| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 25
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Uporaba večkriterijskih metod pri izbiri najustreznejše delnice za naložbo
Mojca Horvat, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta obravnavamo problem odločanja po več kriterijih hkrati za izbiro najustreznejše delnice za naložbo. Čedalje več ljudi se odloča za investiranje v delnice, vendar ni nujno, da se investicija izplača. Pomembno je, da opravimo razne finančne analize in določimo kriterije, s pomočjo katerih bomo lažje izbrali najustreznejšo delnico, ki bo zadovoljila naša pričakovanja. V delu diplomskega projekta predpostavljamo, da investitor ni poučen o investiranju v delnice in se ne spozna na finančne analize. Odločal se bo na podlagi treh kriterijev na prvi ravni, to so ugodnosti, tveganje in stroški, ter treh kriterijev na drugi ravni, to so dividendna donosnost, multiplikator čistega dobička in kazalnik donosnosti kapitala. S pomočjo metod odločanja po več kriterijih hkrati in računalniškega programa Web-HIPRE smo dobili najboljšo izbiro glede na naše izbrane kriterije. Glavni cilj naloge je izbrati najustreznejšo delnico za naložbo. Podrobneje predstavimo tudi večkriterijsko odločanje in delnice. Največji pomen v delu diplomskega projekta dajemo večkriterijskemu odločanju. Pristopi odločanja po več kriterijih hkrati so nam v veliko pomoč pri iskanju prave rešitve pri kompleksnih problemih, na podlagi več, konfliktnih kriterijev. Pomembno je, da problem dobro poznamo in ga pravilno opredelimo. Za pomoč pri reševanju, oziroma za praktično uporabo teh metod, poznamo veliko računalniških programskih oprem, s pomočjo katerih rešujemo probleme večkriterijskega odločanja. V delu diplomskega projekta se osredotočamo na program za večparametrsko modeliranje Web-HIPRE. Investiranje v delnice je zelo priljubljeno zaradi velikih možnih donosov, vendar je hkrati zelo tvegana naložba in nimamo zagotovila, da se bo naše investiranje obrestovalo, torej, da bomo prejeli kakršen koli donos. V delu diplomskega projekta izbiramo med petimi alternativami in sicer delnico delniške družbe Cinkarna Celje, delnico Intereuropa, delnico Krka, delnico delniške družbe Luka Koper in delnico Petrol. Po uporabi izbranih metod ugotovimo, da je najboljša izbira med vsemi alternativami za investicijo delnica delniške družbe Luka Koper. Vrednosti alternativ, delnic, se pri spreminjanju uteži izbranim kriterijem spreminjajo, vendar to pri manjših spremembah uteži, v obravnavanem primeru, ki bi jih naredil kompetenten odločevalec, ne vpliva na izbiro najboljše alternative.
Keywords: Delnice, investicija, večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE.
Published: 26.03.2021; Views: 121; Downloads: 35
.pdf Full text (611,48 KB)

2.
Ustvarjalno reševanje problema zaposlitvenih možnosti mladih v času korona krize
Viktorija Špes, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen dela diplomskega projekta je ustvarjalno reševanje problema zaposlitvenih možnosti mladih v času korona krize z uporabo izbranih metod. V prvem delu diplomskega projekta smo spoznali zastavljen problem brezposelnosti mladih in vzroke zanj ter možne oblike zaposlitve. V drugem delu smo teoretično spoznali tehnike, s katerimi obravnavamo zastavljen problem, in jih praktično uporabili na našem primeru. Obravnavali smo tri metode za definiranje problemov in priložnosti, in sicer tehniko W za definiranje problema, tehniko petih zakajev za spoznavanje bistva problema, ter tehniko ribja kost za ugotavljanje vzrokov problema. Nadalje smo uporabili program Web-HIPRE za podporo večkriterijskemu odločanju, s pomočjo katerega smo na podlagi alternativ, kriterijev in podkriterijev pridobili končne rezultate najprimernejše možnosti zaposlitve mladih v času korona krize. Ugotovili smo, da je ribja kost najprimernejša tehnika za definiranje obravnavanega problema, saj nam hitro pokaže težave in vzroke, ki se pojavijo pri iskanju zaposlitve mladih. S programom Web-HIPRE smo ugotovili, da se je za najprimernejšo rešitev izkazala zaposlitev v tujini, saj ima najvišjo agregirano vrednost, vendar nam je gradientna analiza občutljivosti pokazala, da gre za občutljivo rešitev glede na spremembo uteži kriterijev na prvi ravni.
Keywords: zaposlitev mladih, korona kriza, ustvarjalno reševanje problemov, računalniški program Web-HIPRE, večkriterijsko odločanje
Published: 23.10.2020; Views: 279; Downloads: 78
.pdf Full text (1,77 MB)

3.
Metode ustvarjalnega reševanja problemov v procesu izbire stanovanjskega kredita
Urška Fištravec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen dela diplomskega projekta je predstaviti in rešiti problem »Najem in izbira stanovanjskega kredita«. Problem smo reševali z metodami ustvarjalnega razmišljanja ter z metodami večkriterijskega odločanja. V teoretičnem delu dela diplomskega projekta smo predstavili izhodišča za metode ustvarjalnega reševanja problemov, in sicer za definiranje problemov smo obravnavali tehniko W, tehniko šestih vprašanj, ribjo kost in miselni vzorec. Za generiranje idej smo predstavili morfološko analizo. V okviru metod večkriterijskega odločanja smo opisali računalniški program Web-HIPRE. Predstavili smo tudi teorijo kredita, stanovanjskega kredita ter ugotavljali, kako vpliva epidemija zaradi bolezni COVID-19 na povpraševanje po kreditih. Nakup ali obnova doma je ena največjih investicij v življenju vsakega posameznika. Zaradi pomanjkanja lastnih finančnih sredstev se posamezniki obrnejo na kreditne inštitucije s prošnjo o najemu stanovanjskega kredita. Vendar izbira stanovanjskega kredita lahko predstavlja problem, zato smo v praktičnem delu dela diplomskega projekta problem reševali z zgoraj navedenimi metodami in prišli do veliko uporabnih rešitev. S pomočjo programa Web-HIPRE smo ugotavljali, katera od bank Nova KBM, Abanka in NLB nudi najugodnejši stanovanjski kredit ob določenih pogojih.
Keywords: banke, metode ustvarjalnega razmišljanja, stanovanjski kredit, večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE
Published: 22.10.2020; Views: 325; Downloads: 109
.pdf Full text (1,62 MB)

4.
Izbira ustrezne delnice za dolgoročno investicijo glede na odločanje po več kriterijih hkrati
Leon Vratar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta smo se posvetili uporabi odločanja po več kriterijih na primeru izbire ustrezne dolgoročne investicije v delnice. Vse več je podjetij in posameznikov, ki se odločajo za finančne naložbe in med njimi se jih veliko odloča za investicije v delnice. Predstavili smo tudi osnovno potrebno teoretično znanje za investiranje v delnice, kot so predstavitev finančnih naložb, tehnična in temeljna analiza. Investiranje v delnice je kompleksen in večkriterialni problem, saj so prisotni številni kriteriji, ki so med sabo tudi konfliktni, zato smo se odločili, da rešimo ta problem s pomočjo metod odločanja po več kriterijih hkrati. V nadaljevanju smo se ukvarjali s problemom posameznika, ki želi dolgoročno investirati svoja presežna sredstva v delnice nekega podjetja. Problem smo reševali po fazah reševanja problema odločanja po več kriterijih hkrati s pomočjo računalniške programske rešitve Web-HIPRE. Odločali smo se med petimi različnimi podjetji, v katere je posameznik bil pripravljen vložiti svoja presežna sredstva. Z ustreznim reševanjem problema smo prišli do zaključka, da je podjetje ConocoPhillips najbolj primerno za dolgoročno investicijo. V delu diplomskega projekta smo pokazali, da je odločanje po več kriterijih hkrati primerno in zelo uporabno pri investicijah v delnice, saj smo uporabili dvanajst različnih kriterijev, ki smo jih upoštevali pri končni odločitvi. Ta pristop pa je primeren tudi za nakup več delnic, če nočemo vložiti vseh presežnih sredstev v eno podjetje, kar je lahko včasih tudi nevarno. Tudi borzni posredniki uporabljajo pristop odločanja po več kriterijih hkrati, saj je zelo nevarno upoštevati samo en ali samo nekaj kriterijev pri investiranju v delnice.
Keywords: delnice, investicije, odločanje po več kriterijih hkrati, web-HIPRE, tehnična analiza, temeljna analiza
Published: 09.12.2019; Views: 482; Downloads: 94
.pdf Full text (828,58 KB)

5.
Revitalizacija ponudbe v hotelu grande
Lavra Berger, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Za nastanitveni objekt je pomembno, da vzdržuje konkurenčnost z drugimi ponudniki, saj je od slednje odvisen njegov obstanek na trgu. To je bil tudi razlog, da smo se v tem delu diplomskega projekta posvetili iskanju rešitev za revitalizacijo ponudbe v Hotelu Grande. Najprej smo izvedli tehniko za definiranje problema. Nato so sledile tehnike, s katerimi smo generirali ideje. Na podlagi tehnik za ustvarjalno razmišljanje smo prišli pri tehniki zapisovanje idej do najustreznejših rezultatov. V nadaljevanju smo presojali na podlagi analize odločanja ustreznost rešitev s programom Web-HIPRE. Presojali smo med štirimi idejami, in sicer med: ureditvijo sejne sobe, ureditvijo bara, ureditvijo sobe za najem in dnevni počitek ter prenovo sob. S pomočjo programa smo opredelili kriterije in podkriterije, ki vplivajo na našo izbiro, ter tako pričeli s procesom večkriterijskega odločanja. Na koncu smo prišli do rešitve, da je najboljša ideja oziroma rešitev ureditev sejne sobe.
Keywords: ustvarjalno reševanje problemov, večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE, hotelska ponudba.
Published: 04.03.2019; Views: 620; Downloads: 69
.pdf Full text (1,42 MB)

6.
Ustvarjalno reševanje problema posodobitve prodajnega programa v vrtnarskem podjetju
Tamara Poštrak, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Namen dela diplomskega projekta je ustvarjalno reševanje problema posodobitve prodajnega programa v vrtnarskem podjetju z uporabo različnih metod, ki smo jih za obravnavan problem izbrali kot najprimernejše. Delo diplomskega projekta ima dva dela, teoretičnega in praktičnega. V teoretičnem delu so predstavljene metode za opredelitev problemov in priložnosti, pri čemer smo opisali značilnosti tehnike W, tehnike petih zakajev in tehnike šestih vprašanj. Nadalje smo predstavili različne opredelitve odločanja po več kriterijih hkrati, računalniško podprte metode za omenjeno odločanje in podrobneje še računalniški program Web-HIPRE.
Keywords: ustvarjalno reševanje problemov, metode za opredelitev problemov in priložnosti, računalniški program Web-HIPRE, večkriterijsko odločanje
Published: 22.03.2018; Views: 840; Downloads: 98
.pdf Full text (1,44 MB)

7.
Večkriterijska izbira informacijskih rešitev v računovodstvu
Rok Muc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Informacijske rešitve na področju računovodstva, natančneje računovodski programi, so zelo koristni, saj zaposlenim olajšajo delo, prihranijo veliko časa, stroškov in omogočajo hitrejše in enostavnejše poslovanje. Uporaba sodobne informacijske podpore pripomore tudi k večji konkurenčnosti podjetja na trgu. V delu diplomskega projekta smo obravnavali problem odločanja med izbranimi računovodskimi programi, kar smo izvedli z uporabo metod za odločanje po več kriterijih hkrati, ki so značilne na področju analize odločanja. Odločali oziroma presojali smo med tremi računovodskimi programi, ki smo jih posamično tudi predstavili, in sicer med računovodskim programom miniMAX, računovodskim programom Perftech.AirLargo in računovodskim programom Birokrat. Odločanje smo izvedli z uporabo računalniškega programa Web-HIPRE, ki podpira večkriterijsko odločanje. Po kriterijih in podkriterijih, opredeljenih v podjetju Pro Fin, smo pričeli s procesom večkriterijskega odločanja in tako prišli do rešitve danega problema. V našem primeru najboljšo rešitev problema predstavlja izbira računovodskega programa miniMAX.
Keywords: Večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE, računovodski programi
Published: 02.12.2016; Views: 638; Downloads: 75
.pdf Full text (1,11 MB)

8.
VEČKRITERIJSKO ODLOČANJE O IZBIRI TURISTIČNEGA ZAVAROVANJA Z ASISTENCO V TUJINI
Laura Kraner, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Ko potujemo v tujino, velikokrat sploh ne pomislimo, da smo prav vsakič izpostavljeni določenim nevarnostim. Časi, ko smo potovali enkrat letno in še to večinoma v sosednjo Hrvaško, so mimo. Nihče na potovanju ne želi zboleti, se poškodovati, imeti grozen zobobol, izgubiti prtljage ali celo zamuditi letala. Prav zaradi tega se odločimo za sklenitev letnega turističnega zavarovanja z asistenco v tujini. Ker je na tržišču veliko ponudnikov, ki ponujajo različne paketne ponudbe turističnega zavarovanja z asistenco v tujini, potrebe potnikov pa so različne, se jih veliko pred potovanjem informira pri mnogih ponudnikih in nato na podlagi izbranih informacij izberejo sebi najustreznejšega in najugodnejšega ponudnika. Za naš obravnavani problem smo se postavili v vlogo zavarovalca turističnega zavarovanja, ki se odloča za sklenitev letnega turističnega zavarovanja z asistenco v tujini pri zavarovalnici X. Na podlagi zbranih informacij in podatkov treh zavarovalnic (Zavarovalnica Maribor, Zavarovalnica Adriatic in Zavarovalnica Triglav) smo naredili analizo z računalniškim programom Web-HIPRE. Ugotovili smo, da je najugodnejša izbira letnega turističnega zavarovanja z asistenco v tujini »Zavarovalnica Maribor«.
Keywords: Turistično zavarovanje z asistenco v tujini, zavarovalno kritje, zavarovalnica, večkriterijsko odločanje, program Web-HIPRE.
Published: 08.07.2016; Views: 788; Downloads: 98
.pdf Full text (1,92 MB)

