| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 562
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Komunikacija in izražanje pomislekov o varnosti pacienta
Julija Vigali, 2024, master's thesis

Abstract: Uvod: Varnost pacientov je ključna za sodobno zdravstveno varstvo, saj se osredotoča na preprečevanje napak pri zdravstveni oskrbi ter nenehno izboljševanje skozi učenje iz napak. Ključna komponenta varnosti je učinkovita komunikacija, saj lahko slaba vodi do resnih posledic, medtem ko dobra izboljšuje razreševanje težav in kakovost oskrbe. Izražanje pomislekov zdravstvenih delavcev o tveganjih je pomembno za izboljšanje varnosti pacientov. Metode: V magistrskem delu smo izvedli kvantitativno raziskavo z uporabo anketiranja. Prilagodili smo in v slovenski jezik prevedli obstoječi vprašalnik Speaking Up about Patient Safety Questionnaire (SUPS-Q). Raziskava je zajemala medicinske sestre v splošni bolnišnici v severovzhodnem delu Slovenije. Rezultati: Raziskava je pokazala, da velika večina zaposlenih v zdravstvu pogosto izraža pomisleke o varnosti pacientov. Povečanje komunikacije in odpravljanje ovir, kot je neučinkovitost izražanja mnenj, je ključno za izboljšanje varnosti. Razprava in zaključek: Visoka stopnja zavedanja in pripravljenosti zdravstvenih delavcev za ukrepanje v korist pacientov ter odprta komunikacija sta razvidni iz pogostega izražanja pomislekov, stalne pripravljenosti na opozarjanje ter rednega odkrivanja in izpostavljanja napak, vendar kljub dobrim praksam še vedno obstajajo neizkoriščene priložnosti za nadaljnje izboljšanje.
Keywords: komunikacija, izražanje pomislekov, varnost pacientov, zaposleni v zdravstvu
Published in DKUM: 17.01.2025; Views: 0; Downloads: 17
.pdf Full text (995,66 KB)

2.
Motiviranje zaposlenih v računovodskem podjetju unija smart accounting
Saša Tanasković, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Motivacija je ključno gonilo, ki posameznika spodbuja k opravljanju svojih nalog, ne glede na to, ali so naloge povezane z nalogami zasebnega življenja človeka, ali naloge poslovnega sveta. Razumevanje motivacije je zelo pomembno za izboljšanje lastne produktivnosti, uspešnosti in samozavesti. Motivacija je lahko notranja in zunanja. Notranja motivacija izhaja iz nas samih, kar pomeni, da mogoče določene naloge radi opravljamo in potem nam jih ni težko dokončati. Zunanja motivacija pa pride iz okolja in to pomeni, da mogoče potrebujemo tudi druge osebe, da nas motivirajo, ali nagrade, ki jih dobimo od drugih. Ugotavljamo, da ne vpliva ista motivacija na različne osebe, torej tudi s tega vidika se lahko vprašamo, ali dejavnost vpliva na način motiviranja posameznika. Različne teorije motivacije so predstavljene in analizirano je mnenje zaposlenih v evropskem računovodskem servisu, da bi ugotovili, ali je res pomembno, kateri posel opravljamo, da nas lahko motivira..
Keywords: motivacija, zaposleni, računovodstvo, produktivnost, učinkovito
Published in DKUM: 09.01.2025; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (969,15 KB)

3.
Prepoznavanje in obvladovanje neželenih učinkov antipsihotikov 2. in 3. generacije s strani medicinskih sester
Elmir Uzeinović, 2024, master's thesis

Abstract: Uvod: Antipsihotična terapija ima kljub obvladovanju različnih duševnih obolenj resne neželene učinke, ki lahko otežijo zdravljenje ali ga celo prekinejo. Medicinske sestre imajo ključno vlogo pri obravnavi pacientov, ki uživajo antipsihotike, saj je prepoznavanje in obvladovanje neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije pomembna naloga s strani medicinskih sester. Namen zaključnega dela je bil ugotoviti, kako medicinske sestre prepoznavajo in obvladujejo antipsihotike druge in tretje generacije. Metode: Sistematičen pregled literature je bil izveden v mednarodnih podatkovnih bazah PubMed, ScienceDirect in Wiley s pomočjo zastavljenih vključitvenih in izključitvenih kriterijev. Kritična ocena identificiranih zadetkov je bila opravljena z JBI orodji za kritično presojo, prav tako smo identificirane zadetke razvrstili v ustrezen nivo glede na hierarhijo dokazov. Glavne ugotovitve pregleda literature smo pridobili in prikazali z analizo in s sintezo identificiranih virov. Rezultati: V končno analizo smo vključili osem člankov, ki prikazujejo, kako medicinske sestre prepoznavajo in obvladujejo antipsihotike druge in tretje generacije. Ugotovili smo, da se v vseh identificiranih raziskavah pojavljajo vrzeli pri znanju medicinskih sester pri prepoznavanju in obvladovanju neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije. Razprava in zaključek: Medicinske sestre imajo kljub ključni vlogi pri prepoznavanju neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije pomanjkljivo znanje o neželenih učinkih, kar se odraža tudi v pomanjkljivi uporabi različnih ocenjevalnih orodij. V našem okolju primanjkuje raziskav na tematiko prepoznavanja in obvladovanja neželenih učinkov antipsihotikov, kar bi pripomoglo pri kakovostni in varni izvedbi zdravstvene nege s strani medicinskih sester na področju duševnega zdravja.
Keywords: antipsihotiki, nadziranje, neželeni učinki, zaposleni v zdravstveni negi
Published in DKUM: 11.12.2024; Views: 0; Downloads: 30
.pdf Full text (1,27 MB)

4.
Vpliv managerjev na ustvarjalnost zaposlenih
Tinkara Hren, 2024, master's thesis

Abstract: V dobi nenehnih sprememb in konkurenčnega poslovnega okolja, postaja ustvarjalnost kritični dejavnik, ki podjetjem omogoča, da se razlikujejo in izstopajo. Magistrsko delo se osredotoča na raziskavo pomena ustvarjalnosti managerjev in njen vpliv na stil vodenja ter ustvarjalnost zaposlenih v podjetju. Metodologija raziskave je kvantitativne narave, ki temelji na podatkih, zbranih s pomočjo anketiranja zaposlenih v velikem proizvodnem podjetju. Z anketnim vprašalnikom smo želeli raziskati povezave med percepcijo ustvarjalnosti vodij in ustvarjalnih kompetenc zaposlenih. Celotna raziskava je temeljila na dveh osnovnih hipotezah. Prva se nanaša na povezavo med ustvarjalnostjo managerjev in izbiro njihovega stila vodenja, druga pa na vpliv te ustvarjalnosti na ustvarjalne sposobnosti zaposlenih. Analiza rezultatov je pokazala, da managerjeva ustvarjalnost pozitivno vpliva na spodbujanje sodelovanja in inovacij ter s tem na kreativno delovanje in zadovoljstvo zaposlenih pri delu, kar potrjuje hipotezi o pomembnem vplivu managerjeve ustvarjalnosti na izbiro stila vodenja in na ustvarjalnost zaposlenih. Diskusija rezultatov je pokazala, da ustvarjalnost v vodstvenih vlogah ni le pomembna, ampak je temeljnega pomena za razvoj in napredovanje organizacije, pri čemer različni dejavniki, kot so psihološka varnost, povratne informacije in podpora vodstva, pomembno prispevajo k izražanju in razvoju kreativnih sposobnosti znotraj ekip.
Keywords: ustvarjalnost, vodenje, menagement, zaposleni, podjetje
Published in DKUM: 29.11.2024; Views: 0; Downloads: 49
.pdf Full text (1,10 MB)

5.
Model ocenjevanja in razvrščanja delovnih mest starejših zaposlenih glede na ergonomske okvire obremenitve sluha
Albin Kotnik, 2024, master's thesis

Abstract: Na trgu dela je prisotnih vedno več starejših zaposlenih, ki predstavljajo demografsko skupino, ki je še posebej občutljiva na težave s sluhom. Hrup na delovnem mestu predstavlja resen problem, saj lahko negativno vpliva na zdravje in dobro počutje zaposlenih. Nepravilno prilagojena delovna mesta za starejše zaposlene predstavljajo ergonomsko tveganje, ki lahko vodi v dolgotrajne posledice za zaposlenega. Na trgu dela je vedno več starejših zaposlenih, ki imajo dokazano naglušnost zaradi različnih dejavnikov, kar dodatno vpliva na njihovo občutljivost povezano s hrupom. Organizacije in podjetja morajo biti iz tega vidika še posebej pozorna pri oblikovanju delovnih mest za starejše zaposlene. Namen magistrskega dela je bil oblikovati model ocenjevanja delovnih mest iz vidika starejših zaposlenih, ki bo omogočil delodajalcem in strokovnjakom za ergonomijo v podjetjih boljše razumevanje in upoštevanje specifičnih potreb starejših zaposlenih pri oblikovanju delovnih mest. Proučili smo znanstveno in strokovno literaturo s področja starejših zaposlenih, hrupa na delovnem mestu, sluha in slušnih aparatov. S pomočjo ankete in meritev slušnih sposobnosti anketirancev smo analizirali podatke, upoštevajoč ergonomske dejavnike, kot so hrup, frekvenca zvoka, izpostavljenost hrupu, ter druge relevantne spremenljivke. Rezultati magistrske naloge bodo lahko koristili tako delodajalcem, ter raziskovalcem na področju ergonomije in varnosti pri delu, saj bodo pripomogli k boljšemu razumevanju in razvoju prilagojenih delovnih mest za starejše zaposlene ter izboljšali kakovost življenja in delovno učinkovitost zaposlenih.
Keywords: Hrup, sluh, starejši zaposleni, delovna mesta, podjetje
Published in DKUM: 18.11.2024; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (2,60 MB)

6.
Vpliv komunikacije na zadovoljstvo zaposlenih
Ana Mari Zobić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Ena od značilnosti vsake organizacije je dobro komuniciranje med zaposlenimi. Dobro komuniciranje v podjetju predstavlja organizaciji uspeh, saj zaposleni tako bolje delajo in si medsebojno pomagajo, zaradi česar pride tako do uspešnosti podjetja kakor tudi medsebojnega dobrega odnosa. Tisti ljudje, ki opravljajo svoje delo z veseljem, so bolj uspešni in dosegajo boljše rezultate. Komunikacija je nujno potrebna tako v vsakdanjem življenju kot tudi pri delu
Keywords: komunikacija, zadovoljstvo, zaposleni, motivacija
Published in DKUM: 18.11.2024; Views: 0; Downloads: 23
.pdf Full text (1,35 MB)

