1. Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi : magistrsko deloIvan Dominik Horvat, 2021, master's thesis Abstract: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila. Keywords: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza Published in DKUM: 09.03.2021; Views: 1227; Downloads: 165 Full text (4,32 MB) |
2. Application of the european SINTAP procedure to the failure analysis of a broken forkliftNenad Gubeljak, Uwe Zerbst, Jožef Predan, Maks Oblak, 2004, original scientific article Abstract: The recently developed European flaw assessment procedure SINTAP was applied to the failure analysis of a broken fork of a forklift. Based on the service load at failure, critical crack sizes were determined at different analysis levels of the procedure. It was shown in the present case study that the failure was caused by defective design. Keywords: structural integrity, mechanics of structures, forklift, fracture mechanics, critical crack size, failure analysis, SINTAP procedure, load bearing capacity Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 2294; Downloads: 92 Link to full text |
3. |
4. ANALIZA NOSILNOSTI VPENJALNIH VIJAKOV Z RAZPOKOMihael Korošec, 2010, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je prikazan postopek analize porušitve vijaka z uporabo normalizacijske metode po ASTM E1820-1 in s SINTAP postopkom. Postopek določitve lomne žilavosti materiala na podlagi laboratorijskega eksperimenta in ocena sprejemljivosti konstrukcije, sta izvedena z preglednicami v programskem paketu Excel, zaradi česar ju je možno prilagoditi tudi za druge primere. Za obravnavan vijak je analiza pokazala skladnost momenta privijanja s predpisanim in podala vzroke za porušitev konstrukcijskega elementa ter ukrepe za preprečitev ponovne porušitve. Keywords: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1 Published in DKUM: 04.06.2010; Views: 3382; Downloads: 294 Full text (2,22 MB) |
5. |