1. |
2. VODENJE IN SIMULACIJA TRANSPORTNEGA SISTEMA BOSCH TS1 Z UPORABO PROGRAMSKEGA ORODJA STATEFLOWUroš Kovše, 2012, undergraduate thesis Abstract: V sodobnem času se je v industrijski proizvodnji potrebno hitro prilagajati spremembam, ki jih narekuje trg, zato je potrebno čim hitreje ob čim manjših stroških zasnovati in brez večjih posegov v strojni proizvodni sistem izvesti tudi spremembe krmilnih sistemov. Za avtomatizacijo vodenja proizvodnih procesov se klasično uporabljajo industrijski PLK krmilniki. Ko je potrebno prilagoditi proizvodni proces, je potrebno spremeniti tudi program v PLK krmilnikih, zaradi česar lahko pride do daljšega izpada proizvodnje. Ta postopek bi lahko skrajšali, če bi krmilnik lahko programirali kar v jeziku specifikacije, ki je prilagojen problemu, s katerim se ukvarjamo. Program krmilnika tudi želimo verificirati v nekem simulacijskem okolju še pred končno implementacijo na realni strojni opremi. Takšen postopek snovanja programske opreme na industrijskih krmilnih sistemih lahko bistveno skrajša potreben čas in olajša kasnejše spremembe ali nadgradnje v sistemih avtomatizacije predvsem pri kompleksnejših problemih.
V diplomskem delu je predstavljeno snovanje vodenja transportnega sistema Bosch TS1 s pomočjo programskega orodja Stateflow. Zgrajen je tudi model proizvodnega sistema. Algoritem vodenja je najprej verificiran s simulacijo v programskem paketu Simulink, potem pa je z istim algoritmom izvedeno tudi vodenje realnega sistema. V tem primeru osebni računalnik s programsko opremo Matlab (katerega del sta tudi Simulink in Stateflow), nadomešča PLK krmilnik. Keywords: Stateflow, Transportni sistem BOSCH TS1, Dogodkovno vodeni sistemi, VRML, Matlab/Simulink, Eplan, Step 7 Published: 31.05.2012; Views: 1710; Downloads: 132
Full text (11,47 MB) |
3. VODENJE TRANSPORTNEGA SISTEMA BOSCH TS1 S PROGRAMSKIM PAKETOM MATLAB/SIMULINKAndrej Fekonja, 2011, bachelor thesis/paper Abstract: V sodobnem industrijskem okolju se vse bolj uveljavljajo fleksibilni proizvodni procesi, katerih prednost je predvsem hitra prilagoditev novemu izdelku ob minimalnih spremembah konfiguracije proizvodne linije. Hkrati pa se pojavi tudi slabost, kajti programiranje manipulatorjev in ostalih strojev je časovno zahtevno in predstavlja izpad proizvodnje, kar povzroča izgube. Kot ena izmed rešitev za obstoječi problem se je izkazalo simulacijsko okolje v katerem se lahko načrtuje in simulira vodenje, še preden bo prišlo do preureditve proizvodne linije in s tem preprogramiranja posameznih strojev. V diplomskem delu je predstavljeno načrtovanje programske opreme, ki omogoča krmiljenje, diagnosticiranje in simulacijo transportnega sistema Bosch TS1. Keywords: transportni sistem, Bosch TS1, krmiljenje, Matlab/Simulink, Petrijeva mreža, snovanje vodenja s pomočjo modela, VRML Published: 04.10.2011; Views: 1764; Downloads: 106
Full text (3,77 MB) |
4. REKONSTRUKCIJA OBJEKTOV IZ TOČK LiDARMarko Škrabl, 2011, bachelor thesis/paper Abstract: Cilj diplomskega dela je rekonstruirati 3D model objekta (v našem primeru cerkve) s pomočjo točk, pridobljenih z laserskim prebirnikom LiDAR (ang. Light Detection and Ranging). V prvem delu diplomske naloge predstavimo tehnologijo LiDAR ter opišemo datotečni format LAS, ki predstavlja standardni zapis podatkov LiDAR. V drugem podamo več tehnik geometrijskega modeliranja, pri čemer podrobneje predstavimo najpogosteje uporabljene gradnike in funkcijonalnosti. V tem delu se osredotočimo na programsko okolje Cinema 4D, ki smo ga uporabili za izdelavo našega modela. Podamo tudi krajši opis jezika VRML (ang. Virtual Reality Modelling Language), ki omogoča ustrezno predstavitev končnega modela na svetovnem spletu. Pred zaključnim delom povzamemo najpomembnejše ugotovitve pri izdelavi diplomskega dela in končni model vizualno predstavimo. V zaključnem delu uporabljeni postopek za izdelavo 3D modela še kritično ocenimo in predstavimo tako pozitivne kot tudi negativne lastnosti uporabe takšne metode. Keywords: LiDAR, 3D prebiranje, geometrijsko modeliranje, Cinema 4D, VRML Published: 16.09.2011; Views: 11611; Downloads: 193
Full text (2,70 MB) |
5. IZDELAVA VIRTUALNEGA SEJMA S TEHNOLOGIJO X3DMarko Lešnik, 2010, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu opišemo proces izdelave sveta navidezne resničnosti, ki simulira okolje sejemskih hal z razstavnimi prostori razstavljalcev ter omogoča obiskovalcu, da se po sejmu prosto sprehaja v spletnem brskalniku. Takšno interaktivno predstavitev sejma v obliki 3D sveta poimenujemo virtualni sejem. Preučili in uporabili smo standardni jezik za opis svetov navidezne resničnosti X3D, ki nam omogoča izgradnjo prototipov 3D gradnikov sveta, katere smo združili v knjižnico objektov X3D. Zasnovali in izdelali smo tudi programski modul, ki iz vnaprej pripravljenih 2D geometrijskih podatkov razstavnih prostorov ter podanega slikovnega materiala samostojno zgradi virtualni sejem v formatu X3D. Keywords: navidezna resničnost, navidezni svet, X3D, VRML, računalniška grafika, internet Published: 07.06.2010; Views: 2064; Downloads: 101
Full text (4,91 MB) |
6. Virtualni modeli računalniških komponentTine Pajk, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu bom predstavil jezik VRML. VRML igra pomembno vlogo v računalniškem svetu, saj lahko z njim oblikujemo 3D objekte, jih združimo v scene in svetove. Svetovi nam omogočajo interakcijo in svobodno navigacijo.
VRML lahko uporabljamo v praksi za prikaz turističnih znamenitosti, učil, učilnic, različnih naravoslovnih in tehničnih predmetov, računalniških komponent, ...
Preproste VRML predmete lahko zgradimo sami v beležnici, pri zahtevnejših geometrijske objektih pa si pomagamo z modelirniki.
Keywords: • VRML
• X3D
• navidezni svet
• oblika
• 3D standard Published: 08.06.2009; Views: 2459; Downloads: 136
Full text (9,11 MB) |
7. |
8. |
9. Uporaba lokatorjev za neposredno navigacijo v virtualnih prostorih : diplomska naloga univerzitetnega šudijskega programaIztok Prelog, 2000, undergraduate thesis Keywords: navidezna resničnost, navidezni svetovi, VRML, EAI, sledilne naprave, Java, programska knjižnica, FastrakLib, navigacija, lokatorji, virtualni prostori, računalniki, elektroamagnetne naprave, prikazovalniki Published: 26.07.2007; Views: 2309; Downloads: 0 |
10. Vpeljava dinamike v statične virtualne modele : diplomska naloga univerzitetnega šudijskega programaAleš Holobar, 2000, undergraduate thesis Keywords: navidezni svetovi, dogodkovni modeli, vmesniki, vmesnik Script, Interface, vmesnik Browser Script Interface, vmesnik External Authoring Interface, Java, javascript, TimeSenzor, VRML, razhroščevalnik, navidezni novorojenček Published: 26.07.2007; Views: 2242; Downloads: 0 |