7.
Organizacijska kultura v revizijskem podjetju
Pia Bratkovič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Organizacijska kultura predstavlja skupek vrednot, norm in praks, ki urejajo vedenje in odnose znotraj organizacije. Organizacijska kultura je razširjen pojem, ki se obravnava na različne načine. To diplomsko delo se ukvarja s tematiko, kaj predstavlja organizacijsko kulturo v revizijskem podjetju in kakšna je njena vloga. Obravnavana tema organizacijske kulture v revizijskih podjetjih se osredotoča na oblikovanje in vzdrževanje te kulture, ki ima še posebej pomembno vlogo zaradi visoko reguliranega revizijskega okolja, kjer je potrebno upoštevati predpisane spreminjajoče se standarde in etičnost. Na podlagi predhodnih tujih raziskav v povezavi s to tematiko je predstavljen splošni model organizacijske kulture v reviziji, vrste organizacijskih kultur in klim, ki jih lahko zasledimo v revizijskem podjetju. Sledi predstavitev vpliva kulture in klime na kakovost revidiranja, v povezavi s kulturo in uspešnostjo revizijskega podjetja, predstavitev vloge komunikacije, mehanizma upravljanja zaposlenih in pomen preveritve organizacijske kulture v revizijskih podjetjih. Diplomsko delo ima dve hipotezi, ki smo ju tudi potrdili na podlagi proučitve ugotovitev preteklih raziskav. Pozitivna organizacijska kultura ima v revizijskem podjetju pozitiven vpliv na zavzetost zaposlenih, obseg storitev, ki jih revizijsko podjetje opravlja. Pozitivna organizacijska kultura v revizijskem podjetju je povezana z večjim obsegom storitev, ki jih opravlja revizijsko podjetje. Na podlagi teoretičnih spoznanj na to temo smo prišli do sklepa, da revizijska podjetja z močnimi in pozitivnimi organizacijskimi kulturami pogosteje širijo obseg svojih storitev, saj taka kultura spodbuja inovacije, izboljšuje kakovost storitev in povečuje zadovoljstvo strank. Na podlagi raziskave smo prišli do sklepa, da ima organizacijska kultura v revizijskih podjetjih ključno vlogo pri oblikovanju vedenja zaposlenih, kakovosti revizijskih storitev in uspešnosti podjetja. Pozitivna organizacijska kultura lahko poveča zavzetost zaposlenih in izboljša kakovost revidiranja. V naši raziskavi, v diplomskem delu, obstajajo nekatere omejitve, kot so omejenost na razpoložljive pretekle raziskave različnih avtorjev, ki so praviloma osredotočene na velika revizijska podjetja in geografsko omejene. Ugotovitve diplomskega dela pripomorejo k boljšemu razumevanju organizacijske kulture v revizijskih podjetjih. Možno je, da se v prihodnje ugotovitve raziskave primerjajo, posplošijo in povežejo s preostalimi revizijskimi podjetji, razišče pa tudi, kako je organizacijska kultura zaznana in predstavljena med zaposlenimi v teh revizijskih podjetjih.
Keywords: Organizacijska kultura, revizija, revizor, revizijsko podjetje, zaposleni.
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 37
.pdf Full text (1,93 MB)

8.
Uvajanje in usposabljanje novozaposlenih
Nikolaj Milićević, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Raziskovali smo temo uvajanje in usposabljanje novo zaposlenih. Vprašali smo se, na kakšne načine različna podjetja uvajajo in usposabljajo novo zaposlene, ki s konkretnim delom še nimajo izkušenj, ali so novo zaposleni zadovoljni z uvajanjem in kakšen je odnos mentorja do novega zaposlenega. Dotaknili smo se problema, da pride veliko novih zaposlenih v novo delovno okolje, pri čemer še nimajo delovnih izkušenj, kjer v bistvu primanjkuje mentorjev za usposabljanje na delovnem mestu, ki so ključni za uvajanje in usposabljanje. Za pridobitev odgovorov na zastavljena vprašanja smo sestavili anketo, ki jo razložimo v nadaljevanju diplomskega dela. Predvsem so ključni novi zaposleni mladi, ki začenjajo s svojo kariero. Zlasti nove zaposlene uvajajo približno teden do dva tedna, odvisno od količine in zahtevnosti dela. Predvsem jih uvajajo s predstavitvijo organizacijske kulture, tehničnim usposabljanjem in z delom pod vodstvom izkušenega mentorja. Novi zaposleni so precej zadovoljni z uvajanjem na delovnem mestu, saj so dobili neko korist, nekaj tudi dodatne razgledanosti. Prav tako imajo mentorji pozitiven odnos do novo zaposlenih s tem, da se jim posvetijo, jim lepo vse razložijo s pozitivnim pristopom
Keywords: uvajanje, usposabljanje, mentorstvo, novo zaposleni, delovno okolje
Published in DKUM: 14.10.2024; Views: 0; Downloads: 28
.pdf Full text (1,79 MB)

9.
Dinamika dela v revizijski ekipi
Jasmina Hobot, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je preučiti vpliv organizacijske kulture revizijskega podjetja na posameznika, revizijsko ekipo in njene člane ter organizacijo dela. Diplomsko delo temelji na raziskovanju ugotovitev različnih avtorjev iz preteklih raziskav, in sicer pri velikih štirih revizijskih podjetij (angl. Big 4 audit firms), ki veljajo za velika podjetja s področja revizije, računovodstva in poslovnega svetovanja. V diplomskem delu smo se tako omejili izključno na izvajanje revizijske dejavnosti. Diplomsko delo začnemo s predstavitvijo razlike med profesionalizmom in komercializmom v revizijskem podjetju, vplivom etične kulture na podjetje kot celoto, na ekipo in na vsakega posameznika. Opredelili smo možne načine pridobivanja znanja v revizijskem podjetju. Nato smo predstavili temeljna revizijska načela in nevarnosti zanje. Opredelimo tudi pojem revizijske ekipe, posamezne ravni članov v revizijski ekipi, ki so izoblikovani v obliki hierarhične lestvice. V nadaljevanju diplomskega dela opredelili pojem dinamike dela v revizijski ekipi in predstavili možne dejavnike, ki vplivajo na samo izgradnjo. Na dinamiko dela v revizijski ekipi vpliva možnost kariernega napredovanja članov v revizijski ekipi, velik vpliv ima tudi sama motivacija in dejavniki odhoda članov revizijske ekipe. Na podlagi proučitev smo zapisali možne predloge, ki lahko vplivajo na izboljšanje dinamike dela v revizijskem podjetju. Možni dejavniki za izboljšavo dinamike dela so ozaveščanje zaposlenih o pomenu organizacijske kulture v revizijskem podjetju, razglabljanje o napakah v poslih revizije, povezovanje članov revizijske ekipe, nudenje dodatnega izobraževanja, nagrajevanje ipd. Omejitev diplomskega dela je, da nismo delovali oz. ne delujemo v revizijskem podjetju oz. nismo pridobili vpogleda v delovanje revizijskih podjetij velike četverice. Na podlagi pregleda ugotovitev iz preteklih raziskav smo preverjali hipoteze. V diplomskem delu prvo hipotezo, da na dinamiko dela v revizijski ekipi ima vpliv možnost hitrega kariernega napredovanja posameznih članov revizijske ekipe v reviziji, nismo ne potrdili ne ovrgli. Drugo hipotezo, da na dinamiko dela v revizijski ekipi ima vpliv odhod članov revizijske ekipe, pa smo potrdili. V bodoče bi se lahko usmerili v raziskovanje na praktičnih primerih dinamike dela v revizijski ekipi v posameznem revizijskem podjetju z namenom raziskovanja dejavnikov, ki vplivajo na dinamiko dela.
Keywords: Revizija, revizijsko podjetje, ekipa, zaposleni, revizijski partner, kultura, dinamika.
Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 11
.pdf Full text (1,30 MB)

10.
Ustvarjanje ugodnega delovnega okolja za povečanje zadovoljstva in motivacije zaposlenih v družinskem srednje velikem podjetju
Luka Vedernjak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo proučevali vlogo zadovoljstva in motivacije zaposlenih pri ustvarjanju ugodnega delovnega okolja v srednje velikem družinskem podjetju in jo preučili ter predstavili na primeru podjetja AJM okna-vrata-senčila d.o.o. Zadovoljstvo zaposlenih in njihova motivacija sta ključni dejavnik uspeha, a sta pogosto spregledana. Podjetja se vse bolj zavedajo pomena skrbi za zadovoljstvo svojih delavcev na različne načine, kar je še posebej cenjeno v družinskih podjetjih. Zadovoljni zaposleni, ki svoje delo opravljajo v pozitivno naravnanem delovnem okolju, so produktivnejši in lojalnejši, kar pa ima dober vpliv na uspešnost podjetja, in sicer na kratki in dolgi rok. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu smo opredelili in predstavili pojme motivacija, zadovoljstvo in družinsko podjetje, prav tako smo analizirali vpliv zadovoljstva zaposlenih na uspešnost družinskega podjetja in raziskali pristope za izboljšanje zadovoljstva in motivacije. Podrobno smo predstavili podjetje AJM okna-vrata-senčila d.o.o. V drugem delu smo s pomočjo ankete izmerili raven motivacije in zadovoljstva zaposlenih v podjetju AJM okna-vrata-senčila d.o.o., identificirali vzroke za trenutno stanje in na podlagi ugotovitev oblikovali priporočila za izboljšanje ravni motivacije in zadovoljstva.
Keywords: motivacija, zadovoljstvo, družinsko podjetje, zaposleni, delovno okolje, srednje veliko podjetje, AJM okna-vrata-senčila d.o.o.
Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 19
.pdf Full text (1,22 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica