1. Ilustracija Janeza VidicaMatej Behin, 2015, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Ilustracija Janeza Vidica pod drobnogled vzame nekatera dela, ki jih je umetnik ustvaril kot knjižni ilustrator z močno prisotnostjo v slovenski likovni umetnosti dvajsetega stoletja. Potem ko je delal kot kronist vsakdanjega življenja v koncentracijskem taborišču, je prve izkušnje kot časopisni ilustrator pridobil pri partizanih, kjer je ilustriral tudi svoj knjižni prvenec. Formalno izobrazbo je pridobil na Akademiji upodabljajočih umetnosti v Ljubljani, kjer je med letoma 1946 in 1950 študiral na dodiplomski stopnji, nato je dve leti obiskoval še specialko, po študiju pa se je kmalu uveljavil kot knjižni ilustrator. Ugled je sprva gradil z ilustracijo otroške literature, a je hitro začel delati tudi v drugih žanrih s posebno naklonjenostjo do tematike, povezane z vojno in narodno identiteto. Orisano je tudi Vidičevo slikarstvo, v okviru katerega so znani predvsem motivi s podeželske Štajerske, nato pa se diplomsko delo še posebej osredotoča na njegov mandat tehničnega urednika Založbe Obzorja, nekdanjega mariborskega literarnega velikana in ene najpomembnejših kulturnih ustanov v mestu.
Ustanovitev in zgodovina Obzorij sta opisani v posebnem poglavju, ki je v precejšnji meri posvečeno dolgoletnemu uredniku in direktorju Jožetu Košarju, ki je bil na čelu družbe v času njenega vrhunca. Založnik je iz majhnega podjetja zrasel v institucijo nacionalnega pomena s poslovalnicami po vsej državi, verigo trgovin in založbo plošč, s tem pa v šestdesetih in sedemdesetih pripomogel h kulturni emancipaciji Maribora, v devetdesetih pa se je pričel soočati z mnogimi problemi. Po skoraj desetletju dolgi finančni stiski so Obzorja leta 2003 zaprla svoja vrata, mesto pa je s tem doživelo veliko kulturno in gospodarsko izgubo, ki jo je čutiti še danes.
V povezavi z nekdanjim statusom Maribora na področju založništva je nazadnje podana še hipoteza o pomanjkanju edinstvene lokalne ilustratorske scene, poudarjena pa je potencialna vloga, ki jo je Vidic kot tehnični urednik pri založniku z močnim literarnim vplivom odigral v njenem neuspelem razvoju. V tem pogledu se diplomsko delo v skoraj enaki meri kot s samo Vidičevo umetnostjo ukvarja tudi z raznimi konteksti njenega nastanka, njegov cilj pa je dodatno ilustrirati umetnikov pomen na področju kulture. Keywords: Janez Vidic, knjižna ilustracija, slovenska umetnost 20. stoletja, Založba Obzorja, Maribor Published in DKUM: 27.10.2015; Views: 2421; Downloads: 146 Full text (4,13 MB) |
2. ILUSTRACIJE V KNJIGAH ZALOŽBE OBZORJABorut Krog, 2014, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Ilustracije v knjigah Založbe Obzorja obravnava razvoj slovenske knjižne ilustracije, razvoj in delo Založbe Obzorja in delo glavnih akterjev, ki so pripomogli k njenemu razvoju ter predstavitev izbranih ilustratorjev in njihovih ilustracij, ki so bile objavljene v knjižnih izdajah Založbe Obzorja.
Ilustracija nas v knjigi spodbuja k sodelovanju in nam omogoča lastno dograjevanje vsebine, vživljanje v situacijo, vnaša dodatne podatke in nas na nek način prisili v udeleženost, ki nas kot bralce povezuje z avtorjem besedila in besedilom. Ilustracija nam onemogoča popolnoma racionalen, objektiven in distanciran odnos, kvečjemu nam dopusti, da pri prebiranju literature s svojo lastno domišljijo sodelujemo kot sooblikovalci.
Založba Obzorja je svojevrsten fenomen, saj je kljub skromnim začetkom (ustanovljena 1950) iz majhne založbe zrasla v čvrsto in močno založbo in se povzpela med najbolj cenjene založniške hiše v Sloveniji. Knjigarne in papirnice po vsej Sloveniji so jo postavile na založniški zemljevid, na katerem se je uspešno obdržala vrsto let njenega obstoja, vse do stečaja leta 2003.
S svojo založniško dejavnostjo je neposredno podpirala razvoj knjižne ilustracije in knjižne opreme nasploh. Založba je svoj višek dosegla za časa direktorja Jožeta Košarja (1908-1982) in Janeza Vidica (1923-1996) kot tehničnega urednika, ilustratorja in opremljevalca knjig. Med ilustratorji ki so s kakovostnimi ilustracijami prispevali k uspehu in ugledu založbe izpostavljam Iveta Šubica (1922-1989) in Milana Bizovičarja (1927-2006). Keywords: slovenska knjižna ilustracija, Založba Obzorja, Maribor, Jože Košar, Janez Vidic, Ive Šubic, Milan Bizovičar Published in DKUM: 25.09.2014; Views: 2015; Downloads: 185 Full text (3,84 MB) |
3. IMPLEMENTACIJA IN UPORABA INFORMACIJSKE REŠITVE CRM NA PRIMERU ZALOŽNIŠKEGA PODJETJASuzana Lešnik Potočnik, 2013, master's thesis Abstract: Zaradi hitrih sprememb v podjetniškem poslovnem okolju in vse ostrejše konkurence znotraj posameznih panog predstavlja prilagodljivost, inovativnost in usmerjenost na stranke ključno konkurenčno prednost podjetja. Učinkovito orodje za uresničitev navedene usmerjenosti predstavlja strateška usmeritev podjetja, imenovana tudi upravljanje odnosov s strankami in jo označujemo s kratico CRM. CRM zadeva celotno podjetje, omogoča optimizacijo dobička in zadovoljstva strank ter združuje vse poslovne funkcije podjetja.
Namen naloge je proučiti upravljanje odnosov s strankami znotraj podjetja, ki uresničuje CRM in opredeliti teoretična izhodišča implementacije CRM rešitve v podjetje, nato pa pridobljena spoznanja uporabiti na primeru konkretnega podjetja. Cilj naloge je prikazati proces implementacije, ugotoviti koristi, ki jih CRM podjetju prinaša ter opozoriti na ključne dejavnike uspešne implementacije ter na prednosti in pomanjkljivosti uporabe CRM. Potek raziskave zajema pregled razpoložljive literature v knjižnicah, na spletu in v bazah strokovnih člankov, zbiranje internih podatkov ter razgovor z zaposlenimi v izbranem podjetju. Gre za poslovno raziskavo, uporabljen je deskriptivni pristop. Empirično-raziskovalni del temelji na metodi interpretacije primarnega vira podatkov ter na metodi indukcije. Na osnovi zastavljenih metod so postavljeni tudi sklepni zaključki.
V okviru teoretičnega dela naloge so postavljena teoretična izhodišča glede sistema CRM. Ugotavljamo, da CRM predstavlja učinkovito orodje, ki odjemalce postavlja v središče vseh poslovnih funkcij podjetja, zajema usklajevanje poslovne podjetniške vizije, poslovne strategije, prilagajanje organizacijske kulture podjetja, prenovo poslovnih procesov in podatkovnih baz ter informacijske tehnologije. Vzpostavitev in ohranjanje dolgoročnih odnosov z odjemalci prinaša korist tako odjemalcem kot podjetju: prvim prinaša največjo možno zadovoljstvo, drugem pa ustvarjanje čim večjega možnega dobička.
V praktičnem delu naloge so teoretična izhodišča in ugotovitve uporabljena v praksi na primeru založniškega podjetja Založba Obzorja. Izhajajoč iz splošne vizije podjetja je bila podana konkretna CRM vizija. Na osnovi CRM vizije je bil narejen oris CRM strategije ter zastavljene metrike za ugotavljanje uspešnosti CRM koncepta. Uvedba sistema CRM zahteva tudi spremembo organizacijske kulture podjetja, pri tem pa ključno vlogo odigra zadovoljstvo zaposlenih znotraj podjetja. Narejena je bila analiza obstoječega prodajnega procesa in pripravljen predlog zamenjave le-tega z vključitvijo sistema CRM. Predlagana je bila CRM arhitektura v obravnavanem podjetju. Podan je bil okviren predlog CRM glede na obstoječo ERP rešitev, vendar je ostalo odprto vprašanje glede primernosti predlagane CRM rešitve, saj v okviru naloge ni bila opravljena analiza obstoječih CRM programskih rešitev na trgu. Prav tako so bili podani konkretni vplivi CRM na poslovne funkcije in pričakovani učinki uvedbe sistema CRM v obravnavano podjetje. Keywords: CRM, odjemalci, čelni in zaledni CRM sistemi, analitični CRM, operativni CRM, organizacijski CRM, modeli CRM, gradniki CRM, CRM vizija, CRM strategija, CRM procesi, CRM informacije, CRM tehnologija, CRM metrike, cilji CRM, implementacija CRM, založništvo, e-založništvo, Založba Obzorja Published in DKUM: 19.03.2013; Views: 3755; Downloads: 455 Full text (1,22 MB) |