1. Inovacije poslovnih modelov v avtomobilski industrijiMatic Buzeti, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje ene najpomembnejših transformacij v sodobni avtomobilski industriji – prehoda na električna vozila in trajnostno mobilnost. Avtomobilska industrija se sooča z velikimi pritiski za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, zaradi česar so proizvajalci avtomobilov prisiljeni spremeniti svoje poslovne modele, da ostanejo konkurenčni in relevantni na trgu. V tem kontekstu smo v tem delu preučili podjetje Volkswagen, enega izmed vodilnih svetovnih proizvajalcev avtomobilov, ki se je prav tako znašel na tej prelomni točki.
Volkswagen se je po tej točki znašel na položaju, kjer je bila sprememba nujna za ponovno pridobitev zaupanja potrošnikov in izboljšanje svoje tržne pozicije. Podjetje se je odzvalo z ambiciozno strategijo prehoda na električna vozila, ki vključuje visoke investicije v raziskave in razvoj, vzpostavitev gigatovarn za proizvodnjo baterij ter preoblikovanje svoje ponudbe vozil. V središču te strategije je bila uvedba serije električnih vozil ID, ki so ključnega pomena za prihodnjo rast in uspešnost podjetja.
V raziskavi smo analizirali, kako so te inovacije v poslovnem modelu vplivale na Volkswagnovo konkurenčnost, finančne kazalnike in tržni položaj. Ugotovili smo, da je podjetje s temi spremembami ne le uspelo obdržati svojo tržno pozicijo, temveč jo je tudi okrepilo, kar se kaže v povečanju prodaje električnih vozil, izboljšanju bruto marže. Prehod na trajnostno mobilnost je Volkswagnu omogočil, da se prilagodi novim tržnim razmeram in se postavi kot pionir na področju trajnostnih tehnologij.
Diplomsko delo prav tako opozarja na nekatere ključne izzive, s katerimi se Volkswagen in širša avtomobilska industrija soočata pri tem prehodu. Mednje sodijo visoki stroški prehoda na nove tehnologije, negotovosti glede prihodnje regulative ter potreba po hitrem prilagajanju na digitalizacijo in avtonomno vožnjo. Kljub tem izzivom delo izpostavlja, kako lahko podjetja z inovativnimi poslovnimi modeli ne le preživijo, temveč tudi uspevajo v dobi disruptivnih sprememb. Keywords: Poslovni model, inovacija, Volkswagen, avtomobilska industrija Published in DKUM: 10.09.2024; Views: 83; Downloads: 69 Full text (1,71 MB) |
2. PRIMERJAVA VPLIVA GOSPODARSKE KRIZE IZ LETA 2008 IN COVID - 19 KRIZE NA AVTOMOBILSKO INDUSTRIJO - PRIMERI TOYOTE, VOLKSWAGNA IN GENERAL MOTORSMITJA ŠTUMPF, Zlatko Nedelko, 2024, undergraduate thesis Abstract: Področje raziskave diplomskega dela je primerjava vpliva gospodarske krize iz leta 2008 in Covid-19 krize na avtomobilsko industrijo na primeru treh večjih proizvajalcev avtomobilov, Toyote, Volkswagna in General Motorsa. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega dela z usmeritvijo v krize, s katerimi se soočajo podjetja, in drugega, raziskovalnega dela, kjer smo analizirali soočanje treh proizvajalecv s krizama. Kriza je širok pojem, ki lahko prizadene posameznika, organizacijo, državo itd. Lahko so predvidljive, kot je bila gospodarska kriza iz leta 2008, ali nepredvidljive, kot je bila Covid-19 kriza, ki je bila povezana s pandemijo koronavirusa. Avtomobilska industrija je bila prizadeta na večih področjih, tako v času gospodarske krize kot tudi v času Covid-19 krize. V diplomski nalogi nas je zanimalo, kako sta krizi vplivali na delovanje avtomobilskih proizvajalcev Toyote, Volkswagna in General Motorsa, ter kakšne so bile podobnosti in razlike v njihovem soočanju. Krizi, ki sta prizadeli avtomobilsko industrijo, sta si bili precej različni, spopadanje podjetij s krizama pa je bilo dokaj podobno. Veliko vlogo pri soočanju podjetij s krizama je imel krizni management, ki je omogočil, da so se podjetja prilagodila na krizne razmere, kot je bila preusmeritev proizvodnje, in ublažila posledice, ki sta jih prinesli krizi. Podjetja so se, tako ekonomski krizi, kot Covid-19 krizi, prilagodila tako, da so prilagodila svoje poslovne modele, ter tako ohranila konkurenčnost na trgu, kupce in ključne dobavitelje. Večinoma so prilagodila svoje delovanje tako, da so zmanjšala svoje proizvodne zmogljivosti ali pa, v času Covid-19 krize, tudi z zaprtjem določenih obratov. Keywords: Gospodarstvo, Covid-19, kriza, avtomobilska industrija, Toyota, Volkswagen, General motors. Published in DKUM: 07.05.2024; Views: 278; Downloads: 30 Full text (3,18 MB) |
3. Odklopna naprava, potrošniška goljufija in namerno ogrožanje okolja v zadevi DieselgateGregor Hočevar, Katja Eman, 2017, review article Abstract: Namen prispevka:
Manipulacija s programsko opremo ali izdelki samimi je postala v 21. stoletju neizbežno dejstvo, ki se mu človek skorajda ne more izogniti. Namerna zastarelost izdelkov ali delovanje le-teh v nasprotju z obljubljenim pri prodaji ni več nobena skrivnost, v podjetjih se s tem ukvarjajo celotni razvojni oddelki, o čemer priča tudi afera Dieselgate. Namen prispevka je analizirati in predstaviti primer Dieselgate, v katerega je vpleten Volkswagen, ter njegove posledice, nastale zaradi manipulacije s programsko opremo, predvsem z vidika zavajanja potrošnikov in ogrožanja okolja.
Metode:
Avtorja z uporabo deskriptivne analize primarnih in sekundarnih virov ter s primerjalno analizo predstavita primer Dieselgate in ravnanje podjetja Volkswagen z vidika potrošniške goljufije, izpostavita oblike oškodovanja potrošnikov ter pri tem z vidika kritične ekološke kriminologije izpostavita izrabo okolja oziroma okolju prijaznega tržnega marketinga za doseganje dobička, na škodo le-tega.
Ugotovitve:
Razkritje, da je Volkswagen kar šest let vgrajeval prepovedano programsko opremo v svoje dizelske avtomobile, je močno presenetilo javnost. Skoraj 11 milijonov avtomobilov po vsem svetu vsebuje prepovedano odklopno napravo, ki povzroči, da avtomobili v realnih pogojih izpuščajo tudi do 40-krat več škodljivih izpustov. Dušikov oksid, glavni produkt dizelskih avtomobilov je zelo nevaren onesnaževalec, ki lahko povzroči mnoge zdravstvene težave, velik vpliv pa ima tudi na okolje. Ugotovitve analize so pokazale, da je šlo za namerno zavajanje potrošnikov, kršitve okoljevarstvene zakonodaje in izrabo prodaje ‘okolju prijaznega avtomobila‘ kot strategijo za pridobivanje dobička.
Izvirnost/pomembnost prispevka:
Izvirnost prispevka se kaže v tem, da analizira primer Dieselgate z varstvoslovnega vidika in opozori na ogrožanje varnosti in zdravja posameznikov ter poskusi predlagati oblike preprečevanja le-tega. Keywords: potrošniške goljufije, ogrožanje okolja, Dieselgate, Volkswagen Published in DKUM: 15.04.2020; Views: 867; Downloads: 51 Full text (333,16 KB) This document has many files! More... |
4. Etično ravnanje in strategija verodostojnosti na primeru koncerna Volkswagen AGTadeja Stipar, 2017, undergraduate thesis Abstract: Diplomski projekt proučuje etično ravnanje in uveljavljanje strategije verodostojnosti koncerna Volkswagen AG. Nemški koncern je vodilni proizvajalec vozil na svetu, ki se je septembra 2015 zapletel v velik škandal zaradi prirejanja podatkov o emisijah. V diplomskem projektu smo spodbujeni s tem dogodkom preučili njihovo ravnanje in ocenjevali njihovo etičnost in verodostojnost.
Diplomski projekt vsebuje splošni teoretični del, kjer so zajeta teoretična izhodišča o politiki podjetja, etiki, morali, etiki podjetja in strategiji verodostojnosti podjetja, ki smo jo skladno s teorijo razdelili na odgovorno-, komunikativno- in inovativno ravnanje. Nato smo v praktičnem delu diplomskega projekta predstavili koncern Volkswagen AG in njegovo politiko podjetja ter deklarirane odgovornosti. Raziskali smo odvijanje znanega škandala, ko so Američani odkrili, da vozila koncerna Volkswagen AG proizvajajo veliko več izpušnih plinov, kot je dovoljeno. Proučili smo, kako se je koncern odzval na te ugotovitve, koliko so bili pripravljeni probleme rešiti ter na kakšen način so jih reševali. Zanimala nas je predvsem njihova strategija verodostojnosti, ki jim je pomagala pri povrnitvi zaupanja kupcev. Proučili smo tudi poslovni izid in bilanco stanja, kjer smo videli kaj se je v letu 2015 in 2016 dogajalo z njihovim dobičkom. Keywords: Volkswagen, škandal, emisije, izpušni plini, etika, verodostojnost. Published in DKUM: 08.11.2017; Views: 1459; Downloads: 158 Full text (1,89 MB) |
5. Problematika jamčevalnih zahtevkov potrošnikov z vidika "afere Volkswagen"Žan Peče, 2017, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi je obravnavana problematika jamčevalnih zahtevkov potrošnikov z vidika afere Volkswagen (Dieselgate), v kateri je bilo odkrito, da so v koncernu Volkswagen v svoja vozila nameščali skrito programsko opremo, ki je prirejala podatke o vrednosti izpušnih plinov v času testiranja vozil.
V diplomski nalogi so predstavljeni jamčevalni zahtevki, katere imajo zaradi ugotovljene napake na vozilu na voljo potrošniki.
Predstavljene so predpostavke, ki morajo biti izpolnjene, da se lahko uveljavlja posamezen jamčevalni zahtevek, tiste predpostavke, ki se v navedeni zadevi kažejo kot problematične, pa so podrobneje analizirane.
Predstavljena je tudi relevantna tuja sodna praksa. Keywords: afera Volkswagen, Dieselgate, jamčevalni zahtevki, stvarne napake, odprava napake, pravice potrošnika Published in DKUM: 15.09.2017; Views: 2093; Downloads: 215 Full text (676,86 KB) |
6. Skladnost samopodobe posameznika in imidža blagovne znamke avtomobilaSara Podkubovšek, 2017, master's thesis Abstract: Pri izbiri avtomobila se pogosto odločamo na podlagi naše samopodobe. Kupimo znamko, katere »imidž« najbolje ustreza lastnostim, ki jih imamo sami. Izogibamo pa se tistim, ki se razlikujejo od nas.
Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del, katerega namen je ugotoviti skladnost samopodobe posameznika in imidža blagovne znamke avtomobila, ki ga ima v lasti.
V uvodnem poglavju smo opisali našo temo, problem, cilje, namen, omejitve, hipoteze raziskave in metode raziskovanja.
Drugo, tretje, četrto in peto poglavje zajemajo opredelitve ključnih pojmov: samopodobo posameznika, tržno podobo izdelka in blagovno znamko. Predstavili smo dimenzije, strukturo in merjenje samopodobe, notranje in zunanje elemente blagovne znamke, funkcije blagovne znamke, komponente imidža blagovne znamke avtomobilov, znamko Renault, znamko Opel, znamko BMW in znamko Volkswagen, ter skladnost samopodobe posameznika in imidža izdelka.
Za praktični del naše raziskave smo uporabili vprašalnik, ki smo si ga priredili po Malhotri. Vzorec sestavlja 80 oseb, ki imajo v lasti avtomobil znamke: Renault, Opel, BMW ali Volkswagen, ter so stari med 35 in 60 let.
S t-testom smo ugotavljali razlike med moško in žensko samopodobo. Preverjali smo katera blagovna znamka se najbolj ujema s posamezniki, katera ima največ razlik od nje, ali je skladnost samopodobe žensk in imidža znamke avtomobila, ki jo ima, višja, kot pri moških in ali je ujemanje lastnika in njegovega avtomobila višje, v primerjavi z ostalimi tremi imidži znamk avtomobila.
Rezultati analize nam potrjujejo, da obstajajo razlike med moško in žensko samopodobo, ter tudi med imidži blagovnih znamk avtomobilov. Za znamko Renault, Opel in Volkswagen lahko sprejmemo trditev, da so skladne z njihovimi lastniki. Povprečne vrednosti znamke BMW in samopodobe njihovih lastnikov se med seboj bistveno razlikujejo, zato smo to hipotezo zavrnili. Delno se tudi strinjamo, da je ujemanje ženske samopodobe z znamko avtomobila, ki ga ima, višje kot pri moških. Ugotovili smo, da sta znamki Renault in Volkswagen najbolj skladni samopodobi posameznikov. Od nje pa najbolj odstopa znamka BMW. Keywords: blagovna znamka, BMW, imidž, Opel, Renault, samopodoba, tržna podoba izdelka, Volkswagen Published in DKUM: 14.07.2017; Views: 1996; Downloads: 293 Full text (3,14 MB) |
7. Študija primera: Volkswagnova afera Diesel-gate : diplomsko delo univerzitetnega študijaGregor Hočevar, 2016, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je osredotočiti se na primer »Diesel-gate«, škandal z goljufanjem emisijskih testov, ki je izbruhnil lansko leto in v katerega je bil vpleten Volkswagen. Naš glavni cilj diplomskega dela je analizirati razloge za nastali škandal in preučiti posledice, ki jih Volkswagnovo ravnanje prinaša. Poleg same študije primera smo v diplomskem delu pozornost namenili tudi gospodarski kriminaliteti kot področju, kamor bi lahko uvrstili Volkswagnovo ravnanje, ter goljufijo oz. potrošniško goljufijo kot glavno kaznivo dejanje, ki je bilo izvršeno pri omenjenem škandalu. Ob pisanju tega dela nas je najbolj zanimalo, ali so vodilni v podjetju vedeli za goljufanje na testiranjih, kar je bila ena izmed naših hipotez. Poleg tega nas je zanimalo tudi, kakšne posledice bo imel primer tako na stanje samega podjetja kot tudi na širše okolje. V ta namen smo analizirali primarne in sekundarne vire, iz katerih smo pridobili vse potrebne informacije.
Ugotavljamo, da kljub temu da uradne preiskave še niso povsem končane, trenutni dokazi kažejo na to, da so bili vodilni v Volkswagnu vseskozi obveščeni o goljufanju in da so pred slabim desetletjem celo sami odobrili vstavljanje odklopnih naprav. Zaradi dušikovih oksidov, ki so glavni produkti Volkswagnovih izdelkov in zelo nevarni onesnaževalci okolja, bo največ posledic utrpelo okolje oz. narava, posledice pa so lahko hude tudi za ljudi. Kar pa se tiče posledic za samo podjetje, se jim za njihove »napake« obeta nemalo tožb in plačevanje vrtoglavih zneskov odškodnin.
Da bi v prihodnosti preprečili podobne malverzacije, je potrebno zaostriti zakonodajo, ki ureja dovoljene nivoje emisij tako na državni kot tudi na mednarodni ravni. Potrebno bi bilo izvajati tudi pogostejša in podrobnejša testiranja produktov avtomobilskih proizvajalcev, na kar so že opozorili strokovnjaki. Če lahko sklepamo iz Volkswagnovega primera, bodo proizvajalci, očitno pa tudi politični organi, odločno proti takšnemu nadzorovanju, saj tovrstna testiranja predstavljajo finančni zalogaj, v primeru odkritja goljufanja, pa tako kot pri Volkswagnu tudi ogromne finančne izgube za podjetje, državo in ostale vpletene. Keywords: gospodarska kriminaliteta, goljufije, potrošniške goljufije, emisijski testi, zavajanje, Volkswagen, študija primera, diplomske naloge Published in DKUM: 19.10.2016; Views: 2076; Downloads: 318 Full text (585,00 KB) |
8. ZUNANJE IN NOTRANJE OBLIKOVANJE SODOBNIH NEMŠKIH AVTOMOBILOVAna Cepec, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava zunanjo in notranjo oblikovanje nemških prestižnih in ne prestižnih avtomobilskih znamk točno določenih modelov. Na začetku je predstavljen razvoj avtomobila in kako je prišlo do oblikovanja avtomobila, kot ga poznamo danes. Skozi leta, ko se je razvijalo oblikovanje, so se tudi razvijali različni stili oblikovanja, ki so prav tako predstavljeni.
Osrednji del diplomske naloge obravnava predstavitev zunanjega in notranjega oblikovanja sodobnih prestižnih in ne prestižnih izbranih modelov nemških avtomobilov. Med sodobne prestižne nemške avtomobilske znamke prištevamo Audi, BMW, Porsche in Mercedes-Benz. Pri izbranih modelih prestižnih nemških avtomobilov sem izbrala Audi A4, BMW 3, Porsche Panamera in Mercedes-Benz C-razred. Med sodobne ne prestižne nemške avtomobile pa prištevamo Volkswagen ter Opel, kjer sem izbrala Volkswagen Passat in Opel Insignia za nadaljnjo obravnavo. Keywords: postopek oblikovanja avtomobilov, zunanje oblikovanje nemških avtomobilov, notranje oblikovanje nemških avtomobilov, Audi, BMW, Porsche, Mercedes-Benz, Volkswagen, Opel Published in DKUM: 21.09.2016; Views: 1166; Downloads: 114 Full text (12,68 MB) |
9. OBRAMBNI MEHANIZMI PRED PREVZEMINejc Jurko, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu sem predstavil obrambne mehanizme pred prevzemi. Zaradi celovitega pogleda na obrambne mehanizme sem v prvem delu predstavil vrste prevzemov, razloge zaradi katerih do njih prihaja in razmejitve med prevzemi, združitvami in pripojitvami.
Med glavne oblike prevzemov štejemo združitve, prevzeme z odkupom delnic, prevzem z odkupom premoženja. Posebno kategorijo tvorijo managerski prevzemi (MBO) in prevzemi z zadolžitvijo (LBO), sem prištevamo še prevzeme s pooblastili za zastopanje (proxyfighte).
Pred natančnejšim opisom obrambnih mehanizmov pred prevzemi sem le-te razmejil še na prijateljske in sovražne, obrambni mehanizmi se uporabljajo pri sovražnih prevzemih. Med obrambnimi mehanizmi ločimo preventivne in kurativne mehanizme. Več poudarka smo namenili preventivnim mehanizmom, saj so le-ti neposredno vezani na zakonodajo, ki jih omejuje, pri kurativnih obrambnih mehanizmih gre predvsem za prepričevanje obstoječih delničarjev naj delnic ne prodajo in iskanje boljšega ponudnika.
Preventivne obrambne mehanizme smo razdelili na štiri večje skupine, to so: spremembe organizacijske strukture, spremembe kapitalske strukture, spremembe premoženjskega stanja podjetja in zlate delnice.
Glavne omejitve pri uporabi obrambnih mehanizmov predstavlja zakonodaja, zato smo preučili slovensko in evropsko zakonodajo na tem področju. V Sloveniji prevzemno zakonodajo smiselno sestavljata zakon o prevzemih in zakon o gospodarskih družbah, medtem ko je Evropska unija to področje uredila s trinajsto direktivo o prevzemih in prevzemnih ponudbah.
Kot zadnje poglavje je predstavljen primer prevzema volkswagna s strani Porscheja, ki je nekaj časa visel v zraku zaradi zlate delnice, ki jo je imela dežela Spodnja Saška v družbi Volkswagen in zaradi nemškega zakona o volkswagnu, ki je dajal državi oz. deželi nesorazmerno število članov v nadzornem svetu glede na udeležbo v kapitalu. Sodba sodišča Evropskih skupnosti je Nemčiji zapovedala, da mora sporni zakon umakniti in s tem posledično dovoliti prevzem Volkswagna.
Keywords: : prevzem, združitev, pripojitev, prijateljski prevzemi, sovražni prevzemi, MBO, LBO, obrambni mehanizmi, kurativni obrambni mehanizmi, preventivni obrambni mehanizmi, zlata delnica, Zakon o prevzemih (ZPre), Zakon o gospodarskih družbah (ZGD), 13. direktiva, Volkswagen Published in DKUM: 24.09.2009; Views: 4323; Downloads: 748 Full text (407,28 KB) |