1. Matematični apleti v slovenskem srednješolskem izobraževanju : na enovitem magistrskem študijskem programu Predmetni učitelj, izobraževalna matematika in izobraževalna kemijaNika Jazbec, 2022, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava aplete v slovenskem srednješolskem izobraževanju in je razdeljeno na štiri dele - teoretični del, raziskovalni del, predstavitev novega apleta in vključitev nekaterih apletov v pouk matematike.
V teoretičnem delu najdemo teoretsko obravnavo apletov, opis programa GeoGebra, ki ga uporablja veliko učiteljev in v katerem je narejenih veliko apletov, predstavljeni so tudi i-učbeniki, kjer je veliko apletov. Narejen je kratek pregled raziskav, ki obravnavajo učinkovitost GeoGebre pri učenju in poučevanju matematike.
V raziskovalnem delu so najprej predstavljeni deli učnega načrta za matematiko za gimnazijo, kjer je priporočljiva uporaba IKT, dalje so predstavljene različne spletne strani, kjer lahko najdemo aplete, ki se lahko uporabljajo pri matematiki v srednješolskem izobraževanju ter še apleti, ki so za popestritve ur ali za kakšen matematični krožek.
V tretjem delu je predstavljen nov aplet, ki smo ga izdelali. Predstavlja formulo za kvadrat 5-členika. V zadnjem poglavju so predstavljeni še konkretni predlogi za vključitev nekaterih apletov v pouk. Keywords: aplet, GeoGebra, srednješolsko izobraževanje, IKT. Published in DKUM: 09.12.2022; Views: 875; Downloads: 86
Full text (2,56 MB) |
2. Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: razmerje in podobnost v 9. razreduTea Horvat, 2019, master's thesis Abstract: V magistrskem delu z naslovom Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: razmerje in podobnost v 9. razredu smo želeli pridobiti informacije o učinkovitosti i-učbenika pri uresničevanju izobraževalnih ciljev matematike v 9. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se seznanili z IKT in e-gradivi ter nekaterimi dostopnimi evalvacijami e-gradiv. Posebej so nas zanimali: osnovnošolska matematika skozi e-vsebine in e-storitve ter njeno poučevanje in učenje s pomočjo i-učbenikov in apletov. V empiričnem delu smo podrobno opisali pedagoški eksperiment, v katerega so bili vključeni učenci treh oddelkov 9. razreda ene od osnovnih šol v Mariboru. Kontrolna skupina (en oddelek) je bila poučevana s klasičnim tiskanim učbenikom, eksperimentalna skupina (dva oddelka) pa z i-učbenikom. V i-učbeniku smo za namene našega poučevanja preučili temo Razmerje in podobnost, izbrali IKT učno okolje ter določili načine zbiranja in analiziranja podatkov. Zanimal nas je vpliv i-učbenika na boljše oz. slabše učence in razvoj proporcionalnega sklepanja učencev. Ugotovili smo, da so učenci eksperimentalne skupine v finalnem preizkusu znanja dosegli nekoliko višji rezultat kot učenci kontrolne skupine. I-učbenik je pri obravnavi učne teme Razmerje in podobnost pozitivno vplival na učence, slabše od povprečja (z ocenama 1 in 2) in boljše od povprečja (z ocenama 4 in 5). Na proporcionalno sklepanje pa je uporaba i-učbenika le delno vplivala. Keywords: IKT, e-izobraževanje, e-gradiva, delitev e-učbenikov, i-učbenik, aplet, evalvacija i-učbenika, matematika, razmerje in podobnost, proporcionalno sklepanje Published in DKUM: 05.11.2019; Views: 1290; Downloads: 177
Full text (3,69 MB) |
3. Vpliv interaktivnih nalog na razumevanje vzorcev pri pouku matematikeŠpela Marič, 2019, master's thesis Abstract: V magistrskem delu proučujemo, kako uporaba interaktivnih nalog vpliva na razumevanje vzorcev pri pouku matematike. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela, teoretičnega in empiričnega.
V teoretičnem delu se najprej posvetimo predstavitvi vzorcev, in sicer opredelitvi vzorcev in pomenu vzorca za posameznika. Sledi podrobnejša obravnava delitve vzorcev po vrsti objekta in po načinu širjenja. Nato se osredotočimo še na povezavo vzorcev z matematiko ter uporabo vzorcev v slovenskih osnovnih šolah, kjer smo pregledali posodobljen učni načrt za matematiko ter analizirali vključenost vzorcev v nekaterih osnovnošolskih učbenikih.
V nadaljevanju sledi predstavitev informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju. Najprej opišemo področja uporabe računalnika v izobraževanju ter uporabo računalnika pri pouku. Sledi opredelitev pojmov, povezanih z IKT, ter obravnava uporabe IKT v šoli. Zadnji del teoretičnega dela namenimo predstavitvi apletov.
V empiričnem delu naloge smo izvedli pedagoški eksperiment z dvema avtorskima interaktivnima apletoma na temo vzorcev. V eksperiment sta bili zajeti dve skupini, kontrolna in eksperimentalna. Podatke za kontrolno skupino smo našli na internetu, in sicer iz matematičnih raziskav Timms in Pisa, medtem ko je bila eksperimentalna skupina sestavljena iz dveh razredov osmošolcev dveh pomurskih šol. S pomočjo treh instrumentov: inicialnega, finalnega in retencijskega preizkusa znanja smo raziskali, ali uporaba IKT-ja vpliva na razumevanje vzorcev in trajnost znanja s področja vzorcev. Keywords: matematika, vzorci, IKT, aplet Published in DKUM: 30.08.2019; Views: 1522; Downloads: 197
Full text (5,23 MB) This document has many files! More... |
4. Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: trikotnik v 7. razreduNejc Podplatnik, 2018, master's thesis Abstract: Učitelji matematike se vsakodnevno srečujejo z željo po boljšem uspehu in znanju učencev. V sodobnem svetu se ta želja mnogokrat prekriva s pridobivanjem informacij. Uspešno pridobivanje informacij pa omogoča sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija. Tehnološki dosežki so tako na najrazličnejše načine vstopili v vzgojno-izobraževalni sistem. Uporaba računalnikov, diaprojektorjev, tabličnih računalnikov in podobnega je v različnih sodobno opremljenih šolah del vsakdana. V naši raziskavi smo zato želeli preveriti uporabnost ene izmed sodobnih tehnoloških orodij po imenu interaktivni učbenik. Tak učbenik nam omogoča interakcijo med učencem in učbenikom ter daje učencu povratno informacijo o napredku. Hkrati smo želeli s tem preveriti, ali različni učni stili učencev i-učbenik različno dojemajo oziroma ali vsem učnim stilom pomaga enako dobro do višjih kognitivnih spoznanj. Za namene našega pedagoškega eksperimenta smo učence poučevali v dveh skupinah, in sicer v kontrolni in eksperimentalni skupini. Eksperimentalna skupina je uporabljala tehnologijo i-učbenika, medtem ko je kontrolna skupina uporabljala tradicionalni učbenik. Skupini sta bili po vseh statističnih analizah enakovredni in rezultati so pokazali, da med njima pri finalnem testu ni prišlo do statistično pomembnih razlik. Ugotovili pa smo, da so bili ob uporabi i-učbenika statistično pomembno boljši učenci, ki so se opredelili kot učenci, ki jim je bližje vizualni učni stil. Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učni stili, interaktivnost, e-učbenik, i-učbenik, aplet, trikotnik, geometrija, pedagoški eksperiment Published in DKUM: 20.11.2018; Views: 1326; Downloads: 87
Full text (1,79 MB) |
5. Uporaba izobraževalnih apletov za predstavitev kvantnega obnašanja atomovNina Dolar, 2013, undergraduate thesis Abstract: Fizika je naravoslovna znanost, ki se ukvarja z eksperimentalnimi raziskavami in matematičnim opisom pojavov v naravi. Ena izmed vej fizike pripada kvantni fiziki, ki opisuje obnašanje "mikroskopskega sveta", kjer prevladuje popolnoma drugačno obnašanje v primerjavi s pojavi, ki jih opazujemo v vsakdanjem življenju. V kvantnem svetu srečamo številne zakonitosti, ki nimajo klasičnih analogij. Zgled "čudnega" obnašanja predstavlja že sama fizika atoma, ki je navadnemu laiku težko razumljiva. Osnovni pojmi, kot so atom, elektron, proton, nevtron ter elektronska ovojnica so nekako razumljivi zaradi obstoja klasičnih analogij. Toda razumevanje merljivih količin, kot je na primer spekter atoma, zahteva popolnoma drugačen pristop.Pri poučevanju kvantnih pojavov so na internetu prosto dostopni številni odlični učni pripomočki, predvsem v obliki interaktivnih izobraževalnih apletov. V svojem diplomskem delu predstavljamo dva izobraževalna apleta, ki nazorno prikazujeta fiziko atoma. Prvi izobraževalni aplet "Model vodikovega atoma" nazorno predstavlja zgodovinski razvoj interpretacije o zgradbi atoma, drugi izobraževalni aplet "Kvantna vezana stanja" pa predstavlja potencialne jame z energijskimi nivoji, v katere se ujame delec – elektron. V diplomskem delu je tako najprej predstavljena zgodovinska pot, ki je vodila do pravilnega opisa obnašanja atoma. Sledi predstavitev osnovnih matematičnih izpeljav, ki podpirajo vsebino izobraževalnih apletov. Nato poudarimo in opišemo ključne korake delovanja aktualnih izobraževalnih apletov. Keywords: Kvantna fizika, spekter atoma, zgradba atoma, potencialna jama, energijski nivoji, elektron, učni pripomočki, izobraževalni aplet Published in DKUM: 07.11.2013; Views: 2633; Downloads: 234
Full text (2,58 MB) |
6. JAVANSKI APLETI V IZOBRAŽEVANJUPetra Krump, 2010, undergraduate thesis Abstract: Javanski apleti so pomembni pripomočki pri izobraževanju računalništva, matematike in fizike. Poudarjene so prednosti programskega jezika Jave za izdelavo interaktivnih dinamičnem apletov in opisane značilnosti in vrste apletov za izobraževanje. Opisani so izdelani apleti za učenje računalništva, matematike in fizike. Za pouk računalništva so izdelani javanski apleti za učenje in razumevanje delovanja in konceptov podatkovnih baz: relacijske povezanost tabel, mrtve zanke in B+ indeksno drevo. Keywords: aplet, Java, fizlet, mathlet, mrtva zanka, B+ indeksno drevo Published in DKUM: 10.09.2010; Views: 2343; Downloads: 179
Full text (965,85 KB) |