| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 237
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza športnega turizma v občini Metlika in potenciali za nadaljnji razvoj : magistrsko delo
Nejc Žugelj, 2025, master's thesis

Abstract: Pomen športa v turizmu na majhnem območju, kot je občina Metlika, je odvisen predvsem od stopnje razvitosti občine ter sredstev, ki jih ta namenja razvoju športnega turizma. Magistrska naloga je temeljila na raziskovanju športnega turizma v občini Metlika, pri čemer smo z različnimi raziskovalnimi metodami dosegli zastavljene cilje. V prvem, teoretičnem delu smo s pomočjo različnih virov pripravili poglobljeno in tematsko usmerjeno teoretično podlago. V nadaljevanju smo izvedli empirični del raziskave, ki se je pričel z izvedbo anket med turisti, ki obiskujejo občino Metlika. Zaradi kratke turistične sezone so bile ankete izvedene že v začetni fazi raziskave. Analiza podatkov je bila izvedena s statističnim programom SPSS, kar nam je omogočilo preverjanje hipotez: prvo hipotezo smo zavrnili, drugi dve pa potrdili. Poleg tega smo izvedli tudi SWOT analizo stanja športnega turizma v občini. Dodatno smo organizirali fokusno skupino z relevantnimi deležniki na lokalni ravni, natančneje z Zavodom za turizem, kulturo, šport in mladino Metlika, kamor sodi tudi TIC Metlika. Po zaključku fokusne skupine smo s pomočjo kodiranja analizirali odgovore in oblikovali zaključke na podlagi petih raziskovalnih vprašanj. Ugotovili smo, da ima občina Metlika še veliko razvojnega potenciala na področju športnega turizma. Poleg tega se kaže jasna usmeritev občine v trajnostni in zeleni turizem, znotraj katerega ima športni turizem pomembno vlogo, z različnimi aktivnostmi, ki so v nalogi tudi konkretno predstavljene. V zaključku smo predstavili ključne ugotovitve ter predloge za nadaljnji razvoj športnega turizma v občini Metlika.
Keywords: športni turizem, destinacijski vidik športnega turizma, SWOT analiza, anketni vprašalnik, fokusna skupina
Published in DKUM: 28.10.2025; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (3,93 MB)

2.
Javno-zasebno partnerstvo v Evropi v obdobju 2010-2023
Maja Pikl, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Javno-zasebna partnerstva, ki so opredeljena kot dolgoročne pogodbe med javnim in zasebnim sektorjem, v zadnjih letih naraščajo v pomenu. Ključna vloga teh partnerstev je zagotavljanje javnih dobrin in storitev, pri čemer zasebni partner prevzame pomemben delež tveganja in odgovornosti za njihovo učinkovito upravljanje. JZP se uveljavijo kot inovativno politično orodje, katerega uspešna implementacija prinaša koristi tako za javni kot zasebni sektor, predvsem pa za končne uporabnike, za katere je posamezen projekt zasnovan. Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in analitični del. V teoretičnem delu so predstavljene osnovne značilnosti in sestavine JZP, kot tudi tveganja, ki jih ti projekti prinašajo. Obravnavane so prednosti in slabosti teh partnerstev, prav tako pa so izpostavljene priložnosti in nevarnosti, ki se lahko pojavijo med njihovim izvajanjem. Ker se projekti JZP lahko izvajajo na podlagi dveh različnih pravnih okvirov – pogodbenega in statusnega partnerstva – so v nalogi natančno opredeljene njihove značilnosti. V analitičnem delu naloge je izvedena analiza področja JZP v Evropi, kjer so obravnavani projekti med letoma 2010 in 2023, z osredotočenostjo na število izvedenih projektov po državah in sektorjih. Na koncu so predstavljeni tudi izbrani primeri projektov, v katerih je bila uporabljena pogodba JZP.
Keywords: Javno-zasebno partnerstvo, SWOT analiza, zgodovina JZP, tveganja JZP, kolopark Nazarje.
Published in DKUM: 08.10.2025; Views: 0; Downloads: 11
.pdf Full text (1,60 MB)

3.
Primerjalna študija rasti podjetij skozi različne faze razvoja: start-up faze, konsolidacija, globalizacija
Domen Babič, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi obravnavamo vpliv različnih faz razvoja podjetij na njihovo rast v avtomobilski industriji, eni najpomembnejših svetovnih gospodarskih panog. Avtomobilska industrija je ključna za svetovno gospodarstvo, saj zaposluje milijone ljudi in ustvarja velik delež svetovnega bruto proizvoda. V teoretičnem delu naloge raziskujemo kvantitativno in kvalitativno rast podjetij ter razločujemo med organskimi in anorganskimi strategijami rasti. V aplikativnem delu analiziramo tri avtomobilska podjetja, ki se nahajajo v različnih fazah razvoja in uporabljajo različne strategije rasti. S konkurenčno in SWOT analizo ocenjujemo finančno stanje podjetij ter preučujemo prednosti in izzive, s katerimi se soočajo. Na podlagi rezultatov analiz podamo priporočila o najustreznejši strategiji rasti za avtomobilsko industrij
Keywords: rast podjetja, avtomobilska industrija, razvojne faze, poslovne strategije, konkurenčna analiza, SWOT analiza
Published in DKUM: 28.08.2025; Views: 0; Downloads: 18
.pdf Full text (2,26 MB)

4.
Prednosti, ovire, priložnosti in nevarnosti staranja v domačem okolju ter vloga sodobne tehnologije v tem procesu
Katarina Babnik, Danijela Lahe, 2024, review article

Abstract: Staranje v domačem okolju je sodobna rešitev razvitih držav za spoprijemanje s starajočim se prebivalstvom. Sistematični pregled literature je vodil cilj identificirati prednosti, ovire, nevarnosti in priložnosti (SWOT) staranja v domačem okolju. V sklopu tega cilja naju je zanimala tudi vloga sodobne tehnologije pri staranju v domačem okolju oz. položaj, ki ga ima v evalvacijski shemi SWOT analize sodobna tehnologija. Pregled literature je bil izveden po PRISMA protokolu (EBSCOhost, znanstveni članki, objavljeni med 2011 in 2021) po modelu SWOT analize in z uporabo tematske analize kot tehnike sintetiziranja virov. S pregledom literature so bile posamezne kode združene v osnovne teme ter razvrščene v apriorno določene elemente SWOT analize oz. organizirane teme: prednosti (navezanost na dom, dom kot vir, identiteta, duševno zdravje, učinkovite strategije spoprijemanja s spremembami), ovire (individualni korelati, ranljive skupine, za posameznika specifična interakcija z okoljem, neučinkovite strategije spoprijemanja s spremembami), priložnosti (institucionalna opora bivanju v domačem okolju, specifične intervencije za starejše, specifične intervencije v okolju bivanja, sodobne tehnologije), nevarnosti (pomanjkljiva infrastruktura, družbeno kulturni kontekst, omejitve sodobne tehnologije). Izidi staranja v domačem okolju so odvisni od individualnih, mikro in makro okoljskih dejavnikov ter specifične interakcije osebe z okoljem; sodobna tehnologija pa ima pri tem lahko podporno vlogo, vendar le kot orodje, ki samo po sebi ne zadošča, saj ne naslavlja vseh psihosocialnih in praktičnih potreb starejših. Izključno usmerjanje na implementacijo podpornih tehnologij lahko predstavlja nevarnost staranju v domačem okolju še posebno za ranljive skupine.
Keywords: staranje v domačem okolju, tehnologija, SWOT analiza, pregled literature
Published in DKUM: 18.07.2025; Views: 0; Downloads: 11
.pdf Full text (1,05 MB)
This document has many files! More...

5.
Načrtovanje in izvedba ustvarjalnih rajalnih iger v prvem starostnem obdobju : diplomsko delo
Zoya Gamze Peter, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Načrtovanje in izvedba ustvarjalnih rajalnih iger v prvem starostnem obdobju obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature opredelili gibalni razvoj otrok v prvem starostnem obdobju, ples v prvem starostnem obdobju, elemente plesa, vlogo vzgojitelja pri plesnih dejavnostih v prvem starostnem obdobju, kaj so rajalne igre in kaj so ustvarjalne rajalne igre, opredelili smo tudi načrtovanje plesnih dejavnosti ter spodbude za gibanje. Na koncu smo opredelili še, kaj je to SWOT analiza, saj smo jo uporabili pri analizi izvedenih dejavnostih. V empiričnem delu smo v vrtcu Ravne na Koroškem izvedli devet ustvarjalnih rajalnih iger, za katere smo zapisali besedilo, melodijo in gibalne motive. Neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije je zajemal 13 otrok. Uporabili smo kvalitativno raziskovalno metodo raziskovanja, pri čemer smo podatke zbrali z analizo evalvacij in sprotnih zapisov dejavnosti v obliki analize SWOT. Ustvarjalne rajalne igre smo napisali po težavnosti od najlažje do najtežje in jih tako tudi izvajali. Naše ugotovitve prednosti, pomanjkljivosti, priložnosti in ovir izvedbe ustvarjalnih rajalnih iger predstavljajo izhodišče za nadaljnje izboljšave pri načrtovanju in izvedbi plesnih dejavnosti v prvem starostnem obdobju.
Keywords: ples, ustvarjalne rajalne igre, prvo starostno obdobje, vrtec Ravne na Koroškem, SWOT analiza.
Published in DKUM: 26.02.2025; Views: 0; Downloads: 116
.pdf Full text (2,99 MB)

