| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
POSPEŠEVANJE PRODAJE V ZDRAVILIŠČU LAŠKO
Tjaša Horjak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Skozi diplomsko delo smo lahko spoznali, da je wellness gibanje, ki označuje novo paradigmo zdravja. Izhaja iz človekove samoodgovornosti do svojega zdravja preko uravnotežene zdrave prehrane, telesnega gibanja, duševnih aktivnosti in osebne sprostitve ob pozitivnem odnosu do drugih ljudi in zadostni osveščenosti za okolje. Wellness je v Sloveniji trenutno v fazi rasti, kar pomeni, da se povečuje število ponudnikov wellness storitev. Več pa je ponudnikov zdraviliškega turizma. Glavna nit celotne naloge so bile storitve in njihov način pospeševanja prodaje. Ne moremo se jih dotakniti, jih slišati ali videti… Kako jih torej prodajati, razvijati, izpolnjevati in predvsem, kako jih prodajati? V tem je glavna težava storitev. Marsikdo bi najprej rekel, da je rešitev problema storitev v oglaševanju, propagandi. Pogosto pa sama propaganda ne bo dovolj, da privabimo turiste oziroma, da se bodo turisti z gotovostjo odločili za nakup ponujenega proizvoda ali storitve. To velja predvsem za inozemske goste, ki pogosto ne vedo, kakšna bo kvaliteta vseh ostalih storitev, ki so neposredno ali posredno vezani na sam proizvod. Lahko torej rečemo, da je pospeševanje prodaje v turizmu usmerjeno bodisi v domače turiste, bodisi v inozemske turiste. Medtem ko je glavni namen turistične propagande v ustreznem informiranju tako domačih kot inozemskih turistov, pa je glavni namen pospeševanje prodaje v tem, da kar se da ugodno in v splošno zadovoljstvo domačih in tujih turistov poveča prodajo turističnega proizvoda. Podjetja danes ne tekmujejo več toliko s cenami in kakovostjo izdelkov, temveč se skušajo čim bolj prilagoditi potrebam kupcev. Živimo od kupcev in oni od nas. Kupec postaja čedalje bolj zahteven, kadarkoli lahko gre drugam, vse težje ga je zadovoljiti. Zato se morajo prodajalci toliko bolj potruditi, da jih pridobijo in tudi obdržijo. Zadnje raziskave kažejo, da pri tem postajajo vse pomembnejši dejavniki kot so prijaznost, vljudnost, ustrežljivost, osebni odnos, ne pa več sama kakovost izdelka, saj je ta postala že samoumevna. Tudi cena ni več ključni dejavnik. Kupca ne pritegne boljši, cenejši proizvod, ampak boljše argumentiranje zanj. Ker kupec postaja čedalje bolj pomemben, je potrebna podrobna analiza trga, da vidimo, kaj kupci zares želijo, in kakšne so njihove potrebe. V Thermani se zavedajo, da kupec postaja čedalje pomembnejši in da v tržnem komuniciranju na področju turizma dobiva vse večji pomen direktni marketing ali neposredno trženje (komunikacija med ponudnikom in potrošnikom oz. ponudnikom in poslovnežem), zato želijo na (ključnih) primarnih trgih povečati direktno trženje ter partnersko trženje (pospeševanje prodaje, splošni sejmi, druge aktivnosti). Na (ostalih) sekundarnih trgih planirajo povečanje partnerskega trženja. Neposredno trženje vključujejo preko adresarjev, katalogov, mailing liste, TV prodaje in prodaje preko interneta. Thermana bi morala uvesti nekatere spremembe v način ali metode pospeševanja prodaje, da bi bila prodaja čim večja. Glavna nit je internet, kjer mislim, da je še veliko neizkoriščenega. Podjetje bi moralo izboljšati svojo internetno stran, pošiljati svoje novosti in ponudbe preko elektronske pošte, povečati oglaševanja na internetu… Edina povratna informacija o občutkih bivanja v Thermani je knjiga pohval in pritožb ter kratka hotelska anketa, ki pa je za kakšno podrobno analizo neuporabna, saj iz nje izvemo premalo natančnih podatkov, ki bi služili kot osnova za prihodnje odločitve glede komuniciranja s ciljnim občinstvom.
Keywords: Ključne besede: pospeševanje prodaje, Zdravilišče Laško, Thermana, zdraviliški turizem, wellness turizem, osebna prodaja, marketing mix, odnosi z javnostmi, oglaševanje.
Published: 08.12.2009; Views: 3237; Downloads: 514
.pdf Full text (512,24 KB)

2.
ZDRAVSTVENI TURIZEM
Ksenija Krnjaić, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V prvem poglavju smo definirali temo, cilje, tezo in raziskovalne metode, uporabljene v tem diplomskem delu. Drugo poglavje govori o celovitem razumevanju zdravja kot o telesnem, duševnem in duhovnem blagostanju in vzdrževanju ter spodbujanju tako razloženega zdravja z uporabo naravnih zdravilnih dejavnikov, posebnih postopkov in zdravniškega nadzora. Tako razumljeno zdravje daje turističnemu gospodarstvu možnost, da turističnemu tržišču in tržišču zdravja ponudi primeren turistični produkt, katerega značilnosti se vse bolj izražajo prav z zdravstvenim turizmom. Glede na to, da turizem predstavlja za Republiko Hrvaško enega izmed najpomembnejših gospodarskih sektorjev, smo začeli tretje poglavje s pregledom pomena turizma in še posebej pomena zdravstvenega turizma v hrvaškem BDP. V tem poglavju smo tudi predstavili poslovanje Specialne bolnišnice Varaždinske Toplice kot enega izmed nosilcev te ponudbe. V četrtem poglavju smo predstavili vlogo zdravstvenega turizma v turistični ponudbi Slovenije s posebnim poudarkom na ponudbi Zdravilišča Laško. V sklepnem, petem poglavju, smo izvedli primerjalno analizo ponudbe in danosti obeh omenjenih organizacij iz Hrvaške in Slovenije ter izdelali priporočila, kako razviti ponudbo Specialne bolnišnice Varaždinske Toplice tako, da bo na tržišču ponudbe dobrega počutja postala tržno uspešnejša. Izpostavili smo področja, na katerih se mora ponudba bolnišnice reorganizirati in izboljšati, da bi lahko v prihodnosti dosegli na področju zdravstvenega turizma konkurenčno pozicijo v tovrstni evropski ponudbi.
Keywords: zdravstveni turizem, naravni zdravilni dejavniki, wellness, Zdravilišče Laško, Specialna bolnišnica Varaždinske Toplice
Published: 23.11.2010; Views: 3377; Downloads: 581
.pdf Full text (4,74 MB)

3.
OBRAVNAVA BOLNIKOV S HERNIJO DISKA V LEDVENEM DELU HRBTENICE
Nina Kovač, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Hernija diska pomeni zdrk medvretenčne ploščice, ki najpogosteje nastane v ledvenem delu hrbtenice, predvsem zaradi degenerativnih sprememb. Najpogosteje se kaže z bolečino v križu, ki je še vedno eden najpogostejših vzrokov za obisk zdravnika in predstavlja velik zdravstveni in ekonomski problem. Bolnike omejuje pri vsakodnevnih aktivnostih in s tem vpliva na kakovost življenja. Le ti morajo spremeniti način življenja omenjeni bolezni in svojo hrbtenico neprestano varovati. Namen: Predstaviti obravnavo bolnikov s hernijo diska v ledvenem delu hrbtenice. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali bolniki s hernijo diska varujejo svojo hrbtenico, kako jo varujejo in s katerimi težavami se srečujejo ti bolniki. Metode: V diplomskem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela. Teoretična izhodišča smo predstavili s pomočjo analize literature. Za zbiranje podatkov smo kot raziskovalni inštrument uporabili anketni vprašalnik. V raziskavi je sodelovalo 30 bolnikov s hernijo diska obravnavanih v Zdravilišču Laško. Rezultati in diskusije: Podatki, ki smo jih pridobili z raziskavo, kažejo, da vsi bolniki varujejo svojo hrbtenico, vendar večji del bolnikov le ob prisotni bolečini. Srečujejo se z različnimi težavami, med katerimi prevladuje bolečina v križu, kar nas ne preseneča, saj je le-ta ena glavnih znakov hernije diska.
Keywords: hrbtenica, hernija diska, bolnik, medicinska sestra, rehabilitacija, zdravstvena vzgoja, Zdravilišče Laško
Published: 06.06.2011; Views: 4588; Downloads: 1016
.pdf Full text (1,83 MB)

4.
Turistični razvoj zdravilišča v Laškem
Petra Janežič, 2018, master's thesis

Abstract: Zdravilišče v Laškem z več kot 160-letno tradicijo spada med eno najpomembnejših in poznanih zdravilišč v Sloveniji. V magistrski nalogi z naslovom Turistični razvoj zdravilišča v Laškem smo predstavili razvoj zdravilišča, vse od odkritja prvih termalnih vrelcev na območju Laškega do danes, ko se je zdravilišče razvilo v sodobni turistični center, ki se od leta 2008 imenuje Thermana d.d., družba dobrega počutja. Center pod eno streho združuje dva turistična kompleksa. To sta star tradicionalni del, kjer je še danes zdravilišče, in nov sodobni del s Termalnim centrom in kongresnimi dvoranami. Izvajajo različne vrste turizma, kot so zdraviliški, poslovni, kongresni in izletniški, obenem pa z raznoliko in kakovostno ponudbo privabljajo domače in tuje obiskovalce. S pomočjo statističnih podatkov smo v magistrskem delu analizirali turistični promet v obdobjih med letoma 1960 in 2015. V preteklosti so v termah prevladovali klasični zdraviliški gostje, ki so prihajali predvsem na zdravljenje, v zadnjem desetletju pa je delež gostov, ki obiščejo terme zaradi sprostitve, oddiha in poslovnih storitev, začel naraščati. Menjava strukture gostov je povezana z izgradnjo sodobnega turističnega centra in z zmanjševanjem števila oseb, ki so v zdravilišče napotene preko zdravstvenega zavarovanja. Na razvoj zdravilišča so vplivali ugodni naravni in družbeni pogoji. Glavni naravni dobrini območja sta termalna voda in blaga mikroklima Laškega. Izgradnja Južne železnice v 19. stoletju je omogočila gospodarski razvoj območja, saj bi drugače ostal v zatonu. Ker Thermana d.d. zaposluje skoraj petsto ljudi, je pomemben člen pri zmanjševanju brezposelnosti v savinjski statistični regiji.
Keywords: zdraviliški turizem, termalna voda, Zdravilišče Laško, naravnogeografske in družbenogeografske značilnosti Laškega, izletniške točke
Published: 01.02.2018; Views: 484; Downloads: 91
.pdf Full text (4,62 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica