| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 50
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Numerična analiza vpliva geometrije zgorevalne predkomore na karakteristike zgorevanja pri bencinskih motorjih
Simon Bezenšek, 2021, master's thesis

Abstract: Razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem je močno pogojen s predpisi, ki določajo zgornjo mejo dovoljenih emisij. Znižanje emisij CO2 se doseže z izboljšano termodinamično učinkovitostjo, znižanje emisij NOx pa z znižanjem temperature. Ta pogoja si pogosto nasprotujeta. Ena izmed obetavnih tehnologij, ki se je že uveljavila v Formuli 1, je zgorevalna predkomora, bodisi v aktivni ali pasivni obliki. Z doseganjem večje površine vžiga, se poveča hitrost zgorevanja in posledično se zmanjša specifična poraba goriva. Za optimalno delovanje motorja je potrebno poznati geometrijske vplive predkomore na proces zgorevanja. V tej nalogi je predstavljenih šest variant pasivne predkomore, za katere so bile izvedene numerične simulacije računalniške dinamike tekočin s programskim paketom AVL FIRE. Na podlagi rezultatov teh simulacij, se je ovrednotil proces zgorevanja in zasnovala nova varianta geometrije. Na koncu je podana ocena variant, prav tako pa je izpostavljena najboljša.
Keywords: Predkomora, motor z notranjim zgorevanjem, bencinski motor GDI, računalniška dinamika tekočin, zgorevanje, AVL FIRE
Published: 21.07.2021; Views: 50; Downloads: 2
.pdf Full text (8,98 MB)

2.
Modeliranje toka v modelu pasivne naprave za postopno oksidacijo vodika
Tilen Švarc, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi so bile simulirane tokovne razmere v modelu pasivne naprave za postopno oksidacijo vodika. Simulacije so bile izvedene s pomočjo računalniškega programa Ansys CFX. S pomočjo programa je bila modelirana reakcija vodika in kisika. Rezultati so pokazali tokovne in temperaturne razmere v napravi. Primerjava rezultatov simulacij z opravljenimi eksperimenti, je pokazala smiselnost rezultatov pridobljenih s pomočjo računalniške simulacije.
Keywords: jedrska elektrarna, zgorevanje vodika, računska dinamika tekočin
Published: 24.09.2020; Views: 123; Downloads: 27
.pdf Full text (5,30 MB)

3.
Računalniška simulacija bencinskega motorja s pred-komoro
Jure Popović, 2020, master's thesis

Abstract: Motorji z notranjim zgorevanjem so zaradi emisij, ki jih sproščajo, pod velikim pritiskom okoljskih predpisov. Proizvajalci avtomobilov iščejo nove načine kako povečati izkoristek zgorevanja in zmanjšati količino nastalih emisij. Da bi bili motorji z notranjim zgorevanjem konkurenčni novim, bolj zelenim pogonskim tehnologijam, se je v bencinski motor z direktnim vbrizgom vgradil sistem vžiga s pred-komoro. V magistrskem delu je opisana numerična analiza zgorevanja v motorju z direktnim vbrizgom in pred-komoro. Poudarek je na razvoju simulacijske metode v programu AVL FIRE™ in primerjavi zgorevanja v motorju z navadno svečko in v motorju s pred-komoro. Rezultati kažejo znatno povečan izkoristek zgorevanja pri uporabi pred-komore.
Keywords: računalniška dinamika tekočin, motorji z notranjim zgorevanjem GDI, pred-komora, zgorevanje
Published: 03.07.2020; Views: 301; Downloads: 0

4.
Numerična analiza procesa zgorevanja in termične obremenitve bencinskega motorja z direktnim vbrizgom
Simon Gomboc, 2019, master's thesis

Abstract: Razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem v glavni meri narekujejo ekonomski, ter strogi ekološki normativi, ki zahtevajo globalno znižanje emisij izpušnih plinov. Tako se v avtomobilski industriji pojavlja trend manjšanja pogonskih agregatov (»down-sizing«), s katerimi proizvajalci lažje izpolnjujejo zastavljene cilje. Glavna pomanjkljivost teh motorjev je odvajanje sproščene toplote, saj se na manjšem volumnu sprosti večja količina energije. Magistrska naloga predstavlja numerično analizo termične obremenitve bencinskega GDI motorja. Prvi del predstavlja numerično analizo celotnega cikla štiri taktnega motorja, drugi del pa predstavlja termično analizo vitalnih delov strukture in hladilnega medija. Vse simulacije so bile izvedene s programskim paketom AVL FIRE. Rezultati simulacij so bili primerjani z referenčnimi 1D rezultati in predhodno izvedenimi meritvami obstoječega motorja.
Keywords: Računska dinamika tekočin, bencinski motor GDI, emisije CO2, zgorevanje, termična analiza, hladilni sistem, prenos toplote, AVL FIRE
Published: 03.07.2019; Views: 608; Downloads: 88
.pdf Full text (5,03 MB)

5.
Merjenje trdih delcev pri zgorevanju lesnih peletov slovenskih proizvajalcev
Andrej Jug, 2018, master's thesis

Abstract: Namen zaključnega dela je prikaz kvalitete lesnih peletov s pomočjo meritev, ki so se izvajale na Inštitutu za energetiko v laboratoriju za termotehniko. Meritve so se izvajale na kurilni napravi Schmitt TKU3 Pellet s pomočjo profesionalnega merilnika Testo 380, ki omogoča zelo natančno merjenje vsebnosti trdih delcev, sočasno pa je sposoben meriti tudi prisotnost kisika in ogljikovega monoksida pri zgorevanju. Pri določevanju kakovosti peletov, glede na vsebnost trdih delcev v dimnih plinih, smo uporabljali štiri različne vzorce peletov slovenskih proizvajalcev, ki so se po sestavi in označbah na vrečah med sabo razlikovali. Postopek izvajanja meritev je temeljil na dveh različnih razponih dejanske moči Biotermec gorilnika in sicer prvi del meritev je bil opravljen pri moči 15 kW in drugi del meritev pri moči 35 kW. Dobljeni rezultati so se prenesli na računalnik od koder so se dodatno tabelarično obdelali in na podlagi teh izdelali grafi za lažji pregled in učinkovitejšo predstavo odčitkov, ki smo jih dobili pri meritvah.
Keywords: Lesni peleti, peletni gorilnik, zgorevanje, trdi delci
Published: 16.11.2018; Views: 794; Downloads: 135
.pdf Full text (1,95 MB)

6.
Eksergijska primerjava sistemov za daljinsko ogrevanje manjšega naselja
Jernej Motaln, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je narejena teoretična primerjava treh potencialnih možnih sistemov za daljinsko ogrevanje, torej kogeneracija z plinskim batnim motorjem, Strilingovim motorjem ter klasičnim pirolitskim zgorevanjem. Z vidika energijske in eksergijske presoje je narejena pavšalna analiza učinkovitosti posameznega postrojenja. Narejena je primerjava, katere rezultat kaže boljši inženirski vidik.
Keywords: kogeneracija, eksergija, eksergijska presoja, Stirlingov motor, plinski batni motor, pirolitsko zgorevanje
Published: 18.09.2018; Views: 375; Downloads: 48
.pdf Full text (1,37 MB)

7.
Vpliv lastnosti zgorevanja lesne biomase na razvoj male kurilne naprave
Tomas Zadravec, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je namenjeno predstaviti holističnega pristopa na področju zasnove modernih, malih kurilnih naprav. Predstavljene teoretične osnove, ki se navezujejo na lastnosti trdnih lesnih goriv in proces njihovega zgorevanja, predstavljajo fundamentalna znanja s katerimi je mogoče uspešno načrtovati zasnovo kurilnih naprav. Podrobneje so predstavljene še škodljive snovi, ki izstopajo iz sistema v katerem se odvija proces zgorevanja. Cilj razvoja malih kurilnih naprav na trdna lesna goriva je med drugim zagotovitev čistejšega zgorevanja, z namenom omejiti obremenitev okolja. Z upoštevanjem teoretičnega poznavanja področja zgorevanja trdnih lesnih goriv je mogoče načrtovati okolju prijazne in učinkovitejše naprave. Za namen uprizoritve procesa razvoja male kurilne naprave je predstavljen realen primer, kot ga je beležil avtor magistrskega dela tekom trajanja projekta. Predstavljen primer opisuje proces razvoja po principu »iz napak se učimo«. Tovrsten način razvoja dovoljuje hitre rezultate kadar je stopnja izkušenj in znanja sodelujočih oseb primerno visoka. Za reševanje dovolj enostavnih primerov zadostuje omenjena metoda, v primeru reševanja kompleksnejših problemov pa intuitivne metode ne zadostujejo več. Kot primer bolj primerne metode razvoja mailih kurilnih naprav na trdna lesna goriva je predstavljena računalniška dinamika tekočin. Za ta namen je bila pripravljena analiza predstavljene kurilne naprave s pomočjo numerične simulacije zgorevanja. Za namen popisa dogodkov v sloju goriva je bil uporabljen empirični ravnotežni model, ki služi za pridobitev sestave in lastnosti sinteznega plina, ki zapušča sloj. S pomočjo predpostavljenih in izračunanih robnih pogojev je bila izvedena numerična simulacija zgorevanja in prenosa toplote v mali kurilni naprav. Rezultati simulacije podajajo bogat vpogled v notranjost kurilne naprave tekom obratovanja, s tem pa možnost za razumevanje posledic različnih zasnov na obratovalne karakteristike, še pred njeno izdelavo.
Keywords: Zgorevanje, trdna lesna goriva, zgorevanje trdnih goriv, lesni peleti, male kurilne naprave, toplovodni kotli, modeliranje zgorevanja, model plasti goriva, ravnotežni model plasti, zgorevanje na fiksni rešetki, računalniška dinamika tekočin (RDT), numerična analiza male kurilne naprave, proces razvoja male kurilne naprave, preizkušanje karakteristik
Published: 22.11.2017; Views: 682; Downloads: 18
.pdf Full text (11,77 MB)

8.
Poenostavljena numerična simulacija tokovnih in temperaturnih razmer v pilotni napravi za sežig odpadkov
Dejan Gošnjak, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je opisana poenostavljena numerična simulacija laboratorijske pilotne naprave za sežig odpadkov na rešetki, ki je bila izdelana v programskem orodju ANSYS CFX 18.0. V numeričnemu modelu smo predpostavili zgorevanje plinaste faze (metana), dogajanje v kurilni napravi pa smo opisali z uporabljenimi modeli za prenos toplote, sevanja in turbulentnega zgorevanja. Z dobljenimi rezultati smo predstavili analizo zadrževalnega časa, tokovna, temperaturna in hitrostna polja ter polja koncentracij zraka (kisika) in koncentracij produktov popolnega ter nepopolnega zgorevanja.
Keywords: numerično modeliranje, odpadki, pilotna sežigalna naprava, računalniška dinamika tekočin, zgorevanje.
Published: 04.10.2017; Views: 638; Downloads: 81
.pdf Full text (2,17 MB)

9.
Rekonstrukcija kotlovnice na lesno biomaso moči 2 MW
Blaž Krumpačnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali projekt rekonstrukcije kotlovnice na lesno biomaso moči 2 MW v lesnopredelovalnem obratu, ki se trenutno ogreva z dotrajano kurilno napravo. V prvem delu smo predstavili problematiko emisij prašnih delcev z dimnimi plini in zakonodajo, ki obravnava to področje. Opisali smo zgorevanje lesne biomase v različnih tipih kurišč in predstavili različne filtre prašnih delcev. Preučili smo vpliv vgradnje različnih filtrov na višino celotne investicije in na proizvodno ceno toplotne energije iz lesne biomase. V drugem delu pa smo predstavili osnove vodenja projektov in osnovno strukturo zagonskega elaborata projekta, ki smo ga nazadnje izdelali še za konkreten primer rekonstrukcije kotlovnice.
Keywords: zgorevanje lesne biomase, male in srednje kurilne naprave na lesno biomaso, filtri (izločevalci) prašnih delcev iz dimnih plinov, rekonstrukcija kotlovnice, zagonski elaborat projekta, vodenje projekta
Published: 13.09.2016; Views: 818; Downloads: 59
.pdf Full text (12,90 MB)

10.
Preveritev in posodobitev izgorevanja goriva z uporabo ISOlib knjižnice v CORD-2 programu
Dušan Ćalić, 2016, doctoral dissertation

Abstract: Na Inštitutu Jožef Stefan se računalniški paket CORD-2 uporablja za preračune sredice lahkovodnih reaktorjev. CORD-2 se uporablja že od leta 1990 in je bil že večkrat verificiran za izdelavo projektnih izračunov Nuklearne elektrarne Krško. V ta namen smo znotraj doktorskega dela razvili postopke, s katerimi smo zamenjali obstoječi WIMSD-5B transportni modul za celični izračun z Monte Carlo programom Serpent 2. Razvili smo postopek efektivne homogenizacijske metode (EDH) za izračun presekov na modelu osnovne celice, ki se trenutno uporablja v CORD-2 programskem paketu. Z uporabo novega računskega orodja Serpent-GNOMER smo preverili izvedbo projektnih izračunov za Nuklearno elektrarno Krško. Izračune smo primerjali z eksperimentalnimi in vzporednimi CORD-2 preračuni, kjer smo opravili primerjavo ključnih parametrov. Rezultati analize so pokazali, da metoda Monte Carlo še ni primerna za rutinsko uporabo, lahko pa služi kot referenčna rešitev za preveritev determinističnih izračunov. CORD-2 obravnava zgorevanje goriva z uporabo predhodno generirane knjižnice izotopske sestave, tako imenovano knjižnico ISOlib. Le ta je generirana v odvisnosti od povprečnih obratovalnih pogojev med zgorevanjem. V trenutni verziji programa CORD-2 ne moremo upoštevati efekta hlajenja med remontom. Zato smo izpeljali faktorje hlajenja s katerimi izboljšamo izotopsko sestavo goriva. Izpeljali smo splošno obliko faktorjev, ki so odvisni od časa hlajenja, obogatitve goriva in končne zgorelosti goriva. Z uporabo empiričnih popravkov na enostavnem konzervativnem modelu dosežemo, da se razlika zaradi efekta hlajenja zmanjša.
Keywords: Monte Carlo, homogenizacija, deterministični, pomnoževalni faktor, porazdelitev moči, izotopska sestava, reaktorski izračuni, računalniški programi, hlajenje goriva, zgorevanje goriva, tlačnovodni lahkovodni reaktor
Published: 31.08.2016; Views: 1310; Downloads: 64
.pdf Full text (29,72 MB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica