1. Vplivnostni marketing in oblikovanje podobe turistične destinacije s TikTok plesnimi videoposnetki : magistrsko deloAnđela Babić, 2025, master's thesis Abstract: Delo podaja pregled povezav med vplivnostnim marketingom, podobo turističnih destinacij ter TikTok plesnimi videoposnetki. Temeljni raziskovalni problem predstavlja vprašanje, kako so v plesnih TikTok videoposnetkih predstavljene podobe turističnih destinacij in kako jih uporabniki TikToka dojemajo. TikTok plesne videoposnetke obravnavamo kot marketinško orodje za grajenje pozitivne podobe turistične destinacije. Rezultati koristijo strokovnjakom za marketing ter oddelkom, zadolženim za strateški razvoj turističnih destinacij. Rezultati kvantitativne analize 143 TikTok plesnih videoposnetkov mikro, makro in mega vplivnežev pokažejo prepletanje prikazovanja turističnih znamenitosti, glasbe in plesa. Analiza odzivov uporabnikov TikToka s pomočjo dveh fokusnih skupin in uporabo metode video elicitacije pokaže, dale preplet vseh treh elementov omogoča prepoznavnost turističnih destinacij, kar se kaže kot najboljša strategija za ustvarjanje TikTok plesnih videoposnetkov, namenjenih sooblikovanju pozitivne podobe turistične destinacije. Keywords: vplivnostni marketing, podoba turistične destinacije, ples, TikTok, videoposnetki Published in DKUM: 26.03.2025; Views: 0; Downloads: 19
Full text (2,11 MB) |
2. Odnos do algoritmov, zavedanje o njihovem delovanju in uporaba TikToka med mladimiTilen Justinek, 2024, undergraduate thesis Abstract: Družbeni mediji, predvsem TikTok, so postali ključni del vsakdana mladih, kjer uporabniki preživijo več ur dnevno. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, kako mladi zaznavajo algoritme družbenih omrežij, ali razumejo njihovo delovanje in kakšen je njihov odnos do teh tehnologij. Raziskava je pokazala, da večina mladih precenjuje svoje razumevanje algoritmov. Prav tako so udeleženci poročali o negativnem vplivu vsebin na svoje počutje, kar nakazuje na potrebo po večji ozaveščenosti o algoritmih in njihovih učinkih na uporabnike. Rezultati te raziskave so lahko v pomoč izobraževalnim ustanovam, oblikovalcem digitalnih zakonov ter razvijalcem družbenih omrežij pri pripravi izobraževalnih programov in izboljšanju digitalne pismenosti mladih. Keywords: algoritmi, algoritmična pismenost, TikTok Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 30
Full text (871,40 KB) |
3. Uporaba družbenega omrežja TikTok v policijskih organizacijah – primer Slovenske policije : diplomsko deloŽan Kranjčević, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava uporabo družbenega omrežja TikTok v policijskih organizacijah, s poudarkom na primeru Slovenske policije. Proučuje, kako Slovenska policija uporablja TikTok za komuniciranje z javnostmi, zlasti z mlajšo generacijo, ter analizira vpliv te komunikacije na dojemanje policijskega poklica. Raziskava vključuje anketo med uporabniki, ki razkriva, kako dojemajo vsebine, ki jih objavlja Slovenska policija na TikToku, in katere vrste vsebin bi želeli videti več. Ugotovitve kažejo, da so zabavne in humorne vsebine na TikToku najbolj priljubljene med uporabniki. Keywords: TikTok, Slovenska policija, družbena omrežja, javni sektor Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 32
Full text (3,40 MB) |
4. Vpliv TikTok vplivnežev na nakupne odločitve slovenskih uporabnikov TikTokaSebastjan Zobec, 2024, undergraduate thesis Abstract: Vzpon digitalnih medijev in družbenih omrežij je omogočil prihod novih načinov komuniciranja za podjetja. TikTok je v zadnjem času eno izmed bolj priljubljenih družbenih omrežij. Ob nastanku družbenih omrežij je nastal tudi vplivnostni marketing, ki je del digitalnega marketinga in za svojo komuniciranje uporablja digitalne marketinške kanale. Pomemben vidik so vplivneži, ki s svojo avtentičnostjo in kreativnostjo vplivajo na nakupne odločitve uporabnikov družbenih omrežij. Ti imajo ključno vlogo pri promociji podjetja, saj imajo močan vpliv na zaupanje in percepcijo svojih sledilcev. Diplomsko delo se osredotoča na uporabo TikTok vplivnežev in njihov vpliv na nakupne odločitve slovenskih uporabnikov TikToka. Keywords: TikTok, vplivnež, nakupne odločitve, družbeno omrežje, vplivnostni marketing Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 59
Full text (1,13 MB) |
5. Digitalna pismenost kot motivacija v boju proti zavajajočim informacijam : diplomsko deloKatarina Šuster, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi obravnavamo pojav in pomembno vlogo digitalne pismenosti v razvijajočem okolju digitalnih medijev. Osredotočamo se na digitalno pismenost kot veščino posameznika za navigiranje družbenih medijev in njeno vlogo pri zaznavanju zavajajočih informacij in boju proti njihovemu širjenju. V prvem delu skozi teorijo opredelimo glavne koncepte, kot so digitalni mediji, digitalna pismenost in zaznavanje zavajajočih informacij. V drugem delu pa izvedemo raziskavo vpliva socialno-demografskih in socialno-ekonomskih dejavnikov na stopnjo digitalne pismenosti posameznika, ter nadalje, kako le-te vplivajo na zaznavanje zavajajočih informacij na družbenih medijih. Keywords: digitalna pismenost, digitalni mediji, zavajajoče informacije, družbeni mediji, TikTok Published in DKUM: 03.06.2024; Views: 127; Downloads: 61
Full text (3,23 MB) |
6. Instagram in Tiktok kot orodji marketinškega komuniciranja blagovnih znamk z ženskimi športnimi oblačiliLea Kukovec, 2023, master's thesis Abstract: Družbeni omrežji Instagram in TIkTok sta v zadnjih nekaj letih, zaradi vse večje digitalizacije sveta, postali nadvse priljubljeni in vse pogosteje uporabljeni spletni platformi. Ker je število dnevnih aktivnih uporabnikov iz dneva v dan naraščalo so podjetja in blagovne znamke pričele opažati izjemen potencial v uporabnosti Instagram-a in TikTok-a tudi za poslovne namene – med drugimi dokaj enostaven in učinkovit način doseganja željene ciljne skupine z minimalnimi finančnimi vložki, možnost aktivnega spremljanja odzivov, potreb ter želja posameznikov in posameznic, prilagajanje vsebin glede na demografske dejavnike ciljnih skupin itd.
V okviru našega magistrskega dela smo se skladno z izbrano tematiko poglobili v svet ženskih športnih oblačil in skozi teoretični in praktični del raziskali uporabnost Instagram-a in TikTok-a kot orodji marketinškega komuniciranja blagovnih znamk z ženskimi športnimi oblačili. V teoretičnem delu smo najprej predstavili temeljna izhodišča in pojme, nato pa smo se v osrednjem delu osredotočili na podrobno predstavitev, opredelitev in analizo posamičnega družbenega omrežja, kjer smo definirali prednosti in slabosti ter navedli in opisali različne načine, ki jih blagovne znamke z ženskimi športnimi oblačili lahko izkoristijo za namene učinkovitega marketinškega komuniciranja z izbrano ciljno skupino. Z namenom pridobitve resničnih in verodostojnih informacij iz prakse smo tekom zaključnega dela oblikovali tudi strukturiran anketi vprašalnik, s pomočjo katerega smo v prvi vrsti podkrepili teoretični del, in nadalje, na podlagi prejetih rezultatov potrdili oz. zavrnili zastavljene hipoteze. Keywords: blagovne znamke, ženska športna oblačila, marketinško komuniciranje, Instagram, TikTok, Social Media Marketing. Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 564; Downloads: 156
Full text (3,37 MB) |
7. Oglaševanje za generacijo z na družbenem omrežju TikTok : magistrsko deloSvetlana Roškar, 2022, master's thesis Abstract: Generacija Z je posebna generacija, za katero ne veljajo že uveljavljene trženjske prakse. Najbolj priljubljene blagovne znamke pri tej generaciji so tiste, ki prikazujejo resničnost, saj se pripadniki generacije Z želijo počutiti tesno povezani z blagovno znamko. Glede na to, da je med generacijo Z izredno priljubljena aplikacija TikTok, samo se odločili v nalogi primerjati trženje treh podjetij in njihovih strategij na TikToku. Rezultati so pokazali, da je lahko TikTok izjemno družbeno omrežje za trženje za generacijo Z in da so najboljše trženjske strategije čisto enostavne, saj na priljubljenost posnetkov najbolj vpliva lahka in zabavna vsebina. Keywords: generacija Z, trženje, družbena omrežja, TikTok Published in DKUM: 07.07.2022; Views: 837; Downloads: 209
Full text (3,40 MB) |
8. Mladina in družbena omrežja: študija primerov YouTuba in TikTokaJasmina Dragojlović, 2021, master's thesis Abstract: Živimo v času, ko ima praktično vsaka oseba uporabniški račun na vsaj enem družbenem omrežju. Z njihovo pomočjo smo na tekočem, spremljamo, kaj se dogaja z našimi prijatelji, sošolci in družino. Pridobimo pa tudi informacije o tem, kaj se dogaja po svetu, za katerega pravi slovenski pregovor, da stoji na mladih. Mladi so precej bolj naklonjeni uporabi družbenih omrežij in nanje ta tudi najbolj vplivajo, saj se še razvijajo kot osebe. Zato nas je zanimalo, kakšen vpliv imata nanje YouTube in TikTok, ki sta dve izmed najbolj uporabljanih družbenih omrežij nasploh, predvsem med pandemijo COVID-19. Osredotočili smo se na 18 mladih iz Slovenije in njihovo izkušnjo. Z njihovo pomočjo smo izpeljali intervjuje, ki smo jih kasneje kvalitativno analizirali. Osredotočali smo se na konzumiranje in produkcijo vsebin, zanimalo pa nas je tudi, zakaj in kako mladi uporabljajo YouTube in TikTok ter kakšen vpliv imata na njih. Ugotovili smo, da mladi platformi spremljajo predvsem zaradi zabave, pridobivanja informacij in poslušanja glasbe, kar ima nanje dober vpliv, vendar se zavedajo tudi slabih plati uporabe teh platform. Zaključili smo, da ima YouTube povprečno nanje boljši vpliv kot TikTok. Keywords: Mladina, družbena omrežja, YouTube, TikTok, COVID-19. Published in DKUM: 09.11.2021; Views: 5742; Downloads: 466
Full text (1,58 MB) |
9. Analiza in nadgradnja uporabe socialnih omrežij za turistične namene na primeru nacionalnega laboratorija za zdravje, okolje in hranoLana Božičko, 2021, undergraduate thesis Abstract: Vsak od nas dnevno uporablja internet ter s tem povezane socialna omrežja. Socialna omrežja so z nami že vsaj dve desetletji, njihova uporaba pa se je skozi leta spremenila. Prvotno smo jih uporabljali za ohranjanje stikov s prijatelji in sorodniki, ki so od nas oddaljeni ali pa za vzpostavljanje novih kontaktov. Z leti so se tehnološke značilnosti znatno nadgradile, saj lahko danes delimo fotografije, video posnetke, glasbo, članke ter razna druga obvestila. Podjetja so zasledila veliko priložnost ter ta prostor namenila oglaševanju storitev in izdelkov publiki, ki so si jo določili za ciljno skupino. Ker se je to zelo obneslo, so se razvila orodja oz. pripomočki za natančno izpeljavo oglaševalskih kampanj na socialnih omrežjih. V tem delu bomo obravnavali digitalni marketing in socialna omrežja ter kako sta povezana s turizmom. Turistična podjetja so morala zelo hitro zagrabiti priložnost digitalizacije poslovanja in stopiti korak bližje svojim (potencialnim) kupcem. V zadnjem času je veliko govora o novem socialnem omrežju TikTok. Ker v Sloveniji še ni dosegel svojega maksimuma, smo se odločili, da ga bomo v tem diplomskem delu predstavili. Profil smo ustvarili s sodelovanjem z Nacionalnim laboratorijem za zdravje, okolje in hrano.
V teoretičnem delu smo opisali najpomembnejše lastnosti digitalnega marketinga. Z njim se uporabniki interneta redno srečujemo. Tako smo našteli vrste aktivnosti, ki zajemajo digitalni marketing ter kako lahko merimo uspešnost izpeljanih aktivnosti. Predstavili smo aktivnosti digitalnega marketinga v svetu turizma ter kako poteka v Slovenski turistični organizaciji. Nato sledi poglavje o socialnih omrežjih; te smo razdelili na poslovna in splošna. Predstavili smo strategije in načine uporabe. Prav tako smo opredelili komuniciranje različnih osebkov, ki jih najdemo na socialnih omrežjih in primerjavo med tradicionalnimi in sodobnimi kanali komuniciranja. Pri opisovanju načinov komuniciranja javnega podjetja, zasebnega podjetja in vplivneža smo ugotovili, da najbolj izstopa sporočanje javnih podjetij, vključno z našim obravnavanim podjetjem. Pogledali smo, kako potujejo turistične informacije po socialnih omrežjih. Ugotovili smo, da je prisotnost podjetja na socialnih omrežjih nujno, saj prispeva k širjenju prepoznavnosti podjetja.
V praktičnem delu se osredotočamo na prisotnost NLZOH na socialnih omrežjih ter na vzpostavitev novega kanala komuniciranja preko TikToka. Opisali smo NLZOH, kot javnozdravstveno podjetje ter kako pripomore k razvoju nadaljnje turistične infrastrukture. Ugotovili smo, da brez storitev in javnih nalog, ki jih zavod opravlja, Slovenija ne bi imela zadostnih zdravstvenih in okolijskih pogojev za turistično dejavnost.
TikTok je socialno omrežje sedanjosti in prihodnosti, saj njegova uporaba bliskovito narašča, sploh med mlajšo generacijo. Predvidevamo, da se bo TikTok uporabljal v Sloveniji v vedno večji meri ter da bomo lahko opazili nove načine oglaševanja na tej platformi. Keywords: digitalni marketing, socialna omrežja, turizem, komuniciranje, TikTok, NLZOH. Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 930; Downloads: 95
Full text (2,08 MB) |