6.
Analiza trga in raziskava ter primerjava normativnih dokumentov za reševalna vozila : diplomsko delo
Blaž Potočnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava celovito analizo trga reševalnih vozil ter raziskavo in primerjavo normativnih dokumentov, s posebnim poudarkom na konkurenčnosti podjetja Medicop, v primerjavi z drugimi evropskimi proizvajalci. V raziskavi sem preučil trg reševalnih vozil, analiziral trenutne trende ter pregledal normativne dokumente, ki določajo tehnične zahteve za reševalna vozila. Na podlagi izvedene SWOT analize podjetja Medicop sem predlagal konkretne izboljšave, kot so širitev ponudbe in elektrifikacija reševalnih vozil. Diplomsko delo vključuje tudi analizo in primerjavo zahtev normativnih dokumentov za reševalna vozila v različnih državah Evropske unije. V zaključku sem predlagane izboljšave podrobneje opredelil, ter vključil oceno ekonomskih učinkov in priporočili za nadaljnji razvoj ter širitev podjetja Medicop. Namen raziskave je bil predvsem prepoznati trende in priložnosti za inovacije ter razvoj reševalnih vozil, ki bi podjetju omogočili povečanje konkurenčnosti na globalnem trgu.
Keywords: reševalna vozila, normativni dokumenti, Medicop, medicinska oprema, nujna medicinska pomoč, SWOT analiza, elektrifikacija.
Published in DKUM: 07.10.2024; Views: 0; Downloads: 0

7.
Analiza odnosov z javnostmi na primeru organizacije in izvedbe Merilne konference 2024 v visokotehnološkem podjetju
Jan Hočevar, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem analiziral, kako se visokotehnološko podjetje v okviru Merilne konference obnaša do svojih javnosti, katere izmed njih so jim najpomembnejše in katerim morajo v prihodnosti dati več poudarka. V teoretičnem delu sem najprej zapisal nekaj o marketingu in komuniciranju v marketingu, nato pa definiral termina javnost in odnosi z javnostmi, zapisal nekaj o zgodovini odnosov z javnostmi po svetu in tudi v Sloveniji sami, nadaljeval z vrednotenjem in razdelitvijo javnosti, kako z javnostmi komuniciramo, katere komunikacijske tehnike poznamo in katere aktivnosti izvajamo v njenih okvirih ter kje vidim prihodnost oz. do zdaj še neizkoriščene ali vsaj premalo izkoriščene priložnosti na področju odnosov z javnostmi. Nato sem nadaljeval na primeru visokotehnološkega podjetja in najprej opisal podjetje, kaj proizvaja in kaj ga dela tako uspešnega v svoji panogi, potem pa še njegovo Merilno konferenco in vse, kar je potrebno za to, da ta dogodek poteka nemoteno in po načrtih. Nadaljeval sem s tremi analizami, in sicer z osnovno analizo posledic, ki jih ima udeležba na Merilni konferenci za vsako izmed ključnih javnosti, SWOT-analizo prednosti, slabosti, priložnosti in groženj ter analizo medijskega pojavljanja Merilne konference v sodelovanju s podjetjem PressClipping, d. o. o. Na koncu pa sem oblikoval še priporočilo za implementacijo pridobljenih spoznanj v naslednjih izvedbah Merilne konference za visokotehnološko podjetje in hkrati tudi splošna priporočila za podjetja pri organiziranju podobnih dogodkov.
Keywords: odnosi z javnostmi, merilna konferenca, ključne javnosti, SWOT-analiza, analiza medijskega pojavljanja.
Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 28
.pdf Full text (2,98 MB)

8.
Marketinško komuniciranje s pomočjo spletnih medijev v podjetju SWY Brand d.o.o.
Sara Zemljič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Komunikacija je ključni vidik marketinga, bistvenega pomena za doseganje zvestobe blagovni znamki in vplivanje na odnos do blagovne znamke. Diplomsko delo v teoretičnem delu preučuje celotno marketinško komuniciranje, s fokusom na teoretično podlago, ki je smiselna za našo nadaljno raziskavo. V empiričnem delu smo preučili marketinško komuniciranje blagovne znamke Swy in identificirali področja izboljšave. Poudarjeni so ključni instrumenti, kot so oglaševanje in sodelovanje v družbenih medijih, na platformah, kot so Facebook, Instagram in TikTok. Analiza SWOT in analiza spletne strani blagovne znamke Swy sta pokazali, da medtem ko Swy učinkovito uporablja spletne kanale in partnerstva z vplivneži za povečanje prepoznavnosti, njegova omejena fizična prisotnost in ozka diverzifikacija vplivnežev predstavljata izziv. Priporočila vključujejo vzpostavitev stalne trgovine, razširitev proizvodnih linij, krepitev vključevanja družbenih medijev in partnerstvo s komplementarnimi blagovnimi znamkami za krepitev tržnega položaja blagovne znamke Swy in vključevanja strank.
Keywords: SWY, marketinško komuniciranje, analiza, SWOT, spletna orodja, marketinške aktivnosti.
Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 85
.pdf Full text (2,39 MB)

9.
Analiza procesa uvajanja novozaposlenih v podjetju aviat d. o. o.
Petra Janežič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo opravili analizo sistema uvajanja novozaposlenih v podjetju AVIAT d.o.o., ki je proizvodno podjetje na področju radiofrekvenčnih povezav. Ker so za delo v podjetju potrebna izredno specifična znanja, je dober sistem uvajanja kritičen in pomemben. Z opravljeno analizo smo preverili, ali je vzpostavljen sistem uvajanja v podjetju uspešen in dobro pripravljen, kaj so njegove prednosti, slabosti, tveganja in kje so priložnosti za izboljšave. V nalogi smo teoretično raziskali področje uvajanja, mentorstva, posledice dobrega oziroma slabega uvajanja in poiskali primere dobrih praks na trgu. Preko prejetih rezultatov smo ugotovili, da je sistem uvajanja v podjetju dobro pripravljen in so novozaposleni z njim v večini zadovoljni. Kot priložnost za izboljšavo vidimo dodatno izobraževanje vodij in zaposlenih o različnih načinih prenosa znanja novozaposlenim ter določanje ciljev, ki bodo bolj specifični, merljivi, dosegljivi, pomembni in časovno omejeni. Kot izziv uvajanja novozaposlenih na delovnem mestu predlagamo dopolnitev dokumenta s splošnimi informacijami o podjetju, s predstavitvijo oddelkov in produktov podjetja.
Keywords: uvajanje zaposlenih, SWOT analiza, novozaposleni
Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 138; Downloads: 48
.pdf Full text (2,46 MB)

10.
Internacionalizacija telekomunikacijskega podjetja na hrvaški trg
Lejla Gorić, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je sestavljeno iz dve delov, in sicer teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo spoznavali pojem internacionalizacije in njegove teorije, spoznali smo spodbude s strani države za internacionalizacijo v Sloveniji in kako poteka internacionalizacija telekomunikacijske industrije. Drugi del teoretičnega dela pa je bila analiza okolja, kjer smo preučili PEST analizo, analizo ožjega okolja oziroma Porterjev model petih silnic ter SWOT analizo. Drugi oziroma praktični del pa je sestavljen iz analize telekomunikacijskega trga, kjer smo raziskali začetke telekomunikacije, nato pa napovedi za mobilno telefonijo, kaj nas čaka v prihodnjih letih. Izbrskali smo podatke o uporabi mobilnega telefona, za katere namene ga uporabniki najbolj uporabljajo in kako imajo uporabniki mobilnih telefonov na Hrvaškem svojo napravo zaščiteno ter ali jo sploh imajo. Sledila je predstavitev izbranega podjetja Sgerm d. o. o., kjer smo spoznali podjetje od začetkov do danes in kakšne so bile bistvene spremembe v poslovanju skozi leta delovanja. Teoretično predstavljene analize okolja smo izvedli tudi na primeru podjetja, kjer smo ugotovili, kakšni so politični, ekonomski, sociokulturni in tehnološki dejavniki za podjetje, kakšno je stanje s konkurenco in kakšne ima prednosti, slabosti, priložnosti ter nevarnosti. Na osnovi pridobljenih podatkov iz analiz smo zapisali našo odločitev o vstopu na trg, da je hrvaški trg primeren za prvo internacionalizacijo zaradi večine prednosti in priložnosti, usmerjenih v prid podjetja.
Keywords: internacionalizacija, telekomunikacija, analiza okolja, SWOT analiza, PEST analiza, Porterjev model petih silnic.
Published in DKUM: 22.04.2024; Views: 172; Downloads: 76
.pdf Full text (2,51 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica