1.
Skladnost samopodobe posameznika in imidža blagovne znamke avtomobilaSara Podkubovšek, 2017, master's thesis
Abstract: Pri izbiri avtomobila se pogosto odločamo na podlagi naše samopodobe. Kupimo znamko, katere »imidž« najbolje ustreza lastnostim, ki jih imamo sami. Izogibamo pa se tistim, ki se razlikujejo od nas.
Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del, katerega namen je ugotoviti skladnost samopodobe posameznika in imidža blagovne znamke avtomobila, ki ga ima v lasti.
V uvodnem poglavju smo opisali našo temo, problem, cilje, namen, omejitve, hipoteze raziskave in metode raziskovanja.
Drugo, tretje, četrto in peto poglavje zajemajo opredelitve ključnih pojmov: samopodobo posameznika, tržno podobo izdelka in blagovno znamko. Predstavili smo dimenzije, strukturo in merjenje samopodobe, notranje in zunanje elemente blagovne znamke, funkcije blagovne znamke, komponente imidža blagovne znamke avtomobilov, znamko Renault, znamko Opel, znamko BMW in znamko Volkswagen, ter skladnost samopodobe posameznika in imidža izdelka.
Za praktični del naše raziskave smo uporabili vprašalnik, ki smo si ga priredili po Malhotri. Vzorec sestavlja 80 oseb, ki imajo v lasti avtomobil znamke: Renault, Opel, BMW ali Volkswagen, ter so stari med 35 in 60 let.
S t-testom smo ugotavljali razlike med moško in žensko samopodobo. Preverjali smo katera blagovna znamka se najbolj ujema s posamezniki, katera ima največ razlik od nje, ali je skladnost samopodobe žensk in imidža znamke avtomobila, ki jo ima, višja, kot pri moških in ali je ujemanje lastnika in njegovega avtomobila višje, v primerjavi z ostalimi tremi imidži znamk avtomobila.
Rezultati analize nam potrjujejo, da obstajajo razlike med moško in žensko samopodobo, ter tudi med imidži blagovnih znamk avtomobilov. Za znamko Renault, Opel in Volkswagen lahko sprejmemo trditev, da so skladne z njihovimi lastniki. Povprečne vrednosti znamke BMW in samopodobe njihovih lastnikov se med seboj bistveno razlikujejo, zato smo to hipotezo zavrnili. Delno se tudi strinjamo, da je ujemanje ženske samopodobe z znamko avtomobila, ki ga ima, višje kot pri moških. Ugotovili smo, da sta znamki Renault in Volkswagen najbolj skladni samopodobi posameznikov. Od nje pa najbolj odstopa znamka BMW.
Keywords: blagovna znamka, BMW, imidž, Opel, Renault, samopodoba, tržna podoba izdelka, Volkswagen
Published in DKUM: 14.07.2017; Views: 1800; Downloads: 271
Full text (3,14 MB)