2.
IZOBRAŽEVANJE IN MOTIVIRANJE PRODAJNIH REFERENTOV V PODJETJIH SORAJasna Tomić, 2010, undergraduate thesis
Abstract: Izbrala sem si temo izobraževanje in motiviranje prodajnih referentov. Za praktični primer sem si izbrala mlado podjetje Sora Finance d.o.o. in Sora Skupina d.o.o., kjer delam preko študentskega servisa. Podjetji medsebojno sodelujeta in združujeta večino zavarovalnic in bank na enem mestu.
Podjetje namenja posebno pozornost WIN-WIN sistemu, izobraževalnemu programu, ki temelji na interakciji med moderatorjem in udeleženci. Ta sistem je še posebej pomemben, za zaposlene, ki se podjetju pridružijo na novo. Vsak zaposleni opravi takšno izobraževanje, ki predvideno poteka 8 tednov.
Prodajni referenti, ki so uvodno izobraževanje in usposabljanje že prestali, se udeležujejo izobraževanj, ki so organizirana s strani bank, zavarovalnic ali podjetij Sora. Organizirana so po vsej Sloveniji.
Sistem motiviranja je v podjetjih Sora nastavljen na več načinov. Tako so prodajni referenti deležni fiksne plačila, plačila na podlagi provizije ali kombinacije obeh. Večina prodajnega osebja je deležna provizije. Sistem provizij je opredeljen s provizijskimi tabelami. Občasno pa so deležni tudi različni nagrad ali bonusov. Podjetje tako spodbudi opravljanje poslov in iskanje novih strank. Vendar pa so rezultati ankete pokazali, da so zaposlenim najbolj pomembni nedenarni motivacijski dejavniki. Le te bi moralo podjetje veliko bolj uveljavljati.
V praktičnem delu diplomske naloge sem uporabila tudi izsledke raziskave, ki sem jih pridobila s pomočjo anketnega vprašalnika. Ta je bil razdeljen vseh prodajnim referentom v Mariborski in Ljubljanski poslovni enoti. Raziskava je pokazala naslednje:
- izobraževanje in usposabljanje velik vpliv na kvaliteto opravljenih storitev,
- prodajno osebje je s sistemom izobraževanja in njegovimi vsebinami zadovoljno, enako velja za sistem motivacije,
- zelo pomembni pri delu so nedenarni dejavniki motivacije,
- vsebina izobraževanj, ki jih organizira podjetje je pri delu skoraj vedno uporabna.
Na podlagi rezultatov sem zavrgla prvo in drugo hipotezo, potrdila pa tretjo in četrto.
Keywords: Ključne besede: izobraževanje, motiviranje, usposabljanje, prodajni referenti, nagrajevanje, zaposleni, Sora Skupina d.o.o., Sora Finance d.o.o.
Published in DKUM: 11.11.2010; Views: 1765; Downloads: 186
Full text (1,21 MB)