| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 100
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv gibalne aktivnosti na zmanjšanje absentizma
Marcel Koren, 2020, master's thesis

Abstract: Delovno okolje postaja globalno, hitro spreminjajoče se in tekmovalno. Z industrijo 4.0 dobimo novo tehnologijo, inovativne procese, velike podatkovne baze, nanotehnologijo, robotizacijo, umetno inteligenco, informativno-komunikacijsko tehnologijo, spremembo zaposlitvenih praks in povečano starostno raznolikost. Pojavljajo se tradicionalna in novonastajajoča zdravstvena vprašanja: kronične bolezni, duševno zdravje, bolezni mišično-skeletnega sistema in invalidnost (ENWHP, 2018). Zaposleni se lahko zoperstavijo stresu delovnega okolja (fiziološki in psihološki) zgolj z redno in ustrezno gibalno aktivnostjo. Ta pozitivno vpliva na biološko, psihološko in sociološko stanje zaposlenega. Uravnoteženost dejavnikov prispeva k boljšemu zdravju zaposlenih in posledično k nižjemu absentizmu, ki se delodajalcu izkazuje kot dobra naložba, saj prinese nižje stroške dela, višjo produktivnost in razvoj ter izboljša konkurenčni položaj podjetja na trgu. Delodajalci lahko spodbujajo uravnotežen način življenja z vlaganji v promocijo zdravja na delovnem mestu. Vsaka naložba v program promocije zdravja na delovnem mestu je lahko donosna – zmanjšan absentizem, manjši zdravstveni stroški (Wolfgang & Kramer, 2008), (Stergar & Urdih Lazar, 2012), vendar zgolj ob sistematičnem pristopu in analizi resničnih podatkov, informacij in dejstev. Treba je poiskati optimalno povezavo med zdravim življenjskim slogom in učinkovitostjo zaposlenih (Športna unija Slovenije, 2020a). V magistrski nalogi smo ugotavljali vpliv gibalne aktivnosti na bolniško (ne)odsotnost preteklega leta in medsebojno povezavo med oceno kondicijske pripravljenosti in oceno zdravstvenega statusa. Predstavili smo, kdaj je smiselno uvesti model programiranega rekreacijskega odmora v poslovni proces (delež produktivnosti zaposlenega) in kako dolgo mora trajati. Na podlagi znanstvenih izsledkov se lahko v kratkem času povrne 70 % delovnih sposobnosti. To je izvedljivo zgolj s sodelovanjem strokovnjakov z različnih področij (ergonomija, kibernetika, robotika, informatika, medicina dela, psihologija dela, sociologija dela, kineziologija, komunikologija, varstvo pri delu in drugo), vendar rekreacijski odmori ne smejo vplivati na kakovostno in količinsko proizvodnjo.
Keywords: absentizem, gibalna aktivnost, promocija zdravja na delovnem mestu, zdravje zaposlenih, biopsihosocialni model.
Published: 13.04.2021; Views: 194; Downloads: 54
.pdf Full text (1,45 MB)

2.
Pravna ureditev bolniškega staleža in analiza podatkov med leti 2014-2018
Katja Oder, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Odsotnost z delovnega mesta predstavlja pereč socio-ekonomski problem. Sodeč po statističnih podatkih velikost problema v Sloveniji z leti postopno narašča, kar občutijo tako delodajalci, zaposleni kot tudi država sama. V diplomskem smo predstavili pravno ureditev bolniškega staleža in analizirali statistične podatke o bolniški odsotnosti med letoma 2014 in 2018. Metode: Za dosego postavljenih ciljev smo uporabili domačo in tujo relevantno literaturo. S pomočjo deskriptivne metode smo povzeli osnove pravne ureditve bolniškega staleža. V raziskovalnem delu smo uporabili kvantitativno metodo statistične analize podatkov glede bolniške odsotnosti od leta 2014 do 2018. Rezultati: Ugotovili smo, da so mišično-skeletna obolenja najpogostejši vzrok izgubljenih koledarskih dni z delavnega mesta. Le-ta so odsotnost iz leta 2017 v leto 2018 povečala kar za slabe pol milijona dni in so letu 2018 v relativnem merilu pogosteje pred poškodbami ter zastrupitvami izven dela za kar tretjino. V primerjavi z boleznimi prebavil so kar 6-kratno pogostejše. V sklopu analize bolniškega staleža smo ugotovili, da skozi vsa vključena leta prednjači nega družinskega člana. Kot navajajo predhodne raziskave, smo tudi mi prišli do podobnih ugotovitev glede dviga bolniškega staleža. Natančneje, se je le-ta v zadnjih petih letih dvignil za 250.000 primerov. Razprava in sklep: Pričajoči podatki iz diplomskega dela potrjujejo že nekatere znane epidemiološke ugotovitve. Glede na trend naraščanja predlagamo uvedbo določenih preventivnih ukrepov s katerimi bi zmanjšali prevalenco mišično-skeletnih obolenj, prav tako pa optimizacijo javno-zdravstvenega sistema z namenom krajšanja čakalnih dob ter hitrejše rehabilitacije po bolezni oziroma poškodbi.
Keywords: Pravna ureditev, bolniška odsotnost, absentizem
Published: 09.03.2021; Views: 201; Downloads: 55
.pdf Full text (343,49 KB)

3.
Vpliv absentizma na uspešnost poslovanja organizacije
Jan Burger, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Naloga se dotika managementa človeških virov skozi ključne dejavnike kulture, dela in odnosov, ki se odražajo skozi absentizem in tihi absentizem na delovnem mestu. Poudarja, da je management človeških virov tisti, ki skrbi za organizacijo, vsebino dela in se ukvarja z ljudmi, njihovimi potenciali in rezervami kot dodanimi vrednostmi. Tisti management, ki ceni individualnost, navdušenje, sodelovanje in skupen razvoj skozi kulturo, delo in medsebojne odnose, tako vzpostavlja pripadnost organizaciji in participacijo delavcev pri rezultatih dela. Absentizem je ključni problem delodajalcev, saj neposredno vpliva na vodenje in upravljanje organizacije in s tem na uresničevanje zastavljenih programov in ciljev. V empiričnem delu raziskave preverjamo z anketnima vprašalnikoma in postavljenimi trditvami stopnjo strinjanja ali nestrinjanja z zadovoljstvom s kulturo, delom in odnosi v organizaciji in prisotnost tihega absentizma na delovnem mestu. Raziskava je pokazala, da je v raziskani organizaciji absentizem prisoten podpovprečno vendar pa bistveno ne vpliva na uspešnost poslovanja organizacije. Zaposleni so povprečno zadovoljni v organizaciji. Opozorila pa je organizacijo, da mora več pozornosti namenjati ob organizacijskih potrebah tudi individualnim potrebam zaposlenih skozi načrtovanje programov, razporejanje dela in zaupanja pri izvajanju nalog vsem delavcem ter dovoliti večjo stopnjo samoodgovornosti za izkoristek delovnega časa in izvajanja nalog.
Keywords: Človeški viri, absentizem, poslovanje, strošek, kultura, delo, odnos
Published: 08.11.2017; Views: 516; Downloads: 76
.pdf Full text (1,50 MB)

4.
Vpliv posameznih dejavnikov na zdravstveni absentizem v Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije, območna enota Maribor
Ana Ambrož, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Zdravstveni absentizem za večino delovnih organizacij predstavlja velik problem. Pogosto izostajanje z dela vodi do nižje delovne učinkovitosti, motenega delovnega procesa, visokih stroškov za plačila nadomestil in nadomestnih delavcev ter preobremenjenosti zaposlenih, ki so prisotni na delovnem mestu, kar posledično vpliva tudi na njihovo zadovoljstvo. Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu je ključnega pomena, saj ima vpliv na zdravstveni absentizem v podjetju, kar posledično vpliva tudi na produktivnost zaposlenih in s tem povezani delovni učinek. Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. Teoretični del diplomske naloge zajema predstavitev temeljnih značilnosti zdravstvenega absentizma. Prav tako smo preučili obvladovanje zdravstvenega absentizma ter ukrepe za preprečevanje zdravstvenega absentizma s strani zaposlenih, podjetij in države. V drugem, empiričnem delu diplomskega dela sledi raziskava na področju zdravstvenega absentizma, katere cilj je bil analizirati vpliv posameznih dejavnikov na zdravstveni absentizem v Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije, območna enota Maribor. Predstavljena je organizacijska shema Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije in kadrovska struktura Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, območne enote Maribor, glede na spol, starost in izobrazbo. V nadaljevanju sledi prikaz analize vpliva posameznih dejavnikov (demografski dejavniki, dejavniki delovnega okolja in vpliv družine) na zdravstveni absentizem. Ugotovili smo, da v ZZZS, območna enota Maribor, stopnja zdravstvenega absentizma pri zaposlenih, ki so starejši od 40 let, ni višja, kot pri zaposlenih, ki so mlajši od 40 let, in da je stopnja zdravstvenega absentizma pri zaposlenih ne glede na stopnjo izobrazbe enaka. Rezultati so pokazali tudi, da spol ne vpliva na stopnjo zdravstvenega absentizma.
Keywords: demografski dejavniki, kadri, zdravstveni absentizem, zadovoljstvo z delom.
Published: 26.10.2017; Views: 804; Downloads: 119
.pdf Full text (1,74 MB)

5.
Absentizem v trgovskem podjetju x
Slavica Đukić, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Podjetja se morajo zavedati, da je njihova uspešnost odvisna predvsem od zadovoljnih in zdravih zaposlenih. Odgovornost za kreiranje primernega delovnega okolja je na podjetjih. Če bodo zaposleni čutili, da podjetje, v katerem so zaposleni, za njih skrbi, mu bodo s svojim delom to skrb povrnili. V nasprotnem primeru pa bodo na različne načine izražali svoje nezadovoljstvo, v večini primerov z odsotnostjo z dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili vrste, vzroke, posledice in ukrepe za zmanjševanja absentizma. Primerjali smo tudi zdravstveni absentizem v Sloveniji z drugimi državami Evropske unije. V empiričnem delu smo analizirali podatke absentizma v trgovskem podjetju X, med letoma 2010 in 2013. Najprej smo poskušali ugotoviti, kolikšna je stopnja absentizma v podjetju, saj se v njem še niso ukvarjali s to problematiko. Poskušali smo ugotoviti vzroke za izostajanje od dela. V nadaljevanju smo na osnovi rezultatov raziskave podali predloge za izboljšanje dejanskega stanja.
Keywords: absentizem, zdravstveni absentizem, zaposleni, podjetja, zadovoljstvo
Published: 22.06.2017; Views: 725; Downloads: 55
.pdf Full text (1022,63 KB)

6.
FLUKTUACIJA IN ABSENTIZEM V UPRAVNI ENOTI LJUBLJANA
Branka Tominšek, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Dandanes vse bolj prevladuje stališče, da je delavec dejansko najpomembnejše premoženje organizacije. Zato je pomembno, da se trudi izbrati, a tudi obdržati uspešen kader. Najpogostejši domnevni vzroki za zapuščanje organizacije so nezadovoljstvo delavcev, nizke plače, slabo organizacijsko vzdušje, nemotiviranost in nezmožnost osebnostne rasti oziroma napredovanja … Vsi ti razlogi lahko pripeljejo do fluktuacije in absentizma, možni pa so še mnogi drugi, bolj zapleteni in skriti razlogi.. Razumevanje in obvladovanje obeh dejavnikov je zaradi običajno negativnih vplivov na uspešnost organizacije pomembno oziroma nujno. V diplomskem delu smo v teoretičnem delu predstavili analizo in dejavnike, ki vplivajo na fluktuacijo in absentizem. V drugem, raziskovalnem oziroma empiričnem delu, pa smo se osredotočili na analizo v Upravni enoti Ljubljana. Prikazali smo obseg in strukturo fluktuacije in absentizma od leta 2010 do 2015 ter na osnovi ankete med zaposlenimi nekatere dejavnike zadovoljstva in motivacije pri delu. Ugotovili smo, da je stopnja flukuacije pričakovana oziroma normalna, stopnja absentizma pa zaskrbljujoče velika - ter podali nekaj predlogov za izboljšave.
Keywords: - Upravna enota Ljubljana - Zaposlovanje kadrov - Fluktuacija - Absentizem
Published: 11.10.2016; Views: 743; Downloads: 75
.pdf Full text (1,98 MB)

7.
ABSENTIZEM IN FLUKTUACIJA V PODJETJU KOVAN D.O.O.
Maja Poje, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi preučujemo absentizem in fluktuacijo v podjetju Kovan d.o.o. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, smo opisali nekatere pojme in dejavnike, ki vplivajo na uspešnost kadrov, glede na tematiko pa posebej problem absentizma in fluktuacije. V drugem, empiričnem delu, smo predstavili manjše podjetje Kovan d.o.o. iz Kočevja. V raziskavo smo vključili tudi anketni vprašalnik, ki so ga izpolnili vsi zaposleni v omenjenem podjetju. Anketo smo prvič izvedli v letu 2013 in ponovno v letu 2015. V raziskavi nas je predvsem zanimalo, kakšna je stopnja absentizma in fluktuacije za omenjeni leti. Z anketo med zaposlenimi smo poizvedovali o nekaterih pomembnih dejavnikih motivacije in zadovoljstva pri delu. V povezavi z omenjeno tematiko smo si zastavili pet hipotez in preverjali njihovo veljavnost. V zaključku predlagamo nekaj splošnih rešitev.
Keywords:  kadri  kadrovska politika  motiviranje  absentizem  fluktuacija
Published: 10.10.2016; Views: 817; Downloads: 83
.pdf Full text (750,86 KB)

8.
ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH NA DELOVNEM MESTU V PODJETJU ALBATROS-PRO, PROJEKTIRANJE IN PROIZVODNJA D.O.O.
Erika Kerec, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge je opisan pojem zadovoljstva, metode merjenja zadovoljstva ter dejavniki zadovoljstva. Med dejavnike zadovoljstva štejemo komuniciranje, izobraževanje in usposabljanje, napredovanje, plače in nagrajevanje ter motivacijo zaposlenih. Opisane so tudi posledice nezadovoljstva zaposlenih, kot sta absentizem in fluktuacija. Na temo zadovoljstva je bilo narejenih že ogromno raziskav, zato so v diplomski nalogi opisani tudi primeri dobrih praks iz različnih slovenskih podjetij. V empiričnem delu smo s pomočjo raziskave merili zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v podjetju Albatros-pro, d. o. o. Rezultati so pokazali, da je zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v podjetju Albatros-pro, d. o. o., v povprečju zelo visoko. Nezadovoljstvo se je pokazalo na področju delovnega časa, saj je ta velikokrat daljši od osemurnega delavnika. Podjetju smo predlagali, da poskuša reorganizirati delovne procese in s tem omogočiti zaposlenim, da svoje delo opravijo znotraj osemurnega delavnika.
Keywords: - zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu, - merjenje zadovoljstva, - dejavniki zadovoljstva, - absentizem in fluktuacija.
Published: 06.10.2016; Views: 3110; Downloads: 1019
.pdf Full text (574,33 KB)

9.
Zdravstveni absentizem v proizvodnem podjetju
Sašo Nunar, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Na začetku teoretičnega dela diplomske naloge smo opisali zdravje v organizaciji, ki je pomembno za nadaljnje razumevanje teme, ki smo jo obravnavali. Predstavili smo dejavnike, ki vplivajo na pojav bolniškega staleža, otežene vplive v delovnem okolju ter prikazali nekatere primere dobrih praks slovenskih podjetij, ki so z različnimi ukrepi uspešno zmanjšali zdravstveni absentizem. Prav tako smo opisali promocijo zdravja na delovnem mestu, absentizem in formule za njegovo izračunavanje, posledice ter stroške absentizma. Na koncu teoretičnega dela smo bolj podrobno predstavili zdravstveni absentizem in naredili primerjavo podatkov o zdravstvenem absentizmu v Sloveniji z drugimi evropskimi državami. V empiričnem delu smo se posvetili analizi in interpretaciji podatkov, ki smo jih pridobili iz proizvodnega podjetja, na katerega se diplomsko delo tudi nanaša. Skušali smo prikazati, katere vrste absentizma je bilo v podjetju največ ter kakšna je bila stopnja absentizma od maja 2015 do maja 2016. Prav tako nas je zanimalo, v katerem proizvodnem obratu v podjetju je bilo največ absentizma in zakaj ter katere vrste absentizma so v posameznih obratih dominirale. Ugotovili smo, da je bilo v ostalih službah, ki sicer niso del proizvodnje, temveč predstavljajo režijo, največ primerov bolniške odsotnosti, takoj zatem pa glede na primere sledi proizvodni obrat D. Rezultati so se med seboj nekoliko razlikovali, saj smo podatke o primerih bolniške odsotnosti analizirali za celotno leto 2015 in tekoče leto 2016, o stopnji absentizma pa smo upoštevali podatke, ki so nam bili na voljo, in sicer od maja 2015 do maja 2016. Najbolj pogost vzrok za odsotnost z dela je bila v vseh obratih kot tudi v ostalih službah (režija), boleznina. Na koncu oziroma v zaključku smo podali predloge ukrepov, s katerimi bi podjetje zdravstveni absentizem lahko zmanjšalo in ga obvladovalo.
Keywords: zdravstveni absentizem, delovni pogoji, proizvodno podjetje, zdravje, ukrepi
Published: 06.10.2016; Views: 1196; Downloads: 323
.pdf Full text (2,91 MB)

10.
Stres na delovnem mestu v podjetju TE-CO d.o.o.
Barbara Močnik, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: S stresom se dandanes srečujemo pogosto in povsod, bodisi v delovnem okolju na delovnem mestu bodisi izven delovnega mesta, doma, v krogu družine. Večina posameznikov in podjetji se še ne zaveda problematike stresa, ne zavedajo se niti posledic stresa za posameznika in podjetje. Posledično tudi posvečajo premalo pozornosti odpravljanju in preprečevanju stresa. Posledice stresa se kažejo različno, odvisno od posameznika, koliko je dovzeten za stres in v kakšnem psihofizičnem stanju je posameznik. Pogosto se stres pokaže z različnimi boleznimi, zato je zelo pomembno, da posrbimo zase in za svoje zdravje. Stres lahko ublažimo ali pa se mu celo izognemo z redno telesno aktivnostjo, meditacijo, jogo in drugimi oblikami sprostitve, saj hkrati skrbimo za svoje psihično in fizično kondicijo in posledično tudi za svoje zdravje. Za temo diplomske naloge smo se odločili na podlagi svojih izkušenj s problematiko stresa. Namen in cilj diplomske naloge je prikazati problematiko stresa, se še dodatno poučiti o problematiki stresa v podjetju TE-CO d.o.o. in na podlagi dobljenih rezultatov raziskave narediti načrt, kako se s problematiko stresa soočiti in kako odpraviti posledice stresa pri zaposlenih. Ugotovili smo, da zelo veliko lahko pripomoremo že sami, če si razporedimo čas med delom in prostim časom, da si vzamemo dovolj časa zase in družino, prijatelje, hobije in telesno aktivnost, s katero tudi pripomoremo k odpravljanju stresa ali ga vsaj omilimo. V podjetju bi kot rešitev za zmanjšanje stresa postavili jasno delitev dela, sprotno reševanje nesoglasij in izboljšanje komunikacije med zaposlenimi. V praksi se je za pozitivni učinek pokazal tudi »team building«, s katerim spodbujamo boljšo komunikacijo in sodelovanje med zaposlenimi.
Keywords: stres, absentizem, izgorelost, posledice stresa, odpraljanje stresa
Published: 12.05.2016; Views: 615; Downloads: 66
.pdf Full text (1,97 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica