| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Strategije lastnih blagovnih znamk trgovinskih organizacij in prepoznavnost znamke spar
Špela Rajh, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Trgovinska podjetja, se morajo za dolgoročno uspešnost in večanje dobička prilagajati trgu. Dandanes je konkurenca med trgovskimi podjetji vedno večja, zato želijo s svojimi lastnimi blagovnimi znamkami čim bolje zadovoljiti odjemalce in si zagotoviti njihovo zvestobo. Predmet obravnave diplomske naloge je preučevanje trgovinskih blagovnih znamk in prepoznavanje izbrane trgovinske znamke pri odjemalcih ter vpliv prepoznavnosti blagovnih znamk na njihovo odločanje pri izbiri izdelkov. Namen naloge je ugotoviti vpliv prepoznavnosti blagovne znamke Spar na prodajo njenih izdelkov in primerjava prepoznavnosti trgovinske blagovne znamke Spar s konkurenčnimi trgovinskimi znamkami. Z analizo ankete smo ugotovili, da je trgovinska blagovna znamka Spar med odjemalci bolj prepoznavna od obravnavanih konkurentov in da kakovost in cena sparovih izdelkov odločilno vplivata na nakupno vedenje odjemalcev.
Keywords: Trgovinska blagovna znamka, prepoznavnost blagovne znamke, zvestoba odjemalcev, cenovna dostopnost, konkurenti.
Published: 30.11.2020; Views: 212; Downloads: 42
.pdf Full text (570,81 KB)

2.
Analiza trgovskih blagovnih znamk na primeru Spar in Mercator
Maša Borkovič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Pomen blagovnih znamk se skozi leta povečuje. Kupci skoraj ne kupujejo več posameznih izdelkov, temveč zgolj blagovne znamke. V marketingu je vse večji poudarek in zanimanje za trgovinske blagovne znamke. V svojo ponudbo jih dodaja tudi vedno več trgovinskih organizacij, saj jim tovrstne znamke ponujajo večji vir prihodka (na izdelkih je višja marža). Trgovinska podjetja lahko z uvajanjem lastnih blagovnih znamk ohranjajo svojo konkurenčnost na velikem trgu. V trgovinah so se najprej začele pojavljati trgovinske blagovne znamke prehrambenih izdelkov. S težnjo po konkurenčnosti, višjem dobičku in večji priljubljenosti med kupci so svoj asortiment začeli širiti izven mej prehrambene industrije. Danes lahko izdelke trgovinskih blagovnih znamk najdemo že skoraj na vsaki polici. Trgovci stremijo k temu, da zadovoljijo potrebe svojih kupcev. Te skušajo potešiti z izbiro proizvajalcev lokalnega porekla, z izdelki dobre kakovosti in praktičnim pakiranjem. Trgovinske blagovne znamke lahko danes izpolnijo pričakovanja in potrebe vsakega, saj je na policah moč najti tudi bolj specifične artikle, kot so veganski izdelki, izdelki brez laktoze in glutena, izdelki brez sladkorja, bio in eko pridelani izdelki, linije zdravih izdelkov itd. Proizvodi se razlikujejo tudi po cenovnih razredih. Najdemo lahko vse, od nizkocenovnih manj kvalitetnih izdelkov do premium izdelkov, ki so visoke kakovosti in primerno višje cene. V diplomskem delu se po teoretičnem poglavju osredotočim na trgovinske blagovne znamke podjetij Spar in Mercator.
Keywords: Blagovna znamka, proizvajalci, odjemalci, trgovinska blagovna znamka, asortiment, trgovinske blagovne znamke Spar, trgovinske blagovne znamke Mercator
Published: 30.11.2020; Views: 180; Downloads: 33
.pdf Full text (15,45 MB)

3.
Strategije premijskih trgovinskih blagovnih znamk na primeru Hofer Natur Aktiv
Maja Klemen, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Ljudje si želimo in skušamo biti nenehno v koraku s časom ter stremimo k inovativnosti in ustvarjalnosti. Pomembno področje raziskovanja v marketingu je tudi menedžment trgovinskih blagovnih znamk. Veliko trgovinskih blagovnih znamk je premijskih in zaradi le-teh moramo podrobno usklajevati vse marketinške aktivnosti podjetij. Pomembno je širjenje asortimenta, ki ga ponuja trgovinska blagovna znamka, ves čas pa velja splošno pravilo, da organizacija ostaja v stiku z inovacijami in trendi v prodajanju. Le tako lahko ostane pred konkurenco in ohranja visoko podobo blagovne znamke v očeh končnih odjemalcev. Tako je v današnjem svetu vse bolj prisotno lansiranje premijske blagovne znamke v lastne trgovinske blagovne znamke. Trgovinske blagovne znamke so večinoma vrednostnega segmenta, medtem ko imajo premijske trgovinske blagovne znamke nenehen »premijski pridih«. Ključ do uspeha je torej v nenehnem širjenju nabora izdelkov (asortimenta), povezanosti in ujemanju izdelkov dane znamke med seboj, saj odjemalci večkrat na podlagi nekega izdelka blagovne znamke sklepajo na celotno podobo linije izdelkov. Zaradi vse večjega izbora trgovinskih blagovnih znamk je za uvajanje novih linij ključno dejstvo, da ti izdelki prinašajo spremembe za odjemalce. Z vse večjim uvajanjem »premijskih« blagovnih znamk pod trgovinske pa izginja bistvo luksuznih izdelkov (luksuz naj bi bila manj razširjena dobrina).
Keywords: asortiment izdelkov, podoba blagovne znamke, zaznana vrednost, trgovinska in premijska blagovna znamka, zadovoljstvo odjemalcev, inovativnost, luksuzna dobrina.
Published: 12.12.2019; Views: 510; Downloads: 119
.pdf Full text (950,50 KB)

4.
PREPOZNAVNOST TRGOVINSKIH BLAGOVNIH ZNAMK PREHRAMBNIH IZDELKOV PRI ODJEMALCIH
Darja Kozjak, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v času nove ekonomije, v katerem postajajo za podjetja na področju trženja vedno bolj pomembne blagovne znamke in njihovo vrednotenje. Pomen blagovnih znamk se je v zadnjem desetletju izjemno povečal, saj odjemalci večinoma ne kupujemo več izdelkov, temveč blagovne znamke. Lastne blagovne znamke predstavljajo trgovskim podjetjem priložnost, da si povečajo dobiček, ugled in tudi pogajalsko moč do proizvajalcev. Prvi izdelki s trgovinsko blagovno znamko so se v Evropi pojavili že konec 19. stoletja. Na področju prehrambnih izdelkov pa je trgovinska blagovna znamka doživela večji razmah šele po drugi svetovni vojni. Večina izdelkov s trgovinsko blagovno znamko je v Sloveniji na drugi razvojni stopnji, kar pomeni, da želijo trgovska podjetja privabiti odjemalce predvsem z zagotovitvijo ugodnega razmerja med ceno izdelka in njegovo kakovostjo. Ker pa na uspeh trgovinske blagovne znamke vpliva tudi njena prepoznavnost pri odjemalcih, sem v diplomskem delu poskušala ugotoviti, ali odjemalci poznajo in kupujejo trgovinske blagovne znamke prehrambnih izdelkov podjetij Spar, Marcator, Tuš, Hofer in Lidl. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu so najprej predstavljena teoretična izhodišča o različnih opredelitvah in vrstah blagovnih znamk, njihovih funkcijah, vrednosti in pravni zaščiti, navedenih pa je tudi deset karakteristik svetovno najmočnejših blagovnih znamk. Sledi opredelitev trgovinske blagovne znamke in njen razvoj, prednosti in slabosti trgovinske blagovne znamke ter predstavitev trgovinske blagovne znamke na slovenskem trgu in motivov odjemalcev za nakup izdelkov s trgovinsko blagovno znamko. V empiričnem delu naloge pa so predstavljene trgovinske blagovne znamke podjetij Spar, Mercator, Tuš, Hofer in Lidl, raziskovalni vzorec, metodologija in interpretacija rezultatov raziskave. Z raziskavo, ki je bila izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika, sem ugotovila, da je prepoznavnost trgovinskih blagovnih znamk prehrambnih izdelkov pri odjemalcih zelo velika. Odjemalci se vedno pogosteje odločajo za nakup tovrstnih izdelkov, najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na nakup, pa ni cena, temveč kakovost izdelkov.
Keywords: Blagovna znamka, funkcije blagovne znamke, vrednost blagovne znamke, trgovinska blagovna znamka, odjemalci
Published: 21.06.2016; Views: 995; Downloads: 198
.pdf Full text (2,07 MB)

5.
VLOGA IN POMEN ZNANIH OSEBNOSTI V OGLAŠEVANJU TRGOVINSKIH ORGANIZACIJ
Nataša Čuš, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja oz. trgovinske organizacije se na vso moč trudijo čim boljše predstaviti različnim interesnim skupinam. Zato sebe, svoje izdelke in s tem tudi blagovne znamke promovirajo oz. oglašujejo s pomočjo znanih (slavnih) osebnosti. Tudi raziskave so pokazale, da so znane osebe učinkovit posredovalec pomena oglasa, prav tako pa tudi posredujejo lastno identiteto, ugled, podobo in vrednote, ki se ujemajo z identiteto, ugledom, podobo in vrednotami oglaševane blagovne znamke. Predpostavlja se, da dobro izbrana osebnost lahko pritegne pozornost k izdelku oz. blagovni znamki. Naše ključno vprašanje je, ali je znana osebnost sposobna ustvariti dejansko nakupno namero.
Keywords: trgovinska organizacija, oglaševanje, blagovna znamka, znana osebnost, interesne skupine, identiteta, ugled, podoba
Published: 23.04.2010; Views: 11003; Downloads: 306
.pdf Full text (1,03 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica