| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 11
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Numerično modeliranje aerodinamike sledilnega obročka goloba : diplomsko delo
Sašo Prendl, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi se ukvarjamo s področjem aerodinamike, ki je pomembna s stališča optimalne oblike obravnavanega telesa med gibanjem v zraku glede na zmanjšanje sile upora med gibanje. Z zmanjšanjem sile upora se pri gibanju telesa zmanjša potrebna energija za gibanje oziroma se pri enaki količini vložene energije telo premika hitreje in naredi daljšo pot. V sami nalogi sem se osredotočil na aerodinamiko ptice (goloba), ki ima nameščeni označevalni in zasledovalni obroček. V diplomski nalogi smo se osredotočili na nekaj različnih geometrij, in sicer označevalnega in sledilnega obročka brez upoštevanja da sta nameščena na goloba, nato smo izvedli preračune samega goloba brez obročkov in na koncu še goloba z obema opazovanima obročkoma. Za potrebe numeričnih preračunov in določevanja računske natančnosti smo izdelali simulacije z različnimi gostotami mrež in tako ugotovili red napake, ki ga vnašamo v vse simulacije zaradi uporabe redkejših računskih mrež vsled omejitve računskega časa. Rezultati preračunov so prikazani v obliki tokovnih polj s porazdelitvijo hitrosti po okolici opazovanih predmetov, porazdelitvijo tlaka na površinah in tokovnic okoli opazovanih predmetov. Kot glavni rezultat smo primerjali sile upora na goloba in obročke za različne obravnavane primere, pri čemer smo potrdili svoja pričakovanja, da je sila upora na sam obroček bistveno manjša kot je sila upora ki deluje na samega goloba.
Keywords: sledilni obroček, označevalni obroček, golob, sila upora, aerodinamika, računalniška dinamika tekočin
Published in DKUM: 09.10.2023; Views: 238; Downloads: 22
.pdf Full text (2,88 MB)

2.
Zasnova in izdelava aktivnega aerodinamičnega spojlerja : diplomsko delo
Kristjan Mihael Reisman, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je opisana zasnova in izdelava aktivnega aerodinamičnega krila, v okviru česar so bili najprej raziskani in opisani osnovni fizikalni principi, ki so bili v nadaljevanju dokazani s simulacijo poteka zračnega pretoka skozi izdelan osnovni sklop krila in nosilca, ki sta bila v nadaljevanju ustrezno nadgrajena. Po izbiri ustreznih aktuatorjev za premik posameznih v nadaljevanju izdelanih komponent krila je sledil proces konstruiranja s pomočjo programskega paketa Solidworks, v okviru česar je bil najprej dovršen glavni nosilec krila, ki mu je sledila še nadgradnja osnovnega krila in izdelava ostalih potrebnih komponent. Vse zasnovane komponente so bile po dovršitvi 3D natisnjene. V naslednji fazi je sledila izbira vseh potrebnih elektrotehničnih komponent za omogočitev delovanja sistema nato pa je sledil zapis programov za krmiljenje sistema. V zadnjem delu je opisana sestava vseh izdelanih in naknadno izbranih komponent, predelava prtljažnih vrat in sestava krmilja.
Keywords: aerodinamika, konstruiranje, 3D tiskanje, programiranje, sestava
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 201; Downloads: 26
.pdf Full text (10,27 MB)

3.
Validacija rdt orodij za obremenitev vetra na osamljeni stavbi : diplomsko delo
Aljaž Hajdinjak, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavil validacijo numeričnih orodij na primeru gradbene aerodinamike in sicer na obremenitvi vetra na osamljeni stavbi. Primerjal sem sem programe za računalniško dinamiko tekočin: SimScale, Ansys in Solidworks. Dobljene rezultate sem primerjal z eksperimentalnimi podatki »Architectural Institute of Japan«, ki zajemajo hitrosti v posamezni merilnih točkah. Najboljše ujemanje hitrosti sem dobil z Ansys. Izračunane koeficiente upora sem primerjal tudi s koeficienti iz literature.
Keywords: RDT, validacija, gradbena aerodinamika
Published in DKUM: 04.10.2022; Views: 428; Downloads: 79
.pdf Full text (2,96 MB)

4.
Numerična simulacija aerodinamike formule s med zaviranjem : diplomsko delo
Petra Polanec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V okviru diplomskega dela je opisana časovno odvisna simulacija zaviranja dirkalnika Formule S. Na začetku je opisan projekt Formule S ter osnovni principi aerodinamičnih elementov. Opisani so načini izvajanja simulacije: urejanje geometrije, uvoz geometrije in izdelava računske mreže, določanje robnih pogojev in nastavitve časovno odvisne simulacije. Ugotovljeno je, da zaviranje vpliva na razmerje sil med sprednjimi in zadnjimi kolesi, kar sile pomakne proti slednjim, ter da se zaradi zaviranja tlačni koeficient na aerodinamičnih elementih zmanjšuje. Na začetku, razmerje sil med sprednjem in zadnjem delu avta znaša 58:42, po zaviranju pa 39:61, kar pomeni, da so v času zaviranja aerodinamični elementi učinkovitejši, saj v enem trenutku zaviranja dosežemo željeno razmerje sil.
Keywords: numerična simulacija, RDT, časovno odvisna simulacija, Formula S, zaviranje, aerodinamika
Published in DKUM: 25.04.2022; Views: 769; Downloads: 113
.pdf Full text (4,12 MB)

5.
Validacija numeričnih orodij za aerodinamiko poenostavljenega avtomobila : diplomsko delo
Žan Ogorevc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavil validacijo numeričnih orodij na primeru aerodinamike poenostavljenega vozila. Primerjal sem tri programe za računalniško dinamiko tekočin: Ansys CFX, Simscale in DualSPHysics. Na začetku na kratko predstavim osnovno problematiko aerodinamike vozil in zapišem nekaj osnovnih principov o numeričnih metodah. Nato opišem geometrijo, robne pogoje in nastavitve simulacij v vseh treh programih. Rezultate sem primerjal z eksperimentalnimi rezultati iz članka »Some Salient Features of the Time - Averaged Ground Vehicle Wake«. Analiziral sem natančnost rezultatov v odvisnosti od gostote računskih mrež. Glavni parameter po katerih sem ovrednotil rezultate je bil koeficient upora, poleg tega sem opazoval še hitrostna in tlačna polja.
Keywords: Validacija, računalniška dinamika tekočin, aerodinamika, Ahmed body, koeficient upora
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 771; Downloads: 68
.pdf Full text (2,67 MB)

6.
Numerična analiza aerodinamike več zaporedno avtonomno vozečih vozil : diplomsko delo
Simon Skledar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega dela je numerična simulacija tokovnih razmer za dvema ali več vozečima avtonomnima avtomobiloma, ki se vozijo eden za drugim, s ciljem zmanjšanja sile upora. Simulacija je bila narejena pri varnostni razdalji 10,9 m med vozili in hitrosti vožnje 100 km/h. Na podlagi dobljenih rezultatov sem izračunal koeficient upora in vzgona. Ugotovil sem, da vožnja v zavetrju zniža silo upora in tako pripomore k znižanju porabe ter izpustu škodljivih emisij.
Keywords: numerična analiza, računalniška dinamika tekočin, avtonomna vozila, samovozeča vozila, aerodinamika
Published in DKUM: 26.09.2019; Views: 956; Downloads: 85
.pdf Full text (1,70 MB)

7.
Numerična analiza aerodinamike dveh zaporedno vozečih vozil pri različnih medsebojnih razdaljah : diplomsko delo
Tjaša Pečnik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega dela je numerična analiza vpliva medsebojne razdalje vožnje dveh zaporedno vozečih vozil ter ugotavljanje, kakšna razdalja je iz vidika aerodinamike najprimernejša. Analize so bile izvedene za dva enaka kombija, katera vozita s hitrostjo 80 km/h. Na podlagi dobljenih rezultatov so bili izračunani koeficienti upora, ki vplivajo na posamezne kombije. Ugotovljeno je bilo, da je pri teh določenih pogojih najprimernejša medsebojna razdalja treh dolžin vozila.
Keywords: numerična analiza, računalniška dinamika tekočin (RDT), aerodinamika, simulacija, koeficient upora
Published in DKUM: 20.09.2019; Views: 1114; Downloads: 94
.pdf Full text (2,31 MB)

8.
Numerična analiza aerodinamike športnega vozila
Aleš Horvat, 2017, master's thesis

Abstract: Tema magistrskega dela je izboljšava aerodinamičnih lastnosti športnega vozila TS-600. Pri tem smo se osredotočili na optimizacijo oblike difuzorja. Simulacijo trenutne oblike vozila smo naredili pri hitrosti 100 km/h in 180 km/h. Na podlagi dobljenih rezultatov smo izračunali koeficient dviga in upora. Z variiranjem naklonskega kota difuzorja, ki ga ta oklepa s tlemi, smo podali trend gibanja obeh koeficientov. Ugotovili smo, da je ta neodvisen od hitrosti vozila. Z večanjem naklonskega kota difuzorja se koeficient upora povečuje, hkrati pa se koeficient dviga zmanjšuje. Ob želji po čim manjšem koeficientu upora, ter čim bolj negativnem koeficientu dviga, je optimalen naklonski kot difuzorja 20°.
Keywords: aerodinamika, numerična analiza, računalniška dinamika tekočin (RDT), simulacija
Published in DKUM: 29.09.2017; Views: 1918; Downloads: 345
.pdf Full text (6,05 MB)

9.
10.
IZDELAVA SISTEMA INTELIGENTNIH DELCEV ZA PRIKAZ ZRAČNIH TOKOV
Tine Lebar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: To diplomsko delo proučuje gibanje zračnih tokov okoli objektov ter izvedbo njihovih simulacij. Na podlagi ugotovitev smo v modelirniku Cinema 4D ustvarili sistem inteligentnih delcev, ki simulira gibanje zračnih tokov. S pomočjo grafičnega programskega urejevalnika XPresso smo v navidezno okolje vpeljali fizikalne lastnosti in simulirali sile, ki delujejo na objekte v preizkusih okoljih resničnega sveta. V želji po čim bolj natančni upodobitvi smo uporabili različne metode upodabljanja. Izdelan sistem delcev je sicer podal zelo zadovoljive rezultate, ki pa bi lahko bili v primeru večje računske moči in ob večjem številu uporabljenih delcev občutno boljši. Iz tega razloga smo poiskali tudi alternativne rešitve, med katerimi izstopa vtičnik TurbulenceFD, katerega algoritem temelji na sprotnem reševanju Navier-Stokes enačb, s katerimi izračunavamo tok tekočin.
Keywords: Sistemi delcev, Računalniška dinamika tekočin, Aerodinamika
Published in DKUM: 16.12.2013; Views: 1471; Downloads: 116
.pdf Full text (8,28 MB)

Search done in 0.77 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica