| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 25
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Vpliv uporabe e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Amin Marinšek Hussain, 2023, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Alternativna goriva imajo drugačne lastnosti od konvencionalnega dizelskega goriva. Posledično lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. V magistrski nalogi so primerjana tri goriva. To so e-FT gorivo, My Renewable Diesel in konvencionalno dizelsko gorivo. Analiza toka goriva je bila izvedena s pomočjo programske opreme AVL FIRE, kjer so bile izvedene tri simulacije, za vsako gorivo posebej. Simulacija je bila omejena na enako geometrijo vbrizgalne šobe, enak potek dviga igle, enak obratovalni režim motorja, enak tlak vbrizgavanja in enak tlak znotraj zgorevalne komore. Po končanih simulacijah smo spoznali, da lastnosti goriva vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Viskoznost in gostota sta tesno povezana z razvojem parne faze ter s pojavom kavitacije. Višja kot sta viskoznost in gostota goriva, manjša je možnost pojava kavitacije ter manj je parne faze. To pomeni, da manj viskozna goriva bolj kavitirajo v primerjavi bolj viskoznimi.
Keywords: e-goriva, dizelski motor, alternativna goriva, numerična simulacija, programski paket AVL FIRE
Published in DKUM: 29.11.2023; Views: 171; Downloads: 28
.pdf Full text (1,98 MB)

2.
Trg električnih avtomobilov v Evropi: Gospodarske priložnosti in izzivi
Tilen Baloh, 2023, master's thesis

Abstract: V pričujočem delu smo analizirali evropski trg električnih avtomobilov. Začeli smo s pregledom razvoja električnega avtomobila od začetkov v prvi polovici 19. stoletja do danes. Nato smo preučili stanje trga v Evropi in na drugih večjih trgih danes in predstavili njegovo neomajno rast kljub številnim motnjam, kot so covid-19, kriza polprevodnikov in trgovinska vojna med ZDA in Kitajsko. Nato smo pozornost preusmerili na posamezne proizvajalce in pregledali, kako se nekateri izmed vodilnih soočajo z elektrifikacijo svoje ponudbe. Sledila je ena izmed ključnih tem, in sicer vpliv električnih avtomobilov na okolje, v kateri smo analizirali, ali množično uvajanje električnih vozil res lahko prispeva k zeleni revoluciji, ki jo obljublja. V kolikor uporabljamo elektriko, pridobljeno na trajnosten način, je električno vozilo res čistejše, vendar pa velik vir onesnaževanja predstavljajo baterije. Njihovo dobavno verigo in življenjski cikel smo preučili, izpostavili pa smo probleme, kot so dominantnost Kitajske v celotni dobavni verigi in reciklaža baterij. Sledil je pregled nekaj alternativnih goriv za pogon, med katerimi se je za najbolj obetavnega izkazal vodik. Obravnavali smo tudi razvoj infrastrukture javnih polnilnic po Evropi in nekatere še neuveljavljene alternative, zamenjavo baterije in brezžično polnjenje električnih vozil. Sledila je pomembna tema politike spodbujanja pri uvajanju električnih avtomobilov, to so subvencije in davčne olajšave, ki so ključne za spodbujanje potrošnikov za uspešen prehod k elektromobilnosti, pregledali pa smo tudi evropske ambicije v boju proti klimatskim spremembam v okviru Zelenega dogovora. Kot zadnjo temo smo obravnavali mnenje kupcev in njihovo pripravljenost za nakup električnih vozil, kar smo dodatno preučili z anketiranjem slovenske javnosti.
Keywords: električni avtomobili, evropski trg električnih avtomobilov, EV-baterije, subvencije električnih avtomobilov, kriza polprevodnikov, alternativna goriva, polnilnice, javno mnenje o električnih avtomobilih
Published in DKUM: 23.11.2023; Views: 246; Downloads: 39
.pdf Full text (4,12 MB)

3.
Analiza dostopnosti surovin za izdelavo baterij v električnih vozilih
Rok Dvoršak, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu se osredotočimo na rast proizvodnje električnih vozil in posledično izrabljanje nekaterih redkih kovin, ki so ključne za izdelavo takšnih vozil. Skozi teorijo o baterijah in s pomočjo številne strokovne literature ter poročil ugotovimo, da je najbolj ogrožena kovina kobalt. Razlog za to je centraliziran izvoz te kovine iz politično nestabilne države Demokratične Republike Kongo in odvisnost od proizvodnje drugih kovin. Ugotovimo, da proizvodnja električnih vozil ni v celoti odvisna od izpostavljene kovine, tako da lahko pričakujemo padec cen električnih vozil. Raziščemo dodatne rešitve, s katerimi bi lahko zmanjšali odvisnost avtomobilske industrije od nestabilnega trga.
Keywords: alternativna goriva, električna vozila, redke kovine, kobalt, litij
Published in DKUM: 14.01.2020; Views: 1222; Downloads: 175
.pdf Full text (3,05 MB)

4.
Problem onesnaževanja okolja s prometom in alternativna rešitev lpg in cng
Marija Dernač, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomska naloga zajema preučitev onesnaževanja okolja s prometom in vpliva prometa na okolje in zdravje ljudi. Osredotočena je na dve alternativni gorivi, in sicer stisnjen zemeljski plin (CNG) in utekočinjen naftni plin (LPG). V drugem delu je prikazano stanje onesnaženosti okolja zaradi prometa v Sloveniji in stanje uporabe alternativnih goriv LPG in CNG. Izvedena je spletna anketa, kjer smo preverili poznavanje in uporabo omenjenih alternativnih goriv. Pregledali smo primere dobrih praks uporabe alternativnih goriv LPG in CNG. Ker smo kot eno izmed možnih rešitev za zmanjšanje onesnaževanja okolja s prometom navedli možnost prehoda na alternativno gorivo LPG ali CNG, smo izdelali izračun za povprečen čas povrnitve investicije v predelavo vozila na LPG in nakup tovarniškega vozila na CNG gorivo. Navedli smo tudi druge možne rešitve za zmanjšanje onesnaževanja okolja s prometom, katerega v določeni meri kot posamezniki lahko rešimo z vsakodnevnimi ukrepi, in navedli smo tudi druge možne rešitve, kot so uvedba eksternih stroškov ali uvajanja zelenih mest v državi.
Keywords: utekočinjen naftni plin, stisnjen zemeljski plin, alternativna goriva, onesnaževanje okolja, trajnostni razvoj
Published in DKUM: 07.01.2020; Views: 1411; Downloads: 142
.pdf Full text (1,13 MB)

5.
Posodobitev voznega parka Pošte Slovenije d.o.o. - PE Ravne na Koroškem
Tilen Stefanovič, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo zajema podnebne spremembe, trajnostno delovanje, alternativna goriva, opis Pošte Slovenije d.o.o. in njeno poslovno enoto na Ravnah na Koroškem. Cilj naloge je prikazati posodobitev voznega parka trenutnih vozil na notranje izgorevanje z okolju prijaznejšimi alternativami. V uvodu je opisan problem, zastavljeni so cilji, predpostavke in omejitve ter metode dela. V teoretičnem poglavju smo opisali trajnostno delovanje, politiko trajnostnega delovanja v Evropi in Sloveniji ter njeno zgodovino, ki sega vsaj okoli 40 let v preteklost, ko je bil ustanovljen prvi program Združenih narodov za ohranjanje okolja. Opisani so tudi načini s katerimi se dosega trajnostno delovanje in opis alternativnih vozil. V drugem poglavju je narejen posnetek splošnega delovanja Pošte Slovenije d.o.o., s poudarkom na voznem parku njene poslovne enote na Ravnah na Koroškem. Opisano je trajnostno delovanje Pošte Slovenije, sodelovanje z elektro podjetjem Gen-i, prikaz postopka naročanja vozil Pošte Slovenije preko javnega naročanja ter opis splošnega delovanja poslovne enote in voznega parka na Ravnah na Koroškem. Med rešitvami, ki smo jih predstavili, je uporaba vozil na alternativna goriva ter izračun povračila investicije za nakup novih vozil, ki bi jih bilo smiselno zamenjati z obstoječimi.
Keywords: Pošta Slovenije, vozni park, trajnostno delovanje, alternativna goriva, alternativna vozila
Published in DKUM: 30.07.2019; Views: 1381; Downloads: 152
.pdf Full text (3,32 MB)

6.
Vpliv bioetanola na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Žiga Budna, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka bioetanola k dizelskem gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva dizelskega motorja. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu etanola. Tlak vbrizga in vrtilna hitrost motorja sta bila za vse mešanice enaka. Iz rezultatov simulacij, ki prikazujejo razvoj parne faze na steni in na izstopu iz izvrtine, je možno odčitati podobne karakteristike vbrizga kot pri konvencionalnem dizelskem gorivu. Iz tega lahko sklepamo, da so mešanice dizelskega goriva z do 15 % volumenskega deleža bioetanola primerne za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Keywords: goriva, alternativna goriva, bioetanol, dizel, dizelski motor, programski paket FIRE, numerična simulacija
Published in DKUM: 11.01.2019; Views: 1242; Downloads: 130
.pdf Full text (1,25 MB)

7.
DAVČNE IN DRUGE FINANČNE SPODBUDE V REPUBLIKI SLOVENIJI NA PODROČJU ZEMELJSKEGA PLINA KOT GORIVA V PROMETU
Tina Štrukelj, 2016, master's thesis

Abstract: Zemeljski plin ni nova vrsta pogonskega goriva v prometu, saj se uporablja v prometu že dalj časa, pri čemer je statistično gledano njegova uporaba na slovenskih tleh praktično zanemarljiva. V magistrski nalogi je analizirana trenutna pravna ureditev v Sloveniji, ki kaže, da slovensko okolje ne spodbuja uporabe zemeljskega plina kot pogonskega goriva v prometu. V pravni ureditvi ni zaslediti vidnejših in učinkovitejših davčnih in drugih finančnih spodbud, ki bi neposredno, same zase, ali v souporabi z drugimi pravnimi normami, stimulativno vplivale ali na investitorja v infrastrukturo za polnjenje goriva ali na uporabnika vozil na zemeljski plin kot glavna udeleženca na omenjenem trgu v Sloveniji. Zemeljski plin se kot gorivo v potniškem cestnem prometu uporablja večinoma v plinastem stanju (CNG oz. SZP), v tovornem cestnem promet pa tudi v tekočem stanju (LNG oz. UZP). Sodi med alternativna goriva, za katera velja, da manj onesnažujejo okolje. Ker sodi promet med večje onesnaževalce okolja, je bila zaradi blažitve njegovih negativnih vplivov na okolje na ravni Evropske Unije sprejeta tudi Direktiva 2014/94/EU o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva, katere namen je pospešiti razmah trga z alternativnimi gorivi. Direktiva nalaga državam članicam (in tako tudi Sloveniji), da morajo v letu 2016 sprejeti nacionalne okvire politike z opredelitvijo državnih ciljev in podpornih ukrepov za razvoj trga, povezanega z alternativnimi gorivi. Tako bo Slovenija morala preučiti tudi potrebo po spodbujanju uporabe zemeljskega plina kot pogonskega goriva v prometu, in sicer nedvomno zaradi obveznosti prenosa Direktive 2014/94/EU o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva, nadalje pa morda tudi v luči izpolnjevanja prevzetih nacionalnih okolijskih ciljev. Pri preučevanju ustreznosti različnih davčnih in drugih finančnih spodbud pa bo treba upoštevati tudi pravila o državnih pomočeh. Prav tako so v nalogi predstavljene tuje prakse in teorije, ki bi jih lahko uporabili pri oblikovanju optimalnih državnih politik. V sklepnem delu je v nalogi predstavljen nabor možnih davčnih in drugih finančnih spodbud, ki bi jih bilo mogoče umestiti v slovenski pravni red.
Keywords: davčne spodbude, finančne spodbude, alternativna goriva, CNG, okolijski davki, državne pomoči
Published in DKUM: 18.11.2016; Views: 1272; Downloads: 117
.pdf Full text (1,82 MB)

8.
GORIVA V KMETIJSTVU IN SPREMEMBE LE TEH OD 2005 DO 2020
Dominik Žišt, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo opisali razvoj goriv v obdobju od 2005 do 2020, njihov izvor, ter proučili kakšni so deleži porabe posameznih pogonskih goriv v kmetijstvu. Nadalje so predstavljena tudi ostala alternativna pogonska goriva motornih vozil, njihov obseg porabe in načini shranjevanja ter prevoz do kmetij. S pomočjo ankete, ki smo jo izvedli na 16 lokacijah pri 120 anketirancih smo ugotovili, da se v kmetijstvu še vedno od vseh goriv največ uporablja dizelsko gorivo in bencin. Nadalje je bilo ugotovljeno, da kmetje dobro poznajo zakonodajo glede transporta goriv, precej slabše pa je njihovo znanje glede samih sprememb pri zakonodaji o lastnostih goriv, ki neposredno vplivajo na delovanje kmetijskih strojev. Pri najpogosteje uporabljanih gorivih v kmetijstvu (dizel in bencin) smo v zadnjih petnajstih letih ugotovili spremembe v lastnostih, ki negativno vplivajo na okolje (žveplo, svinec, različni aromati …), projekcije pa kažejo, da bo v prihodnosti prihajalo do še večjih sprememb, ki se bodo nanašale tudi na pogonske agregate. Rezultati ankete so pokazali, da se kmetje zavedajo problema sprememb, čeprav sami ne vedo, kako se bo ta problematika rešila. Najverjetnejša rešitev je posodobitev ali zamenjava strojnega parka, ki bo zmanjšal porabo goriv in druge negativne vplive na okolje.
Keywords: goriva v kmetijstvu, bencin, dizel, alternativna goriva, zakonodaja, anketa
Published in DKUM: 30.05.2016; Views: 1268; Downloads: 103
.pdf Full text (506,89 KB)

9.
Uporaba vodika v motorjih s prisilnim vžigom
Semir Avdić, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen vodik kot možno alternativno gorivo in možnost njegove uporabe v motorjih z notranjim zgorevanjem. Numerična simulacija je opravljena s programskim paketom AVL Boost, uporabljen pa je model Hondinega motorja D16Z6. Model je uporabljen tako za izračune z bencinom kot z vodikom, rezultati pa so uporabljeni za primerjavo moči, navora in izkoristka pri obeh režimih. Primerjava kaže, da je uporaba vodika v motorjih z notranjim zgorevanjem mogoča, vendar je potrebno prej odpraviti nekatere tehnične omejitve.
Keywords: motorji z notranjim zgorevanjem, prisilni vžig, alternativna goriva, vodik, numerična simulacija, AVL BOOST
Published in DKUM: 15.02.2016; Views: 1891; Downloads: 253
.pdf Full text (1,24 MB)

10.
Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica