1.
POMEN KOMUNIKACIJE V AMBULANTI SPLOŠNE MEDICINEMateja Topolič, 2011, undergraduate thesis
Abstract: Komunikacija s pacienti in sodelavci je sestavni del poklicnega delovanja medicinske sestre. Predstavljen je pomen profesionalne komunikacije v ambulanti Splošne medicine ter dejavniki, zaradi katerih pride do težav pri komunikaciji med medicinsko sestro in pacientom. Prav tako je opisan strukturni, procesni in rezultantni standard za sprejem pacienta v ambulanto Splošne medicine.
Metodologija dela. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji z uporabo zaprtega tipa anketnega vprašalnika. Raziskovalni vzorec je vključeval 30 medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov, ki so zaposleni v ambulantah Splošne medicine. Raziskava je potekala v zdravstvenem domu ter v javno- zasebnem zdravstvu.
Rezultati raziskave. Z raziskavo smo dosegli zastavljene cilje, hkrati pa spoznali ovire za dobro in uspešno komunikacijo med medicinsko sestro in pacientom. Ugotovili smo, da anketiranci kot največjo oviro za uspešno komunikacijo med medicinsko sestro in pacientom pripisujejo pomanjkanju časa. Sledi obremenjenost z drugimi deli, pomanjkanje interesa, volje ter znanja. Raziskava je tudi pokazala, da je potrebno nuditi medicinskim sestram več izobraževanja oziroma strokovnega izpopolnjevanja iz področja komunikacije. Prav tako pa smo ugotovili, da se komunikacija s pacienti v ambulanti Splošne medicine na podeželju razlikuje od komunikacije v ambulanti Splošne medicine v mestu.
Sklep. Komunikacija je proces oddajanja in sprejemanja sporočil med osebami. Je sredstvo, ki omogoča izmenjavo in posredovanje informacij. S pristopom, ki ga namenimo pacientu, lahko olajšamo oziroma odstranimo veliko ovir, ki bi motile obravnavo pacienta v ambulanti Splošne medicine.
Keywords: komunikacija, medicinska sestra, pacient, ambulanta Splošne medicine.
Published in DKUM: 06.01.2012; Views: 3552; Downloads: 648
Full text (677,91 KB)