. Razvoj mobilne aplikacije za spremljanje kriptovalut z orodjem Jetpack ComposeAlen Jelenko, 2024, undergraduate thesis Abstract: Živimo v svetu, ki se vse hitreje spreminja. Popoln primer tega je konstantno aktiven trg kripto valut. Ob praznikih, ravno takrat, ko ljudje niso pozorni na nihanja svojih denarnih vložkov, se na trgu kripto valut zgodijo največje spremembe. Android aplikacija, ki bi nas pravočasno obvestila o teh spremembah, je bila cilj diplomskega dela. Aplikacija omogoča pogled na izbran seznam kriptovalut in vseh relevantnih informacij o njih, npr. grafi nihanja cene. Keywords: Android, Kotlin, domorodna mobilna aplikacija, Jetpack Compose Published in DKUM: 08.08.2024; Views: 204; Downloads: 38 Full text (2,26 MB) |
5. Poučevanje računalniških omrežij s pomočjo obogatene resničnosti : magistrsko deloAleš Spital, 2024, master's thesis Abstract: Računalniška omrežja imajo ključno vlogo v učnem načrtu srednjega tehniškega izobraževalnega programa tehnik računalništva. Današnje strategije poučevanja računalniških omrežij se pogosto osredotočajo na teoretična predavanja, kar lahko predstavlja izziv za učence pri razumevanju, kako se to znanje uporablja v praksi. Zato smo v zaključnem delu preučili možnosti vključevanja obogatene resničnosti in razvili interaktivno mobilno aplikacijo. Ta omogoča dijakom virtualno raziskovanje in konfiguriranje omrežnih komponent ter spremljanje prometa pošiljanja paketov. Na koncu smo izvedli študijo z dijaki, ki je ocenila vpliv izdelane mobilne aplikacije na razumevanje računalniških omrežij v primerjavi s tradicionalnimi metodami učenja. Keywords: poučevanje, obogatena resničnost, umetna inteligenca, mobilna aplikacija, računalniška omrežja Published in DKUM: 01.07.2024; Views: 123; Downloads: 18 Full text (4,09 MB) |
6. Spletna aplikacija za usklajen nadzor varojeDino Mrvalj, 2022, master's thesis Abstract: V čebelarstvu med težavami izstopa varoza, ki jo povzroča parazitska pršica Varroa destructor. Veliko pozornosti se namenja tretiranju proti varoji, sorazmerno malo pa preprečevanju reinvaziji varoje v čebelje družine.
Možnost reinvazije želimo zmanjšati z usklajenim nadzorom varoje. V ta namen smo razvili spletno aplikacijo, ki čebelarjem olajša usklajevanje datumov tretiranja proti varoji. Omogoča tudi zbiranje podatkov, ki so pomembni za nadzor varoje. Možno uporabo podatkov smo prikazali z modelom, ki določi reinvazijski potencial čebelnjaka.
S prikazom razvoja in demonstracijo končnega izdelka smo prikazali uporabo spletne aplikacije za usklajen nadzor varoj. Pri razvoju smo se posvetili predvsem fazi analize, kjer smo določili funkcionalne zahteve za razvoj aplikacije. Manj pozornosti je namenjeno tehnološkemu vidiku razvoja. Demonstracija izdelka je narejena s prikazom spletnih strani, na katerih so opisane nekatere funkcionalnosti in rešitve za uporabniku prijazno aplikacijo.
V diskusiji smo omenili nekatere probleme, na katere smo naleteli med razvojem. Keywords: čebelarstvo, varoja, reinvazija, nadzor, spletna aplikacija Published in DKUM: 13.06.2024; Views: 153; Downloads: 15 Full text (4,93 MB) |
7. Skladnost strojne in programske opreme z video igrami : diplomsko deloTim Zupanc, 2024, undergraduate thesis Abstract: V tem diplomskem delu so predstavljene video igre in njihove sistemske zahteve. Izpostavljena sta pojma programske in strojne opreme, ter vse uporabljene tehnologije pri izdelavi diplomskega dela. Opisani so tudi vsi koraki, ki so pripeljali do izdelave končne aplikacije, ki omogoča uporabnikom, da preverijo, ali lahko izbrano igro poganjajo. Pojasnjeni so pojmi, kot so uporabniški vmesnik, strežniški del in podatkovna baza, vsi ti trije so gradniki pri večini informacijskih sistemov, iz katerih je zgrajena tudi aplikacija razvita v tem diplomskem delu. Ključna funkcionalnost aplikacije je določanje, ali naprava lahko poganja želeno igro, ki jo uporabnik izbere s seznama iger. Podatki v aplikaciji so predstavljeni preko živih grafov, tabel in PDF-dokumentov. Keywords: WPF, API, video igre, specifikacije, programska oprema, strojna oprema, namizna aplikacija Published in DKUM: 03.06.2024; Views: 233; Downloads: 52 Full text (3,67 MB) |
8. |
9. Izdelava spletne aplikacije za analiziranje nepremičninskih oglasovJan Dolenc, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je opisan razvoj osnovne različice spletne aplikacije za analiziranje oglasov, ki so objavljeni na največjem nepremičninskem portalu v Sloveniji. Aplikacija uporabniku omogoča vpogled v zgodovino oglasa in analiziranje dogajanja na nepremičninskem trgu. Z uporabo sodobnih tehnologij želimo opolnomočiti povprečnega uporabnika, pri sprejemanju pomembnih življenjskih odločitev. V teoretičnem delu so najprej predstavljena uporabljena orodja, nato je v teoriji pojasnjeno delovanje aplikacije. V poglavju razvoj aplikacije je natančno opisan postopek izdelave vsake izmed komponent aplikacije: spletni pajek, skript za vnos podatkov, podatkovna baza, programski vmesnik in grafični uporabniški vmesnik. Po uspešnem razvoju je aplikacija bila preizkušena in povabljenih je bilo nekaj končnih uporabnikov, ki so jo ocenili. Keywords: nepremičninski oglasi, spletna aplikacija, spletni pajek, Python, Angular Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 175; Downloads: 19 Full text (6,28 MB) |
10. Sistem upravljanja bolnišnice : diplomsko deloHaris Begović, 2024, undergraduate thesis Abstract: V sklopu diplomskega dela smo izdelali namizno aplikacijo v ogrodju »WPF« (Windows Presentation Foundation), ki omogoča upravljanje pacientovih podatkov, napotnic in terminov pregledov. Aplikacija podpira oddaljeno podatkovno bazo NoSQL s pomočjo storitve »Firebase«, v kateri so shranjeni podatki o pacientih, napotnicah in terminih pregledov. Zagotovili smo tudi varnost zbranih osebnih podatkov na način, da so pacienti seznanjeni o namenu zbiranja njihovih podatkov, in omejili dostop na izključno pooblaščene osebe. Aplikacija bo v praksi uporabljena znotraj zasebne poliklinike v Sarajevu, glavnem mestu Bosne in Hercegovine. Keywords: namizna aplikacija, Windows Presentation Foundation, Firebase, NoSQL Published in DKUM: 22.05.2024; Views: 282; Downloads: 44 Full text (4,41 MB) |