| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1201
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Čustvena inteligenca managerjev in vpliv te na stil vodenja
Karmen Majcen, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski seminar se nanaša na čustveno inteligenco, ter kako vpliva na izbrane stile vodenja. Poleg tega je še dodana raziskava na primeru Vzajemne zdravstvene zavarovalnice. Čustva imajo namreč velik vpliv na vodjo in samo organizacijo.
Keywords: manager, čustva, čustvena inteligenca, vodenje, stili vodenja
Published: 28.10.2021; Views: 1; Downloads: 1
.pdf Full text (1,14 MB)

2.
Vpliv četrte industrijske revolucije na funkcije managementa
Marsel Kolar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Vstopamo v novo dobo četrte industrijske revolucije ali drugače imenovane industrije 4.0, v tej dobi pa bomo priča nastanku veliko novih tehnologij, ki bodo imele vpliv na naša vsakdanja življenja in tudi na delovanje samih organizacij. Prav tako bomo te nove tehnologije opisali, saj bodo podjetja v prihodnosti brez uporabljanja teh tehnologij,težko ostala konkurenčna na svojih trgih. V tem diplomskem delu se bomo osredotočili na vpliv četrte industrijske revolucije na funkcije managementa, ki pa so: načrtovanje, organiziranje, vodenje ter nadzorovanje oziroma kontroling. Te funkcije bomo najprej opisali in predstavili ter tudi omenili njihove aktivnosti, ki se izvajajo v vsaki iz posamičnih funkcij managementa. Opisali bomo tudi vse industrijske revolucije, ki smo jim bili priča do sedaj, pri tem bomo omenili še tehnologije in posledice, ki so jih prinesle industrijske revolucije s svojimi novimi tehnologijami. Najbolj pa se bomo osredotočili na industrijsko revolucijo, ki nam sledi oziroma se že dogaja, to pa je četrta industrijska revolucija. Tako bomo spoznali tehnologije, ki jih le-ta prinaša, kakšne so njene glavne prednosti in s kakšnimi izzivi se bodo morale soočiti organizacije, ki bodo industrijo 4.0 implementirale.V zadnjem poglavju bomo odgovorili na naš izpostavljen problem, kako bo četrta revolucija vplivala na funkcije managementa. Pri tem bomo opisali, kakšen bo vpliv na aktivnosti, ki se izvajajo v funkcijah managementa; kakšni bodo morali biti managerji oziroma vodje, da bodo kos tem spremembam in tudi kakšne ljudi bodo iskali, da bodo ti lahko doprinesli svoj maksimum podjetju, ki jih zaposluje oziroma jih bo zaposlovalo. Ta diplomska naloga nam bo pomagala pri pripravi na spremembe, ki jih prinaša četrta industrijska revolucija. Razložili pa bomo tudi, kako si lahko s to novo tehnologijopomagamo pri funkcijah managementa, ki jo prinaša četrta industrijska revolucija, da bomo z njo lahko izvajali funkcije managementa na najlažji možni način.
Keywords: industrija 4.0, Četrta industrijska revolucija, tehnologija četrte industrijske revolucije, vodja, manager, načrtovanje, organiziranje, vodenje, nadzor, kontroling
Published: 28.10.2021; Views: 6; Downloads: 2
.pdf Full text (1,26 MB)

3.
Značilnosti uspešnih vodij
Anže Trplan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V pisnem delu bomo obravnavali vodenje oziroma uspešno vodenje in digitalizacijo ter kompetence, ki jih potrebuje vodja v času digitalizacije. Vodenje je sposobnost pripraviti druge, da sledijo našim ukazom in navodilom. Vodenje je uspešno takrat, ko v sklopu vodenja povežemo še nekatere druge dejavnike. Ti dejavniki so na primer stili vodenja - če želi biti vodja uspešen, bo moral izbrati stil vodenja glede na situacijo, v kateri se nahaja, in zaposlene, ki jih vodi, kajti nekateri potrebujejo več navodil in spodbude, drugi pa manj. Uspešnost vodenja je lahko odvisna tudi od razloga, zakaj nekdo postane vodja. Če je razlog potreba po avtoriteti ali denarju, bo vodja po vsej verjetnosti manj uspešen, kot če bo njegov razlog bolj nesebičen. Še drugi pomembni dejavniki, ki vplivajo na uspešnost vodje, so delegiranje, uspešna komunikacija, motivacija in moč. Moč je tako kot stili vodenja razdeljena in zahteva od vodje, da se z močjo vodenja prilagaja situaciji in zaposlenim. V vodenju v današnjem času je pri vodji vedno bolj pomembna tudi čustvena inteligenca in kako se vodje z njo soočajo. Nekatere raziskave so pokazale, da je lahko čustvena inteligenca na zelo pomembnem mestu. Digitalizacija je celotna sprememba organizacije od začetka uporabe ali prenove informacijsko komunikacijskih tehnologij. Pri digitalizaciji bomo predstavili, kaj je digitalizacija in katere kompetence v sodobnem svetu vodje potrebujejo, saj se čedalje bolj uvaja delo od doma in nastanejo tako imenovane virtualne skupine. Ker smo bili v času pisanja diplomskega dela deležni epidemije koronavirusa, smo jo povezali z digitalizacijo, saj se je njen razvoj v veliko organizacijah krepko povečal. Diploma je namenjena tistim, ki želijo dobiti nove informacije o uspešnem vodenju, spremeniti svojo miselnost, povečati produktivnost in vsesplošno počutje zaposlenih v organizaciji.
Keywords: vodenje, čustvena inteligenca, komunikacija, moč, uspešno vodenje, digitalizacija, kompetence v digitalizaciji.
Published: 28.10.2021; Views: 13; Downloads: 3
.pdf Full text (1,27 MB)

4.
Presoja kakovosti upravljanja in vodenja v javnem neprofitnem podjetju z uporabo Kraljeve metode
Anja Kupčič, 2021, master's thesis

Abstract: Potreba po kakovostnem upravljanju in vodenju podjetij je ključna za dolgoročno uspešnost podjetja, njegovo rast in razvoj. Praviloma, kot podjetja razumemo tista, katerih namen je ustvarjanje dobička na prostem trgu, takšna podjetja se vodijo in upravljajo s ciljem večanja dobička. V magistrski nalogi ločimo med javnimi in zasebnimi podjetji ter med profitnimi in neprofitnimi. Javna podjetja so tista, ki so v lasti države, kot neprofitna podjetja pa opredeljujemo tista, katerih cilj ni ustvarjanje dobička, temveč zagotavljati storitve, ki so v korist širši družbi. Kot primer javnega neprofitnega podjetja obravnavamo javni sklad, pravna podlaga katerega je opredeljena z Zakonom o javnih skladih. V teoretičnem delu naloge, upravljano-vodstveni proces temelji na MER-ovem modelu integralnega managementa, v katerem imata vizija in politika podjetja osrednjo vlogo. Vizija določa politiko podjetja, ki vsebuje poslanstvo, smotre in temeljne cilje. Politika podjetja se uresničuje neposredno na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge opredelimo zakaj je upravljano-vodstveni proces pomemben za vse vrste podjetij, tudi javno neprofitno podjetje ter izpostavimo nekatere posebnosti upravljanja in vodenja v tej vrsti podjetij. Posebnosti se kažejo predvsem v drugačnem motivu vodenja, v zasledovanju drugačnih vizij in poslanstva. Predstavimo pomembne elemente za učinkovito in uspešno vodenje javnega neprofitnega podjetja, med katerimi je tudi kultura, etika in verodostojnost. Za presojo kakovosti politike podjetja predstavimo Kraljevo metodo in ugotovimo, da jo lahko uporabimo tudi na primeru javnega neprofitnega podjetja, npr. javnega sklada. Kot primer javnega sklada v drugem delu naloge predstavimo Slovenski podjetniški sklad, ki je ustanovljen z namenom zagotavljanja olajšanega dostopa do finančne in vsebinske podpore za mikro, mala in srednje velika podjetja. Njegovo delovanje je določeno z Ustanovitvenim aktom Sklada, kjer je za upravljanje zadolžen nadzorni svet, za vodenje pa direktor. Analiziramo vizijo ter politiko podjetja, ki jo ima Sklad zapisano v internih dokumentih. V nadaljevanju opredelimo strategije podjetja ter kulturo, etiko in verodostojnost, kot pomemben uspešnostni dejavnik. Magistrsko nalogo zaključimo s presojo vodenja in upravljanja podjetja s pomočjo Kraljeve metode, kjer s popisom značilnosti preko 60 različnim postavk, pridemo do ugotovitev o modelih managementa, ki prevladujejo na Skladu.
Keywords: upravljanje, vodenje, javna neprofitna podjetja, MER-ov model integralnega managementa, presoja politike podjetja, Kraljeva metoda
Published: 21.10.2021; Views: 18; Downloads: 1
.pdf Full text (1,50 MB)

5.
Izboljšanje managementa konfliktov v organizaciji
Alen List, 2021, master's thesis

Abstract: V želji organizacije po doseganju ciljev, mora ta delovati kot celota. To pomeni, da morajo biti vsi zaposleni sposobni medsebojnega sodelovanja. Večje kot pa je število interakcij, večji je potencial za nastanek konflikta. Vzrok za nastanek konflikta je pogosto posameznik, kateri v želji po doseganju svojega cilja ravna na način, da drugemu udeležencu dogodka onemogoča ali otežuje doseganje njegovih ciljev. Tako poznamo intrapersonalni, interpersonalni, skupinski in politični konflikt. Konflikt lahko poteka horizontalno (med posamezniki in skupinami na isti ravni) ali vertikalno (med posamezniki in skupinami na različnih ravneh. Konflikti se zato redno pojavljajo v organizacijah, zato je za organizacije ključnega pomena, da jih ustrezno vodijo ter sproti rešujejo. Med najpogostejšimi vzroki za nastanek konfliktov literatura navaja nasprotujoče si cilje, neskladja v osebnostnih značilnostih posameznikov, slabo komunikacije ter neustrezen način managementa in vodenja v organizaciji. Ker ima konflikt sam po sebi tako negativne kot pozitivne lastnosti, lahko organizacija uporabi pristop obvladovanja konfliktov s katerimi bodo izboljšali tako medsebojne odnose kot tudi komunikacijo v prihodnosti, hkrati pa se bodo koristi kazale tudi v večji učinkovitosti in uspešnosti poslovanja. V kolikor želi organizacija obvladovati konflikt na sodoben in inovativen način, se mora usposobiti in imeti dovolj znanja in veščin. Slednje lahko pridobi z najemom/zaposlitvijo mediatorja ali usposabljanjem kadra s področja komunikacijskih veščin, empatije in ustvarjalnega razmišljanja ter ustvarjalnega reševanja problemov. Novejša managementska literatura posebej izpostavlja pomen mediacije za reševanje konfliktov. Organizacija lahko uporabi mediacijo kot način obvladovanja konfliktov s pomočjo tretje nepristranske strani in to hitro, uspešno, učinkovito, koristno (kreativne ideje tekom obvladovanja konflikta) in poceni. Mediacija je primerna za večino različnih vrste konfliktov in situacij tako v organizaciji kot izven nje. S pridobljeno teorijo smo se usmerjali k velikim organizacijam, saj v njih zaradi velikega števila medsebojnih interakcij med zaposlenimi obstaja velik potencial za nastanek in razvoj konflikta. Prav tako imajo velike organizacije praviloma na voljo več sredstev in s tem večjo fleksibilnost kadar gre za izbiro načina ali metode za obvladovanje konfliktov. Na podlagi omenjenih razlogov smo za praktičen primer obravnave vzeli eno izmed največjih in najuspešnejših podjetij na svetu – Amazon. V nalogi smo analizirali management konfliktov na primeru podjetja Amazon, kot enega izmed največjih, najinovativnejših in najuspešnejših podjetij na svetu, ki je oblikoval zelo specifičen način soočanja in reševanja konfliktov. Delovanje podjetja je namreč manj usmerjeno v reševanje nastalih konfliktov, ampak načrtno proži konflikte kot obliko motiviranja zaposlenih za večjo kreativnost. V raziskovalnem delu smo na temelju obravnave izkušen iz Amazona oblikovali nov pristop za obvladovanje konfliktov, ki združuje prejšnja spoznanja managementa konfliktov ter obravnave konfliktov kot poslovnih priložnosti za podjetje. Pristop je usmerjen v izboljšanje medsebojnih odnosov ter boljših poslovnih rezultatov.
Keywords: Konflikti, management, management konfliktov, organizacija, zaposleni, vodenje
Published: 19.10.2021; Views: 58; Downloads: 21
.pdf Full text (1,16 MB)

6.
Simulacija hibridnega tovornega vozila s sistemom upravljanja toplote
Matic Rutnik, 2021, master's thesis

Abstract: V programu AVL CRUISETM M je bil izdelan model hibridnega tovornega vozila z modeli podsistemov vozila, ki omogočajo modeliranje sistema upravljanja toplote. Ti modeli opisujejo podsisteme pogonskega sklopa, hladilnih tokokrogov, kabine vozila, klimatske naprave in termalna modela motorja z notranjim zgorevanjem in elektromotorja. Obravnavan je primer standardnega voznega cikla, med katerim so komponente vozila skladno z njihovo obremenitvijo podvržene toplotnim izgubam in zaradi tega segrevanju, ki pa je nadzorovano s pomočjo ustreznih hladilnih tokokrogov. Vsi modelirani sistemi so krmiljeni s pomočjo s strani uporabnika podanih karakteristik, PID regulatorjev in funkcij. Izvedeni sta bili simulaciji za dva scenarija; v prvem se potniško kabino hladi, v drugem greje.
Keywords: podsistemi hibridnega vozila, upravljanje toplote, simulacija, vodenje, modeliranje
Published: 18.10.2021; Views: 24; Downloads: 3
.pdf Full text (4,44 MB)

7.
Primerjava metod za eksperimentalno določitev parametrov modelov in vpliv na vodenje asinhronskih strojev
Žan Blatnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Točna določitev parametrov modela asinhronskega stroja je ključnega pomena za učinkovito izvedbo vodenja asinhronskega stroja. Ob slabo določenih parametrih regulacijski sistem in stroj nista uglašena, kar lahko vodi v in neoptimalne dinamične odzive reguliranega stroja kot tudi povečane izgube, zmanjšanje izhodne moči itd. Parametri se spreminjajo tudi glede na magnetne razmere v asinhronskem stroju, ki so odvisne od delovne točke stroja. Predmet raziskovanja so bile zato različne metode določitve parametrov modela asinhronskega stroja in posledičen vpliv točnosti določenih parametrov na vodenje asinhronskega stroja.
Keywords: Asinhronski stroj, vodenje, standardni poskusi, parametri, nadomestno vezje.
Published: 18.10.2021; Views: 26; Downloads: 2
.pdf Full text (3,19 MB)

8.
Vpliv vodenja na motivacijo novih generacij
Melanie Somer, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V teoriji je mogoče najti veliko različnih stilov vodenja, kdaj je izbira katerega izmed njih primerna, ter kako in na kakšen način uspešno motivirati svoje zaposlene. Poznamo veliko različnih stilov vodenja kot tudi motivacijskih teorij, ki pa jih je veliko težje prenesti v prakso. Kadar vodimo veliko podjetje in/ali veliko skupino ljudi, je težko najti en, univerzalen način, ki bo uspešen pri vseh. Ker pa je za uspešnost in konkurečnost na trgu, ki je vedno bolj nasičen s konkurenco, potrebno imeti zadovoljne in visoko motivirane zaposlene, se vedno več vodij in managerjev sooča s problemom, kako naj jim to uspe. Med seboj smo si vsi različni, ženejo nas drugačni cilji in motivi. Na trgu delovne sile se prepletajo različne generacije zaposlenih oseb oziroma oseb, ki zaposlitev iščejo. Ne glede na to, da smo si med seboj vsi različni, pa je pripadnikom določenih generacij mogoče pripisati določene značilnosti, prioritete, želje in dejavnike, ki jih motivirajo. Cilj diplomskega projekta je ugotoviti, kateri so glavni dejavniki za uspešno vodenje in motiviranje nove generacije na trgu delovne sile in kako naj se vodje in managerji s tem uspešno spopadejo. Diplomski projekt je razdeljen na dva dela, teortičen in emipiričen del. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo najprej predstavili stile vodenja in v teoriji povedali, kdaj je katerega izmed njih smiselno izbrati, kateri so dejavniki, ki na izbor vplivajo in pa teoretično predstavili, kako uspešno voditi in pa kakšen pomen ima avtoriteta in moč vodje za uspešno vodenje. Predstavili smo tudi motivacijske teorije, teoretično opisali, kako uspešno motivirati zaposlene in pa zakaj je motivacija zaposlenih tako pomembna. Predstavili smo tudi razne vplive na motivavijo in pa kako sta stil vodenja in motivacija zaposlenih med seboj neposredno povezana. Pobližje smo si ogledali novo generacijo delovne sile, generacijo Y in generacijo Z, kaj pričakujejo, želijo od delovnega mesta in kakšne so njihove prioritete na delovnem mestu. V empiričnem delu pa smo izvedli terensko raziskavo in nato pridobljene rezultate tudi analizirali in jih primerjali z že obstoječo študijo, ki je bila opravljena v Kanadi. Na podlagi pridobljenih podatkov smo tudi podali predloge za prakso.
Keywords: vodenje, stili vodenja, motivacija, motivacijske teorije, nove generacije na trgu delovne sile, generacija Y, generacija Z
Published: 18.10.2021; Views: 27; Downloads: 6
.pdf Full text (1,42 MB)

9.
Izdelava projekta za napajanje, vodenje in zaščito plk vodenega mostnega dvigala.
Isa Kadrić, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem se osredotočil na izdelavo projekta za napajanje, vodenje in zaščito PLK vodenega mostnega dvigala. V nalogi sem navedel splošen opis nekaterih mostnih dvigal in manjše razlike med njimi. Predstavil in opisal sem osnovne elemente za vodenje in zaščito mostnih dvigal. Izdelal sem delovno shematsko vezavo in glavne segmente projekta tudi predstavil in opisal. Izdelal sem program za programirljivi logični krmilnik, ki izvaja vodenje in zaščito celotnega postrojenja za zahteve varnega in zanesljivega obratovanja mostnega dvigala.
Keywords: mostno dvigalo, dvonosilčno mostno dvigalo, napajanje, vodenje, zaščita, programirljivi logični krmilnik
Published: 18.10.2021; Views: 34; Downloads: 1
.pdf Full text (3,10 MB)

10.
Vodenje in vizualizacija vrtalne enote
Luka Čas, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljena zasnova avtomatiziranega procesa za vrtanje lukenj v obdelovanec z uporabo virtualnih orodij in programov. Predstavljeno je vodenje vrtalnega procesa s tremi pnevmatskimi cilindri, ki smo jih vizualizirali v programu FluidSIM Pneumatic. Naloga opisuje kreiranje virtualnega krmilnika, krmilnega programa in izdelavo nadzorne plošče za nadzor in vodenje v programskem okolju TIA Portal V16. Poleg vizualizacije z virtualnimi orodji je v delu predstavljen še CAD model predvidene vrtalne enote.
Keywords: Avtomatizacija, vizualizacija, vodenje procesa, TIA Portal V16, nadzorna plošča
Published: 18.10.2021; Views: 35; Downloads: 6
.pdf Full text (1,68 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica