| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Varstvo konkurence v postopkih javnega naročanja, skozi odločitve Državne revizijske komisije
Rok Černe, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Javno naročanje se nanaša na postopek, ki ga uporablja javni sektor pri pridobivanju blaga, storitev ali gradenj od zasebnega sektorja. Gre za formalni proces, v katerem javni organi objavljajo javna naročila, ki opredeljujejo njihove potrebe, zahteve in pogoje, ter vabijo potencialne ponudnike, da predložijo ponudbe za izpolnitev teh zahtev. Varstvo konkurence v postopkih javnega naročanja je ključnega pomena za učinkovito porabo javnih sredstev, spodbujanje konkurence med ponudniki in zagotavljanje kakovostnih izdelkov in storitev za javni sektor. Pravilna izvedba postopkov in dosledna uporaba konkurenčnih načel prispevata k transparentnosti, poštenosti in učinkovitosti javnega naročanja. DKOM ima v revizijskem postopku pristojnost, da zavrne zahtevek za revizijo kot neutemeljen ali pa mu ugodi in razveljavi postopek oddaje javnega naročila bodisi delno bodisi v celoti. V primeru razveljavitve je DKOM dolžna naročniku podati napotke za pravilno izvedbo postopka oddaje javnega naročila v delu, ki je bil razveljavljen. V delu diplomskega projekta je predstavljeno varstvo konkurence v postopkih javnega naročanja. Na podlagi statističnih podatkov so se deleži javnih naročil v bruto domačem proizvodu od leta 2018 povečevali. Iz odločb DKOM je razvidno, da naročniki v veliki meri spoštujejo ZJN-3. Predstavljen je tudi konkurenčni dialog in vzpodbujanje le-tega. V nadaljevanju je osredotočenost na praktične primere iz odločitev DKOM, izbrani so trije primeri, na podlagi katerih je DKOM odločala, ali naročniki spoštujejo temeljna načela javnega naročanja, predvsem pa načelo zagotavljanja konkurence (5. člen ZJN-3).
Keywords: javno naročanje, varstvo konkurence, temeljna načela javnega naročanja, Državna revizijska komisija, Zakon o javnem naročanju
Published in DKUM: 14.09.2023; Views: 163; Downloads: 22
.pdf Full text (776,08 KB)

2.
Ugotavljanje vpliva epidemije covid-19 na javna naročila v izbrani zdravstveni ustanovi
Monika Lep, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali javna naročila in pravno podlago zanje, katera določa načela in postopke, ki usmerjajo uporabo javnega naročanja v praksi. Ob tem smo navedli pravila in smernice s področja javnega naročanja, ki so podana na ravni EU. Ker so javna naročila del nabavnega poslovanja, smo preučili nabavo in nabavno funkcijo v javni ustanovi. Leto 2020 je zaznamovala epidemija, zaradi katere je bilo potrebno narediti na vseh področjih nekaj sprememb. Iz tega razloga smo si pogledali, kakšno je bilo stanje v tem času na področju javnih naročil tako v domačem okolju kot tudi smernice, ki so bile podane s strani EU. V empiričnem delu naloge smo izbrali dva že izvedena naročila v določeni javni ustanovi in ju podrobneje preučili. Naročili sta vsebovali isti predmet naročila, glede na vrste javnih naročil in se vsebinsko nista veliko razlikovali. Na podlagi raziskanega smo ugotavljali, kakšne posledice in vplive je v tej izbrani ustanovi pustila epidemija COVID-19. Ugotovili smo, da kljub visoki vključenosti omenjenega virusa v izbrani ustanovi na področju zdravstvenih storitev, le-ta ni imel tako visokega vpliva na naše raziskovano področje javnih naročil, ki je del nabave v njej.
Keywords: javna naročila, zakon o javnem naročanju, epidemija, COVID-19, nabavno poslovanje
Published in DKUM: 24.12.2021; Views: 875; Downloads: 157
.pdf Full text (1,60 MB)

3.
Javno naročanje
Rok Šarman, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Namen javnega naročanja je oskrba javnega sektorja z dobrinami, ki jih potrebuje za svoje nemoteno delovanje, ob tem pa tudi skrb, da se javna sredstva porabljajo učinkovito, gospodarno in transparentno. Leta 1997 smo v Republiki Sloveniji dobili prvo celovito zakonsko ureditev področja javnega naročanja. Kasneje je bilo to področje velikokrat spremenjeno in reformirano. Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) velja za krovni zakon, ki ureja področje javnega naročanja. V delu diplomskega projekta sem se osredotočil na postopke in načela, ki jih je potrebno pri izvajanju javnih naročil upoštevati. Ugotovil sem, da so postopki javnega naročanja pravila, ki jih je potrebno upoštevati pri izvedbi javnih naročil, medtem pa nam načela javnega naročanja povedo, kako je potrebno ravnati, ko se pri izvajanju javnega naročila znajdemo v situaciji, ki je zakonodaja ne predvideva. V tesni povezavi z načeli so tudi cilji, ki jih zasledujemo pri javnem naročanju. Za pravilnost in zakonitost potekov postopka javnega naročanja v Republiki Sloveniji skrbijo za to pristojni organi. Najpomembnejšo vlogo ima Državna revizijska komisija za revizijo postopkov javnega naročanja (v nadaljevanju DKOM), ki sem jo skupaj z ostalimi organi nadzora v delu diplomskega projekta tudi podrobneje predstavil.
Keywords: Javno naročanje, Zakon o javnem naročanju, postopki javnega naročanja, načela javnega naročanja, Republika Slovenija.
Published in DKUM: 21.01.2020; Views: 1854; Downloads: 402
.pdf Full text (807,66 KB)

4.
Uveljavitev elektronskega javnega naročanja v Evropski uniji in Republiki Sloveniji
Sanja Dobranič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt obravnava dokaj novo razsežnost javnega naročanja v RS, in sicer elektronsko javno naročanje, ki ga ureja Zakon o javnem naročanju (ZJN-3). Postopki javnega naročanja se bodo pretežno izvajali v elektronski obliki na podlagi postopne implementacije sistema za elektronsko javno naročanje v vseh fazah naročanja. Naloga javnih naročil je, da pripomorejo h gospodarski rasti države, z informatizacijo postopkov pa Ministrstvo za javno upravo želi povečati transparentnost javnega naročanja in lokalizirati (omejiti) korupcijska tveganja. V diplomskem projektu bomo precizno predstavili področje javnega naročanja v Evropski uniji in Republiki Sloveniji. Pri tem se bomo omejili na implementacijo sistema elektronskega naročanja v slovenski pravni red, ki bo v celoti veljal šele od aprila 2018. Šele po tem datumu bo obligatorna elektronska oddaja ponudb za vse naročnike. Cilja diplomskega projekta sta vpogled v slovenski trg javnih naročil s poudarkom na elektronskih naročilih in izvedba primerjalnega prikaza elektronskih javnih naročil v izbranih članicah Evropske unije.
Keywords: javno naročilo, elektronsko javno naročanje, Zakon o javnem naročanju, Republika Slovenija, Evropska unija, naročniki.
Published in DKUM: 29.11.2017; Views: 1786; Downloads: 223
.pdf Full text (1,25 MB)

5.
JAVNA NAROČILA V UKC MARIBOR
Patricia Cvetko, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Javna naročila so in tudi v prihodnje bodo igrala pomembno vlogo. Področje javnih naročil ni novost, zato bi sklepali, da ga je s pomočjo dolgoletnih izkušenj moč obvladovati – kar pa ni res. Naročniki se namreč srečujejo s številnimi težavami, med katerimi je potrebno izpostaviti predvsem povečanje raznolikosti in zahtevnosti javnih naročil v zadnjih letih. Za ponudnike pa predstavljajo izzive predvsem vse večja pričakovanja naročnikov o višji kakovosti ponujenih izdelkov in storitev ter nenehen konkurenčni boj. Trenutno ureja to področje Zakon o javnem naročanju ( ZJN-2 ), vendar je samo vprašanje časa, kdaj bo spet prišlo do kakšnih sprememb v zakonodaji. Za boljše obvladovanje področja javnih naročil je najboljši »recept« tisti, ki vsebuje sestavine, kot so npr. centralizacija izvajanja javnih naročil, povečana kontrola izvajanja nabav, jasno opredeljene odgovornosti akterjev izvedbe javnih naročil itd. Da se javno naročanje izvaja zakonito skrbi za to Državna revizijska komisija. Ponudniki namreč velikokrat najdejo »luknje« pri postopkih oddaje javnih naročil in vložijo zahtevke za revizijo.
Keywords: javna naročila, naročnik, ponudnik, Zakon o javnem naročanju, Državna revizijska komisija, zahtevek za revizijo
Published in DKUM: 04.12.2012; Views: 2244; Downloads: 238
.pdf Full text (1,59 MB)

6.
POSTOPEK S KONKURENČNIM DIALOGOM
Alen Bernard, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V Sloveniji sta bila na podlagi Direktive 2004/18/ES in Direktive 2004/17/ES sprejeta dva zakona, ki urejata področje javnega naročanja. V Zakonu o javnem naročanju je bil kot novost urejen tudi konkurenčni dialog, kot postopek oddaje javnega naročila, ki je uvedel na področje oddaje javnih naročil bistveno spremembo v primerjavi s prejšnjimi ureditvami, in sicer je pri oddaji javnega naročila z njegovo pomočjo naročniku in potencialnim ponudnikom v fazi priprave razpisne dokumentacije omogočeno, da med seboj sodelujejo, kar je bilo dotlej nedopustno. V drugem, na novo sprejetem zakonu, ki ureja oddajo javnih naročil na področju gopodarske infrastrukture, Zakonu o javnem naročanju na vodnem, energetskem, trasnportnem področju in področju poštnih storitev konkurenčni dialog ni urejen, vendar ga je vseeno mogoče uporabiti vedno, kadar so podane predpostavke za izvedbo postopka s pogajanji po predhodni objavi. Konkurenčni dialog lahko naročnik uporabi v primeru oddaje posebno zahtevnih javnih naročil, ko brez ustreznih informacij ali rešitev, pridobljenih od potencialnih ponudnikov, ne more opredeliti tehničnih, pravnih ali finančnih elementov predmeta javnega naročila ter pod pogojem, da ni mogoče uporabiti odprtega ali postopka s predhodnim ugotavljanjem sposobnosti in da je merilo za izbiro najugodnejšega ponudnika ekonomsko najugodnejša ponudba.
Keywords: konkurenčni dialog, postopek, javno naročilo, razpisna dokumentacija, komuniciranje, Zakon o javnem naročanju, kandidat, ponudnik, naročnik
Published in DKUM: 14.12.2009; Views: 4416; Downloads: 354
.pdf Full text (370,71 KB)

Search done in 0.42 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica