| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Pomen skupnostnega tolmačenja pri premagovanju komunikacijskih ovir na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije : magistrsko delo
Anemari Pušnik, 2024, master's thesis

Abstract: Skupnostno tolmačenje je pogosta oblika tolmačenja v Sloveniji, ki tujejezičnim osebam omogoča dostop do javnih storitev. Zaposleni na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) se dnevno srečujejo s tujejezičnimi strankami in se posledično zaradi neznanja tujih jezikov soočajo s številnimi komunikacijskimi ovirami. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, kako se zaposleni na ZZZS spopadajo s temi ovirami in kakšen je pomen skupnostnega tolmačenja v teh ustanovah. Želeli smo dokazati, da zaposleni na ZZZS niso seznanjeni s skupnostnim tolmačenjem in da se zaradi neprisotnosti tolmačev pogosto soočajo s komunikacijskimi težavami. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo, empirični del pa smo zasnovali na podlagi anketnega vprašalnika. Z izsledki smo dokazali, da zaposleni na ZZZS niso seznanjeni s skupnostnim tolmačenjem in da morajo pri svojem delu redno premagovati komunikacijske ovire. Poleg tega smo ugotovili, da ZZZS tujejezičnim strankam ne zagotavlja tolmačev in da se večina zaposlenih zaveda, da bi tolmač olajšal sporazumevanje s tujejezičnimi strankami.
Keywords: skupnostno tolmačenje, javna uprava, komunikacijske ovire, Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije
Published in DKUM: 30.09.2024; Views: 0; Downloads: 39
.pdf Full text (1,55 MB)

2.
Merjenje učinkovitosti in uspešnosti javnega zavoda s področja zdravstva
Monika Jesih, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Vsi zdravstveni domovi temeljijo na načelih pravičnosti, solidarnosti in dostopnosti do zdravstvenih storitev ne glede na finančne zmožnosti posameznika. Gre za neprofitne organizacije, ki so s strani financiranja odvisne od drugih, predvsem od ministrstva za zdravje, Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije ter občin. Cilj vseh zdravstvenih domovov je pomagati bolnim in poškodovanim ljudem, ne glede na njihov status oziroma socialne razmere. Vseeno je ali govorimo o profitni ali neprofitnih organizacijah vse si želijo čim boljše poslovanje v primerjavi s konkurenco ter, da so stranke zadovoljne. Pri vseh organizacijah je pomembno, da imajo zastavljene cilje, saj le tako lahko sledijo ali so bile uspešne glede na predhodna leta in ali so vse cilje izpolnile ali pa pri katerem ni prišlo do realizacije. V diplomskem delu smo predstavili merjenje učinkovitosti in uspešnosti v javnih zavodih z ekonomskimi in neekonomskimi kazalniki, slednji so manj dodelani kot ekonomski in se skozi leta še razvijajo. Primerjali smo zdravstveni dom Adolfa Drolca Maribor, zdravstveni dom Ptuj in zdravstveni dom Slovenska Bistrica, pri tem smo uporabili podatke, ki so podani v letnih in poslovnih poročilih za leto 2014 in leto 2015.
Keywords: zdravstveni domovi, zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, učinkovitost, neekonomski kazalniki
Published in DKUM: 06.11.2017; Views: 1901; Downloads: 262
.pdf Full text (1,43 MB)

3.
PREDLOG REŠITVE ZA ELEKTRONSKO UREJANJE OBVEZNEGA ZDRAVSTVENEGA ZAVAROVANJA DRUŽINSKIH ČLANOV
Edita Gorinjac, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Zavezanec za prijavo ureja vse potrebno v zvezi z obveznim zdravstvenim zavarovanjem družinskih članov pri kateri koli območni enoti ali izpostavi Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, bodisi po pošti ali neposredno na papirnem obrazcu M-DČ. V diplomskem delu je predstavljen predlog rešitve za elektronsko urejanje obveznega zdravstvenega zavarovanja družinskih članov, s katerim bi zavezancem za prijavo omogočili enostaven, varen in dostopen način urejanja obveznega zdravstvenega zavarovanja družinskih članov.
Keywords: - Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije - obvezno zdravstveno zavarovanje - družinski člani - obrazec M-DČ - e - poslovanje
Published in DKUM: 03.10.2016; Views: 1842; Downloads: 107
.pdf Full text (1,34 MB)

4.
DEJAVNIKI USPEŠNEGA PROJEKTNEGA NAČINA DELA V ZAVODU ZA ZDRAVSTVENO ZAVAROVANJE SLOVENIJE
Renata Praća, 2015, master's thesis/paper

Abstract: V Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju: Zavod) že vrsto let deluje projektni management, ki skrbi za uresničevanje globalnih ciljev in strategij Zavoda. Projektno delo je tako postalo učinkovito orodje za razvoj Zavoda in sistema obveznega zdravstvenega zavarovanja, ki je z izvedbo strateško pomembnih projektov uspešno in učinkovito dosegal zastavljene cilje. V magistrskem delu smo predstavili projektni management Zavoda ter vrsto dejavnikov, ki so vplivali na uspešno izvedbo projektov. Teoretični del magistrskega dela povzema ugotovitve iz domače in tuje literature o razsežnosti projektnega načina dela, povezanosti strateškega in projektnega managementa, opredelitvi projektnega managementa, fazah življenjskega cikla projekta ter o dejavnikih uspešnega projektnega dela. Empirična analiza magistrskega dela pa temelji na kvalitativni in kvantitativni raziskavi pridobljenih podatkov s strani zaposlenih v Zavodu o dejavnikih uspešnosti projektnega načina dela v tej nepridobitni organizaciji, ki smo jo izvedli s pomočjo poglobljenega polstrukturiranega intervjuja ter statistične obdelave spletnega anketnega vprašalnika. Zanimalo nas je, kako zaposleni ocenjujejo pomembnost posameznih dejavnikov, ki vplivajo na uspešno izvedbo projektov, splošno zadovoljstvo s projektno organizacijsko kulturo, poslovnikom izvajanja projektov, projektno pisarno in projektnim informacijskim sistemom, ter kako ocenjujejo pomembnost navedenih področij, kriterije učinkovitosti izvedbe projektov, vplive na učinkovitost izvedbe ter strokovno usposobljenost zaposlenih v Zavodu za opravljanje projektnih nalog. Rezultati so pokazali, da ima projektni management Zavoda dobro sistemsko podporo za vodenje projektov. Ta je sicer dosegel določeno stopnjo zrelosti, vendar pa je treba začeti razmišljati o revitalizaciji projektnega managementa, predvsem na področju projektno organizacijske kulture. Z analizo uspešnosti sedanjega modela projektnega vodenja, ki bi omogočila izboljšanje na določenih segmentih projektnega dela, bi Zavod lahko tudi v prihodnosti izvajal uspešne projekte.
Keywords: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, projektni management, projekt, projektni cilji, udeleženci projekta, dejavniki uspešnosti
Published in DKUM: 18.12.2015; Views: 2738; Downloads: 165
.pdf Full text (2,48 MB)

5.
PRENOVA PROCESA POSREDOVANJA OSEBNIH PODATKOV UPORABNIKOM ZASEBNEGA SEKTORJA V ZZZS
Alma Crnkić, 2014, master's thesis

Abstract: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju Zavod) se predvsem zaradi gospodarske in finančne krize, že nekaj časa sooča z zmanjševanjem števila zaposlenih oziroma z omejitvami pri zaposlovanju, po drugi strani pa je izpostavljen vse večjim zahtevam iz zunanjega okolja, kar se kaže tudi v vedno večjem obsegu in pomembnosti nalog, ki jih izvaja. Glede na to, da se obremenitev zaposlenih povečuje, smo v magistrskem delu, podali predloge prenove in informacijske podpore izbranega procesa, katerega rezultat bi bil večja učinkovitost, predvsem v smislu krajših izvajalnih časov ter manjši obremenitvi zaposlenih. Pri predlogu prenove procesa smo upoštevali možnosti, ki jih ponuja informacijska tehnologija ter procesna organiziranost dela. Konkretni predlog se nanaša na proces posredovanja osebnih podatkov uporabnikom zasebnega sektorja. Varstvo osebnih podatkov je na podlagi Ustave RS človekova pravica in temeljna svoboščina, zato je pri posredovanju osebnih podatkov potrebno zagotoviti, da so podatki posredovani le, če je to zakonsko upravičeno. Pri tem je tudi pomembno, da se zahtevani podatki posredujejo pravočasno oziroma v zakonitem roku. V prvem delu naloge smo se osredotočili na teorijo, s pomočjo katere smo v aplikativnem delu lažje razumeli področje prenove poslovnih procesov. Pri tem smo izpostavili stališča tako domačih kot tudi tujih strokovnjakov s področja obravnavane tematike. Predstavili smo tudi zakonska izhodišča za posredovanje osebnih podatkov uporabnikom zasebnega sektorja. V drugem, aplikativnem delu smo najprej popisali obstoječe stanje procesa posredovanje osebnih podatkov uporabnikom zasebnega sektorja, s pomočjo kritične analize ugotovili glavne pomanjkljivosti ter vzroke za le-te ter na podlagi vsega navedenega podali predlog prenove in informacijske podpore procesa. Popis procesa ter predlog prenove je tekstovno prikazan, grafični prikaz pa je podan v EPC notaciji, s pomočjo programskega orodja Aris Express.
Keywords: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, osebni podatki, posredovanje osebnih podatkov, poslovni proces, prenova poslovnega procesa, programsko orodje Aris Express
Published in DKUM: 08.10.2014; Views: 1895; Downloads: 247
.pdf Full text (6,20 MB)

6.
DIGITALNA POTRDILA IN NJIHOVA UPORABA V ZZZS
Žiga Kapus, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Elektronsko poslovanje lahko bistveno prispeva k pospeševanju postopkov ter prihranku časa in s tem k zniževanju stroškov tako ustanov kot strank. Izrazit primer take ustanove je Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, s katerim ima prek sistema obveznega zdravstvenega zavarovanja opravka tako rekoč vsak državljan Republike Slovenije. Delo z zavezanci v Zavodu je do nedavnega temeljilo izključno na papirni dokumentaciji, zato v Zavodu pospešeno tečejo projekti vpeljave elektronskega poslovanja. E-poslovanje prek interneta spremljajo potrebe po zagotavljanju visoke stopnje varnosti, tajnosti in nespremenljivosti poslanih podatkov. V prvem delu naloge so predstavljena digitalna potrdila, s pomočjo katerih zagotovimo visoko stopnjo varnosti poslovanja. Opisani so infrastruktura javnih ključev, na kateri temelji generiranje in hranjenje ključev, overjanje imetnikov in izdajanje digitalnih potrdil, objavljanje digitalnih potrdil (imeniki), preklicevanje in objavljanje preklicev digitalnih potrdil ter časovno označitev postopkov. Na kratko sta predstavljena overitelj na MNZ, ki ga sestavljata dva izdajatelja kvalificiranih digitalnih potrdil ter izdajatelj varnih časovnih žigov in overitelj ZZZS-CA, ki izdaja digitalna potrdila za potrebe delovanja sistema kartice zdravstvenega zavarovanja. V drugem delu so opisani obstoječi portali Zavoda, dostop do portalov ter njihova vsebina; pri vsakem je podan predlog za izboljšavo. Opisan je tudi sistem neposrednega dostopa do zdravstvenega zavarovanja (On-line ZZ), ki zagotavlja pregledno, varno in zanesljivo izmenjevanje podatkov o obveznem zdravstvenem zavarovanju, prostovoljnih zdravstvenih zavarovanjih in preostalih podatkih zavarovanih oseb med informacijskimi sistemi Zavoda, prostovoljnih zdravstvenih zavarovalnic in izvajalci zdravstvenih storitev. Naloga pokaže, da Zavod uspešno izkorišča možnosti, ki jih ponuja internet, in je uporabnikom z uvedbo portalov omogočil varno, pregledno in sledljivo elektronsko poslovanje. Predlaganih je nekaj možnosti, da Zavod elektronske storitve nadgradi in svoje poslovanje še bolj približa uporabnikom.
Keywords: e-poslovanje, digitalno potrdilo, infrastruktura javnih ključev, Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije
Published in DKUM: 02.04.2014; Views: 1859; Downloads: 249
.pdf Full text (1,01 MB)

7.
PRAVNE PODLAGE FINANCIRANJA JAVNIH ZAVODOV - NA PRIMERU SPLOŠNE BOLNIŠNICE PTUJ
Primož Voda, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V Sloveniji so javni zavodi ustanove, s pomočjo katerih država skrbi za izvajanje in izpolnjevanje v ustavi zapisanih pravic ljudi. So del javnega sektorja in so nepridobitne organizacije. Da so nepridobitne organizacije pomeni, da pri svojem delovanju ne zasledujejo dobička in se ta od njih niti ne pričakuje, ampak nudijo storitve, katere so v dobro ljudi in pripomorejo k boljšemu življenju. Pojavljajo se na različnih področjih in so podvrženi sprejetim zakonom ter ostalim predpisom ministrstva, pristojnega za določeno področje. Javni zavodi po posameznih področjih se razlikujejo predvsem po načinu financiranja, saj Zakon o zavodih, kateri načeloma velja za vse javne zavode, na splošno opredeljuje njihovo strukturo, upravljanje in samo delovanje. Posebnost financiranja v zdravstvu oziroma zdravstveni dejavnosti je ta, da se ne financira neposredno iz proračuna, ampak sredstva zagotavlja Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) z zbiranjem prispevkov. Koliko in do katere mere bo ZZZS plačeval storitve javnim zavodom ter na kakšen način, je odvisno od vsakoletnih pogajanj med njim in pooblaščenimi združenji raznih zdravstvenih institucij. V delu diplomskega seminarja sem tako najprej predstavil seveda javne zavode kot del javnega sektorja, v nadaljevanju slovensko zdravstvo in na koncu na primeru predstavil način financiranja splošne bolnišnice kot enega izmed javnih zavodov v zdravstvu pri nas. Tu sem predstavil oblike financiranja iz javnih sredstev, kot sta Skupine primerljivih primerov (SPP) in Bolnišnični oskrbni dan (BOD) ter oblike pridobivanja finančnih sredstev bolnišnice na trgu, kot so samoplačniške storitve, dejavnost menz in podobno. Na koncu sem prišel do zaključka, da je zdravstvo v Republiki Sloveniji potrebno temeljite prenove, katera bi vsebovala tako strukturne reforme kot reforme načina financiranja zdravstva.
Keywords: javni zavod, zdravstvo, skupine primerljivih primerov, SPP, bolnišnični oskrbni dan, BOD, Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, ZZZS
Published in DKUM: 16.10.2013; Views: 5853; Downloads: 575
.pdf Full text (767,37 KB)

8.
ELEKTRONSKO POSLOVANJE IN NJEGOVA UPORABA V ZAVODU ZA ZDRAVSTVENO ZAVAROVANJE SLOVENIJE
Melita Štruc, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Elektronsko poslovanje je mlado in obetavno področje in je dandanes zaradi številnih prednosti že zelo razširjena oblika poslovanja. To odraža dejstvo, da živimo v obdobju tehnoloških sprememb, ki jih prinašata razvoj in širitev uporabe informacijske tehnologije. V diplomskem delu sem predstavila elektronsko poslovanje, ki zaradi svojih prednosti ter tudi slabosti predstavlja sodoben način poslovnega komuniciranja znotraj podjetij, organizacij, institucij ter med njimi. Da je informacijska tehnologija v zadnjih letih zelo napredovala, se kaže tudi v Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Začetek elektronskega poslovanja se je pričel z računalniškim izmenjevanjem podatkov, le ta pa je bil odskočna deska za nadaljnji razvoj sodobnejših oblik elektronskega poslovanja v njem. Elektronske storitve ki jih v okviru delovanja še omogoča so sistem e-Poizvedbe in sistem e-VEM. Za nemoteno delovanje in razvoj informacijskega sistema je znotraj Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije zadolžena Področna enota Informacijski center, katero sestavljajo različni oddelki, ki gradijo in vzdržujejo celovit informacijski sistem Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Ena izmed zadnjih novosti razvoja je vsekakor on-line sistem, ki bo privedel do poenotenja infrastrukture v zdravstvenem sistemu in nadaljnje možnosti za nadgradnjo le tega. Predstavila sem on-line sistem s prenovljenim sistemom kartice zdravstvenega zavarovanja ter novo profesionalno kartico zdravstvenih delavcev. Podrobneje sem opisala prednosti za uporabnike sistema — zavarovane osebe, izvajalce zdravstvenih storitev in zdravstvene zavarovalnice. Uvedba on-line sistema bo pripomogla k dvigu kakovosti izvajanja zdravstvenih storitev in zagotovila večjo ažurnost podatkov ob zagotovljeni varnosti sistema. Ažurnost podatkov postaja vedno pomembnejša in lahko veliko pripomore h kvalitetnejšemu izvajanju zdravstvenih storitev. Z možnostjo nadgrajevanja on-line sistema, bo v prihodnosti možna tudi združitev sedanje kartice zdravstvenega zavarovanja z evropsko zdravstveno kartico.
Keywords: elektronsko poslovanje, Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, on-line sistem, kartica zdravstvenega zavarovanja, profesionalna kartica
Published in DKUM: 16.05.2011; Views: 2438; Downloads: 197
.pdf Full text (435,34 KB)

9.
ODLOČITVENI MODEL ZA POMOČ PRI IZBIRI KARTICE ZDRAVSTVENEGA ZAVAROVANJA
Zvonimir Ipavec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije je slovenski sistem kartice zdravstvenega zavarovanja (KZZ) načrtoval v letih 1996-1998. V slovensko zdravstvo in zdravstveno zavarovanje v vsej državi pa je bil sistem uveden junija leta 2000. KZZ je postala edini veljavni dokument za uveljavljanje pravic iz obveznega in prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja. Da se zagotovi kontinuiteta sedanje ureditve, hkrati pa se ureditev prilagodi spremembam, tehničnim in pravnim, ter omogoči nove aplikacije, ki jih sedanja ureditev ne omogoča je bil sprožen projekt prenove kartice. Razprave, analiza novih zahtev in izkušnje s sistemi v drugih državah so pokazale, da je najustreznejši razvojni cilj prehod s sedanjega kartičnega sistema na kartični sistem, ki bi omogočal neposreden dostop do podatkovnih baz. Predlagani so bili štirje različni scenariji: "Konzervativni" scenarij, Scenarij "postopnega prehoda", Scenarij "polnih on-line storitev" in "Vizionarski" scenarij. V diplomski nalogi sem predstavil te štiri scenarije in se s pomočjo večparametrskega odločitvenega modela odločil za najugodnejšo varianto.
Keywords: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, kartica zdravstvenega zavarovanja, odločanje, večparametrski odločitveni model, dexi.
Published in DKUM: 23.02.2011; Views: 1802; Downloads: 198
.pdf Full text (4,78 MB)

10.
UPRAVLJANJE S POOBLASTILI ZA INFORMACIJSKE VIRE NA ZZZS
Samo Šlosar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Delo na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (Zavod) je pogojeno z dostopi do različnih informacijskih virov. Zavod upravlja z občutljivimi podatki, ki so lahko osebne narave in so zaradi tega podvrženi tudi Zakonu o varstvu osebnih podatkov. Da bi imeli nadzor nad dostopom do osebnih podatkov, moramo vedeti, kdo od zaposlenih ima pravico do upravljanja in dostopa do teh. Za pooblastila za informacijske vire na Zavodu, bi radi imeli sistem, ki bo po zastavljenih organizacijskih zahtevah omogočal njihovo upravljanje. Pooblastila bi se centralno vodila za vse zaposlene in vse dostope do informacijskih virov, ki spadajo pod kriterij zaupnih podatkov. Prav tako bi tak sistem lahko zaživel tudi za druge informacijske vire z namenom pospešitve in olajšanja dela odgovornim osebam, ki se pri svojem delu srečujejo z upravljanjem s pooblastili. Diplomsko delo prikazuje postopke od zbiranja zahtev za izdelavo rešitve, analiziranja procesov, ki pri tem sodelujejo, izdelave v Lotus Notes-u okolju, do integracije in implementacije rešitve z vsemi potrebnimi prilagoditvami v okolje Zavoda. Podrobno so opisani elementi Lotus Notes aplikacije, ki je nastala pod pogoji, ki so prikazani v tem diplomskem delu. Aplikacija Pooblastila za informacijske vire Zavoda je rešitev, ki je bila uvedena na Zavodu z namenom upravljanja s pooblastili za informacijske vire.
Keywords: Upravljanje, Pooblastila, Lotus Notes, Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije
Published in DKUM: 07.06.2010; Views: 2273; Downloads: 141
.pdf Full text (2,47 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica