1. Ustvarjalno razmišljanje in raba USOMID metode in Metode šestih klobukov v izbranem podjetjuPatricija Celcer, 2018, master's thesis Abstract: Ustvarjalno razmišljanje je v današnjem razvitem svetu vedno bolj potrebno za podjetja, ki želijo preživeti na tujem, kot tudi na domačem trgu rivalstva podjetij. Ustvarjalno razmišljanje spodbudi zaposlene k uvajanju novosti.
V naši magistrski nalogi smo proučevali podjetje Uliks. S pisanjem tega dela želimo pomagati preučiti uspešnost in učinkovitost vključevanja ustvarjalnega razmišljanja v poslovanje podjetij.
Z analizo literature in preučevanjem delovanja podjetja o ustvarjalnem razmišljanju hočemo dokazati, da le to prinaša koristi oziroma pozitivne rezultate in pomoč pri večji produktivnosti in sodelovanju med zaposlenimi. Tako bi se podjetje odločilo za uvajanje metod ustvarjalnega razmišljanja.
Seveda pa je potrebno vedeti, da mora biti podjetje pri sprejemanju teh metod dobro strokovno izpopolnjeno in zelo vztrajno.
Z magistrsko nalogo želimo doprinesti podjetjem z znanjem o ustvarjalnem razmišljanju in jim s tem pomagati še k boljšemu poslovanju v današnjih in v še bolj zahtevnih prihajajočih časih.
V teoretičnem delu smo orisali glavne pojme za obravnavano temo, medtem ko smo v empiričnem delu podkrepili s strukturiranimi intervjuji treh zaposlenih v družbi Uliks. Ugotavljali smo kako zaposleni vključujejo ustvarjalno razmišljanje v sodelovanje s sodelavci in delovanje podjetja. Rezultati empirične raziskave so potrdili teoretične ugotovitve oziroma rezultate, da ustvarjalno razmišljanje v podjetju daje pozitivne učinke na poslovanje podjetja in sodelovanje med zaposlenimi.
Glede na našo celotno raziskavo sklepamo, da ima podjetje, ki smo ga proučevali viden potencial za uvajanje novih metod ustvarjalnega razmišljanja. Keywords: Celovitost, ustvarjalnost, ustvarjalno razmišljanje, USOMID metoda, Metoda šestih klobukov. Published in DKUM: 19.07.2018; Views: 1380; Downloads: 614
Full text (1,72 MB) |
2. Inovacijski management v športnih organizacijahVasja Gorjup, 2016, master's thesis Abstract: Ustvarjalnost in inovativnost sta nepogrešljiva termina pri obravnavi današnjih, sodobnih organizacij, ki bijejo neusmiljeno bitko za deleže na vse bolj nasičenem trgu. Organizacije, ki poleg tehnično-tehnoloških inovacij vse bolj poudarjajo inoviranje upravljavskih procesov kot netehnološke inovacije, in to z uporabo etike soodvisnosti in celovitega pristopa, so v tekmi za prevlado med konkurenti uspešnejše, zgledne pa so tiste, ki poleg tega upoštevajo še načela družbene odgovornosti. Menedžerji kot nosilci upravljavskih procesov se zavedajo kompleksnosti in izzivov v tem vseobsegajočem in prepletajočem se organizacijskem ustroju, zato je njihova ustvarjalnost, kakor tudi ustvarjalnost slehernega posameznika v organizaciji, bistvenega pomena pri premagovanju ovir in ustvarjanju sinergijskih učinkov znotraj organizacije.
Slovenske nevladne in neprofitne športne organizacije so še vedno pod vplivom starih družbenih ureditev, kjer sta prevladovali solidarnost in pridnost, inovativnost pa z veliko počasnostjo zamenjuje zakoreninjeno rutinerstvo, kar ima za posledico, da inovativnost slovenskih športnih organizacij zaostaja za primerljivimi organizacijami v ZDA in Veliki Britaniji; Evropa je tudi kasneje kot ZDA dojela pomembnost menedžmenta kot znanosti, še manj raziskan pa je menedžment nevladnih in neprofitnih športnih organizacij, zlasti glede netehnoloških inovacij. Problem slovenskih nevladnih in neprofitnih športnih organizacij je predvsem v zastareli organizacijski kulturi z nezainteresiranostjo ali celo s strahom menedžerjev pred spremembami in inoviranjem v organizaciji. Zaradi teh dejstev obstaja ogromen potencial razvoja invencijsko-inovacijsko-difuzijske dejavnosti v slovenskih športnih organizacijh iz povprečnih v odlične organizacije. To je sicer zahteven in dolgotrajen proces, a s pomočjo novega modela invencijsko-inovacijsko-difuzijskega menedžmenta ter z nekaterimi drugimi spoznanji iz te raziskave je možen in izvedljiv.
Predloženi novi model invencijsko-inovacijsko-difuzijskega menedžmenta je po mojem mnenju dobra osnova za nevladne in neprofitne športne organizacije na poti pri doseganju prvin inovativnih organizacij sodobnega sveta. Model je sestavljen iz nekaterih spoznanj globalnega modela inovativnega menedžmenta, spoznanj družbenoodgovornega modela upravljanja človeških virov, obnašanja vrhnjega menedžmenta po vzoru »vodja 5. ravni« ter kulture discipline. Model prav tako upošteva uporabo metodologije »šest klobukov razmišljanja« na sejah ter uporabo sinergije med metodologijama SREDIM/USOMID in »šest klobukov razmišljanja« pri premisleku, planiranju in odločanju o bolj kompleksnih temah. Novi model bo ustvaril takšne pogoje v organizaciji, ki bodo pritegnili tiste, ki jih organizacija najbolj potrebuje – strokovnjake, ki svoj poklic opravljajo iz strasti oziroma navdušenja ter so ponosni na svoje delo. Keywords: Ustvarjalnost, invencija, inovacija, ustvarjalna organizacija, ustvarjalno razmišljanje, spodbujanje ustvarjalnosti, ustvarjalno sodelovanje, inovativni menedžer, ustvarjalni tim, nevladna organizacija, organizacijska kultura, neprofitna organizacija, športna organizacija, družbena odgovornost, invencijsko-inovacijsko-difuzijski menedžment, sinergija, USOMID, šest klubukov razmišljanja, športni turizem. Published in DKUM: 12.09.2016; Views: 1277; Downloads: 201
Full text (2,45 MB) |
3. Relations between the object under consideration, dialectical system, system and model of it as a basis for the requisite holism and realism of modelling and its resultsMatjaž Mulej, Zdenka Ženko, Branka Čagran, Nastja Mulej, 2013, original scientific article Abstract: Modelling is a crucial tool in research and development, but models simplify oneʼs perception of systems as mental pictures of reality, maybe too much. Therefore one must be aware of the addressed relations, typology of models, and apply 'USOMID - 6 Thinking Hats' method of creative cooperation to attain requisite holism of approach and requisite wholeness of outcomes. Keywords: object, system, dialectical system, model, USOMID, 6 thinking hats Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1217; Downloads: 315
Full text (212,77 KB) This document has many files! More... |
4. VZPODBUJANJE INOVATIVNOSTI V PODJETJU S ŠIRITVIJO V NOVO DEJAVNOSTPatricija Tomažič, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu sem skušala predstaviti, kako zaposlene čim bolj motivirati za boljše delovanje podjetja.
Zaradi vse večje konkurence na trgu, se morajo podjetja boriti za svoj obstanek. Bolje kot se znajo predstaviti na trgu in bolj kot so inovativna, imajo motivirane sodelavce, imajo večje možnosti za napredek. Podlaga za konkurenčnost, konkuriranja, kakovosti življenja pri delu, je inoviranje.
V diplomski nalogi sem predstavila vzpodbujanje inovativnosti v kovaškem podjetju, kamor že spadajo hčerinsko podjetje Terme ter rekreacijski smučarski center, s širitvijo na novo dejavnost, in sicer je ta dejavnost vrtec. Vrtec se bo ustanovil za vse otroke zaposlenih v podjetju, prav tako pa tudi za okoliške prebivalce in hotelske goste. Razvoj inovativnosti, delavnosti, spretnosti in ustvarjalnosti se najbolj razvija v času otroštva, zato bodo vzgojitelji v vrtcu, pripomogli k temu skozi igro in različnimi metodami učenja, ki bodo popestrile otroški vsakdan, po programu Kurikuluma.
Danes se oblika predšolske vzgoje uresničuje na več načinov, in sicer eden od teh je ustanovitev vrtca v podjetju, ki ga podrobneje predstavljam v diplomskem delu. Ustanovitev tega vrtca izhaja iz razloga motiviranja zaposlenih za zmanjšano odsotnost iz dela in boljšo delovno klimo v podjetju. Uspešna skupina ljudi je usmerjena v kakovost. Člani te skupine poskušajo odstraniti ovire in ustvariti pozitivno okolje za razvoj novih idej. Zato se mora posebna skrb posvečati šolanju, izobrazbi in spodbujanju človeških virov, še posebej z vidika krepitve inovacijskega potenciala.(Velimir Sriča, Ustvarjalno mišljenje, 1999) Keywords: Ustvarjalna klima, USOMID, inovativnost, motivacija, vzpodbujanje inovativnosti, predšolska vzgoja, Kurikulum Published in DKUM: 22.11.2013; Views: 941; Downloads: 111
Full text (958,32 KB) |
5. VPLIV INOVATIVNEGA IZDELKA NA UPORABNIKADamjan Gregorinčič, 2013, undergraduate thesis Abstract: Vsak dan nas vedno znova sili/prepričuje k temu, da smo ustvarjalni. Brez ustvarjalnosti ljudi ne bi bilo mnogih stvari, kot pa jih imamo sedaj. Pri produciranju novih idej si lahko pomagamo s tehnikami ustvarjalnega mišljenja (na primer Brainstorming, Brainwriting in tako dalje). V zvezi z ustvarjalnostjo poznamo nekatere krožke, kot je na primer USOMID.
Življenje na Zemlji se spreminja, kakor hitro se pojavljajo inovacije. Beseda inovacija nam pove, da je to dokazana koristna novost, ter da ima svoje odjemalce. Da bi avtorji inovacij bili nagrajeni je pomembno, da se vsakršna novost zaščiti.
Pečica HomeChef je najnovejša Gorenjeva pečica z edinstvenim načinom upravljanja na dotik. Pečica tudi v svetovnem merilu predstavlja najnaprednejši način upravljanja pečic doslej.
Gorenje d.d. je eno izmed tistih podjetij, ki se zaveda, da le najboljši obstanejo na trgu. Najboljša podjetja so tista, ki se tudi v kriznih časih obdržijo na trgu in vedno znova ustvarjajo, ter so takšna, ki so v ospredju oziroma vodilna glede novosti. Gorenje je podjetje, ki odjemalcem ponuja tisto kar potrebujejo. To je podjetje, ki izdeluje takšne izdelke, ki so prilagojeni potrebam odjemalcev. Keywords: odjemalci, USOMID, ustvarjalnost, invencija, inovacija, inovacijski management. Published in DKUM: 21.10.2013; Views: 1006; Downloads: 136
Full text (763,77 KB) |
6. INOVATIVNOST IMA POMEMBNO VLOGO V BANČNIŠTVUMaja Rožman, 2011, final seminar paper Abstract: Vedno znova je pomembna inovativnost na področju bančništva. Odraža se na tržni in konkurenčni priložnosti bank. V današnjem času vse več komitentov izvršuje plačila in dvige izven poslovalnic bank. Vse več komitentov uporablja inovativne storitve, ki nudijo večje udobje in svobodno delovanje, ter hitrejši postopek poslovanja. Velika prednost inovativnosti bančništva na področju elektronskega poslovanja omogoča bankam manj papirnatega dela, hitrejše in učinkovitejše poslovanje in krepitev svojega ugleda doma in v tujini. Ključ do dolgoročnega uspeha v zadovoljstvu in zaupanju strank, pa temelji tudi na poglobljenem znanju in motivaciji vseh zaposlenih. Keywords: Inovativnost, invencija, inovacija, difuzija novosti, agenti spreminjanja, metoda USOMID, ustvarjalnost, konkurenca, bančne storitve, zaposleni, komitenti, uporabniki, motivacija, timsko delo Published in DKUM: 04.08.2011; Views: 2749; Downloads: 354 (2 votes)
Full text (577,91 KB) |
7. METODE ZA VZPODBUJANJE USTVARJANJA IDEJ, INVENCIJ IN INOVACIJ V SUROVINI D.D.Dejan Stupan, 2010, undergraduate thesis Abstract: Globalna finančno gospodarska kriza je vplivala na vse sektorje gospodarstva v Sloveniji. Ob takšnih okoliščinah se je spremenilo lastništvo Surovine d.d., v podjetju je zavladalo vedno večje zavedanje, kako pomembna je inovativnost kot stalen proces in kot možnost doseganja konkurenčnosti na izbranem področju. Temu je sledila sprememba organizacijske kulture podjetja, ki teži k temu, da bi inoviranje postalo del vsakodnevnega poslovanja, kar pa ni lahka naloga.
Skozi diplomsko delo smo opredelili idejo, ki jo potrebujemo za nastanek invencij, katere lahko s časom postanejo potencialne inovacije. Skozi komercializacijo potencialnih inovacij, preidejo v inovacije, katerih koristnost in uporabnost se pokaže v pozitivnem ali negativnem sprejetju odjemalcev. Ukvarjali smo se z vrstami in procesom ustvarjalnega mišljenja ter razvrstili in podrobno opisali metode in tehnike za ustvarjalno sodelovanje.
Predstavili in opisali smo dejavnost podjetja Surovina d.d. v katerem smo izvedli anketno raziskavo o uporabi metod in tehnik za spodbujanje ustvarjalnega mišljenja. Anketni rezultati so pokazali, kakšna delovna klima prevlada v podjetju, kakšno delo zaposlenim ustreza ter kakšna stališča zavzemajo glede inoviranja. Ugotovili smo, da bi zaposleni sprejeli naš predlog prenovljenega procesa za ustvarjalno sodelovanje in delo. Podjetju smo tako predlagali in predstavili prenovljen proces ustvarjalnega sodelovanja in dela, katerega lahko vključijo v ustaljen način dela ter na vse organizacijske ravni. Keywords: inoviranje, inovativnost, invencija, inovacija, ideja, ustvarjalnost, tehnike ustvarjalnega razmišljanja, viharjenje možganov, metoda USOMID, Šest klobukov razmišljanja, Surovina d.d., Gorenje Surovina d.o.o. Published in DKUM: 24.11.2010; Views: 3562; Downloads: 799
Full text (849,27 KB) |