9.
USTVARJALNO RAZMIŠLJANJE IN ODLOČANJE O NAČINIH OGLAŠEVANJA V RAČUNOVODSKEM SERVISU
David Kelenc, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta smo reševali problem oglaševanja računovodskih storitev. Delo diplomskega projekta je sestavljeno iz teoretičnega dela in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili značilnosti posameznih metod ustvarjalnega reševanja problemov, ki smo jih kasneje uporabili pri praktičnem delu na primeru računovodskega servisa C&H d.o.o. Uporabili smo tehniko W, tehniko petih zakajev, listo oznak in morfološko analizo. V praktičnem delu smo uporabili naštete tehnike, s katerimi smo reševali problem oglaševanja računovodskih storitev v računovodskem servisu C&H d.o.o. Uporabili smo tudi program za večkriterijsko odločanje Web-HIPRE, s pomočjo katerega smo dobili končne rezultate glede najboljše alternative oglaševanja. Računovodske storitve lahko oglašujemo na različne načine preko različnih medijev. Pozorni moramo biti na izbiro ciljne publike in na podlagi tega izbrati najprimernejše načine, preko katerih komuniciramo in informiramo ciljno publiko. Tudi izdelava oglasov je pomembna naloga, ki pomaga k večji gledanosti oglasov in s tem k večji uspešnosti oglaševanja, saj kreativni oglasi pritegnejo večjo pozornost javnosti. Ugotovili smo, da je najboljši način oglaševanja računovodskih storitev oglaševanje preko interneta, saj v današnjem času ljudje vse več časa preživijo na spletu. Prednost internetnega oglaševanja je tudi ta, da lahko uporabljamo različne kombinacije internetnega oglaševanja, kot je na primer oglaševanje na družbenih omrežjih preko sponzoriranih objav v kombinaciji s povezavo na uradno spletno stran podjetja. Da je oglaševanje preko interneta najustreznejši način oglaševanja, imajo ključno vlogo stroški, ki so pri tej alternativi v primerjavi z drugimi od vseh možnih alternativ najnižji.
Keywords: Oglaševanje, metode ustvarjalnega reševanja problemov, mediji, računovodski servis, Web-HIPRE.
Published: 30.03.2016; Views: 796; Downloads: 117
.pdf Full text (1,40 MB)

10.
PRENOVA PRODAJNEGA PROGRAMA
Oskar Janet, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Namen dela diplomskega projekta je analiza obstoječega prodajnega programa podjetja in razvrstitev prodajnih izdelkov po koristnosti za podjetje. Prav tako želimo podjetju, s katerim sodelujemo, predstaviti rezultate analize in podati morebitne predloge, katerega izdelka ni smiselno prodajati. V teoretičnem delu naloge opišemo prehranska dopolnila in delovanje programa Web-HIPRE, ki je program za odločanje po več kriterijih hkrati. Podrobneje razložimo metode za določanje uteži kriterijev: SMART, SWING in SMARTER in za določitev vrednosti alternativ glede na kriterije: direktno metodo in vrednostno funkcijo. Na primeru izbora najboljšega prodajnega izdelka podjetja – glede na stroške in ugodnosti – je s programom Web-HIPRE prikazan model v obliki drevesa odločanja, ki ga sestavljajo globalni cilj, kriteriji in alternative. Uporaba programa je prikazana v vseh fazah odločitvenega procesa: strukturiranje problema, merjenje vrednosti alternativ na intervalski skali, določanje uteži kriterijem, izračun agregiranih vrednosti alternativ, razvrščanje alternativ in izbira najprimernejše ter analiza občutljivosti. V praktičnem delu dela diplomskega projekta smo ugotovili, da je najboljši izdelek za prodajo podjetja Omega 3 (200 kapsul), najslabši pa Otroška Omega 3. Prodajni program podjetja X je ustrezen, potrdimo pa lahko tudi umaknitev izdelka Otroška Omega 3, ki ga je podjetje v zadnjem letu že prenehalo prodajati.
Keywords: alternative, večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE, kriteriji, drevo odločanja
Published: 19.11.2015; Views: 663; Downloads: 81
.pdf Full text (1,05 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica