| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 226
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza poslovnega okolja primera podjetja v živilski industriji
Metka Sajko, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu opisujemo zunanje okolje podjetja in ga na primeru podjetja X podrobno obdelamo. V teoretičnem delu je najprej opredeljeno okolje in njegova dva segmenta, in sicer zunanje in notranje okolje. Zunanje okolje delimo na poslovno in splošno. Omenjene so tudi metode in tehnike za analizo okolja, na primeru podjetja X. Opisali smo tudi tehnologijo, ki je ena najmočnejših sil izbranega podjetja. V tem zaključnem delu so predstavljeni najpomembnejši podatki, povezani z opazovanim podjetjem, kot so zgodovina, finančni podatki, trgi, vizija in poslanstvo ter zaposleni. V zadnjem delu diplomskega seminarja sta predstavljena podoba podjetja ter njegove najmočnejše konkurenčne prednosti, narejena je SWOT analiza ter identificirane prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti. Ugotovljeno je bilo tudi, da je podjetje X družbeno odgovorno podjetje, ki skrbi za okolje. Iz analize tehnologije je bilo ugotovljeno, da ima podjetje X izjemno tehnologijo in da na tem področju na področju, na katerem deluje, ni konkurence.
Keywords: Okolje, Zunanje okolje, SWOT analiza
Published in DKUM: 10.11.2023; Views: 238; Downloads: 34
.pdf Full text (2,98 MB)

2.
Panoga posredništva v prometu z nepremičninami: konkurenčna analiza izbranega podjetja
Domen Babič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja se v sodobnem poslovnem okolju soočajo z različnimi dejavniki, ki vplivajo na njihovo delovanje. V okviru diplomskega dela smo se odločili temeljito preučiti podjetje K2 Finance d. o. o., v panogi posredovanja v prometu z nepremičninami. Za analizo smo uporabili priznane modele, kot sta Porterjev model petih sil in SWOT analiza, s čimer smo želeli pridobiti celovit vpogled v konkurenčno pozicijo, prednosti ter slabosti podjetja. Diplomsko delo je strukturirano na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili ključno teorijo s področja konkurenčne analize po Porterjevem modelu ter SWOT analize. Nato smo v empiričnem delu na podlagi pridobljene teorije izvedli konkurenčno analizo podjetja K2 Finance d. o. o., z uporabo omenjenih analitičnih orodij. Naloga je uspešno dosegla cilje, pridobljena so bila pomembna teoretična in praktična spoznanja o poslovnem okolju ter analitičnih pristopih. Izpostavljena je potreba po prilagajanju podjetij v spremenljivem poslovnem okolju, za preživetje in doseganje ali ohranjanje konkurenčne prednosti. Aktivno spremljanje okolja in prilagajanje strategij ter procesov omogoča boljše načrtovanje in pripravljenost na morebitne krizne situacije, s čimer podjetja izboljšajo svojo konkurenčnost, zagotovijo dolgoročno rast in ustvarjajo vrednost za stranke ter deležnike.
Keywords: konkurenčna analiza, Porterjev model petih sil, SWOT analiza, nepremičninsko posredovanje
Published in DKUM: 13.10.2023; Views: 271; Downloads: 29
.pdf Full text (1,36 MB)

3.
Načrt trženja in možnosti vstopa nizko-alergenega a2-mleka na trg : magistrsko delo
Marina Lakatuš, 2023, master's thesis

Abstract: Nizko-alergeno A2-mleko predstavlja inovativno in zdravju prijazno alternativo za potrošnike z intoleranco na laktozo ali prebavnimi težavami. V magistrski nalogi smo se osredotočili najprej na načrt trženja in analizo možnosti vstopa nizko-alergenega A2-mleka kmetije Sinkovič na trg. Temeljito smo proučili analizo trga, identifikacijo ciljnih segmentov potrošnikov in prepoznavanje njihovih potreb, želja ter preferenc. Raziskovali smo tržne priložnosti in izzive, da identificiramo potencialne ciljne segmente, ki bi lahko imeli največjo naklonjenost in povpraševanje po nizko-alergenem A2-mleku. Na podlagi pridobljenih podatkov smo ugotovili, da bodo stroški marketinga znašali 2.174 € letno. Z analizo SWOT smo analizirali prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti vstopa A2-mleka na trg. Poslovni model canvas je bil uporabljen kot orodje za lažje razumevanje različnih segmentov podjetja. Nadalje se je z oceno ekonomike ocenila ekonomičnost pridelave A2-mleka. Rezultati kažejo, da je pridelava A2-mleka ekonomsko upravičena, saj koeficient ekonomičnosti (KE) glede na izračune znaša 2,60.
Keywords: načrt trženja, A2-mleko, SWOT analiza, canvas.
Published in DKUM: 10.10.2023; Views: 272; Downloads: 15
.pdf Full text (822,54 KB)

4.
Analiza potenciala za širitev mednarodnih poslovnih aktivnosti podjetja weiler abrasives na južnoafriškem trgu
Andraž Laubič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja za širitev prodaje iščejo nove potencialne trge, ki ponujajo čim več tržnih priložnosti. Eden od potencialnih trgov je južnoafriški trg, ki že dalj časa predstavlja veliko priložnost za podjetja, ki se hočejo internacionalizirati na afriškem kontinentu. Potenciali tega trga ležijo v zgodovinsko močnem gospodarstvu, infrastrukturi in mnogih naravnih resursih. Za podjetje Weiler Abrasives, d. o. o., ki je vstopilo na ta trg in se osredotoča na panogo umetnih brusov, južnoafriški trg predstavlja veliko priložnost za povečanje lastne prodaje rezalnih in brusnih ploščic predvsem zaradi sklenjenega partnerstva z lokalnim južnoafriškim podjetjem. Vendar pa je zaradi trenutno slabšega gospodarskega stanja v Republiki Južne Afrike potrebna ocena vseh dejavnikov, ki bodo vplivali na nadaljnje poslovanje podjetja. V diplomskem delu se osredotočamo na dejavnike in lastnosti trga južnoafriške republike, ki se navezujejo na panogo umetnih brusov. V drugem poglavju opisujemo deželno in panožno okolje. V tretjem poglavju obravnavamo mednarodne poslovne aktivnosti ter njihovo povezanost s poslovnimi procesi podjetja. V četrtem poglavju analiziramo deželno okolje južnoafriškega trga, skladno z dimenzijami tega okolja, ki so opisane v drugem poglavju. V petem poglavju predstavljamo in analiziramo panogo umetnih brusov in poslovanje podjetja Weiler Abrasives, d. o. o., na južnoafriškem trgu, vključno z izvedbo SWOT analize in opredelitvijo tržnih potencialov podjetja na tem trgu.
Keywords: tržni potencial, Republika Južne Afrike, umetni brusi, SWOT analiza, mednarodne poslovne aktivnosti
Published in DKUM: 20.06.2023; Views: 426; Downloads: 45
.pdf Full text (1,46 MB)

5.
Analiza notranjega okolja kot del planiranja na ravni strateškega managementa
Katarina Gec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Pri svojem delovanju je vsako podjetje obdano z okoljem, notranjim in zunanjim ter vplivi, ki izhajajo iz posameznega okolja. Tako se v notranjem okolju srečujejo s svojimi prednostmi in slabostmi v primerjavi z drugimi podjetji, v zunanjem okolju pa s svojimi priložnostmi in nevarnostmi na svojem trgu. Namen diplomskega projekta je izdelati analizo prednosti in slabosti podjetja Pekarna Pečjak d.o.o. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. Uvodu sledi drugo poglavje, kjer smo opisali metode strateškega managementa. Podrobneje smo opisali analize, ki se jih uporablja za analizo notranjega okolja, to so metode: portfeljska analiza, IFAS matrika, SFAS matrika ter SWOT matrika. V tretjem poglavju smo predstavili podjetje Pekarna Pečjak d.o.o., in sicer od nastanka pa do danes. V četrtem poglavju sledi uporaba izbranih metod na primeru izbranega podjetja. Podrobneje smo analizirali s štirimi metodami, ki smo jih opisali v teoretičnem delu. Na koncu so podane ugotovitve, do katerih smo prišli s pomočjo analiz. V diplomskem projektu uporabljamo dostopno domačo literaturo, internetne vire ter članke. Ugotovili smo, da poznamo različne matrike analiz notranjega okolja. Da podjetje analiziramo, moramo poznati dejavnike, ki vplivajo tako na zunanje okolje kot na notranje okolje podjetja. Sklepna ugotovitev pri diplomskem projektu je, da se podjetje dobro srečuje s svojimi prednostmi in slabostmi, saj želi svoje prednosti ohraniti pred drugimi podjetji. Kot vsako podjetje pa želi svoje slabosti odpraviti, kar Pekarni Pečjak d.o.o. tudi dobro uspeva. Podjetje je uspešno in poznano že od ustanovitve, v prihodnosti želi prepoznavnost ohraniti na domačem trgu in v tujini, kar jim tudi dobro uspeva.
Keywords: strateški management, notranji dejavniki, portfeljska analiza, IFAS matrika, SFAS matrika, SWOT analiza
Published in DKUM: 06.09.2022; Views: 392; Downloads: 62
.pdf Full text (1,21 MB)

6.
Podjetniške priložnosti v lesni industriji
Enej Škrinjar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko nalogo sestavljata dva dela, teoretičen in praktičen. V teoretičnem delu smo razdelali poslovno okolje podjetja in predstavili njegovo pomembnost za podjetje. Našteli smo nekaj lastnosti poslovnega okolja in pojasnili načine odzivov nanj. Nato smo predstavili lesno industrijo v Sloveniji in jo za lažje preučevanje razdelili na lesnopredelovalno, pohištveno in gradbeno. Da smo zajeli čim več dejavnikov zunanjega okolja, ki so politični, pravni, ekonomski, socialni, kulturni in tehnološki, smo se odločili pojasniti in kasneje uporabiti PEST-analizo okolja podjetja. PEST-analizo smo opredelili, podali praktične primere in pojasnili pozitivne in negativne vplive na podjetje. Nismo preučevali le zunanjega okolja, ampak tudi notranje. V ta namen smo izbrali SWOT-analizo, s katero preučimo prednosti in slabosti notranjega okolja ter priložnosti in nevarnosti zunanjega poslovnega okolja. SWOT-analiza omogoči primerjanje notranjih in zunanjih dejavnikov. V praktičnem delu smo se odločili za izvedbo PEST in SWOT-analize. Za lažje razumevanje smo izbrali tri podjetja, ki predstavljajo pohištveno, lesnopredelovalno in gradbeno industrijo. PEST-analiza je združevala zunanje dejavnike vseh treh podjetij. Nobeno izbrano podjetje v obdobju svojega poslovanja ni opravilo analize poslovnega okolja. Ugotovljeno je bilo, da se vsa obravnavana podjetja srečujejo s podobnimi težavami. Izpostavljajo pomanjkanje delovne sile, slabo izobraženost obstoječe delovne sile (kar kaže na razkorak s srednješolskim izobraževalnim sistemom). Pestijo jih tudi nihajoče cene materiala. Navajajo malo priložnosti zunanjega okolja, ker imajo polno zasedenost proizvodnje in razpoložljiva sredstva namenjajo v povečan obseg proizvodnje. Ugotovitve smo na kratko povzeli v tabelah. SWOT-analiza je bila lažje izvedljiva, ker so podjetja lažje navajala notranje dejavnike poslovnega okolja. Za boljšo preglednost smo obravnavali vsako podjetje posebej. Ugotovili smo, da vsa tri podjetja posvečajo veliko več pozornosti notranjemu okolju. Ko pride do poslabšanja stanja v zunanjem poslovnem okolju, jih skušajo odpraviti čim hitreje brez vzbujanja posebne pozornosti. Podjetje Adego, d.o.o., ki je predstavljalo pohištveno industrijo, kot svoje prednosti navaja kakovostne izdelke, tehnološko dodelano proizvodnjo in lojalne kupce. Noah, d.o.o. smo izbrali kot predstavnika gradbene industrije. Zaradi nihajočih cen materiala so preučili možnost lastne proizvodnje, ki bi bila sicer mogoča, a so se cene materiala dovolj umirile, da so idejo opustili. So edino podjetje, ki je navajalo dvig povpraševanja med pandemijo. Podjetje Ruševec, d.o.o., smo obravnavali kot lesnopredelovalno podjetje. V podjetju poudarjajo pomen tradicionalnih postopkov predelave, lokalnih dobaviteljev in kakovosti proizvodov. V sklepu smo preučeno teoretično znanje smiselno povezali s praktičnim delom diplomske naloge. Ugotovili smo, da se podjetja soočajo s podobno problematiko, kot smo zapisali v teoretičnem delu. Štiri predpostavljene hipoteze smo potrdili. Zavrgli smo hipotezo, ki predpostavlja, da je za konkurenčnost in vstop na trg v lesni industriji potrebna visoka tehnološka opremljenost. Razlog je, da podjetja ne proizvajajo tako zahtevnih produktov, da bi potrebovala tehnološko dovršeno opremo. Izkazalo se je, da starost opreme ni ključnega pomena. V slovenski lesni industriji se je SWOT-analiza izkazala za primernejšo.
Keywords: lesna industrija v Sloveniji, poslovno okolje podjetja, PEST-analiza, SWOT-analiza.
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 991; Downloads: 169
.pdf Full text (597,39 KB)

7.
Internacionalizacija kot strategija rasti - študija primera podjetja v enološki dejavnosti
Lucija Mukenauer, 2021, master's thesis

Abstract: Slovenska podjetja so velikokrat primorana poseči na tuje trge, saj prodaja na domačem trgu ne omogoča pokriti proizvodno količino in povečati prihodke. Podjetje Puklavec Family Wines d.o.o. se srečuje ravno s tem problemom oz. priložnostjo. Sedaj je prisotno že več kot na dvajsetih trgih po svetu. Na vinsko potencialnem avstralskem trgu še do tedaj ni prisotno. Skozi magistrsko nalogo smo predstavili: motive, omejitve in tveganja internacionalizacije, način izbora trgov, strategije vstopa na mednarodne trge, proces internacionalizacije, modele in teorije internacionalizacije ter internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Ko se podjetje odloča internacionalizirati je pomembno prav tako vedeti po kakšni strategiji rasti raste in analizirati poslovno okolje. Poslovno okolje smo analizirali s pomočjo treh modelov. To so: Porterjev model, PEST analiza in SWOT analiza. V praktičnem delu naloge smo opisali samo podjetje Puklavec Family WInes d.o.o. ter izvedli konkurenčno, tržno in finančno analizo. Predstavili smo tudi sedanjo strategijo rasti podjetja – diverzifikacijo. Naredili smo preliminarni izbor produktov za novi trg in sicer smo za primerno linijo izdelkov izbrali izdelke višje kakovosti, ki vsebujejo vina svetovno znanih vinskih sort, tj. blagovna znamka Estate Selection. Na podlagi notranje in zunanje analize smo ugotovili, da za podjetje trenutno ne priporočamo vstopa na avstralski trg, saj med Slovenijo in Avstralijo še ni sklenjenega prosto-trgovinskega sporazuma. Zaradi tega so vstopne ovire – carine itd. previsoke. Ko bo ta ovira rešena, bo Avstralija zelo primeren trg za mednarodno sodelovanje, saj so Avstralci veliki pivci in dobri poznavalci vin. Najbolj primeren način vstopa bi v začetku poslovanja bil posredni izvoz z distributerjem, saj velja za vstopno obliko z nižjimi stroški kot ga predstavljajo investicijske oblike vstopa. Prav tako, na začetku, ko še podjetje ne pozna trga, vso odgovornost in stike s trgom prevzame distributersko podjetje, ki se je že morda srečalo s tem trgom. Podjetje Puklavec Family Wines je prepoznavno in vodilno na slovenskem trgu. Njihove znamke beležijo prepoznavnost tudi na tujih trgih. Produkti podjetja so visoke kakovosti. To lahko pojasnimo z dosegom velikega števila mednarodnih nagrad na ocenjevanjih vin. Tudi na najbolj priznanem in prestižnem vinskem ocenjevanju v Londonu so prejeli število nagrad.
Keywords: Puklavec Family Wines, internacionalizacija, izbor trgov, motivi internacionalizacije, omejitve in tveganja internacionalizacije, globalizacija, internacionalizacija malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji, teorija rasti, analiza poslovnega okolja, Porterjev model, PEST analiza, SWOT analiza, KANVAS, strategije rasti, preliminarni izbor produktov, notranja analiza, zunanja analiza, oblike vstopa na mednarodni trg.
Published in DKUM: 31.08.2021; Views: 974; Downloads: 180
.pdf Full text (3,23 MB)

8.
Swot analiza možnosti koriščenja naravnih energetskih virov v Pomurju
Ines Korošec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je izdelano z namenom spoznavanja naravnih energetskih virov, tako so predstavljeni sončna, vetrna, vodna, geotermalna energija in biomasa. Ob tem smo želeli prikazati možnosti njihovega izkoriščanja v Pomurju. Raziskave so pokazale, da so med najbolj zastopanimi naravnimi viri v Pomurju biomasa, zatem sledi uporaba Sonca in geotermija. Vetra zaradi njegove šibkosti in vode zaradi zaščitenosti v obravnavani regiji ne izkoriščamo. Na kratko smo povzeli tudi ovire, na katere naletimo ob izkoriščanju naravnih energetskih virov in ugotovili, da so največje prepreke v okoljski in prostorski zakonodaji, zato bi morala država nastopiti bolj suvereno. S pomočjo SWOT analize smo s stališča štirih vidikov (prednosti, slabosti, priložnosti, nevarnosti) ovrednotili lastnosti in posebnosti posameznega naravnega energetskega vira. Analiza nam je pomagala, da smo podrobno spoznali določen vir ter nam na preprost način pokazala, kje so njegove močne in šibke točke.
Keywords: obnovljivi viri, SWOT analiza, biomasa, Pomurje, geotermalna energija, hidroenergija, vetrna energija, sončna energija
Published in DKUM: 03.12.2020; Views: 1163; Downloads: 161
.pdf Full text (1,26 MB)

9.
Analiza poslovnega okolja na primeru podjetja
Lavra Pešl, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu se osredotočamo na analizo poslovnega okolja podjetja Terme Čatež d. d. Naloga je razdeljena na dva dela – teoretični del in empirični del. V teoretičnem delu opredeljujemo izraze, povezane s poslovnim okoljem podjetja, kot sta zunanje okolje in notranje okolje. Poleg teh dveh opredelimo tudi dve analizi, ki ju kasneje v empiričnem delu podrobneje obravnavamo. To sta PEST analiza in SWOT analiza. Na podlagi analiz opredelimo še definicije dejavnikov, ki spadajo v PEST analizo – ekonomski dejavniki, pravno-politični dejavniki, socio-kulturni dejavniki in tehnološki dejavniki ter definicijo priložnosti, nevarnosti, prednosti in pomanjkljivosti podjetja, ki spadajo v analizo SWOT. Podjetje Terme Čatež d. d., ki ima sedež na naslovu Topliška cesta 35 v Brežicah, se ukvarja z zdraviliško in kopališko dejavnostjo. Poleg tega ponuja še prenočišča, razne športne in rekreacijske aktivnosti ter gostinske storitve. Podjetje temelji predvsem na ustvarjanju nadpovprečnih rezultatov in zagotavljanju prednosti pred konkurenco. Analizo podjetja opravimo torej s pomočjo PEST analize, kjer izpostavimo že prej omenjene štiri dejavnike, s katerimi se podjetje sooča med poslovanjem. Nato na podlagi te analize naredimo še SWOT analizo, kjer opredelimo vse priložnosti in nevarnosti ter prednosti in slabosti, ki prav tako spremljajo podjetje v okviru svojega celotnega poslovanja. Na koncu pridemo do ugotovitev, da s tem, ko podjetje analizira svoje poslovno okolje, posledično spozna, kakšen vpliv imajo vsi ti dejavniki na podjetje v okviru svojega poslovanja. S tem se posledično podjetje kasneje tudi lažje spopada z določenimi situacijami, v katerih se lahko znajdeta izdelek ali celotna organizacija. Podjetje Terme Čatež d. d. lahko na svoji poslovni poti na dolgi rok preseže svoje pomanjkljivosti, kajti s svojimi prednostmi, ki jih ima lahko podjetje, še naprej uspešno posluje in dosega pozitivne rezultate.
Keywords: podjetje Terme Čatež d. d., poslovno okolje, PEST analiza, SWOT analiza
Published in DKUM: 24.09.2020; Views: 1827; Downloads: 487
.pdf Full text (1,22 MB)

10.
Analiza perspektiv pridelave sladkorne pese
Maja Škrinjar, 2020, master's thesis

Abstract: V Sloveniji se je po zaprtju Tovarne sladkorja Ormož po dolgem času ponovno zbralo nekaj pridelovalcev, ki so na slovenske površine posejali sladkorno peso, ki se pozneje odvaža na predelavo v tovarno Viro v Virovitico (Viro, d. d.) na sosednjo Hrvaško. V magistrskem delu je podrobneje prikazana analiza perspektiv pridelave sladkorne pese v Sloveniji nekoč, v času delovanja TSO, in danes, ko se na slovenskih tleh ponovno prideluje sladkorna pesa. Raziskali smo pridelavo sladkorne pese nekoč in danes na podlagi mnenj stroke in vseh drugih javno objavljenih podatkov, hkrati pa smo pripravili anketni vprašalnik, v katerega so bili vključeni slovenski pridelovalci, ki so pridelovali sladkorno peso v času delovanja TSO in danes. Hoteli smo tudi ugotoviti, ali je bila ekonomska upravičenost pridelave boljša v času delovanja TSO ali danes. Rezultati so pokazali, da je bila boljša v času delovanja TSO, saj danes peso izvažamo na Hrvaško, s tem nimamo stranskih proizvodov, poleg tega je odkupna cena nizka, stroški pridelave pa visoki. Na koncu magistrskega dela je narejena tudi SWOT-analiza za primer ponovne pridelave sladkorne pese.
Keywords: analiza, pridelava, sladkorna pesa, anketni vprašalnik, SWOT-analiza
Published in DKUM: 10.09.2020; Views: 1341; Downloads: 277
.pdf Full text (2,04 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica