| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1039
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Funkcionalne poteze rastlin mikrohabitatov z vrsto čmrljeliko mačje uho (Ophrys holosericea (Burm. f.) Greuter) v sestojih polnaravnih suhih travišč v Halozah
Valentina Žganec, 2021, master's thesis

Abstract: V okviru magistrske naloge smo ugotavljali, kakšne so morfološko funkcionalne poteze (MFP) rastlinskih vrst, ki sobivajo v mikrohabitatih z vrstama čmrljeliko mačje uho (Ophrys holosericea) in čopasto grebenušo (Polygala comosa) v sestojih ekstenzivnih suhih travišč v Halozah. Na izbranem travniku smo določili 30 popisnih ploskvic velikosti 1 m², kjer so v središču uspevali osebki vrste čmrljeliko mačje uho (Ophrys holosericea) in naslednjih 30 popisnih ploskvic velikosti 1 m², kjer so v središču uspevali osebki vrste čopasta grebenuša (Polygala comosa), hkrati pa na njih ni bilo vrste Ophrys holosericea. Na vsaki ploskvici smo popisali rastlinske vrste na dveh razdaljah od središča osebkov vrst Ophrys holosericea in Polygala comosa (do 20 cm in med 20 do 40 cm). Za vse rastlinske vrste ugotovljene na ploskvicah in na celotnem travniku (N = 87), smo analizirali in primerjali izbrane MFP (rastna oblika, višina rastline, CSR strategija, specifična listna površina (SLA), vsebnost suhe snovi lista (LDMC), začetek, konec in dolžina cvetenja) in Ellenbergove indekse (svetloba, vlažnost, preskrbljenost tal z dušikom). Za ugotovitev podobnosti in raznolikosti v floristični sestavi med ploskvicami z vrsto Ophrys holosericea in z vrsto Polygala comosa smo uporabili multivariatne analize. Ugotovili smo izrazito višjo raznolikost vrst mikrohabitatov z vrsto Ophrys holosericea. Na osnovi multivariatne analize (DCA analize) smo dokazali, da obstajajo značilne razlike v floristični sestavi obeh mikrohabitatov. Na osnovi analize MFP lahko sklepamo, da so razmere v mikrohabitatih z vrsto čmrljeliko mačje uho bolj heterogene, kar pripisujemo pogostejšim vrzelim (gola tla) v vegetaciji na teh površinah, ki nastanejo kot posledica občasnih izrazitejših motenj. Na teh ploskvah so pogosteje prisotne enoletnice in plevelne vrste oz. ruderalke, ki imajo višje vrednosti SLA ter nižje vrednosti LDMC. Na podlagi CSR primarnih strategij smo ugotovili, da v mikrohabitatih s proučevanima vrstama sobivajo vrste, ki imajo v primerjavi z vrstami celotne travniške rastlinske združbe v povprečju manj izraženo kompeticijo ter bolj poudarjeno stres toleratorsko in ruderalno komponento. Vrsta Polygala comosa, ki sodi v S/SC tip, ima v svoji okolici v povprečju vrste z nekoliko bolj izraženo stres toleratorsko strategijo kot Ophrys holosericea, ki predstavlja R/CR tip, pa ima v svoji okolici vrste, z nekoliko bolj izraženo ruderalno strategijo. S primerjavo Ellenbergovih indeksov smo ugotovili, da so rastlinske vrste, ki se nahajajo v bližnji okolici vrst Ophrys holosericea in Polygala comosa, v povprečju polsončne do sončne vrste, ki uspevajo na območju med suhimi in svežimi tlemi. Med vrstami, ki sobivajo s čmrljelikim mačjim ušesom, so tudi takšne, ki imajo bistveno večjo potrebo po hranilih v primerjavi z vrstami, ki rastejo v bližini čopaste grebenuše. Tako tudi Ellenbergovi indeksi potrjujejo ugotovitev, da so mikrohabitati z vrsto Ophyrs holosericea podvrženi pogostejšim motnjam, ki omogočijo pojav vrst motenih rastišč z ruderalno strategijo.
Keywords: rastlinske vrste, Ophrys holosericea, Polygala comosa, multivariatna analiza, morfološko funkcionalne poteze, CSR strategija, Ellenbergovi indeksi
Published: 09.08.2021; Views: 108; Downloads: 9
.pdf Full text (1,80 MB)

2.
Model uporabe mobilnega telefona pri pouku v osnovni šoli
Tjaša Novak, 2021, master's thesis

Abstract: Za vnos sprememb v pouk, način in dinamiko dela ima učitelj na voljo različne didaktične strategije, ki so se razvijale skozi zgodovino razvoja pedagogike. Uporaba le-teh znotraj pouka učencem nudi razvoj sposobnosti in spretnosti, ki jih učenci dosegajo preko lastne miselne aktivnosti in dela. Z vključitvijo mobilnega telefona k didaktičnim strategijam se motivacija, splošno zanimanje in načini za odkrivanje novega znanja še dodatno povečajo. Namen magistrske naloge je bil izdelati model uporabe mobilnega telefona pri pouku, ki smo ga naredili na podlagi teoretičnih izhodišč in rezultatov anketnega vprašalnika. V teoretičnem delu naloge smo se osredotočili na didaktične strategije, ki jih učitelji lahko uporabljajo pri pouku, pri čemer smo vključili tudi uporabo mobilnega telefona in navedli njegove prednosti pri delu v šoli. V raziskavi, ki smo jo naredili z anketnim vprašalnikom, je sodelovalo 21 predmetnih učiteljev iz različnih osnovnih šol. V raziskavi nas je zanimalo, ali učitelji v pouk vključujejo mobilni telefon in katere didaktične strategije znotraj pouka uporabljajo. Rezultati so pokazali, da uporaba mobilnega telefona pri učiteljih še ni tako razširjena, pri tistih, ki ga pa uporabljajo, pa je uporaba omejena na posamezne teme, ki jih učitelji izberejo. Pri pouku učitelji najpogosteje uporabljajo timski, projektni in problemski pouk, v okviru katerih mobilni telefon vključujejo občasno, in sicer le ob določenih temah.
Keywords: mobilni telefon, didaktična strategija, mobilno izobraževanje, mobilna aplikacija, pouk
Published: 22.07.2021; Views: 125; Downloads: 13
.pdf Full text (1,14 MB)

3.
Digitalna marketinška strategija družinskega podjetja Boltez d.o.o.
Petra Boltez, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem svetu je vloga digitalne marketinške strategije vse bolj pomembna, saj je na trgu vse več podjetij. Tako v večjih organizacijah kot tudi v družinskih podjetjih digitalizacija marketinških procesov prinaša mnogo koristi. Naš namen je bil prikazati ustrezno digitalno marketinško strategijo za družinsko podjetje Boltez d.o.o. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature domačih in tujih avtorjev prikazali osnove digitalnega marketinga in strategij ter marketinga v družinskih podjetjih. V raziskovalnem delu smo podrobno predstavili družinsko podjetje Boltez d.o.o in naredili posnetek obstoječega stanja digitalnega marketinga. Za potrebe raziskave smo zbrali podatke s pomočjo kvantitativne analize in jih uporabili pri nadaljnjem intervjuju z direktorjem in odgovornim za marketing v podjetju. Dobljene rezultate smo med seboj primerjali in analizirali. Želeli smo pridobiti čim več podatkov za podajanje ustrezne digitalne marketinške strategije. Družinskemu podjetju Boltez d.o.o. smo svetovali, da začne z aktivno promocijo na spletu in na socialnih omrežjih, hkrati smo zapisali tudi nekaj predlogov. Ugotovili smo, da bi jim digitalni marketing pomagal pri sami prepoznavnosti blagovne znamke, pozicioniranju na trgu in pri iskanju novih potencialnih strank.
Keywords: digitalna marketinška strategija, digitalni marketing, družinsko podjetje, Boltez d.o.o.
Published: 21.07.2021; Views: 162; Downloads: 52
.pdf Full text (1,62 MB)

4.
Vpliv uporabe orodij digitalnega marketinga na uspešnost spletnih trgovin
Nina Lipovšek, 2021, master's thesis

Abstract: Digitalizacija danes predstavlja velik del življenja. Populacija se čedaljebolj modernizira in usmerja svojopozornostv napredne tehnologije in udobje tako doma kot v poslovnem svetu. Z razvojem tehnologij postaja konkurenca na trgu vedno večja, kar pomeni, da nezadostuje zgolj prisotnost na spletu. Za prepoznavnost, opaznost in uspešnost je treba vključiti tudi digitalni marketing, čas in denar. Če povzamemo, je digitalni marketing promocija izdelkov, storitev in blagovne znamke s pomočjo uporabe elektronskih naprav ali interneta. Digitalni marketing uporablja več kanalov in tehnologij, ki organizaciji omogočajo analizo kampanj, vsebine in strategij, iz katerih je mogočerazbrati, ali določena strategija deluje, je uspešna oziroma kje so njenepomanjkljivosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo najprej opredelili pojem spletna trgovina, določili razlike med klasično in spletno trgovino, opisalivrste spletnih trgovin in kaj definira uspešne spletne trgovine. Izpostavilismo tudi varnost spletne trgovine. Prav tako smo opredelili digitalni marketing in njegov razvoj. Preverilismo, kakšne digitalne strategije in kanale poznamo ter kakšne so prednosti in slabosti digitalnega marketinga v primerjavi s klasičnim. V praktičnem delu magistrskega dela smo pozornost namenili orodjem digitalnega marketinga.Ker je to široko in hitro rastoče področje, smo se osredotočili na poznana in bolj priljubljena orodjaspodročja optimizacije, e-poštnega marketinga, analitike, družbenih omrežij in orodij, namenjenih grafičnemu oblikovanju. Optimizacija spletnih strani je pomembna, saj je brez nje podjetje slabše vidno v brskalnikih, kar posledično prinaša slabši promet. Obstajajo orodja, kot so SEMrush, Google SearchConsole in Moz, ki pripomorejo k izboljšanju optimizacije. Na področju e-poštnega marketinga izstopajo orodja MailChimp, MailerLite, Hubspot in SendInBlue, primerjava med njimi pa prikazuje, katero je primernejše za kateri tip podjetja.Na področju analitike smo primerjali Matomo in Google Analytics.Predstavili smo tudi družbena omrežja in ugotovili, da obstaja veliko orodij za njihovo lažjo uporabo.Osredotočili smo se na orodja HootSuite, Buffer, Sporut Social in Creator studio ter jih primerjali med seboj. Upoštevali smo tudi grafično podobo fotografij, podjetja in blagovne znamke, kjer nam lahko pomagajo orodja, kot so Canva, Crello in Piktochart.
Keywords: digitalni marketing, orodja digitalnega marketinga, marketinška strategija, Google, SEO, optimizacija, e-poštni marketing, spletna trgovina.
Published: 29.06.2021; Views: 144; Downloads: 50
.pdf Full text (3,49 MB)

5.
NEVARNI DEMONSTRACIJSKI EKSPERIMENTI PRI POUKU KEMIJE V OSNOVNI ŠOLI
Mateja Rus, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski seminarski nalogi je v problemu opredeljen pomen izvajanja nevarnih demonstracijskih eksperimentov pri pouku kemije v osnovni šoli in predvsem to, da morajo učitelji — demonstratorji biti kompetentni za izvajanje tovrstnih eksperimentov. Poleg teoretičnega razglabljanja o pomenu eksperimentalnega dela in varnega ravnanja z nevarnimi snovmi, so opredeljene tudi kompetence, ki jih mora imeti učitelj — demonstrator za izvajanje nevarnih eksperimentov in kompetence, ki jih ob eksperimentalnih opažanjih pridobi učenec. Prav tako sem na podlagi aktualne literature izbrala trinajst nevarnih eksperimentov, ki bi jih učitelji lahko vključili v pouk naravoslovja in kemije v osnovni šoli. Izbrana eksperimentalna gesla sem analizirala na podlagi spoznavnega, motivacijskega, zmožnostnega in nevarnostnega vidika. Po izvedbeni analizi izbranih eksperimentalnih gesel sem oblikovala tudi demonstracijske liste za učitelje - demonstratorje in opazovalne liste za učence — opazovalce.
Keywords: nevarni demonstracijski eksperiment, metodologija načrtovanja, strategija izvajanja, kompetence, didaktično gradivo
Published: 03.02.2021; Views: 134; Downloads: 7
.pdf Full text (1,12 MB)

6.
Prevajanje lastnih imen v izbranih delih klasične in sodobne otroške književnosti
Barbika Jamnikar Cerar, 2020, master's thesis

Abstract: Lastnih imen načeloma naj ne bi prevajali, imajo pa imena književnih junakov otroške književnosti pogosto opisni pomen in izražajo osebnostne lastnosti ali živalsko vrsto. Zato je pri tej vrsti prevajanja treba prilagoditi lastno ime, če želimo doseči enak učinek, kot ga je imel izvirnik. V magistrskem delu smo se osredinili na primerjalno analizo pri prevajanju enodelnih in večdelnih lastnih imen klasične in sodobne otroške književnosti. V teoretičnem delu smo opisali karakteristike otroške književnosti in kako jo prevajati, nato pa smo definirali lastna imena in podrobneje raziskali strategije za prevajanje lastnih imen. Pri analizi smo uporabili strategije za prevajanje lastnih imen L. Fernandesa. V empiričnem delu smo analizirali 1000 lastnih imen, ki smo jih iskali v književnih delih avtorjev, kot so F. Baum, L. Carrol, F. Salten, P. Travers, M. Auer, C. Funke, J. Lacey, D. Reiche, S. Voake, idr. Zanimalo nas je, katere prevajalske strategije so bile uporabljene pri prevajanju lastnih imen, še posebej smo se osredotočili na razlike med enodelnimi in večdelnimi imeni ter razlike med klasičnimi in sodobnimi deli. Ugotovili smo, da je najpogostejša strategija prevajanja lastnih imen tako klasične kot sodobne otroške literature substitucija, ki ji sledi strategija kopiranja.
Keywords: lastno ime, otroška književnost, strategija prevajanja, književno prevajanje
Published: 28.01.2021; Views: 157; Downloads: 29
.pdf Full text (3,40 MB)

7.
Primerjalna analiza strategij storitvenih znamk
Katja Košti, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Tema ter problem diplomske naloge je bilo analizirati in razčleniti strategije ponudnikov mobilnih storitev najprej po raziskovalnih metodah in nato še glavna razčlenitev po razširjenem marketinškem spletu. Cilji naloge so bili ugotoviti ali je opaziti velike razlike med ponudniki ali so njihove strategije med seboj različne ali zelo podobne in s katerimi strategijami želijo pritegniti kupce.
Keywords: Primerjalna strategija, storitve, blagovna znamka, razširjen marketinški splet, strateški management, marketinške strategije in mobilne storitve.
Published: 30.11.2020; Views: 185; Downloads: 20
.pdf Full text (600,92 KB)

8.
Poslovna etika – ključ do poslovnega uspeha
Bojana Radojčić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Poslovna etika predstavlja sistem vrednot, moralnih in etičnih prepričanj, ki usmerjajo ravnanje in načine odločanja podjetij in posameznikov znotraj tega podjetja. Da bi podjetja ohranila in krepila ugled, morajo svoje delovanje usklajevati z etičnimi načeli. Etično poslovanje danes predstavlja nepogrešljiv del poslovne prakse in enega izmed ključnih elementov za doseganje poslovne uspešnosti in učinkovitosti tako na kratek, kot tudi na dolgi rok. V ta namen se v diplomskem projektu osredotočamo na predstavitev teoretičnih izhodišč za obravnavo poslovne etike in morale, ob tem pa se poglobimo tudi v opredelitve pojma poslovne etike. Za boljše dojemanje predstavimo ravni poslovne etike, njene notranje in zunanje vire, kot tudi udeležence ter prikažemo vpliv, ki ga ima okolje na poslovno etiko. Skušamo predstaviti tudi značilnosti poslovne etike v organizacijah, skozi prikaz vloge poslovne etike v delovanju organizacij, načina sprejemanja etičnih odločitev in značilnosti etičnega upravljanja ter s tem povezane tudi stopnje občutljivosti udeležencev glede etičnega ravnanja. Strategije podjetja so za vsako organizacijo ključnega pomena, saj določajo načine doseganja zastavljnenih ciljev. Poslovna etika ima pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja, saj predstavlja mehanizem vodenja, ki temelji na etičnih načelih, zaradi česar se organizacija lahko odzove na zahteve vseh deležnikov, ki so direktno ali indirektno povezani z organizacijo. V diplomskem delu podamo definicije korporacijske ali celovite strategije in poslovne strategije ter slušamo predstaviti način integracije poslovne etike v strategije podjetja. Prav tako je prikazan tudi vpliv poslovne etike na rezultate poslovanja podjetja, v okviru katerega skušamo razložiti vpliv poslovne etike na učinkovitost in uspešnost poslovanja. Vsa teoretična spoznanja skušamo primerjati s poslovno prakso na primeru izbranega proizvodnega, kot tudi storitvenega podjetja, in sicer se osredotočamo na prepoznavanje teoretičnih predpostavk s področja implementacije poslovne etike v delovanje, pri čemer veliko pozornost posvečamo predvsem etičnim kodeksom organizacij in oblikovanju strategij v podjetjih.
Keywords: Poslovna etika, etični kodeks, poslovna uspešnost, strategija podjetja, konkurenčna prednost.
Published: 24.11.2020; Views: 441; Downloads: 182
.pdf Full text (1,31 MB)

9.
Digitalna transformacija
Dragana Jovanović, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Danes morajo podjetja slediti trendom, če želijo ostati konkurenčna na trgu. Digitalna transformacija je primer takega trenda. V diplomski nalogi predstavljamno, kaj je digitalna transformacija in katere prednosti prinaša, katere digitalne strategije poznamo in kako jih ustvariti, prikazali pa bomo tudi uspešne primere uvedbe oz. implementacije digitalne strategije v podjetje. Cilj diplomske naloge je ugotoviti, kdo je kriv za neuspešno transformacijo in kako digitalna transformacija vpliva na rast in razvoj podjetja. Sklenili smo, da digitalna transformacija podjetju prinaša veliko koristi in da pozitivno vpliva na njegov rast in razvoj. Preoblikuje poslovne procese in s tem vpliva na učinkovitost zaposlenih. Za neuspeh uvedbe oz. implementacije ni kriva ena oseba. Problem je organiziranost; projekt uvedbe mora biti natančno opredeljen, lahko je razdeljen tudi na dele. Sklenemo, da je transformacija podjetja iz tradicionalnega v moderno težek in zapleten proces, ki se ga mora lotiti vsako podjetje.
Keywords: digitalna transformacija, digtalna strategija
Published: 18.11.2020; Views: 371; Downloads: 122
.pdf Full text (982,43 KB)

10.
Razvoj odločitvenega modela za podporo izbire strategije vstopa na nove trge
Anita Jurkić, 2020, master's thesis

Abstract: Podjetje X se trenutno odloča o tem, na kateri tuji trg bi bilo najbolj smiselno vstopiti in katera strategija vstopa bi bila najbolj primerna. V prvem delu magistrske naloge smo preučili teorijo mednarodnega poslovanja, strateškega načrtovanja, raziskav tujih trgov in odločanja. V drugem delu naloge smo predstavili tehnološko podjetje X in naredili podrobno analizo širšega zunanjega okolja Madžarske in Poljske na področju širokopasovnega dostopa. Podjetje si želi neposredno poslovati z večjimi operaterji ter preko poslovnih partnerjev z manjšimi. Ker podjetje X še ni naredilo konkretne analize zunanjega okolja, analize stroškov in časovnega okvira vstopa na tuji trg ter definiralo jasnih prodajnih ciljev in aktivnosti za izbrani trg, smo v magistrski nalogi na podlagi večparametrskega odločitvenega modela v programu DEXi in PEST analize predlagali, kaj bi bilo za podjetje najbolj smiselno in na katera tveganja mora biti pripravljeno. Namen magistrskega dela je preučiti trg Madžarske in Poljske ter definirati odločitvene kriterije za izbiro ustreznega trga. V ta namen smo razvili večparametrski odločitveni model, v katerem smo ovrednotili kriterije na podlagi analize trga. Kot rezultat smo dobili najbolj potencialni trg, na podlagi stroškovne analize in časovnega okvirja pa najbolj primeren način oziroma strategijo vstopa na tuji trg. Ustrezne podatke za analizo zunanjega okolja smo poskusili pridobiti iz različnih preverjenih spletnih virov, nekaj pa tudi iz intervjuja skrbnika ključnih kupcev ter direktorice prodaje poslovne enote Dostop. Na podlagi pridobljenih podatkov smo po metodi PEST analizirali štiri ključna okolja, in sicer politično, ekonomsko, družbeno in tehnološko. Vprašanje in dileme so se pojavile predvsem zaradi pravilnosti umestitve kriterijev v posamezno okolje in ali pomembno vplivajo na odločitev o vstopu na tuji trg. Širša analiza zunanjega okolja podjetju poda grobo sliko, ali je trg primeren za nadaljnje raziskovanje ali ne. Trg naj ne bi bil zasičen, sicer je tržni potencial majhen, smiselno pa je tudi izbrati tisti trg, ki je geografsko bližji, kulturno bolj domač in nekompleksen. Če je trg dovolj perspektiven, je potrebno narediti tudi druge analize, ki so prav tako pomembne pri odločanju o mednarodnem poslovanju. To so analiza konkurence, kupcev, lastnega potenciala idr.
Keywords: Strategija, večparametrsko odločanje, telekomunikacije, Dexi, analiza trga
Published: 09.11.2020; Views: 224; Downloads: 38
.pdf Full text (2,93 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica