| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
OBRAMBNI MEHANIZMI PRED PREVZEMI
Nejc Jurko, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavil obrambne mehanizme pred prevzemi. Zaradi celovitega pogleda na obrambne mehanizme sem v prvem delu predstavil vrste prevzemov, razloge zaradi katerih do njih prihaja in razmejitve med prevzemi, združitvami in pripojitvami. Med glavne oblike prevzemov štejemo združitve, prevzeme z odkupom delnic, prevzem z odkupom premoženja. Posebno kategorijo tvorijo managerski prevzemi (MBO) in prevzemi z zadolžitvijo (LBO), sem prištevamo še prevzeme s pooblastili za zastopanje (proxyfighte). Pred natančnejšim opisom obrambnih mehanizmov pred prevzemi sem le-te razmejil še na prijateljske in sovražne, obrambni mehanizmi se uporabljajo pri sovražnih prevzemih. Med obrambnimi mehanizmi ločimo preventivne in kurativne mehanizme. Več poudarka smo namenili preventivnim mehanizmom, saj so le-ti neposredno vezani na zakonodajo, ki jih omejuje, pri kurativnih obrambnih mehanizmih gre predvsem za prepričevanje obstoječih delničarjev naj delnic ne prodajo in iskanje boljšega ponudnika. Preventivne obrambne mehanizme smo razdelili na štiri večje skupine, to so: spremembe organizacijske strukture, spremembe kapitalske strukture, spremembe premoženjskega stanja podjetja in zlate delnice. Glavne omejitve pri uporabi obrambnih mehanizmov predstavlja zakonodaja, zato smo preučili slovensko in evropsko zakonodajo na tem področju. V Sloveniji prevzemno zakonodajo smiselno sestavljata zakon o prevzemih in zakon o gospodarskih družbah, medtem ko je Evropska unija to področje uredila s trinajsto direktivo o prevzemih in prevzemnih ponudbah. Kot zadnje poglavje je predstavljen primer prevzema volkswagna s strani Porscheja, ki je nekaj časa visel v zraku zaradi zlate delnice, ki jo je imela dežela Spodnja Saška v družbi Volkswagen in zaradi nemškega zakona o volkswagnu, ki je dajal državi oz. deželi nesorazmerno število članov v nadzornem svetu glede na udeležbo v kapitalu. Sodba sodišča Evropskih skupnosti je Nemčiji zapovedala, da mora sporni zakon umakniti in s tem posledično dovoliti prevzem Volkswagna.
Keywords: : prevzem, združitev, pripojitev, prijateljski prevzemi, sovražni prevzemi, MBO, LBO, obrambni mehanizmi, kurativni obrambni mehanizmi, preventivni obrambni mehanizmi, zlata delnica, Zakon o prevzemih (ZPre), Zakon o gospodarskih družbah (ZGD), 13. direktiva, Volkswagen
Published: 24.09.2009; Views: 2756; Downloads: 548
.pdf Full text (407,28 KB)

2.
Študija primera: Volkswagnova afera Diesel-gate
Gregor Hočevar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je osredotočiti se na primer »Diesel-gate«, škandal z goljufanjem emisijskih testov, ki je izbruhnil lansko leto in v katerega je bil vpleten Volkswagen. Naš glavni cilj diplomskega dela je analizirati razloge za nastali škandal in preučiti posledice, ki jih Volkswagnovo ravnanje prinaša. Poleg same študije primera smo v diplomskem delu pozornost namenili tudi gospodarski kriminaliteti kot področju, kamor bi lahko uvrstili Volkswagnovo ravnanje, ter goljufijo oz. potrošniško goljufijo kot glavno kaznivo dejanje, ki je bilo izvršeno pri omenjenem škandalu. Ob pisanju tega dela nas je najbolj zanimalo, ali so vodilni v podjetju vedeli za goljufanje na testiranjih, kar je bila ena izmed naših hipotez. Poleg tega nas je zanimalo tudi, kakšne posledice bo imel primer tako na stanje samega podjetja kot tudi na širše okolje. V ta namen smo analizirali primarne in sekundarne vire, iz katerih smo pridobili vse potrebne informacije. Ugotavljamo, da kljub temu da uradne preiskave še niso povsem končane, trenutni dokazi kažejo na to, da so bili vodilni v Volkswagnu vseskozi obveščeni o goljufanju in da so pred slabim desetletjem celo sami odobrili vstavljanje odklopnih naprav. Zaradi dušikovih oksidov, ki so glavni produkti Volkswagnovih izdelkov in zelo nevarni onesnaževalci okolja, bo največ posledic utrpelo okolje oz. narava, posledice pa so lahko hude tudi za ljudi. Kar pa se tiče posledic za samo podjetje, se jim za njihove »napake« obeta nemalo tožb in plačevanje vrtoglavih zneskov odškodnin. Da bi v prihodnosti preprečili podobne malverzacije, je potrebno zaostriti zakonodajo, ki ureja dovoljene nivoje emisij tako na državni kot tudi na mednarodni ravni. Potrebno bi bilo izvajati tudi pogostejša in podrobnejša testiranja produktov avtomobilskih proizvajalcev, na kar so že opozorili strokovnjaki. Če lahko sklepamo iz Volkswagnovega primera, bodo proizvajalci, očitno pa tudi politični organi, odločno proti takšnemu nadzorovanju, saj tovrstna testiranja predstavljajo finančni zalogaj, v primeru odkritja goljufanja, pa tako kot pri Volkswagnu tudi ogromne finančne izgube za podjetje, državo in ostale vpletene.
Keywords: gospodarska kriminaliteta, goljufije, potrošniške goljufije, emisijski testi, zavajanje, Volkswagen, študija primera, diplomske naloge
Published: 19.10.2016; Views: 1040; Downloads: 181
.pdf Full text (585,00 KB)

3.
ZUNANJE IN NOTRANJE OBLIKOVANJE SODOBNIH NEMŠKIH AVTOMOBILOV
Ana Cepec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava zunanjo in notranjo oblikovanje nemških prestižnih in ne prestižnih avtomobilskih znamk točno določenih modelov. Na začetku je predstavljen razvoj avtomobila in kako je prišlo do oblikovanja avtomobila, kot ga poznamo danes. Skozi leta, ko se je razvijalo oblikovanje, so se tudi razvijali različni stili oblikovanja, ki so prav tako predstavljeni. Osrednji del diplomske naloge obravnava predstavitev zunanjega in notranjega oblikovanja sodobnih prestižnih in ne prestižnih izbranih modelov nemških avtomobilov. Med sodobne prestižne nemške avtomobilske znamke prištevamo Audi, BMW, Porsche in Mercedes-Benz. Pri izbranih modelih prestižnih nemških avtomobilov sem izbrala Audi A4, BMW 3, Porsche Panamera in Mercedes-Benz C-razred. Med sodobne ne prestižne nemške avtomobile pa prištevamo Volkswagen ter Opel, kjer sem izbrala Volkswagen Passat in Opel Insignia za nadaljnjo obravnavo.
Keywords: postopek oblikovanja avtomobilov, zunanje oblikovanje nemških avtomobilov, notranje oblikovanje nemških avtomobilov, Audi, BMW, Porsche, Mercedes-Benz, Volkswagen, Opel
Published: 21.09.2016; Views: 372; Downloads: 49
.pdf Full text (12,68 MB)

4.
Skladnost samopodobe posameznika in imidža blagovne znamke avtomobila
Sara Podkubovšek, 2017, master's thesis

Abstract: Pri izbiri avtomobila se pogosto odločamo na podlagi naše samopodobe. Kupimo znamko, katere »imidž« najbolje ustreza lastnostim, ki jih imamo sami. Izogibamo pa se tistim, ki se razlikujejo od nas. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del, katerega namen je ugotoviti skladnost samopodobe posameznika in imidža blagovne znamke avtomobila, ki ga ima v lasti. V uvodnem poglavju smo opisali našo temo, problem, cilje, namen, omejitve, hipoteze raziskave in metode raziskovanja. Drugo, tretje, četrto in peto poglavje zajemajo opredelitve ključnih pojmov: samopodobo posameznika, tržno podobo izdelka in blagovno znamko. Predstavili smo dimenzije, strukturo in merjenje samopodobe, notranje in zunanje elemente blagovne znamke, funkcije blagovne znamke, komponente imidža blagovne znamke avtomobilov, znamko Renault, znamko Opel, znamko BMW in znamko Volkswagen, ter skladnost samopodobe posameznika in imidža izdelka. Za praktični del naše raziskave smo uporabili vprašalnik, ki smo si ga priredili po Malhotri. Vzorec sestavlja 80 oseb, ki imajo v lasti avtomobil znamke: Renault, Opel, BMW ali Volkswagen, ter so stari med 35 in 60 let. S t-testom smo ugotavljali razlike med moško in žensko samopodobo. Preverjali smo katera blagovna znamka se najbolj ujema s posamezniki, katera ima največ razlik od nje, ali je skladnost samopodobe žensk in imidža znamke avtomobila, ki jo ima, višja, kot pri moških in ali je ujemanje lastnika in njegovega avtomobila višje, v primerjavi z ostalimi tremi imidži znamk avtomobila. Rezultati analize nam potrjujejo, da obstajajo razlike med moško in žensko samopodobo, ter tudi med imidži blagovnih znamk avtomobilov. Za znamko Renault, Opel in Volkswagen lahko sprejmemo trditev, da so skladne z njihovimi lastniki. Povprečne vrednosti znamke BMW in samopodobe njihovih lastnikov se med seboj bistveno razlikujejo, zato smo to hipotezo zavrnili. Delno se tudi strinjamo, da je ujemanje ženske samopodobe z znamko avtomobila, ki ga ima, višje kot pri moških. Ugotovili smo, da sta znamki Renault in Volkswagen najbolj skladni samopodobi posameznikov. Od nje pa najbolj odstopa znamka BMW.
Keywords: blagovna znamka, BMW, imidž, Opel, Renault, samopodoba, tržna podoba izdelka, Volkswagen
Published: 14.07.2017; Views: 778; Downloads: 122
.pdf Full text (3,14 MB)

5.
Etično ravnanje in strategija verodostojnosti na primeru koncerna Volkswagen AG
Tadeja Stipar, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt proučuje etično ravnanje in uveljavljanje strategije verodostojnosti koncerna Volkswagen AG. Nemški koncern je vodilni proizvajalec vozil na svetu, ki se je septembra 2015 zapletel v velik škandal zaradi prirejanja podatkov o emisijah. V diplomskem projektu smo spodbujeni s tem dogodkom preučili njihovo ravnanje in ocenjevali njihovo etičnost in verodostojnost. Diplomski projekt vsebuje splošni teoretični del, kjer so zajeta teoretična izhodišča o politiki podjetja, etiki, morali, etiki podjetja in strategiji verodostojnosti podjetja, ki smo jo skladno s teorijo razdelili na odgovorno-, komunikativno- in inovativno ravnanje. Nato smo v praktičnem delu diplomskega projekta predstavili koncern Volkswagen AG in njegovo politiko podjetja ter deklarirane odgovornosti. Raziskali smo odvijanje znanega škandala, ko so Američani odkrili, da vozila koncerna Volkswagen AG proizvajajo veliko več izpušnih plinov, kot je dovoljeno. Proučili smo, kako se je koncern odzval na te ugotovitve, koliko so bili pripravljeni probleme rešiti ter na kakšen način so jih reševali. Zanimala nas je predvsem njihova strategija verodostojnosti, ki jim je pomagala pri povrnitvi zaupanja kupcev. Proučili smo tudi poslovni izid in bilanco stanja, kjer smo videli kaj se je v letu 2015 in 2016 dogajalo z njihovim dobičkom.
Keywords: Volkswagen, škandal, emisije, izpušni plini, etika, verodostojnost.
Published: 08.11.2017; Views: 431; Downloads: 57
.pdf Full text (1,89 MB)

6.
Problematika jamčevalnih zahtevkov potrošnikov z vidika "afere Volkswagen"
Žan Peče, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je obravnavana problematika jamčevalnih zahtevkov potrošnikov z vidika afere Volkswagen (Dieselgate), v kateri je bilo odkrito, da so v koncernu Volkswagen v svoja vozila nameščali skrito programsko opremo, ki je prirejala podatke o vrednosti izpušnih plinov v času testiranja vozil. V diplomski nalogi so predstavljeni jamčevalni zahtevki, katere imajo zaradi ugotovljene napake na vozilu na voljo potrošniki. Predstavljene so predpostavke, ki morajo biti izpolnjene, da se lahko uveljavlja posamezen jamčevalni zahtevek, tiste predpostavke, ki se v navedeni zadevi kažejo kot problematične, pa so podrobneje analizirane. Predstavljena je tudi relevantna tuja sodna praksa.
Keywords: afera Volkswagen, Dieselgate, jamčevalni zahtevki, stvarne napake, odprava napake, pravice potrošnika
Published: 15.09.2017; Views: 615; Downloads: 123
.pdf Full text (676,86 KB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica