1. Primerjava orodij za razvoj aplikacij za analizo in optimizacijo procesov v industrijiFilip Kralj, 2024, master's thesis Abstract: Danes inženirji v industriji potrebujejo hitra in zmogljiva programska orodja, ki omogočajo enostavno analizo in modeliranje procesov. Močna razvojna orodja, kot sta MATLAB in SIMULINK, so sicer izjemno uporabna za raziskovalne in razvojne namene, vendar se v neposredni industrijski uporabi še vedno izkazujejo kot premalo praktična. Zato se vse bolj uveljavljajo programska orodja in algoritmi umetne inteligence. Eden izmed teh programskih paketov je CSense podjetja General Electric. CSense omogoča analizo delovanja procesov, identifikacijo vzrokov za izpade v proizvodnji, optimizacijo procesov in številne druge funkcije. V okviru te naloge je bil izveden zajem podatkov z uporabo kombinacije CSense in IFIX okolja, s čimer so bili podatki obdelani in analizirani z namenom izdelave digitalnega dvojčka procesa. Kasneje je bil ta model primerjan z modeli, izdelanimi v okolju MATLAB/SIMULINK. Analiza in primerjava orodij sta bili izvedeni na primeru destilacijskega procesa v Laboratoriju za procesno avtomatizacijo na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (FERI). Keywords: industrijska avtomatizacija, analiza procesov, strojno učenje, digitalni dvojčki, CSense Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 15
Full text (4,87 MB) |
2. Analiza uporabnosti sodobnih orodij za modeliranje procesov : diplomsko deloAnton Lajhar, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu se osredotočamo na uporabnost sodobnih orodij za modeliranje procesov in predstavitev tehnik modeliranja procesov. Glavni namen raziskave je primerjava različnih orodij za modeliranje procesov in pridobitev vpogleda v njihove tehnične zmožnosti ter učinkovitost. Za pridobitev podatkov in primerjavo orodij smo izvedli pregled literature ter v vseh orodjih modelirali in simulirali realne poslovne procese. Končni rezultati zajemajo ugotovitve glede prednosti in pomanjkljivosti posameznih orodij ter primerjavo med njimi. V sklepu so navedene smernice glede izbire najbolj ustreznega orodja glede na specifične potrebe podjetja oziroma posameznika. Keywords: modeliranje procesov, primerjanje, analiza učinkovitosti, sodobna orodja za modeliranje, funkcionalnosti, analiza, optimizacija, avtomatizacija, produktivnost Published in DKUM: 14.10.2024; Views: 0; Downloads: 16
Full text (3,77 MB) |
3. Projekt optimizacije proizvodne linije z analizo toka vrednosti in drugimi vitkimi metodamiSamo Fras, 2024, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi smo raziskali teorijo vitke proizvodnje in se seznanili z njenimi orodji, ki jih uporabljajo v podjetjih za optimiziranje procesov. Orodje analiza toka vrednosti smo nato uporabili za analizo resnične proizvodnje v podjetju Geberit, kjer smo ustvarili načrt trenutnega stanja proizvodnje linije za izdelavo priključnih cevnih sistemov, opredelili problematične točke procesa in zanje predlagali rešitve. Ugotovili smo, da podjetje proizvaja cevne sisteme z izgubami, kot so vmesne zaloge, čezmerno proizvajanje in izgube zaradi gibanja izdelkov. Podjetju smo v načrtu želenega stanja toka vrednosti predlagali rešitve z uporabo kanban sistema in združevanjem delovnih procesov v celico. Keywords: vitka proizvodnja, analiza toka vrednosti, optimizacija procesov Published in DKUM: 05.06.2024; Views: 159; Downloads: 0
Full text (3,36 MB) |
4. Vpeljava digitalnih delovnih nalogov v Vulkanizerstvo Furlan d.o.o. : diplomsko deloMatic Furlan, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo govori o procesni problematiki v storitvenem podjetju in ugotavlja kakšni so potenciali ter možne variantne rešitve za izboljšavo. Središče naloge je vpeljava digitalnih delovnih nalogov, kateri so ključni za učinkovito delovanje celotnega procesa. S pomočjo znanstveno-raziskovalnih metod, je bila izbrana najboljša rešitev za podjetje. Na podlagi tržnih in vrednostnih analiz, pa izbran najboljši produkt, kateri je predlagan za implementacijo. Obravnavana je tudi problematika prerazporeditve delovnih mest in zaposlenih. Keywords: poslovni procesi, tržna analiza, vrednostna analiza, digitalizacija, prenova poslovnih procesov, delovni nalogi, COMBINEX metoda, 635 metoda, amortizacija Published in DKUM: 05.03.2024; Views: 320; Downloads: 0 |
5. Prenova procesa izmenjave pošiljk na Pošti Slovenije d.o.o.Jure Petrič, 2023, master's thesis Abstract: Zaključno magistrsko delo se osredotoča na prenovo procesa izmenjave pošiljk na Pošti Slovenije d.o.o., ki je temeljni transformacijski proces. Na začetku smo si zadali cilj, da bomo proces digitalizirali, izboljšali strukturno oceno učinkovitosti in prihranili na času izvajanja procesa. S temi izboljšavami smo želeli rešiti problem pomanjkanja kapacitet, s katerim se trenutno srečuje Pošta. Najprej smo se teoretično poučili o podjetju Pošta Slovenije d.o.o., o temi poslovnih sistemov in njihovem inženiringu. Pri tem smo dodali še področje managementa celovite kakovosti, ki je tesno povezan s področjem preoblikovanja procesov. Nadalje smo se teoretično poučili tudi o področju logistike, ki je panoga, v kateri deluje pošta. Pri tem smo upoštevali tudi zakonodajni okvir, ki predpisuje delovanje vseh, ki izvajajo univerzalno poštno storitev. V praktičnem delu smo najprej naredili posnetek trenutnega stanja, ki smo ga tudi modelirali. Na podlagi analize smo predlagali izboljšave, ki smo jih tudi vnesli v model prenovljenega procesa. Na koncu smo dobljene rezultate primerjali in ugotavljali, ali so nam izboljšave uspele. Ugotovili smo, da smo proces uspeli informatizirati in tudi izboljšati njegovo strukturno oceno učinkovitosti. Tudi pri analizi časov smo ugotovili, da smo ustvarili prihranke. Torej smo na koncu vse tri zastavljene cilje tudi dosegli in potrdili zastavljene hipoteze. Pri tem bi bilo zanimivo vedeti oceno stroška izvedbe takega projekta, kot ga predlagamo, ter oceno učinkov, ki bi jih imel na poslovanje. Tako bi lahko ugotovili, v kolikšnem času bi se taka investicija v prenovo procesa povrnila. Keywords: proces, inženiring procesov, ocena učinkovitosti, časovna analiza Published in DKUM: 20.12.2023; Views: 373; Downloads: 37
Full text (3,40 MB) |
6. Uporabniško vodeni procesi in pomen njihove vpeljave v poslovanje organizacijeSara Kremsar, 2021, master's thesis Abstract: Organizacije morajo biti za uspešno poslovanje prepoznavne in morajo obvladovati določen del trga. Današnji trg je preplavljen s ponudniki vseh vrst izdelkov in storitev. Tolikšna zasičenost trga pa daje strankam možnost izbire in sprejemanja odločitve, kateremu ponudniku bodo namenile svoja sredstva. Organizacije tako med seboj neprestano tekmujejo, da bi dosegle pozornost stranke ter ji nudile čim ustreznejše izdelke ali storitve.
Podjetja, delujoča v informacijskotehnološki (IT) panogi, sploh ponudniki poslovnih informacijskih rešitev, so še posebej podvržena razkoraku med »Product-Driven« in »Customer-Driven« usmeritvijo. Podjetja, delujoča v IT-panogi, so v zadnjem času zaradi hitrega razvoja in širjenja novih tehnologij pod stalnim pritiskom, da ohranjajo konkurenčno prednost na trgu. Problem in trenutni izziv organizacij se kažeta v določanju učinkovitega razmerja med prakticiranjem »Customer-Driven« aktivnosti, usmerjenih v blaginjo stranke, ter »Product-Driven« aktivnosti, ki so usmerjene v rast in donosnost organizacije. Angleške pojme smo razložili v pojmovniku ter slovarju najpogostejših angleških izrazov na koncu magistrskega dela.
Za reševanje omenjenega izziva organizacije uporabljajo poslovni model, ki je osredotočen na zagotavljanje potreb in želja strank. Osredotočenost na stranke, če je pravilno izvedena, lahko privede do večjega zadovoljstva strank, kar posledično vodi do večje poslovne uspešnosti. »Customer-Driven« procesna usmerjenost podjetja se kaže v različnih oblikah, od vpeljave nove tehnologije do pridobivanja povratnih informacij ter izgradnje odnosov s strankami. Danes številne organizacije prehajajo skozi digitalno preobrazbo, kar je prvi korak k temu, da postanejo bolj osredotočene na svoje stranke.
V magistrskem delu je predstavljena razlika med pristopom, usmerjenim k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, in pristopom, usmerjenim k potrebam in željam strank. Podan je predlog vzpostavitve CDP (akronim, razložen v uvodu magistrske naloge) na realnem primeru, ki vsebuje sklope in faze vpeljave. Izdelan je modelni prikaz izbranih procesov želenega stanja (»TO-BE«) z upoštevanjem lastnosti »Customer-Driven« pristopa. Prav tako je v magistrski nalogi definiran način določanja stopnje, do katere je smiselno procese prilagajati potrebam in željam strank. Rezultati magistrske naloge so posnetek stanja, izvedene analize, verificirani rezultati ter odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Magistrska naloga lahko služi kot pomoč ostalim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela pod podobnimi pogoji preoblikovati iz »Product-Driven« usmerjenega poslovanja v »Customer-Driven« usmerjeno poslovanje. Keywords: pristop, usmerjen k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, pristop, usmerjen k potrebam in željam strank, modeliranje poslovnih procesov, analiza poslovnih procesov, prenova poslovnih procesov. Published in DKUM: 23.11.2021; Views: 973; Downloads: 147
Full text (3,17 MB) |
7. Analiza in organizacija nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju xJaka Čujež, 2021, master's thesis Abstract: Nabava in njeni procesi so od prvih zametkov do danes doživeli strmo krivuljo razvoja. Nabava postaja v podjetjih vedno pomembnejša funkcija, ki ne služi samo kot generator prihrankov, ampak tudi kot zelo pomemben del celote delovanja v korelaciji s proizvodnimi procesi, načrtovanjem, logistiko in financami. Znotraj poslovanja podjetja pomeni nabava prvi korak v poslovanju, saj zagotovi podjetju surovino, na kateri se ustvari dodana vrednost.
Cilj magistrskega dela je bil spoznati in analizirati organizacijo nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju X. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu predstavimo definicije nabave, njene procese, politike, oblike, splošne ustaljene prakse in načine merjenja, v drugem pa najprej vse aspekte izbranega podjetja in potem njegove glavne nabavne procese ter vse korake, ki so potrebni, da je krog teh procesov uspešno sklenjen. S tem dosežemo prvi cilj magistrskega dela. Nato na osnovi značilnosti in poteka trenutnih nabavnih procesov napravimo drugi korak in te procese kritično analiziramo na podlagi pridobljenih znanj iz teoretičnega dela. Dodamo še splošne predloge izboljšav, ki bi podjetju pripomogle k optimiziranju nabavnih procesov in seveda posledično tudi k boljšemu poslovnemu rezultatu. Ker pa mnogo rezultatov govori skozi številke, spoznamo tudi finančni del podjetja X. Predstavimo izkaz poslovnega izida, bilanco stanja in finančne kazalnike. Ker v nalogi mnogokrat poudarimo, da so finance gorivo za nabavo, saj zagotavljajo potrebne denarne resurse ob pravem času, analiziramo tudi vse finančne pokazatelje. Z analizo želimo ugotoviti, od kod izvirajo odstopanja bodisi boljših bodisi slabših poslovnih rezultatov glede na preteklo leto, ali imajo vpliv na nabavo in ali morda celo izhajajo iz segmenta nabave. Z zadnjo točko v magistrskem delu in s predlogi izboljšanja trenutnega finančnega položaja želimo predstaviti možnosti za dvig ravni letnega dobička v neposredni povezavi z nabavo.
Naša raziskava nudi vpogled v nabavo hitro rastočega srednje velikega podjetja in razkriva njene šibke ter močne točke; služi lahko kot dobra iniciativa za ojačitev nabave in njenih procesov. Ključne ugotovitve in odgovora na zastavljeni hipotezi podajamo v sklepnem delu magistrske naloge. Keywords: nabava, nabavni procesi, analiza nabavnih procesov, predlogi izboljšav nabavne funkcije, korelacija financ in nabave. Published in DKUM: 22.10.2021; Views: 889; Downloads: 126
Full text (2,06 MB) |
8. Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju varis d.o.o. : diplomsko deloMitja Donko, 2020, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Prvi del zajema uvod in teorijo o osnovah planiranja proizvodnje. Na splošno opisuje načrtovanje proizvodnega procesa in naloge vodenja proizvodnje. Opisani so tudi razni sistemi planiranja proizvodnje (KANBAN, BOA, OPT). Drugi del se navezuje na podjetje Varis d. o. o. Opisuje lastnosti podjetja in celoten proizvodni proces podjetja. Prikazani so tudi nekateri tehnološki postopki in časi izdelave. Iz diplomskega dela so tudi razvidni mesečni plani proizvodnje, ki prikazujejo dnevno število odlitih kabin. Opisani so tudi tehnološki procesi izdelave gotovih kopalnic, lastnosti in prednosti, navedeni pa so tudi vzroki, zakaj izbrati vnaprej izdelane kopalniške kabine. V zaključku so navedene nekatere možne izboljšave, ki bi lahko poenostavile oziroma izboljšale potek dela, skrajšale čas in razbremenile delavce. Keywords: vodenje proizvodnje, posnetek stanja, analiza, izboljšave procesov, proizvodnja gotovih kopalnic Published in DKUM: 06.03.2020; Views: 1521; Downloads: 211
Full text (2,10 MB) |
9. Transformacija organiziranosti mikro podjetja v malo podjetjeSara Kremsar, 2019, undergraduate thesis Abstract: Organizacije se morajo vključevati v zunanje okolje, ki je dinamično, saj se v tem okolju neprestano odvijajo spremembe, ki jih je težko predvidevati. Če se organizacije pravočasno in ustrezno ne odzovejo na spremembe, na katere ni mogoče vplivati, se lahko čez čas pojavijo težave, ki vplivajo na uspešnost poslovanja organizacije.
Za preprečevanje nastajanja omenjenih težav v organizacijah je znotraj podjetja pomemben vidik prenova poslovnih procesov. Prenova in reorganizacija lahko podjetju predstavljata velik izziv, saj sta to dolgotrajna postopek. Pred prenovo morajo podjetja ugotoviti, ali je prenova poslovnih procesov rešitev za omenjene težave, zato morajo v začetnih fazah prenove pregledati, popisati in analizirati procese. Kasneje pa je treba te procese preučiti in določiti, kateri procesi so potrebni prenove oziroma katere je treba na novo vpeljati ali celo umakniti iz poslovanja.
V delu je izdelana primerjalna analiza mikro podjetja z malim podjetjem z namenom prenove procesov v podjetju Docentric, d. o. o. Predstavljena je metoda procesnega benchmarkinga, za katero smo dokazali, da je kot managerska metoda koristna tudi v primeru prenove procesov zaradi rasti podjetja.
Rezultati diplomskega dela so posnetek stanja, narejena analiza in predstavljeni predlogi organizacijske transformacije izbranega podjetja. Predlog organizacijske transformacije iz mikro v malo podjetje lahko služi kot model drugim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela transformirati pod podobnimi pogoji. Keywords: − modeliranje poslovnih procesov, − procesni benchmarking, − analiza poslovnih procesov, − prenova poslovnih procesov. Published in DKUM: 16.10.2019; Views: 1447; Downloads: 216
Full text (1,57 MB) |
10. Proces izbire CRM sistema na primeru mikro podjetjaAvalon Ivanuša, 2017, undergraduate thesis Abstract: V današnjem tekmovalnem poslovnem okolju se velika večina podjetij zaveda, da bolj kot bodo ohranjala in poglabljala odnose s svojimi obstoječimi strankami in skušala pri tem pridobiti tudi nove, bolj bodo postala uspešna. Vendar pa se s to razlago ne strinjajo vsi. Ogromno mikro podjetij se še kljub tako razviti tehnologiji in s prakso podkrepljenimi teoretičnimi trditvami upira nečemu novemu in nepoznanemu, saj se bojijo sprememb. Zaradi oklevanja, da bi prenovila svoje poslovne procese in jih informatizirala z novo programsko opremo, s katero bi lahko izboljšala odnose s svojimi strankami, kakor tudi povečala svoje poslovanje, pa raje izgubljajo igro proti velikim podjetjem, ki prevladujejo na trgu. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo najprej definirali, kaj je bistven pomen prenove poslovnih procesov v podjetju in kakšno vlogo ima pri tem informacijska tehnologija, nato smo opredelili CRM sistem, njegove koristi za mikro podjetja ter postopke uvajanja CRM sistema v podjetje. V drugem, praktičnem delu pa smo se osredotočili na konkretno mikro podjetje, analizirali obstoječi poslovni proces ter predlagali izboljšave. Prav tako smo iz nabora ponudnikov CRM sistemov skušali ugotoviti, kateri bi bil na podlagi opredeljenih potreb in zahtev izbranega mikro podjetja najbolj primeren za uvedbo. Keywords: mikro podjetje, poslovni procesi, prenova poslovnih procesov, CRM sistem, analiza in izbira ponudnikov CRM sistemov Published in DKUM: 23.11.2017; Views: 1451; Downloads: 108
Full text (1,30 MB) |