| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
6.
ŽENSKO VODENJE V RAZLIČNIH KULTURAH
Milan Tramte, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Na splošno velja prepričanje, da je lahko dober vodja samo moškega spola. Področje ženskega managerstva še vedno predstavlja neke vrste tabu, ki pa se v zadnjih nekaj letih uspešno razblinja. Tudi ženske se na tem področju vse bolj uveljavljajo in s tem uničujejo stereotipno prepričanje, da ne morejo biti uspešne managerke. Pri uveljavljanju in razbijanju stereotipov se srečujejo s številnimi preprekami, ki jim onemogočajo, da bi hierarhično napredovale tako hitro kakor njihovi moški kolegi. Med pomembnejše ovire vsekakor sodi stekleni strop, ki je posledica stereotipnega prepričanja, kam ženske sodijo in kaj naj bi bilo njihovo poslanstvo. Tiste ženske, ki uspešno premagujejo ovire na svoji managerski karierni poti, pa se morajo sprijazniti z resnico, da bodo za enako delo plačane manj kakor njihovi moški kolegi – ne glede na to, da so enako kvalificirane kakor moški kolegi. Kljub vsemu pa se delež žensk na vodilnih položajih zvišuje zaradi njihove izboljšane samozavesti, ki jo pridobivajo s svojimi sposobnostmi, z izobraženostjo, vedno bolj cenjeno empatijo, dobrimi sposobnostmi sodelovanja in s pripravljenostjo pomagati šibkim, ki danes pridobiva na pomenu. Pri delovanju in vodenju organizacije pa se soočamo tudi s kulturami, za katere so značilne različne vrednote, norme ter običaji. Pomembno je, da se kot manager izobražujemo tudi na tem področju, saj lahko zaradi svojega neznanja o kulturi nevede naredimo veliko škodo organizaciji. Pomembno je, da kulturno področje, na katerem poslujemo, dobro poznamo, se seznanimo s kulturnimi razlikami, saj lahko te povzročajo nevidne ovire pri uspešnem vodenju in poslovanju naše organizacije. Poleg tega pa poznavanje kulture danes pomeni vse večjo konkurenčno prednost. Ženske kot managerke se pri svojem delu srečujejo s preprekami, za katere velja, da so v posameznih kulturah tudi različne, na splošno pa so lahko enake. Tako v Sloveniji kakor v vseh skandinavskih državah se soočajo s stereotipnim prepričanjem, da se ne morejo primerjati z moškimi kolegi. Ta miselnost se počasi spreminja, ženske se tudi na tem področju uspešno približujejo moškim kolegom in dokazujejo, da so lahko enakopravne. Nadalje velja izpostaviti, da je vloga ženske kot managerke v skandinavskih državah večja kakor v Sloveniji, kar se kaže npr. z večjim deležem, ki ga predstavljajo ženske v vodstvenih strukturah podjetij.
Keywords: vodenje, management, kultura, ženske, žensko vodenje, Skandinavija, Slovenija
Published: 22.07.2016; Views: 509; Downloads: 63
.pdf Full text (547,05 KB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica