1. Povezanost organizacijske klime z zavzetostjo zaposlenih v proizvodnem podjetju : magistrsko deloNina Vugrinec, 2024, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali organizacijsko klimo in njeno povezavo z zavzetostjo zaposlenih. Raziskavo smo izvedli med zaposlenimi v oddelku logistike in nabave v večjem slovenskem proizvodnem podjetju. Glavno raziskovalno vprašanje je bilo, ali med organizacijsko klimo in zavzetostjo zaposlenih obstaja povezava, in če da, kako močna je. Za merjenje organizacijske klime smo uporabili vprašalnik, ki je bil razvit v okviru projekta Slovenska organizacijska klima (v nadaljevanju: SiOK). Gre za projekt, v katerem je skupek svetovalnih podjetij spremljal in meril organizacijsko klimo v slovenskih organizacijah. Podrobneje nas je zanimalo tudi, ali obstaja povezava med posamezno dimenzijo izmed 12 dimenzij organizacijske klime, kot jih opredeljuje SiOK, in zavzetostjo zaposlenih. Prav tako smo raziskali, kolikšen je delež zavzetih, nezavzetih in aktivno nezavzetih zaposlenih. Za analizo smo uporabili program Statistical Package for the Social Sciences. Keywords: organizacijska klima, zavzetost zaposlenih, povezava, SiOK, Gallup Published in DKUM: 20.03.2024; Views: 342; Downloads: 61 Full text (1,48 MB) |
2. ORGANIZACIJSKA KLIMA IN ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH V KMETIJSKO GOZDARSKI ZADRUGIMarija Irena Černetič, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V vsaki organizaciji so ne glede na velikost, dejavnost ali okolje, v katerem deluje, prisotni organizacijska kultura, organizacijska klima in zadovoljstvo pri delu, vsi ti dejavniki pa vplivajo na njeno poslovanje. Spoznanja, da je mogoče do neke mere upravljati in vplivati na omenjene dejavnike, so privedla do tega, da številne organizacije raziskujejo te dejavnike v svojih organizacijah z namenom, da bi vplivale na smer njihovega razvoja v želeno smer.
Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu smo predstavili organizacijsko kulturo, organizacijsko klimo in njene dimenzije ter zadovoljstvo zaposlenih. Omenili smo tudi projekt SiOK in predstavili Kmetijsko gozdarsko zadrugo Sava (v nadaljevanju KGZ Sava), v kateri smo izvedli merjenje organizacijske klime in zadovoljstva pri delu.
V drugem, empiričnem delu smo predstavili rezultate merjenja organizacijske klime in zadovoljstva pri delu v KGZ Sava. Primerjali smo rezultate merjenja v KGZ Sava s podatki SiOK 2011. Ugotovili smo, da pri nobeni dimenziji organizacijske klime ni bistvenih razlik. Na koncu smo poiskali dimenzije, pri katerih vidimo priložnosti za spremembe, in navedli aktivnosti, za katere menimo, da bi lahko privedle do izboljšav. Keywords: organizacijska klima, organizacijska kultura, zadovoljstvo zaposlenih, projekt SiOK Published in DKUM: 25.03.2016; Views: 2219; Downloads: 221 Full text (2,57 MB) |
3. Analiza nekaterih dimenzij organizacijske klime v oddelku logistike proizvodnega podjetjaAndreja Nareks, 2015, master's thesis/paper Abstract: Organizacijska klima v podjetju vpliva na poslovne rezultate kar od 24 do 30 %, zato je to pomembno področje, ki ga je treba spremljati. Predvsem nam lahko ob različnih spremembah v okolju pove, v kakšnem stanju je organizacija. Zakaj je način obnašanja zaposlenih takšen, kot je, kje so ovire pri komuniciranju, kako si vodje predstavljajo cilje organizacije ipd. V enoti, kot je logistika, pa sta zaradi same narave dela notranja komunikacija in operativno vodenje izredno pomembna. To sta dve dimenziji organizacijske klime, ki sta med seboj tudi izredno povezani. Cilj operativnega vodenja bi lahko navedli kot razvoj posameznika in skupine ter s strani vodje ustvarjanje aktivnega in uspešnega delovnega okolja, k čemur pa v veliki meri pripomoreta razumljivo ter točno posredovanje informacij po uradnih kanalih notranjega komuniciranja. S tem se izboljšajo motivacija, odgovornost in pripadnost zaposlenih, kar posledično povežemo z bolj ugodno organizacijsko klimo. Keywords: notranje komuniciranje in informiranje, operativno vodenje, raziskava SiOK, OCS Published in DKUM: 09.11.2015; Views: 1198; Downloads: 146 Full text (1,14 MB) |
4. ORGANIZACIJSKA KLIMA IN ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH V VRTCU ANTONA MEDVEDA KAMNIKZala Lampret, 2013, undergraduate thesis Abstract: Vsaka organizacija bi se morala zavedati svojega največjega bogastva - človeškega kapitala. Zaposleni ustvarjajo organizacijo in vsak posameznik, ki se na svojem delovnem mestu dobro počuti, je pri svojih delovnih nalogah uspešnejši. Da bi bila organizacija uspešna pri svojem delu, je ključno, da skrbi za svoje zaposlene in stremi k dobri, boljši organizacijski klimi. Če je ta dobra, je tudi zadovoljstvo zaposlenih boljše.
Diplomsko delo v uvodnem delu zajema predstavitev problematike in metodologijo dela. V teoretičnem delu smo izhajali iz literature in povzeli nekaj ključnih dejavnikov organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih.
V empiričnem delu smo opravili raziskavo v Vrtcu Antona Medveda Kamnik. Vrtec je javni zavod, v katerem je zaposlenih veliko več žensk kot moških, zato smo se osredotočili na ženski strokovni kader, kar pomeni le na vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic. Zanimalo nas je, kakšna je organizacijska klima in kakšno je zadovoljstvo zaposlenih. Preučevali smo tudi vpliv teh dveh dejavnikov. Želeli smo torej izvedeti, ali organizacijska klima vpliva na zadovoljstvo zaposlenih. Zanimalo nas je tudi, ali se zadovoljstvo zaposlenih razlikuje glede na starost in glede na delovno mesto, ki ga zavzemajo v organizacijski strukturi zavoda. Raziskovali smo s pisnim anketiranjem, podatke smo analizirali s programom Microsoft Excel in statističnim programom SPSS 20. Keywords: Zadovoljstvo zaposlenih, organizacijska kultura, organizacijska klima, projekt SiOK (Slovenska organizacijska klima) Published in DKUM: 12.03.2013; Views: 2405; Downloads: 521 Full text (1,30 MB) |
5. ORGANIZACIJSKA KLIMA IN ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH V PODJETJU JAGER D.O.O.Nina Vorina, 2012, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali organizacijsko klimo in sicer tako teoretično kot praktično. V praktičnem delu naloge smo analizirali klimo v podjetju Jagros, d.o.o.. Pri zbiranju podatkov oziroma pri merjenju klime smo si pomagali z vprašalnikom SIOK za ugotavljanje organizacijske klime, ki smo ga v ta namen sestavili in malo prilagodili našim ciljem raziskave. Vprašalnik smo sestavili iz posameznih trditev, ki so izpeljane iz dimenzij organizacijske klime, pri katerih so zaposleni s pomočjo priložene lestvice podali svoje strinjanje oziroma nestrinjanje s posamezno trditvijo. Dimenzije, v okviru katerih so zaposleni podali svojo oceno za posamezne trditve, so: organiziranost, pripadnost organizaciji, poznavanje poslanstva in vizije ter ciljev, vodenje, odnos do kakovosti, notranji odnosi, notranje komuniciranje in informiranje, zadovoljstvo pri delu, strokovna usposobljenost in učenje, inovativnost, iniciativnost, razvoj kariere, motivacija in zavzetost ter nagrajevanje.
Po opravljeni statistični obdelavi podatkov smo ugotovili, da je klima v podjetju Jagros, d.o.o. zelo dobra. Med trditvami so slabše ocenjene le tiste glede plač, kar pomeni, da so zaposleni s svojimi plačami nezadovoljni. Zaradi slednjega zato predlagamo, da v podjetju razmislijo o nagrajevanju in plačevanju delavcev, pri čemer bi bilo potrebno tudi raziskati plače pri konkurenčnih podjetjih. Res pa je tudi, da živimo v času recesije. Keywords: organizacijska klima, vprašalnik SIOK, motivacija Published in DKUM: 20.11.2012; Views: 3465; Downloads: 568 Full text (182,70 KB) |
6. |
7. IZBOLJŠANJE ORGANIZACIJSKE KLIME V PODJETJU GEODETSKI ZAVOD SLOVENIJE D.D.Ana Korunič, 2009, undergraduate thesis Abstract: Glede na to, da smo v interpretaciji rezultatov in v sklepu že sistematicno predelali raziskavo po smiselnih
sklopih in jo tudi primerjali z rezultati izpred štirih let dobljenih za povprecje v Sloveniji, bomo v povzetku le še
prikazali koliko nam je uspelo izpolniti cilje diplomskega dela ter ugotovitve ali lahko naše trditve oznacimo za
pravilne ali ne.
Ugotovili smo kakšno mnenje imajo zaposleni v podjetju GZS o samem podjetju, organizaciji in kakšno je
njihovo zadovoljstvo in rezultate primerjali s povprecnimi rezultati izpred štirih let.
Kot prvo trditev smo izpostavili »V podjetju GZS bodo zaposleni bolj zadovoljni kot v povprecju v Sloveniji leta
2005«. To trditev lahko oznacimo za pravilno. Podrobnejša interpretacija trditve je v poglavju 4 »Interpretacija
rezultatov«. Ce bi želeli trditev še podrobneje analizirati bi bila potrebna bolj poglobljena raziskava.
Kot naslednjo trditev smo postavili »Organizacijska klima bo v preucevanem podjetju na višjem nivoju«. S to
trditvijo smo imeli v mislih, da je ozracje v preucevanem podjetju bolj pozitivno. Tudi to trditev lahko oznacimo
za pravilno. Tudi tukaj velja, da bi ob podrobnejši analizi lahko to natancneje pojasnili.
Kot zadnjo trditev smo izbrali »Zaposleni bodo brez zadržkov odgovarjali na vprašanja«. To trditev pa lahko
oznacimo za napacno. Zaposleni so imeli kar nekaj problemov z odgovarjanjem, predvsem v tistih delih, ko bi
morali izraziti nezadovoljstvo. Keywords: Kljucne besede: organizacijska klima, zadovoljstvo, Geodetski zavod Slovenije, SiOK 2005, zaposleni, ugotovitev Published in DKUM: 22.01.2010; Views: 2360; Downloads: 300 Full text (293,11 KB) |