1. Večkriterijska primerjava storitev računovodskega servisa xMelisa Horvat, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu obravnavamo večkriterijsko primerjavo storitev računovodskega servisa X z uporabo metode analitičnega hierarhičnega procesa (AHP). Namen raziskave je bil oceniti in primerjati različne računovodske storitve glede na ključne kriterije, kot so stroški, prihodki, časovna in tehnološka učinkovitost ter zadovoljstvo strank, da bi ugotovili, katera storitev je najprimernejša.
V uvodnem delu smo opredelili in predstavili problem, ki vključuje izbiro najustreznejše računovodske storitve, ter predstavili namen raziskave. V teoretičnem delu smo opredelili funkcije in pomen računovodstva ter pregledali metode odločanja, s poudarkom na metodi AHP. Poleg tega smo preučili, kako lahko ta metoda omogoča primerjavo storitev na podlagi več kriterijev hkrati.
V empiričnem delu smo s pomočjo metode AHP in programa Expert Choice primerjali storitve računovodskega servisa X. Na podlagi pridobljenih podatkov je bilo ugotovljeno, da je knjiženje računov najpogosteje izbrana in najboljša storitev glede na vse obravnavane kriterije. Stroški storitve sicer niso najpomembnejši dejavnik, saj so prihodki in zadovoljstvo strank ocenjeni kot bolj ključni. Poleg tega je knjiženje računov tista storitev, ki računovodskemu servisu prinaša največ prihodkov.
Potrdimo lahko, da metoda AHP ponuja celovit in učinkovit pristop k primerjanju različnih storitev. Ugotovitve raziskave omogočajo računovodskemu servisu X, da optimizira svoje storitve, izboljša zadovoljstvo strank in sprejema boljše poslovne odločitve, kar bo prispevalo k večji konkurenčnosti in uspehu na trgu. Keywords: računovodstvo, računovodske storitve, primerjava, analitično hierarhični proces, večkriterijsko odločanje, Expert Choice. Published in DKUM: 23.01.2025; Views: 0; Downloads: 44
Full text (3,34 MB) |
2. Hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost: modeliranje sprememb izbire modalitete kot posledica zunanjih dejavnikov : doktorska disertacijaSimona Šinko, 2024, doctoral dissertation Abstract: V doktorski nalogi je predstavljen hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost, ki smo ga razvili. Omogoča prostorsko modeliranje najverjetnejše izbire modalitete osebnega prevoza za izbrano zaključeno geografsko področje. Model upošteva kompromis med subjektivnimi dejavniki odločitve in merljivim stroškom med posameznimi modalitetami. Za pridobitev preferenčnih stopenj posameznih modalitet ter njihovo končno razvrstitev glede na tri upoštevane dejavnike odločitve (udobje/ugodje in priročnost uporabe posamezne modalitete, dostopnost modalitete in okoljski vidik uporabe modalitete) je uporabljen analitično hierarhični proces (AHP), objektivni dejavniki pa so izraženi s časom potovanja. Čas potovanja je izračunan od vnaprej definiranih con na izbranem geografskem območju do namembne destinacije glede na razpoložljivo izbiro modalitet. Model je bil testiran na primeru mesta Dunaj v dveh časovnih obdobjih, med katerima se je zgodila ena večjih zdravstvenih kriz – izbruh virusa SARS-CoV-2. Rezultati modela kažejo na to, da javni prevoz na Dunaju v času omejitev, ki so veljale zaradi širjenja virusa, ni bil prevladujoča izbira prevoznega sredstva, kot je bila pred izbruhom virusa. Glavni rezultat modela so geografsko opredeljena območja uporabe posameznih modalitet za obe analizirani obdobji, ki so prikazana na končnem zemljevidu. Na podlagi obeh prikazov je izdelan še prikaz sprememb pri odločitvi za modaliteto zaradi nastale pandemije. Takšen prikaz lahko zagotovi teoretično podporo oblikovalcem prometnih politik in načrtovalcem prometa. Prednost predstavljenega modela je, da jo je mogoče uporabiti tudi za druga mesta po svetu ter za analizo sprememb ob ostalih lokalnih in globalnih dogodkih, ki imajo vpliv na izbiro modalitete. Keywords: analitično hierarhični proces (AHP), merljivi strošek, modeliranje izbire modalitete, osebni prevoz, spremembe zaradi pandemije COVID-19, subjektivni dejavniki odločitve Published in DKUM: 20.03.2024; Views: 340; Downloads: 51
Full text (6,38 MB) |
3. Modeliranje zaledja letališč v alpsko-jadranski regijiSIMONA Šinko, 2018, master's thesis Abstract: Magistrska naloga temelji na modeliranju zaledja šestih letališč v Sloveniji ter njenih sosednjih državah (Ljubljana, Zagreb, Trst, Gradec, Celovec in Benetke). Metodologija, ki smo jo uporabili v delu, je bila sprva razvita za modeliranje zaledij pristanišč, mi pa smo jo dodelali tako, da je uporabna za izračun potencialnih zaledij letališč. Metodologija predstavlja hibridni pristop k modeliranju, ki združuje analitično hierarhični proces za analizo subjektivnih dejavnikov (kot sta frekvenca letenja v večja mesta in oddaljene destinacije) in mešano celoštevilčno linearno programiranje za vključitev objektivnih dejavnikov (cena letalske vozovnice, oddaljenost domačega naslova od letališča, čas potovanja). Delo se od ostalih znanstvenih in strokovnih del tujih avtorjev razlikuje ravno v uporabljeni metodologiji, saj za tovrstne analize raziskovalci uporabljajo izključno eno vrsto podatkov subjektivne ali objektivne. Ugotovitve, ki smo jih predstavili na zemljevidu zaledij letališč, so lahko pomembne tudi pri načrtovanju vlaganj v analizirana letališča in za izboljšanje konkurenčne prednosti. Keywords: alpsko-jadranska regija, analitično hierarhični proces, dejavniki odločitve, mešano celoštevilčno linearno programiranje, potovanje Published in DKUM: 15.10.2018; Views: 1426; Downloads: 195
Full text (3,19 MB) |