| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 29
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
REŠEVANJE PROBLEMOV NA PODROČJU KAKOVOSTI S PRISTOPOM ŠEST SIGMA V GORENJU D.D.
Matej Grabner, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema reševanje problemov na področju kakovosti s pristopom šest sigma v podjetju Gorenje, d. d. in izvedbo praktičnega primera delavnice po metodologiji DMAIC. Namen delovnega procesa je, da z njim zagotovimo izdelke ustrezne kakovosti kupcem in s tem zadovoljimo njihove potrebe. Šest sigma je torej zelo uporabna metoda za izboljševanje in odpravo različnih napak, ki se pojavijo v procesih. Diplomsko delo predstavlja »green belt« nalogo iskanja možnih izboljšav, zaradi nabiranja ledu na kanalih hladilnika HKS 3666. Nabiranje ledu v odtočnem kanalu je povzročila premajhna moč grelca. Testiranja različnih grelcev so omogočila izbiro najbolj optimalne rešitve glede uporabnosti in cene. Namesto grelca z močjo 1,5 W se je uporabil grelec 3 W. Pri testiranju rešitve smo uporabili tako imenovani »gorila test«, katerega je izbrana rešitev prestala. Težavo pri delovanju programa nastavljene temperature odtaljevanja hladilnika smo odpravili s popravilom in optimiziranjem programa. Program smo testirali v razvojnih laboratorijih. Prav tako smo pripravili servisni program za hladilnike, ki so že na trgu. Težavo nabiranja ledu na stiroporni vložek EPS, je povzročila premajhna distanca med uparjalnikom in stiropornim vložkom ter hrapava površina stiropornega vložka EPS. Ta problem smo rešili s kontrolo debeline stiropornega vložka, merjenjem distance in dodatnim fiksiranjem stiropornega vložka s posebnimi plastičnimi distančniki. Hrapavo površino smo odpravili z izdelavo novega stiropornega vložka, ki ima bolj gladko površino.
Keywords: šest sigma; DMAIC; VOC – glas kupca; CTQ – kritična mera za kakovost; Gorenje; hladilnik HKS 3666; nabiranje ledu.
Published: 04.06.2009; Views: 2879; Downloads: 584
.pdf Full text (3,08 MB)

6.
ISKANJE POTENCIALOV ZA IZBOLJŠAVE SKOZI SISTEM KAKOVOSTI NA PRIMERU PODJETJA ECOLAB
Tamara Kermavc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko nalogo smo razdelili na tri dele. V prvem delu naloge smo predstavili sistem kakovosti ISO 9001:2008. V tem poglavju smo podrobneje predstavili standard ISO 9001:2008; kaj standard je, zakaj se uporablja, katere so spremembe tega novega standarda, katere zahteve vsebuje ter katere so njegove prednosti in slabosti. Standard ISO 9001:2008 so pripravili z namenom, da bi podrobneje pojasnili zahteve standarda ISO 9001:2000. Standard ISO 9001:2008 je splošen in uporaben za vse vrste organizacij, uporabljajo pa ga organizacije, da bi izboljšale zadovoljstvo odjemalcev. V drugem delu smo opisali iskane potenciale oziroma potencial notranjih presoj, potencial vodenja inovacijskih predlogov, potencial spoznanj drugih sistemom vodenja — metodo 20 ključev in metodo 6 sigma, potencial voditeljstva in razvoja kadra ter potencial izboljšav procesov. V tem delu smo vsak potencial podrobno opisali in predstavili njegovo uporabo v organizaciji ter kako je povezan s standardom ISO 9001:2008. V zadnjem, tretjem delu diplomske naloge smo se osredotočili na praktični del, ki zajema kako v podjetju Ecolab izkoriščajo in uporabljajo potenciale za izboljševanje skozi sistem kakovosti. Pri pisanju diplomske naloge je bila na začetku postavljena trditev, ki smo jo skozi nalogo v tretjem delu dokazovali. Na koncu nam je uspelo dokazati, da lahko z uvedbo identificiranih potencialov v nalogi, dosežemo pomembnejše izboljšanje poslovanja podjetja.
Keywords: standard ISO 9001:2008, notranja presoja, inovacija, sistem 20 ključev, sistem 6 sigma, voditeljstvo, razvoj kadra, prenova poslovnih procesov
Published: 21.05.2010; Views: 1935; Downloads: 339
.pdf Full text (826,28 KB)

7.
REORGANIZACIJA POSLOVANJA Z METODO SIX SIGMA
Uroš Lemajić, 2009, undergraduate thesis

Abstract: glavna tema moje diplomske naloge je predstavitev metode Six Sigma. Gre za eno od metod za izboljševaje kakovosti poslovnih procesov, primerno za uporabo tako v proizvodnih kot storitvenih dejavnostih. Za predstavitev sem se sem odločil, ker sem se s to metodo srečal, kot študent, ko sem delal na Raiffeisen banki d.d. v Mariboru. Banka to metodo uporablja že več let in je standard bančne skupine Raiffeisen International. Podjetja morajo danes uporabljati sistematične metode in orodja za analiziranje svojih poslovnih procesov, kajti v teh se skrivajo velike možnosti za doseganje poslovne prednosti na podlagi zmanjševanja stroškov in povečanja učinkovitosti. Zaradi povečanega vpliva mednarodne konkurence so zahteve po spremembi izvajanja poslovnih procesov v smeri večje preglednosti, dokumentiranosti procesov in posledično lažjega spremljanja in spreminjanja procesov nujne. Vodstvo podjetja se zavestno odloča za spremembe v poslovnih procesih na podlagi predstavljenih podatkov, ki so zbrani in statistično obdelani na sistematičen način skozi pet faz DMAIK kroga, ki pomeni definiranj, meri, analiziraj, izboljšaj in nadzoruj. Pri tem gre za uporabo že znanih kvalitativnih in kvantitativnih orodij. Glavno priporočilo za uvedbo strategije Six Sigma v podjetje je njen celovit pristop. To pomeni, da vsi zaposleni sodelujejo v izobraževanju in so ozaveščeni o smiselnosti zagotavljanja poslovne odličnosti in prispevajo ideje za izboljšave, kar omogoča skokovito zmanjšanje odstopanj od pričakovanj kupcev in strank ter odpravljanje napak na proizvodih in v storitvah, še preden prispejo do kupca
Keywords: orodje izboljšav, Six Sigma, dokumentiranost procesov, zmanjševanje stroškov, poslovna uspešnost in učinkovitost.
Published: 14.12.2009; Views: 1996; Downloads: 509
.pdf Full text (619,84 KB)

8.
UVEDBA METODOLOGIJE DMAIC V PODJETJU HELLA SATURNUS SLOVENIJA D.O.O.
Maja Zajc, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je prikazana uporaba pristopa Six sigma, ki nudi sistematično zasnovo DMAIC (Define-Measure-Analyze-Improve-Control), ter kombinacijo različnih orodij in tehnik za izboljševanje kakovosti procesov in proizvodov. Diplomsko delo zajema tudi izvedbo praktičnega primera po metodologiji DMAIC v podjetju hella Saturnus Slovenija d.o.o., z namenom zmanjševanja napak in izboljšanja kakovosti proizvodnega procesa in s tem povečati zadovoljstvo kupcev. Praktični primer se nanaša na zmanjšanje izmeta zaslonke na žarometu Nissan Qashqai, in sicer v vseh fazah procesa ter zmanjšanje reklamacij kupca. Na podlagi DMAIC smo ugotovili, da je največ izmeta v fazi naparevanja, pri čemer največji problem predstavlja rokovanje z zaslonko. Rešitve smo podali v smislu predlogov za izboljšave s ciljem zmanjšanja izmeta. Rezultati diplomskega dela so bili zadovoljivi. Realizirana sta bila dva poglavitna cilja: izmet žarometa zaradi zaslonke smo zmanjšali iz 1% na 0,5% in interne stroške za 50%.
Keywords: management kakovosti, Six sigma, DMAIC, žaromet Nissan Qashqai, izmet zaslonke
Published: 10.05.2010; Views: 3090; Downloads: 449
.pdf Full text (1,77 MB)

9.
MODELI ZA OBVLADOVANJE KAKOVOSTI V PODJETJU
Tadej Švarc, 2010, final seminar paper

Abstract: Izbira te teme se mi je zanimiva, predvsem zaradi aktualnosti in pomembnosti kakovosti v današnjem času. V Sloveniji je vedno več podjetij, ki se odloča za celovito obvladovanje kakovosti, saj je kakovost tisto, kar odjemalci želijo. V prvem delu diplomske naloge sem na kratko podal definicije o kakovosti različnih avtorjev. Torej pojasnil sem vprašanje, kaj je kakovost in kaj je obvladovanje kakovosti ter na kakšne načine se obvladuje. Opredelil sem, kako se kakovost izraža in zagotavlja ter katera so sredstva s katerimi jo zagotavljamo. V nadaljevanju sem opredelil koncept celovitega obvladovanja kakovosti. Prikazal sem zakaj je ta koncept pomemben, kakšni so cilji tega koncepta in da je doseganje teh ciljev odvisno od managementa. Opredelil sem tudi PDCA krog, ki je ključno orodje celovitega obvladovanja kakovosti. Sledila so orodja za obvladovanje kakovosti. Naštel in pojasnila sem ključna orodja in jih grafično tudi prikazal. Ključno poglavje pa so modeli za obvladovanje kakovosti. Tukaj sem prikazal nekaj najbolj znanih modelov, ki so svetovno uveljavljeni, dodal sem jim kratek opis in opredelil glavne značilnosti. K temu delu sodi tudi standardizacija in standardi. Prikazal sem dva ISO standarda in pojasnil pomen in vlogo standardizacije. V zadnjem delu diplome pa sem raziskal s pomočjo grafa in tabele, kako uspešno podjetje zagotavlja kakovost in ali je potrebna kakšna izboljšava na področju kakovosti.
Keywords: Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti, orodja za obvladovanje kakovosti, standard, PDCA krog, model 6 sigma, stroški kakovosti, Pareto diagram…
Published: 10.11.2011; Views: 2681; Downloads: 623
.pdf Full text (578,48 KB)

10.
PREHOD IZ SIX SIGMA V LEAN SIX SIGMA
Matjaž Veršič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Spoznanje podjetij, da ne morejo prodati vsega, kar proizvedejo, je s sabo prineslo zavedanje o pomenu kakovosti. Danes podjetja brez zagotavljanja kakovosti ne morejo obstati. Kakovost morajo opredeliti kot tisto, ki jo s svojimi željami opredelijo kupci oz. v ospredje je stopil glas kupca. Kupec je tisti, ki odloča, kaj je kvalitetno in kaj ni; podjetja pa se morajo prilagajati njegovim željam. V ospredje je stopilo nenehno zagotavljanje kakovosti. Razvile so se metode, ki težijo k nenehnemu izboljševanju kakovosti. Nastali sta dve glavni metodi za doseganje kakovosti, vsaka v svojem kulturnem okolju. Six Sigma je nastala v Ameriki v podjetju Motorola in se v zadnjih dvajsetih letih razširila v vse oblike podjetij. Na drugi strani sveta, na Japonskem v podjetju Toyota, pa je nastala druga metoda vitka proizvodnja. Skozi čas so podjetja spoznavala prednosti obeh metod in tako ugotovila, da je najboljša rešitev, če se obe metodi združita; tako je nastala nova metoda Lean Six Sigma, ki je enakopravno združila obe metodi. Glede na to, da je Slovenija na sredi poti med obema deloma sveta, so tudi v Slovenijo prišli pozno signali o prednostih uporabe omenjenih metod. Slovenska podjetja so v zaostanku za 10-15 let glede na uporabo metode Six Sigma. V zadnjem času je moč zaznati razvojni napredek na področju uporabe Six Sigma in Lean Six Sigma, saj se pojavlja vedno več podjetij, ki so začela vključevati omenjeni metodi v svoje procese.
Keywords: šest sigma, standardna deviacija, meja tolerance, DMAIC, vitka proizvodnja, vitka šest sigma, nenehno izboljševanje, razvoj v Sloveniji.
Published: 13.12.2010; Views: 3296; Downloads: 724
.pdf Full text (1,02 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica