1. Priložnosti in izzivi umetne inteligence v izobraževanjuMiha Hirtl, 2024, undergraduate thesis Abstract: Zaradi umetne inteligence (UI) se izobraževalni sistem zelo hitro spreminja ter ponuja priložnosti za izboljšanje učnega procesa skozi različne načine. Kljub prednostim, uporaba UI tudi prinese številne izzive s katerimi se je potrebno soočiti kot so pristranskost UI sistemov ter varovanje zasebnosti. V zaključnem delu smo obravnavali definicije, zgodovino in vrste UI ter njihovo uporabo v izobraževanju. Raziskali smo priložnosti kot so avtomatizacija nalog in personalizacijo učenja. Izvedli in analizirali smo tudi anketo, ki preučuje mnenja o uporabi umetne inteligence v izobraževanju. Keywords: umetna inteligenca, izobraževanje, prihodnost, analiza raziskave Published in DKUM: 14.10.2024; Views: 0; Downloads: 9 Full text (1,65 MB) |
2. Analiza prodajnih cenNastja Sivka, 2018, undergraduate thesis Abstract: Konkurenca na trgu je velika. Trg je zasičen z različnimi blagovnimi znamkami in izdelki. Vsi bi želeli vedeti, kaj so najpomembnejši faktorji, ki vplivajo na nakupno odločitev. Dejstvo je, da preprostega odgovora ni.
Lahko pa z gotovostjo trdimo, da sta cena in preplet komunikacijskih aktivnosti dva izmed ključnih elementov. Čokolada Milka zavzema več kot 44 % trga s čokoladami, Gorenjka več kot 12 %, Dorina predstavlja okoli 11 %, trgovske blagovne znamke okoli 10 % in Lindt dobra 2 %. Če povzamemo analizo cen, ima Mercator najnižje cene pri čokoladah trgovske blagovne znamke. Vsekakor pa je glavni favorit na trgu čokolad Spar, saj ima široko paleto izdelkov in je cenovno konkurenčen glede na trg. Pri trgovski blagovni znamki je cenovna primerjava malce težja, saj je velik dejavnik, ki vpliva na ceno, sama sestava izdelka. Produkti blagovnih znamk naj bi zagotavljali isto kakovost pri različnih trgovcih, pri trgovskih blagovnih znamkah pa so lahko odstopanja precejšnja, v odvisnosti ali trgovec zasleduje kvaliteto ali zgolj ceno. Keywords: analiza prodajnih cen, konkurenca, blagovna znamka, kakovost, trgovci, politika cen, slovenski trg, prodajna cena, popusti, ugodnosti, promocija, življenjski cikel izdelka, promocijske cene, diferencirane cene, analiza raziskave, cenovna primerjava Published in DKUM: 19.09.2019; Views: 1459; Downloads: 311 Full text (9,19 MB) |
3. SLOVENIJA V MEDNARODNIH RAZISKAVAH ZNANJAAnja Majger, 2016, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi smo preučevali povprečne dosežke Slovenije v mednarodnih raziskavah znanja. Na kratko smo povzeli slovenske dosežke v vseh mednarodnih raziskavah znanja, ki jih je do sedaj izvedel Pedagoški inštitut. Največ pozornosti pa smo namenili raziskavama PISA in TIMSS, saj veljata za dve najobsežnejši raziskavi znanja, v katere se vključuje Slovenija. Naredili smo pregled slovenskih dosežkov skozi različne cikle izvedbe raziskav. Tako smo analizirali in primerjali povprečne dosežke Slovenije v raziskavi PISA med leti 2006, 2009 in 2012 ter v raziskavi TIMSS med leti 1995, 1999, 2003, 2007 in 2011. Raziskave smo analizirali s pomočjo mednarodnih poročil, ki so bila izdana do največ dve leti po izvedbi vsake od raziskav. Zastavili smo si dve temeljni hipotezi. Predvidevali smo, da je Slovenija v dosedanjih raziskavah PISA in TIMSS vsakič dosegla rezultate nad OECD povprečjem. Druga hipoteza pa je bila, da je bilo povprečje Slovenije v dosedanjih raziskavah PISA in TIMSS vsako leto izvedbe višje. Uvrstitve Slovenije glede na ostale države smo ponazorili s tabelami iz različnih mednarodnih in nacionalih poročil raziskav. Ugotovili smo, da v veliki večini Slovenija v raziskavah PISA in TIMSS resnično dosega rezultate nad OECD povprečjem. Podpovprečne rezultate so slovenski učenci dosegli le v raziskavi PISA na področju bralne pismenosti leta 2009 in 2012. Tudi druga hipoteza se je izkazala za le delno pravilno. Povprečni dosežek Slovenije je bil v raziskavah TIMSS res vsako leto višji, ne pa tudi v raziskavah PISA. V slednjih smo tako na področju naravoslovne kot bralne pismenosti med tremi leti izvedbe nazadovali, na področju matematične pismenosti pa dosežek vse od leta 2009 stagnira. Keywords: mednarodne raziskave znanja, PISA, TIMSS, Pedagoški inštitut, analiza poročil Published in DKUM: 20.10.2016; Views: 1570; Downloads: 189 Full text (4,42 MB) |
4. VPLIV MAKROEKONOMSKIH RAZMER NA OBLIKOVANJE CEN NEPREMIČNINNiko Županec, 2016, master's thesis Abstract: Magistrsko delo preučuje odnos med makroekonomskimi spremenljivkami in cenami stanovanjskih nepremičnin v štirih državah, Sloveniji, Avstriji, Nemčiji in v Veliki Britaniji. Raziskava temelji na metodi najmanjših kvadratov z namenom proučitve vpliva pojasnjevalnih spremenljivk, kot so bruto domači proizvod, realna višina dologoročnih obrestnih mer, stopnja brezposelnosti in drugih na odvisno spremenljivko, obravnavano v raziskavi, to je na indeks cene stanovanjskih nepremičnin.
Podatki za analizo so pridobljeni iz sekundarnih virov, v obliki časovnih vrst. Podatke smo obdelali, da so bili primerni za analizo.
Analizirali so izbrane makroekonomske kazalnike, za katere smo na podlagi preteklih raziskav in analiz predvidevali, da imajo vpliv na cene stanovanjskih nepremičnin. Tekom raziskave smo za vsako posamezno državo razvili linearni regresijski model in z metodo najmanjših kvadratov smo ocenili vpliv posameznega makroekonomskega kazalnika. Ob tem smo testirali vse zahtevane predpostavke metode najmanjših kvadratov, s čemer smo zagotovili verodostojne rezultate. Keywords: nepremičnine, linearna regresija, ekonometrija, empirične raziskave, modeli, spremenljivke, analiza, kazalniki Published in DKUM: 14.09.2016; Views: 1205; Downloads: 178 Full text (1,45 MB) |
5. Raziskava zbirnih prevozov v SlovenijiTajana Bach, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in analitičnega dela. V teoretičnem delu smo opisali in predstavili teoretične osnove zbirnih prevozov, njihovo organiziranje in izvajanje ter vse potrebne logistične procese. V analitičnem delu so predstavljeni rezultati ankete, ki je bila opravljena med prevoznimi podjetji v Sloveniji. Glede na dobljene podatke je bil možen oris trenutnega realnega stanja zbirnih prevozov v Sloveniji. Raziskava je pokazala, da se veliko podjetij že poslužuje zbirnih prevozov in da njihova uporaba vse bolj narašča. V zadnjem delu smo podali še možne rešitve, ki bi izboljšale organiziranje in izvajanje zbirnih prevozov, pri čemer je poseben poudarek na povezovanju z ostalimi podjetji in uporabi informacijske tehnologije. Keywords: zbirni prevoz, logistika, špedicija, organiziranje zbirnih prevozov, analiza raziskave Published in DKUM: 04.07.2016; Views: 1343; Downloads: 204 Full text (1,18 MB) |
6. Marketing managementPhilip Kotler, 2000, higher education textbook Keywords: trženje, marketing, upravljanje, management, planiranje, ekonomska propaganda, strateško planiranje, strategija trženja, prodaja, tržna analiza, kontrola, tržne raziskave, strateško upravljanje, storitve, direktno trženje, metodologija, priročniki Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1779; Downloads: 144 Link to full text |
7. Vpliv tujih neposrednih investicij na tehnološko produktivnost indijskega gospodarstva ter prednosti Indije kot države gostiteljice : magistrsko deloMonika Tepina, 2006, master's thesis Keywords: Indija, gospodarstvo, ekonomski razvoj, zgodovina, globalizacija, neposredne tuje investicije, efekti, tehnologija, produktivnost, raziskave, analiza Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1208; Downloads: 153 Link to full text This document has many files! More... |
8. Tržna naravnanost in uspešnost malih podjetij v Sloveniji : magistrsko deloMartina Konič, 2003, master's thesis Keywords: Slovenija, majhna podjetja, srednja podjetja, velika podjetja, malo gospodarstvo, trženje, uspešnost poslovanja, raziskave, analiza Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1741; Downloads: 184 Link to full text This document has many files! More... |
9. UPORABA STATISTIKE V KLINIČNIH RAZISKAVAH – ŠTUDIJA PRIMERAJanez Majster, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: Klinične raziskave so raziskave, s katerimi se preskuša učinkovitost in tudi varnost zdravila oziroma medicinskega izdelka ali postopka na bolnikih ter tudi zdravih prostovoljcih.
Sodobne klinične raziskave so tesno povezane z uporabo statistike oziroma različnih statističnih metod. Kljub temu imajo mnogi raziskovalci v medicini zgolj osnovno znanje statistike in ne poznajo pravega načrtovanja raziskav, kar pogosto vodi do rezultatov, ki ne ustrezajo nivoju objave v strokovnih in znanstvenih publikacijah. Vzrok za omenjene težave se nahaja v napačnem pristopu do načrtovanja raziskav. Zato se dandanes mnogi raziskovalci za pomoč pri izvedbi načrtovanja raziskav obrnejo na strokovnjake iz statistike z drugih področij ali pa se sami temeljito poučijo o številnih možnostih uporabe statistike v kliničnih raziskavah.
Pri izvajanju kliničnih raziskav je ključnega pomena načrtovanje, saj se v tej fazi predvidijo vsi pomembnejši elementi raziskave. S statističnega vidika je od faze načrtovanja odvisno tudi zbiranje statističnih podatkov ter analiza le-teh.
V preteklosti so bile v mnogih kliničnih raziskavah večinoma izvedene le osnovne statistične analize, vprašalniki so bili enostavni ter prilagojeni načinu analize. Večina rezultatov je bila pridobljena le na podlagi preproste opisne statistike in zato ne ustreza standardom objav v strokovnih in znanstvenih publikacijah.
Namen diplomskega dela je pregled uporabe statistike v kliničnih raziskavah skozi zgodovino ter praktičen prikaz statistične analize klinične raziskave faze IV, ki je bila narejena v farmacevtskem podjetju in pri kateri so preučevali učinkovitost in sprejemljivost določenega zdravila, registriranega na slovenskem trgu. Podatke smo analizirali s pomočjo računalniškega programa SPSS v20. V diplomskem delu želimo opozoriti na napake, ki se najpogosteje pojavljajo, ter nakazati, kako se jim raziskovalci lahko izognejo. Keywords: - klinične raziskave
- medicinska statistika
- načrtovanje raziskav
- statistična analiza
- SPSS Published in DKUM: 19.06.2015; Views: 2759; Downloads: 368 Full text (1,13 MB) |
10. Poslovni načrt rasti knjigoveškega podjetja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko deloStojan Krička, 2014, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomske naloge je s pomočjo poslovnega načrta preveriti oz. ponuditi nadaljnje smernice razvoja podjetja XY s.p. v prihodnosti. Cilj je prikazati učinek investicije v opremo in vpliv le-te na poslovanje podjetja. Zaradi vstopa poslovanja na območju EU, želim podjetju z investicijo v spletno stran, prikazati nov način oglaševanja in lažje komuniciranje z naročniki, preko katere bi podjetje pridobilo več naročnikov, s tem pa si utrdilo svoj položaj v panogi.
Diplomska naloga je sestavljena v obliki poslovnega načrta, katera nosi v sebi večino praktičnega dela, saj je narejena na primeru že obstoječega podjetja. Naloga vsebuje uvod v poslovni načrt, opis dejavnosti, s katero se ukvarja, analizo trga, kupcev in konkurence, SWOT analizo, predviden razvoj podjetja, opis investirane opreme, kadre, tveganja, finančno projekcijo in terminski plan. Poudarek je na opisu delovanja podjetja do sedaj, predvsem pa osredotočiti se na prihodnost, ki podjetje še čaka.
Rezultati diplomskega dela bodo v pomoč obstoječemu podjetju pri nadaljnjem razvoju in uspešnem poslovanju. Keywords: podjetja, poslovni načrti, finančna analiza, tržne raziskave, finančno poslovanje, diplomske naloge Published in DKUM: 22.01.2015; Views: 2452; Downloads: 461 Full text (957,93 KB) |