1. Implementacija sistema za upravljanje skladišča (WMS) v podjetju Big Bang : diplomsko deloMatevž Vuga, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo predstavili implementacijo sistema za upravljanje skladišč WMS podjetja Trace Solutions v podjetju Big Bang. Opisali smo razvoj in delovanje sistema WMS z vsemi procesi in izzivi, s katerimi smo se soočali pri menjavi obstoječega sistema WMS. Predstavili smo stroške in sredstva, ki so bila potrebna za implementacijo novega sistema WMS. Ker je skupina Big Bang prisotna tudi na Hrvaškem, v Srbiji ter v Bosni in Hercegovini, je eden od ciljev menjave WMS, da bomo lahko rešitev razširili tudi v centralna skladišča v omenjenih državah.
V osrednjem delu diplomskega dela smo se osredotočili na procese prevzema, uskladiščenja, priprave in odpreme blaga. Ti procesi se v WMS spreminjajo glede na tip blaga in tehnologije, ki jih je podjetje vpeljalo s prenovo dela v skladišču. V skladišču hranimo blago za več lastnikov, zato je bilo treba temu prilagoditi tudi nadzor in upravljanje z zalogami ter inventuro blaga.
V zaključku diplomskega dela smo pregledali še kazalnike uspešnosti, ki jih vodimo v skladišču, in pripravili analizo dela zaposlenih pred in po uspešno opravljeni implementaciji novega sistema za upravljanje skladišč WMS. Število pripravljenih najav za izdajo blaga se je po uvedbi novega sistema WMS dvignilo za 7 %, število postavk pa za 35 %. Keywords: sistem za upravljanje skladišč – WMS, prevzem blaga, komisioniranje, odprema blaga, sistem za načrtovanje virov podjetja – ERP Published in DKUM: 05.07.2024; Views: 552; Downloads: 102
Full text (3,21 MB) |
2. Posodobitev skladiščnega poslovanja z uvedbo črtne kode v skladišču rezervnih delov 157.LOGP Slovenske vojske : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaDamjan Kaučič, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu bomo predstavili skladiščno poslovanje izbranega skladišča Slovenske vojske in poiskali predloge možnih izboljšav. Za ta namen bomo izvedli posnetek obstoječega stanja vključno z analizo poteka procesa izdaje in prevzema sredstev. Na podlagi ugotovljenega stanja bomo izvedli kritično analizo s ciljem identifikacije poglavitnih problemov in njihovih vzrokov. V današnjem času lahko z napredno informacijsko tehnologijo natančneje spremljamo in identificiramo blago v skladišču tako, da lahko naročila obdelamo hitreje in učinkoviteje. Posledica tega je večja produktivnost in učinkovitost skladišča. Da bi to dosegli v obravnavanem skladišču, se bomo posvetovali s strokovnjaki na področju razvoja in implementacije programskih rešitev za podporo procesov logistike in izbrali ustrezno tehnologijo, katera bo vključena v predlog rešitve problema. Pri tem se bomo osredotočili na implementacijo sistema za upravljanje skladišč (WMS), uvedbo identifikacije s črtno kodo ali RFID tehnologijo in uporabo RF terminalov z ciljem vzpostavitve brezpapirnega poslovanja in zagotovitve ažurnih zalog. Na koncu bomo izvedli analizo poteka procesa izdaje in prevzema sredstev z upoštevanjem predlaganih rešitev, ter podali sklep. Keywords: skladiščno poslovanje, informacijski sistem, črtna koda, sistem za upravljanje skladišč (WMS), RF terminal, RFID tehnologija Published in DKUM: 04.09.2023; Views: 514; Downloads: 59
Full text (3,21 MB) |
3. Posodobitev skladišča z vpeljavo črtne kode v skladišče Termoelektrarne Šoštanj d. o. o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaPetra Urbanc, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu predstavljamo skladiščenje v Termoelektrarni Šoštanj, kjer se zaloge o materialih še vedno spremljajo s pomočjo tehničnih kartic. Takšen sistem se kaže kot neučinkovit, saj je zamuden in hitro se lahko pojavijo napake pri vnašanju podatkov. Teoretični del naloge opisuje skladišča in skladiščne procese na splošno, tehnologijo črtne in QR kode ter sistem upravljanja skladišč (WMS). V nadaljevanju diplomskega dela smo analizirali obstoječe stanje skladiščenja v podjetju. Najprej smo na kratko opisali podjetje, potem pa smo se osredotočili na skladiščne procese v izbranem podjetju. Izdelali smo diagram poteka procesa komisioniranja in ga tudi natančno opisali. Izdelana je tudi kritična analiza stanja z vzročno-posledičnim diagramom. Sledi opis predloga za rešitev problema: vpeljava črtne kode in ureditev skladiščnega poslovno-informacijskega sistema. Na koncu smo pridobljene rezultate še ovrednotili in pokazali, da bi bila posodobitev skladiščnega procesa v podjetju s črtno kodo učinkovita, saj bi se čas komisioniranja skrajšal za 60,3 %. Keywords: skladiščno poslovanje, logistika, črtna koda, WMS Published in DKUM: 07.11.2022; Views: 695; Downloads: 129
Full text (3,07 MB) |
4. Vpeljava črtne kode v skladišče podjetja mark metalDavid Kozel, 2021, bachelor thesis/paper Abstract: Čas je eden od pomembnejših dejavnikov pri merjenju uspešnosti vsakega podjetja, saj je edina konstantna komponenta. Zato je še kako pomembno, kako podjetje razporedi razpoložljiv čas, saj se vsaka pridobitev ali izguba časa pozna potem tudi v bilanci podjetja. Zato smo se osredotočili na rešitve problema, kako pridobiti nekaj časa oz. kako neko opravilo opraviti hitreje kot se trenutno opravlja. Priložnosti za to smo iskali v oddelku logistike podjetja Mark Metal d.o.o., kjer smo dobili vpogled v nekatere procese dela. Opazovali smo zaposlene pri delu, ter z metodo merjenja merili porabljen čas za opravilo priprave dobavnice za izvoz gotovega materiala. Ugotovili smo, da je trenutna metoda izpolnjevanja tabele na listu papirja zamudna, zato smo iskali predloge za izboljšanje trenutnega procesa. Vpeljava črtne kode se nam je zdela zanimiva in inovativna rešitev, katero smo podrobneje predstavili in preučili vpliv te rešitve na opazovan proces. Keywords: časovna neučinkovitost, črtna koda, logistika, skladišče, wms Published in DKUM: 12.11.2021; Views: 958; Downloads: 115
Full text (2,14 MB) |
5. Uporaba rfid tehnologije v podjetju fibran d.o.o.Martin Lazar, 2020, bachelor thesis/paper Abstract: Naloga opisuje proces skladiščenja in odpreme proizvodov v podjetju FIBRAN d.o.o. Na osnovi analize stanja je predmet naloge preverba potencialnih prihrankov na času skladiščnih operacij in zmanjšanju števila napak med koraki v procesu, če bi se podjetje odločilo za drugačen način označevanja proizvodov in vodenja procesov.
Trenutno vodenje skladiščnega poslovanja gotovih izdelkov poteka na osnovi označevanja artiklov s tehnologijo črtne kode, ki je podprta s programsko opremo WMS, za kreiranje carinskih dokumentov pa skrbi program PIS. V trenutnih operacijah je veliko delovnih faz, kjer je dopuščena možnost ročnega vnosa podatkov in je zaradi ročnih delovnih operacij skladiščnikom dopuščena možnost napak, ki se pojavijo ob začetku logistične verige, na dan pa pridejo šele na koncu ob odpremi palet; to povzroča časovne zamude v vsakdanjih procesih, napake pri vodenju količine zalog in odstopanja pri inventuri. Cilj te naloge je preverba poteka delovnih procesov skladiščenja gotovih izdelkov in odpreme le-teh, če bi se podjetje v prihodnje odločilo za uvedbo RFID tehnologije. Označevanje izdelkov z RFID čipi namreč skoraj popolnoma eliminira ročni vnos in delovne operacije skladiščnikov se v veliki meri reducirajo le na transport gotovih izdelkov iz proizvodnje do skladišča in nato iz skladišča do odpreme, v zaledju pa za ažurnost in pravilno izvedbo procesov skrbi programski sistem.
Naš cilj v tej nalogi je pokazati, katere tehnične korake je treba izvesti, da bi izkoristili ves potencial prihrankov na času delovnih operacij v skladišču gotovih izdelkov in pri odpremi. Predstavili bomo tudi prihranke pri odpremi referenčnega tovornjaka, iz katerih se lahko ekstrapolirajo prihranki v daljšem časovnem obdobju in s tem izračuna upravičenost morebitne investicije v tehnologijo RFID. Keywords: RFID, črtna koda, WMS, označevanje, logistika, skladiščenje, odprema. Published in DKUM: 13.03.2020; Views: 1365; Downloads: 165
Full text (2,78 MB) |
6. Reorganizacija skladiščnega poslovanja v izbranem podjetjuPetra Zupančič, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Skladiščno poslovanje predstavlja velik izziv za tista podjetja, katerih želja in cilj sta prihranek časa in nepotrebnih stroškov, pri tem pa ostati uspešna in konkurenčna na trgu.
V diplomski nalogi na kratko predstavimo skladiščenje v Izbranem podjetju. Na osnovi posnetka obstoječega stanja ugotovimo, katera področja so neustrezno urejena ter potrebna prenove. V nadaljevanju predstavimo predloge rešitev za časovne izgube, v obliki reorganizacije skladiščnega poslovanja. Predlagana je prerazporeditev skladiščnega prostora in nadgradnja skladišča s poličnimi regali. Predlagana je tudi uvedba sistema za upravljanje in vodenje skladišča izdelkov (WMS – Warehouse Management System) ter nakup transportnih sredstev. S predlogi izboljšav dosežemo učinkovitejšo skladiščno poslovanje in prihranek dragocenega časa. Keywords: skladiščno poslovanje, prerazporeditev, skladiščni prostor, polični regali, sistem upravljanja skladišča - WMS. Published in DKUM: 25.01.2017; Views: 2008; Downloads: 210
Full text (1,43 MB) |
7. Optimizacija procesa upravljanja z referenčnimi vzorci v podjetju BSH Hišni aparati NazarjeLaura Skornšek, 2014, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi predstavljamo podjetje BSH Hišni aparati, d. o. o. Nazarje, ki proizvaja male gospodinjske aparate na motorni pogon in termične aparate. V diplomski nalogi smo se osredotočili na problematiko iskanja referenčnih vzorcev v skladišču. Kaže se v neurejenosti in nepreglednosti skladiščnega prostora ter sami organizaciji oddelka vhodne kontrole. Diplomska naloga je razdeljena na tri sklope. V prvem sklopu so predstavljeni teoretične osnove skladiščnega poslovanja, potrjevanje referenčnih vzorcev in barvil. V drugem sklopu je opisano trenutno stanje v podjetju, kako potrjujejo vzorce in proces iskanja referenčnih vzorcev v skladišču. S pomočjo vzročno-posledičnega diagrama smo v nalogi ponazorili vzroke za nastanek problema po posameznih področjih. V tretjem sklopu je predstavljena uvedba WMS kot predlog rešitve. V zaključku smo komentirali tudi oceno uspešnosti uvedbe in možnosti nadaljnjega razvoja. Keywords: referenčni vzorec, skladiščno poslovanje, WMS Published in DKUM: 23.02.2015; Views: 1253; Downloads: 181
Full text (2,88 MB) |
8. Optimizacija logističnega procesa z vpeljavo kontrolnega tehtanja v podjetju Engrotuš d.d.Anže Špeglič, 2012, undergraduate thesis Abstract: Optimizacija procesa komisioniranja je eden ključnih logističnih procesov, ki pomenijo ločnico med finančno učinkovitostjo in neučinkovitostjo. Klasična podpora s strani integriranih informacijskih sistemov zagotavlja potrebno podporo, a sama po sebi ne zadošča, zato se kot podpora le-temu v praksi pogosto pojavljajo različne podporne metode, ki se izvajajo ročno v svoji delni obliki. Kontrolno tehtanje predstavlja le enega izmed načinov, kako se približati popolnim rezultatom optimizacije sistema komisioniranja blaga ter posledično finančni konsolidaciji in stroškovni optimizaciji pri poslovanju skladišč. Ključ uspešnosti ni inovativnost oziroma tehnološka kompleksnost, ampak vsestranska aplikativnost takšnega sistema pri ravnanju z objekti, ki so medsebojno vizualno in strukturno povsem različni.
V teoretičnem delu diplomskega dela so podana izhodišča za razumevanje procesa komisioniranja ter njegove tesne povezave z informacijskimi sistemi in predstavljeni pojmi, ki se pojavljajo v praktičnem delu diplomskega dela. V le-tem je podrobneje predstavljeno komisioniranje znotraj podjetja ter problemi, ki se pojavljajo. V zaključku dela so podane rešitve in projecirani možni učinki, ki bi jih imela njihova vpeljava. Keywords: finančna učinkovitost, proces priprave blaga, kontrolno tehtanje, WMS. Published in DKUM: 16.02.2013; Views: 1830; Downloads: 316
Full text (1,25 MB) |
9. Optimizacija centralnega skladišča v podjetju Gorenje d.d. z uvedbo WMSGašper Koželj Zevnik, 2012, undergraduate thesis Abstract: V nalogi je zajeta problematika prostorske ureditve, preglednosti in urejenosti centralnega skladišča podjetja Gorenje, d. d., ki je posledica pomanjkanja neposredne
informacijske podpore. V prvem delu naloge so opredeljene teoretične osnove informacijske tehnologije, informacijske tehnologije v skladiščih ter integracije le-te po okviru COBIT. Prav tako sta teoretično opredeljena program SAP in vmesnik za vodenje skladišč WMS. V nadaljevanju je opredeljeno trenutno stanje in kritična analiza problema. S pomočjo vzročno-posledičnega diagrama so opredeljeni vzroki za takšno stanje, med katerimi izstopata prostorska ureditev in odsotnost neposredne informacijske podpore skladišču. V zadnjem delu naloge je predstavljena uvedba WMS
kot predlog rešitve problema. Izvedena je SWOT analiza rešitve. Predstavljene so
aktivnosti, ki jih je potrebno izvesti za uspešno uvedbo rešitve, v zaključku pa je komentirana tudi ocena uspešnosti rešitve problema in pogoji za uvedbo rešitve. Keywords: skladiščenje, načrtovanje virov podjetja (angl. enterprise resource planning, krat. ERP), sistem za upravljanje skladišč (angl. warehouse managenent system, krat. WMS), informacijska tehnologija, optimizacija Published in DKUM: 01.11.2012; Views: 3678; Downloads: 629
Full text (1,38 MB) |
10. DISTRIBUCIJSKA LOGISTIKA V PODJETJU KOZMETIKA AFRODITA D.O.O.Polona Renier, 2010, undergraduate thesis Abstract: Podjetje Kozmetika Afrodita d. o. o je proizvodno-prodajno podjetje, kar pomeni, da je funkcija distribucijske logistike izrednega pomena. Procesi, ki se odvijajo znotraj distribucijske logistike, danes v podjetju še niso informacijsko podprti, vendar podjetje načrtuje informacijsko podporo le-teh z izgradnjo novega skladišča. Podjetje že ima zastavljen idejni projekt, kako bodo procesi v novem skladišču potekali in smo jih v nalogi tudi predstavili. Z izgradnjo novega skladišča bodo procesi vezani na distribucijsko logistiko potekali hitreje in predvsem z veliko manjšo možnostjo nastanka napak. Izvzeta bo predvsem možnost nastanka napak, ki se navezujejo na izpolnjevanje dokumentacije, ki danes znotraj distribucijske politike skoraj v celoti poteka v papirni obliki. Za učinkovitejše izvajanje logističnih procesov bo v novem skladišču skrbel informacijski sistem WMS — Elogis, ki bo integriran s PIS — Largo. Delavci v skladišču si bodo pri svojem delu pomagali s RF terminali.
Podjetje je zunanjemu izvajalcu dalo izdelati tudi ABC analizo, ki se nanaša na novo skladišče. Na podlagi le-te je podjetje ugotovilo, koliko prostora potrebuje za hranjenje izdelkov, kakšna je najprimernejša infrastruktura novega skladišča glede na pretočnost izdelkov v podjetju.
Z uvedbo informacijske podpore procesom znotraj distribucijske logistike bodo v podjetju zaokrožili celoto, saj informacijska podpora obstaja že za vse procese, ki se navezujejo na nabavno in notranjo logistiko. Tako bodo informacijsko podprti vsi procesi v podjetju. Keywords: Distribucijska logistika, RF terminal, WMS, TSE, ABC analiza Published in DKUM: 13.12.2010; Views: 3896; Downloads: 1060
Full text (2,30 MB) |