| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Analiza izbranih slikanic za drugi razred osnovne šole : magistrsko delo
Nejc Zemljarič, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo Analiza izbranih slikanic za drugi razred osnovne šole obsega teoretični in praktični del. V teoretičnem delu je podrobno predstavljena teorija slikanice po monografiji Poetika slikanic. Avtorici monografije sta profesorici Dragica Haramija ter Janja Batič. Opisana je definicija slikanice, njeno parabesedilo, interakcija med besedilom in ilustracijo. Prav tako so opisani elementi slikanice, ki sestavljajo slikanico, predstavljena je tudi bralna pismenost. V nadaljevanju so analizirane vse izbrane slikanice po teoriji raziskovalk Haramija D. in Batič J. V praktičnem delu so opisane dejavnosti branja slikanic v razredu ter dejavnosti po prebranem. Pri praktičnem delu so sodelovali učenci drugega razreda ene izmed osnovnih šol v Podravju. Skupaj smo prebrali slikanice, se o njih pogovorili in odgovorili na nekaj vprašanj. Zbrane odgovore smo zbrali in jih vključili v samo nalogo.
Keywords: : teorija slikanic, analiza slikanic, bralna pismenost, drugi razred, osnovna šola
Published in DKUM: 13.07.2023; Views: 330; Downloads: 45
.pdf Full text (3,85 MB)

2.
Analiza avtorskih slikanic Andreje Peklar : diplomsko delo
Eva Balaško, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je analiziranih vseh šest doslej izdanih avtorskih slikanic Andreje Peklar. To so: Fant z rdečo kapico (2005), Varuh (2006), Ferdo, veliki ptič (2016), Luna in jaz (2019), Buba (2020) in Tisoč ptic (2021). Avtorica Andreja Peklar je pomembna slovenska slikarka, ilustratorka in pisateljica, ki je za svoja dela prejela številne domače in tuje nagrade. V teoretičnem delu je zapisana definicija slikanice, nekaj dosedanjih spoznanj o družinski pismenosti, gradnikih bralne pismenosti in bralnem dogodku v vrtcu ter predstavitev življenja in dela pisateljice Andreje Peklar. Pri raziskovanju so bile uporabljene deskriptivna metoda, metoda analize, metoda sinteze in metoda praktičnega dela. V praktičnem delu diplomske naloge je opravljena multimodalna analiza vseh šestih avtorskih slikanic.
Keywords: Andreja Peklar, avtorska slikanica, analiza slikanice, obravnava slikanice, branje slikanic.
Published in DKUM: 23.09.2022; Views: 480; Downloads: 110
.pdf Full text (2,67 MB)

3.
Tema spočetja, nosečnosti in rojstva v slikanicah : diplomsko delo
Tamara Rudolf, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Namen zaključnega dela z naslovom Tema spočetja, nosečnosti in rojstva v slikanicah je seznanjanje in učenje predšolskih otrok o temi spočetja, rojstva in nosečnosti s pomočjo analize šestih izbranih slikanic. V teoretičnem delu je predstavljena teorija slikanice, njene značilnosti, oblike in posebnosti. Teorija slikanice vključuje besedilo, ilustracije ter oblikovni in vsebinski odnos slikanice. Predstavljene so kakovostne slikanice in merila, na podlagi katerih so izbrane kot primerno sredstvo za izobraževanje predšolskih otrok. V nadaljevanju sledi opis tematike spočetja, nosečnosti in rojstva v predšolskem obdobju nasploh in pojavitve te tematike v slikanicah. Za teoretičnim delom so predstavljene posamezne multimodalne analize izbranih slikanic z omenjeno tematiko. Analize vsebujejo opis naslovnice, notranje naslovnice, veznih listov in hrbtne strani. V tabelah je zapisan krajši pregled besedila, ilustracij in umestitev besedila v ilustracijah. Z navezovanjem zapisanega v tabelah je predstavljen odnos med besedilom in ilustracijami v posamezni slikanici. Diplomsko delo se zaključi s sklepom, v katerem so zbrane sklepne misli in ovrednotene hipoteze. Pri pisanju zaključnega dela so uporabljene naslednje metode: deskriptivna metoda, metoda sinteze, analize in klasifikacije. Primarni viri so izbrane slikanice, sekundarni viri pa članki in knjige, ki razpravljajo o značilnostih slikanic in temi spočetja, nosečnosti in rojstva.
Keywords: predšolsko obdobje, kakovostne slikanice, analiza slikanic
Published in DKUM: 02.09.2022; Views: 479; Downloads: 62
.pdf Full text (1,54 MB)

4.
Analiza slikanic in uporaba lahkega branja v razvojnem oddelku vrtca : magistrsko delo
Ksenija Gominšek, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Analiza slikanic in uporaba lahkega branja v razvojnem oddelku vrtca je v teoretičnem delu predstavljen pomen branja in bralne pismenosti v zgodnjem otroštvu ter vloga odraslih pri razvoju otrokove bralni pismenosti. Opisane so težave otrok s primanjkljaji na govorno-jezikovnem področju pri bralnem razumevanju in lahko branje. V nadaljevanju magistrske naloge je predstavljen deček s posebnimi potrebami, deset izbranih kakovostnih otroških slikanic za otroke prvega starostnega obdobja in slikanica z besedilom v lahkem branju, primerna za otroke drugega starostnega obdobja. Poleg predstavitev slikanic so v tem delu predstavljene tudi analize posameznih slikanic ter evalvacija bralnega razumevanja slikanic dečka s posebnimi potrebami. Ob koncu predstavitve bralnega razumevanja sta zapisani priredbi dveh besedil v lahko berljivi obliki in preverjanje bralnega razumevanja besedila v lahkem branju z dečkom. Magistrsko delo se zaključi z zapisom sklepnih ugotovitev, v katerem so povzete sklepne misli in ugotovitve glede izvedbe bralne dejavnosti z dečkom s posebnimi potrebami, ter mnenji o uporabi lahkega branja pri delu v razvojnem oddelku vrtca.
Keywords: analiza slikanic, lahko branje, otroci s posebnimi potrebami, razvojni vrtec, bralna pismenost
Published in DKUM: 16.11.2021; Views: 1005; Downloads: 203
.pdf Full text (1,93 MB)

5.
Zbirka Mica pri babici
Nataša Centrih, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V uvodnem delu je na kratko predstavljena celotna serija slikanic pisatelja Andreja Predina in ilustratorja Marjana Mančka, ki je bila analizirana, in sicer Mica pri babici: Čarobni cilinder (2013), Mica pri babici: Pirati iz dežele Merikaka (2014), Mica pri babici: Podivjane princeske (2016) ter Mica pri babici: Ugrabljeni Božiček (2017). Predstavljena sta tudi cilj in način, ki sta bila zastavljena oziroma uporabljena pri analizi serije Mica pri babici. Metoda analize, deskriptivna metoda in metoda sinteze, so metode, ki so bile uporabljene pri nastajanju diplomskega dela. V poglavju teoretični del, so predstavljene temeljne značilnosti slikanice kot posebne oblike knjige. Še pred tem je predstavljeno življenje in delo pisatelja Andreja Predina in ilustratorja Marjana Mančka. V diplomskem delu je predstavljen tudi pomen branja v predšolskem obdobju, katerega pomembnost poudarjajo različni avtorji. Zatem sledi natančna predstavitev in analiza serije Zbirka Mica pri babici. Diplomsko delo se zaključi s sklepnim delom, kjer so med drugim predstavljene skupne značilnosti med posameznimi slikanicami, ter kaj vsako posamezno razlikuje od drugih slikanic iz serije.
Keywords: Andrej Predin, zbirka Mica pri babici, celostno branje slikanic, Marjan Manček, analiza slikanic.
Published in DKUM: 07.04.2021; Views: 1016; Downloads: 223
.pdf Full text (1,60 MB)

6.
Izbrane slikanice Barbare Hanuš
Barbara Mežič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je, da preučimo vire in zapišemo informacije o avtorici predstavimo in analiziramo izbrane slikanice Barbare Hanuš ter te slikanice predstavimo otrokom v vrtcu ter nato predstavimo rezultate dejavnosti v vrtcu oz. predstavimo odziv otrok. V ta namen sem si zastavila predpostavke oz. hipoteze, ki sem jih glede na predstavitev v vrtcu in odziv otrok potrdila ali ovrgla. Avtorice Barbare Hanuš prej nisem poznala, zato sem se na različne načine in metode lotila raziskovanja o njej in njenih delih ter nato izbrala slikanice, primerne za starostno skupino 2–4 let. V svojem diplomskem delu sem torej analizirala in predstavila sedem izbranih slikanic Barbare Hanuš, in sicer: Mali morski ježek in mala morska deklica (1998), Kje živijo živali? (2013), Različna sva, rada se imava (2013), Beti in Cej nakupujeta (2014) ter zbirko treh knjig O Jakobu in muci Mici (Rojstni dan (2009), Novoletna smrečica (2010) in Maškare (2011)). V teoretičnem delu sem predstavila avtorico Barbaro Hanuš in ilustratorje, ki so izbrane slikanice ilustrirali (Bojano Dimitrovski, Ano Zavadlav, Petra Škerla in Mojco Cerjak) ter preučila in zapisala nekaj dosedanjih virov in teoretičnih spoznanj o slikanici. Slikanica je prva knjiga, s katero se otrok srečuje, in je (Haramija, Batič, 2013, str. 23): »Slikanice so posebna oblika knjige, ki združuje besedilo in ilustracijo v enovito celoto; slikanica ima torej tri pomembne sestavine: besedilo, ilustracije in vsebinsko-oblikovni odnos med besedilom in ilustracijo.« Praktični del sem izvajala v enem od posavskih vrtcev, in sicer v dveh skupinah: v kombiniranem oddelku otrok, kjer je starost 2–4 let, ter v homogenem oddelku, kjer je starost 3–4 let. Analizo slikanic pa sem delno naredila po vzorcu Dragice Haramija in Janje Batič iz knjige Poetika slikanice (2013).
Keywords: slikanica, Barbara Hanuš, analiza slikanic.
Published in DKUM: 08.08.2017; Views: 1800; Downloads: 293
.pdf Full text (1,21 MB)

7.
ANALIZA SLIKANIC LEOPOLDA SUHODOLČANA
Maša Denša, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga vsebuje analize vseh slikanic Leopolda Suhodolčana. Zbrala sem jih s pomočjo knjižničarke Hedvike Gorenšek, ki je zaposlena na OŠ Franja Goloba Prevalje, kjer sem si ogledala tudi spominski kotiček Leopolda Suhodolčana. Slikanice sem kasneje analizirala na podlagi knjige Poetika slikanice avtoric Dragice Haramije in Janje Batič. Kot rdečo nit dogajanja sem želela predstaviti svet Leopolda Suhodolčana v Vrtcu Krojaček Hlaček Prevalje. Še posebej pester je mesec september, ko potekajo Krojačkovi dnevi, zato sem praktičen del svoje diplomske naloge opravila prav v omenjenem vrtcu, ki je ime dobil po Suhodolčanovem pravljičnem liku. Analizirane slikanice sem brala v oddelku otrok, starih pet let, si zapisala njihove odzive in razmišljanja. Po prebrani slikanici Krojaček Hlaček sem izvedla tudi matematično dejavnost. Kot posebnost sem v svoji diplomski nalogi predstavila tudi bralno značko Petra nosa, revijo Hlaček, listino o poimenovanju vrtca, spominski kotiček na OŠ in odprtje kipa Krojačku Hlačku. Pri pisanju sem si pomagala z deskriptivno metodo in metodo analize. Deskriptivno metodo sem uporabila pri praktičnem delu svoje diplomske naloge, in sicer pri branju slikanic v vrtcu, medtem ko sem metodo analize uporabila pri analiziranju slikanic.
Keywords: Leopold Suhodolčan, slikanica, analiza slikanic, Krojaček Hlaček.
Published in DKUM: 25.08.2016; Views: 2637; Downloads: 522
.pdf Full text (977,56 KB)

8.
LITERARNO IN LIKOVNO INTERPRETIRANJE TRNULJČICE V RAZLIČNIH SLIKANIŠKIH IZDAJAH
Janja Kalšek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Literarno in likovno interpretiranje Trnuljčice v različnih slikaniških izdajah sem analizirala dvanajst slikanic Trnuljčice. Predstavila sem morfološke značilnosti besedila, likovne in oblikovne elemente slikanice ter odnos med besedilom in ilustracijami posamezne slikanice. Namen mojega diplomskega dela je bil tudi opredeliti teorijo pravljice in slikanice ter izpostaviti kriterije, ki določajo kakovostno slikanico. Pri pisanju diplomskega dela sem uporabila deskriptivno metodo pri definiranju teoretičnih pojmov, metoda analize mi je bila v pomoč v osrednjem delu diplomskega dela, ko sem analizirala slikanice, komparativno metodo in metodo sinteze pa sem uporabila v sklepnem delu, kjer sem naredila primerjavo analiziranih slikanic in povzela lastne ugotovitve. Cilj diplomske naloge je bil pokazati, da niso vse slikanice Trnuljčice kakovostne ne na jezikovnem kot tudi ne na likovnem področju, da sta pri slikanicah oba dela izjemnega pomena in da se v različnih izdajah pojavljajo velike razlike v vsebini same zgodbe. Vse to zato, da bi starši, strokovni delavci in drugi slikanice izbirali z večjo mero premišljenosti in tako svojemu otroku ponudili le najboljše za njegov razvoj. Otrok s pomočjo slikanic namreč spoznava in prepoznava nove, zapletenejše in zahtevnejše odnose ter stvari. Pravljice ga tolažijo, pomirjajo in zabavajo. Hkrati pa si ob poslušanju in prebiranju slikanic bogati besedni zaklad in ostri čut za likovno estetske vrednosti.
Keywords: slikanica, kakovostna slikanica, analiza slikanic, pravljica, Trnuljčica
Published in DKUM: 23.05.2016; Views: 2072; Downloads: 217
.pdf Full text (2,46 MB)

9.
POETIKA MLADINSKIH DEL IDE MLAKAR
Sabina Mlinarič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Poetika mladinskih del Ide Mlakar sem podrobneje analizirala vse slikanice izbrane avtorice, in sicer tri iz zbirke Bibi in Gusti, štiri pa so izšle v zbirki Kje rastejo bonboni. Namen moje diplomske naloge je tudi na kratko predstaviti dosedanja teoretična spoznanja o pravljici in slikanici. Pri pisanju diplomskega dela sem uporabila štiri raziskovalne metode. Deskriptivno metodo sem uporabila pri predstavitvi teorije klasične in sodobne pravljice ter slikanice. Pri primerjavi skupnih značilnosti analiziranih slikanic sem uporabila komparativno metodo. Metodo analize sem uporabila pri analiziranju slikanic. V sklepnem delu sem si pomagala z metodo sinteze. Slikanice Ide Mlakar sodijo po književni vrsti med pravljice. Vsaka slikanica skriva v sebi sporočilo za mladega bralca in mu pomaga pri premagovanju težav. Glavna lika v zbirki Bibi in Gusti sta poosebljeni živali, in sicer pujska. V zbirki Kje rastejo bonboni sta glavna lika mali čarovnici, ki obiskujeta čarovniško šolo in najraje kaj ušpičita. Teme in motivi, ki se v slikanicah najpogosteje pojavljajo, so povezani z otroškim videnjem sveta, z njihovimi zanimivimi dogodivščinami in s soočanjem z neznanimi situacijami. Razkošne ilustracije v slikanicah so polne humorja, hudomušnosti in miline, so različnih velikosti in barv ter se z besedilom zlivajo v celoto. Otroci radi posegajo po slikanicah Ide Mlakar, saj so izvirne, zelo zanimive in tudi kakovostne, saj na besedilnem in tudi likovnem nivoju zadostijo vsem kriterijem kakovostne slikanice.
Keywords: Ključne besede: mladinska književnost, pravljice, slikanice, analiza slikanic, Ida Mlakar.
Published in DKUM: 15.12.2010; Views: 2491; Downloads: 545
.pdf Full text (700,76 KB)

10.
SLIKANICE TATJANE KOKALJ
Tanja Šumah, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Slikanice Tatjane Kokalj sem podrobneje analizirala slikanice pisateljice Tatjane Kokalj. S pomočjo programa COBISS (kooperativni bibliografski sistem in servisi) sem izbrala slikanice od začetkov avtoričinega pisanja do sredine leta 2009, ko sem izdelala dispozicijo diplomske naloge. Slikanice sem izbirala glede na dva kriterija: avtorica besedila je Tatjana Kokalj, snovno — tematsko pa jih uvrščamo v leposlovje. Namen moje diplomske naloge je bil tudi na kratko predstaviti dosedanja teoretična spoznanja o pravljici in slikanici. Pri pisanju diplomske naloge sem si pomagala s štirimi raziskovalnimi metodami. Pri predstavitvi teorije pravljice, sodobne slovenske pravljice in pri razlagi slikanice sem uporabila deskriptivno metodo. Komparativno metodo sem uporabila pri primerjavi skupnih značilnosti analiziranih slikanic. Metoda analize mi je bila v pomoč v jedru diplomske naloge pri analiziranju slikanic. Metodo sinteze pa sem uporabila v sklepnem delu, ko sem z njeno pomočjo potrdila ali ovrgla raziskovalna vprašanja, ki sem si jih zastavila na začetku. Večino obravnavanih slikanic sestavlja več tematsko različnih pravljic. Glavni književni liki so na eni strani poosebljene živali, ki imajo človeške lastnosti, na drugi strani pa otroci, ki so stari približno toliko kot mladi bralci. Teme in motivi, ki se v slikanicah najpogosteje pojavljajo, so povezani z otroškim videnjem sveta, z njihovo neizkušenostjo pri spoprijemanju z neznanimi situacijami in z njihovimi zanimivimi dogodivščinami. Slikanice Tatjane Kokalj tako na besedilnem kot tudi na likovnem nivoju (ilustrirali so jih priznani slovenski ilustratorji) zadostijo kriterijem kakovostne slikanice, zato otroci po njih radi posegajo.
Keywords: pravljice, sodobna slovenska pravljica, slikanica, analiza slikanic, Tatjana Kokalj
Published in DKUM: 27.07.2010; Views: 3789; Downloads: 753
.pdf Full text (872,07 KB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica