SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 41
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
INTERNETNO BANČNIŠTVO PREBIVALSTVA NA PRIMERU IZBRANIH SLOVENSKIH BANK
Barbara Matjašec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se odločili, da bomo predstavili internetno bančništvo prebivalstva, ki postaja vse bolj uporabna storitev s strani komitentov, pomembno pa je tudi, da banka na trgu še naprej ostane konkurenčna. Najprej smo predstavili elektronsko poslovanje, opredelili pojem elektronskega poslovanja in opisali značilnosti elektronskega poslovanja. Opisali smo tudi elektronsko bančništvo, razvoj elektronskega bančništva in njegove značilnosti. Nadalje smo našteli ter na kratko opisali elektronsko prodajne poti v bankah: plačilne kartice, mobilno bančništvo, bankomati, telefonsko bančništvo in internetno bančništvo. Večji poudarek smo dali internetnemu bančništvu, kjer smo primerjali stroške spletnega bančništva nekaterih bank v novembru 2008 in januarju 2009. Našteli smo tudi prednosti internetnega bančništva, ki ga le-to prinaša tako banki kot tudi komitentu. Dodali smo tudi nekaj tveganj, ki se pojavljajo pri uporabnikih internetnega bančništva. Raziskali smo tudi uporabo internetnega bančništva v državah EU, hkrati pa smo se lotili tudi varnosti in varnostnih ukrepov ter nekaterih koristnih napotkov, ki jih priporoča Microsoft Slovenija za varno uporabo internetnega bančništva. V zadnjem poglavju smo opisovali internetno bančništvo prebivalstva na primeru izbranih slovenskih bank: Deželne banke Slovenije d. d., Nove Ljubljanske banke d. d., Raifffeisen Banke, Hypo Alpe-Adria-Bank d. d. in Nove Kreditne banke Maribor d. d. Za vsako posamezno banko smo opisali nastanek banke, katere organizacijske enote sestavljajo banko, kakšne dejavnosti opravlja banka, nenazadnje pa smo opisali storitev internetnega bančništva za vsako posamezno banko. Ker so uporabniki internetnega bančništva vse zahtevnejši, se banke zavedajo, da morajo slediti tehnološkemu napredku, saj bi jim v nasprotnem primeru konkurenca speljala komitente. Lahko tudi trdimo, da se vse več ljudi odloča za opravljanje bančnih poslov preko interneta, saj lahko na ta način bančne zadeve uredijo hitreje in udobneje. Razen tega pa je elektronsko bančništvo veliko cenejše kot pa klasičen način poslovanja, tako za banko kot tudi za komitenta.
Keywords: Elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, elektronsko prodajne poti, plačilna kartica, mobilno bančništvo, bankomat, telefonsko bančništvo, internetno bančništvo, varnostni ukrepi internetnega bančništva, DBS NET, NLB Klik, RaiffeisenNET, HYPOnet, Bank@Net.
Published: 22.09.2009; Views: 2626; Downloads: 687
.pdf Full text (507,43 KB)

5.
ELEKTRONSKO BANČNIŠTVO IN KARTIČNO POSLOVANJE
Petra Novak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Elektronsko bančništvo je postalo v kratkem času vsakdanji pojav ter nujen del bančne ponudbe, če banka še želi ostati konkurenčna in obdržati svoje komitente. V slovenskem bančnem prostoru je prisotna zelo močna konkurenca med bankami pri ponujanju svojih storitev, saj je skoraj ni banke, ki se ne bi rokovala z internetnim bančništvom. Da bo slovensko bančništvo lahko vzdržalo korak z razvitim svetom, bodo morale banke svoje bančne storitve vedno bolj dopolnjevati in ustvarjati take storitve, ki bodo strankam zanimive. Lahko rečemo, da je elektronsko bančništvo v nekaj letih osvojilo že skoraj vsak dom. Elektronsko bančništvo nam omogoča udobno, hitrejše, kvalitetnejše in ekonomično poslovanje. Navadili smo se namreč, da imamo dostop do svojega denarja in opravljanja bančnih storitev 24 ur na dan vse dni v letu. Na eni strani takšen način komuniciranja z banko uporabnikom omogoča hitrejše in preglednejše poslovanje ter nenazadnje prihranek časa in denarja kot bankam, kot ponudnikom opisanih storitev pa nižje stroške poslovanja na daljši rok. Banke se prilagajajo novi informacijski družbi z uvajanjem novih prodajnih poti ter novih pristopov pri prodaji storitev. Nove prodajne poti v bankah zahtevajo precejšnje naložbe, spremembe v organizaciji delovnih procesov in spremembe poslovnih modelov obnašanja bank. Za preprosto in varno plačevanje storitev ter blaga doma in v tujini je strankam na voljo širok izbor plačilnih kartic. V moderni finančni industriji postajajo cena, hitrost, varnost in prilagodljivost primarne sestavine za uspeh. Standardnemu načinu stika s komitenti prek bančnega okenca so se pridružili bankomati, plačilne kartice, telefonsko bančništvo, elektronsko bančništvo.
Keywords: Banka, stranke, storitve, elektronsko bančništvo, internet, prednosti in slabosti elektronskega bančništva, kartica
Published: 02.02.2010; Views: 2123; Downloads: 426
.pdf Full text (439,20 KB)

6.
INTEGRACIJA ELEKTRONSKIH PRODAJNIH POTI V BANKAH
Vesna Lipuš, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V tej diplomski nalogi smo predstavili elektronske prodajne poti bank ter kot primer prikazali še elektronske prodajne poti, ki jih pri svojem poslovanju uporablja Banka Celje d.d. To temo smo raziskali zaradi zanimivosti, predvsem pa zaradi porasta elektronskega poslovanja pri nas v zadnjih letih. Kot vemo je elektronsko poslovanje zelo širok pojem, zato je treba omeniti, da obsega ta pojem tudi elektronsko bančništvo, elektronsko trženje, elektronsko trgovanje, spletno trgovanje, svetovanje na daljavo, elektronsko zavarovalništvo, delo na daljavo, pouk na daljavo… Diplomsko delo smo razdelili na več poglavij in sicer zato, da je bolj pregledno in da se bralci najprej seznanijo z samim pojmom elektronskega poslovanja in da lahko vidijo katere elektronske prodajne poti nudijo banke, med njimi tudi Banka Celje d.d. ki smo jo vključili v diplomsko delo kot primer. Prvi del je tako namenjen razlagi pojma elektronskega poslovanja in razvoju le-tega. Dotaknili smo se tudi vrst elektronskega poslovanja, namenili nekaj besed prednostim in slabostim, ter varnosti elektronskega poslovanja, ki je zelo pomemben element elektronskega poslovanja, še zlasti v današnjih časih, ko se število uporabnikov povečuje. V tem delu smo tudi prikazali vrste elektronskih prodajnih poti, ki jih uporabljajo banke, kot so na primer: bančni avtomati, bančni kioski, pos terminali, telefonsko bančništvo, internetno bančništvo ter druge možne elektronske prodajne poti. V drugem delu pa smo kot primer vzeli Banko Celje d.d. in njene elektronske prodajne poti. Najprej smo nekaj besed namenili izključno Banki Celje d.d., njeni zgodovini in razvoju, nato pa se posvetili elektronskim prodajnim potem. Zaradi zaupnih podatkov, ki nam jih Banka Celje d.d. ne sme posredovati, smo bili omejeni z literaturo. Tako smo podatke črpali iz interneta in raznih brošur, ki so nam jih posredovali zaposleni na Banki Celje d.d. Klasični načini plačevanja s čeki in gotovino, postopoma izginjajo iz prometa, nadomeščajo pa jih sodobni načini plačevanja. Čemu bi nosili gotovino za plačevanje položnic in se izpostavljali nevarnosti ropa, ko pa lahko to izvršimo kar doma s klikom na miško, s tem pa prihranimo tudi pri času. Elektronsko poslovanje nam tako omogoča hitro in kakovostno izvajanje bančnih storitev.
Keywords: elektronsko poslovanje, vrste elektronskega poslovanja, elektronske prodajne poti, internet, komitent, bančni avtomati, informacijski terminali, bančni kioski, pos delovna mesta, internetno bančništvo, telefonsko bančništvo, mobilno bančništvo, klicni centri, pametna kartica, elektronska denarnica, interaktivna televizija, WAP, varnost elektronskega poslovanja, bančno pismo, plačilne kartice, digitalni podpis, Klik, Halo banka, PIN, spam, virusi, trojanski konji, črvi.
Published: 23.11.2009; Views: 2180; Downloads: 275
.pdf Full text (811,74 KB)

7.
E-PLAČILA NA PRIMERU SISTEMA PAYPAL
Katja Smodej, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Že od vsega začetka se večina stvari vrti okoli denarja. Vendar denar »izgublja« svojo vrednost, kajti vedno manj imamo papirnatega denarja in kovancev v denarnici. Razvoj nas je pripeljal do tega, da smo začeli uporabljati čeke, nato pa se je začela vse večja uporaba kartic (plačilnih, kreditnih,…). Danes pa se srečujemo z različnimi plačilnimi instrumenti za plačevanje kot so elektronski denar, elektronski ček, digitalna denarnica. Pri nakupih v spletni trgovini, smo imeli najprej samo možnost poslovanja z gotovinskimi plačili ob prevzemu blaga, plačilo po predračunu, ampak ker so se tudi spletne trgovine razvijale in spreminjale lahko sedaj naš željen izdelek plačamo takoj preko različnih plačilnih sistemov kar preko spleta. Da je takšno poslovanje čim varnejše, načeloma spletne trgovine uporabljajo programe, ki omogočajo varno izvajanje transakcij, med katere spadajo PayPal, Eon, ... Da nakupovanje preko spleta tako narašča, vpliva predvsem njegova 24 urna dostopnost, ni čakanja v vrsti, nakupe pa lahko opravimo kar doma iz naslonjača.
Keywords: elektronsko poslovanje, elektronsko plačevanje, varnost, tveganje, plačilne kartice, kreditne kartice, elektronski denar, elektronski ček, elektronski podpis, požarni zid, pametna kartica, PayPal
Published: 28.06.2010; Views: 2103; Downloads: 179
.pdf Full text (1,19 MB)

8.
UVELJAVLJANJE PRAVIC PACIENTOV NA PODROČJU ČEZMEJNEGA ZDRAVSTVENEGA VARSTVA
Ana Lešnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Pravica do zdravljenja v drugi državi članici je pravica posameznika, ki omogoča zdravstveno varstvo tudi zunaj meja domače države. V diplomski nalogi sta predstavljeni dve pravici iz sistema čezmejnega zdravstvenega varstva. Kot prva je predstavljena pravica do potrebnega zdravljenja v drugi državi članici, ki jo zavarovanec lahko uveljavlja na podlagi Evropske kartice zdravstvenega zavarovanja. Omenjena kartica omogoča ljudem iz držav članic Evropske unije (EU) ter iz Islandije, Hrvaške, Lihtenštajna, Norveške in Švice lažji dostop do zdravstvenih storitev med začasnim bivanjem v tujini. Največ pozornosti je namenjeno pravici do načrtnega zdravljenja v drugi državi članici. Za uveljavljanje pravice obstajata dva vzporedna sistema, ki omogočata mobilnost pacientov med državami članicami EU. Osnovni sistem predstavlja 22. člen Uredbe št. 1408/71 o uporabi sistemov socialne varnosti za zaposlene osebe, samozaposlene in njihove družinske člane, ki se gibljejo znotraj Skupnosti, ki postavlja pogoj pridobitve predhodnega dovoljenja od nacionalnega nosilca zdravstvenega zavarovanja. Vzporedno pa Sodišče Evropske skupnosti (Sodišče ES) v svojih sodbah razlaga določbe Pogodbe o ustanovitvi evropske skupnosti in možnost prostega pretoka zdravstvenih storitev in dajatev med državami članicami neposredno na PES. V okviru načrtnega zdravljenja v drugi državi članici je prav tako mogoče zaznati povečano zanimanje ljudi za tako imenovani zdravstveni turizem. V nadaljevanju so navedene novosti, ki jih bo prinesla Uredba št. 883/04 o koordinaciji sistemov socialne varnosti in predlog Direktive o uveljavljanju pravic pacientov na področju čezmejnega zdravstvenega varstva. Ob konecu je predstavljena še trenutna zakonska ureditev čezmejnega zdravstvenega varstva v Sloveniji in postopek pridobitve dovoljenja za zdravljenje v drugi državi članici, ki se sproži na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije.
Keywords: pravice pacientov, čezmejno zdravstveno varstvo, zdravstveno zavarovanje, Evropska unija, Evropska kartica zdravstvenega zavarovanja, prost pretok storitev in dajatev
Published: 14.12.2009; Views: 3269; Downloads: 481
.pdf Full text (301,88 KB)

9.
VPELJAVA ON LINE AVTORIZACIJE BANKOMATSKIH IN POS TRANSAKCIJ V HYPO ALPE-ADRIA-BANK D.D.
Anže Šubelj, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena selitev sistema za avtoriziranje zahtevkov vnesenih preko bankomatov, oziroma POS terminalov. Pred selitvijo se je avtorizacija izvajala izključno v podjetju Bankart d.o.o. ki se je do sedaj tako pojavljal v dvojni vlogi. Do vpeljave tega projekta se je Bankart d.o.o. pojavljal v vlogi procesnega centra, kar ostaja še danes, ter v vlogi avtorizacijske hiše. Za slednjo smo morali plačevati dodatno provizijo. Poleg tega nismo mogli voditi trenutnega stanja na računih naših komitentov, saj smo informacije o prometu na bankomatih in POS terminalih dobivali šele naslednji dan, z datoteko za knjiženje. Z vpeljavo tega projekta naj bi se avtorizacije zahtevkov izdanih preko bankomatov in POS terminalov vršile v Hypo Alpe-Adria-bank d.d. Zaradi sodelovanja več strokovnjakov iz različnih področji znotraj HBS, ter zunanjih partnerjev, kot tudi zadostitvi vseh pogojev, ki so znotraj celotne grupe Hypo group Alpe Adria potrebni za vpeljavo projekta, se je celotna naloga vodila kot projekt. Ustanovila se je projektna skupina, katera je celoten projekt pripeljala do vključitve v produkcijsko okolje. Znotraj projekta so bili določeni časovni roki, finančna, kadrovska in tehnična sredstva.
Keywords: Bankomat, POS terminal, On line avtorizacija, Maestro plačilna kartica, MPLS, Projekt
Published: 07.01.2010; Views: 1837; Downloads: 90
.pdf Full text (1,24 MB)

10.
NABAVA »JUST IN TIME« Z UPORABO SISTEMA »KANBAN«
Mojca Brates, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu predstavljamo poslovno raziskavo, saj gre za proučevanje delovanja sistema JIT in kanban v podjetju in kakšen vpliv ima to na podjetje. Najprej obravnavamo zaloge, saj so nujne za neprekinjeno delovanje proizvodnih procesov in za zadovoljeno raven storitev. Ker vemo, da imajo tako proizvodna kot tudi trgovska podjetja pogosto v zalogah vložen velik del finančnih sredstev, imamo možnost s pomočjo zalog skrajšati dobavne roke, zmanjšati zastoje v proizvodnji, zmanjšati tveganja povezana z zamudami pri dobavi, tveganja povezana z netočnimi predvidevanji povpraševanja ipd. Ta rezultat lahko dosežemo z uvedbo medsebojno povezanih sistemov JIT in kanban. V diplomski nalogi smo opredelili koncept JIT procesa, povzeli bistvene razlike med klasično serijsko proizvodnjo v okviru skupinske razmejitve in JIT proizvodnjo. Velik del poglavja smo posvetili tveganju, ki je prisoten pri uporabi tako JIT kot tudi kanbana. Ugotovili smo, da ima komunikacija oz. primanjkljaj komunikacije in IT v dobavni verigi zelo velik pomen in na primeru več podjetij tudi prikazali probleme, s katerimi so se soočila nekatera večja svetovno znana podjetja. V zadnjem poglavju smo podrobneje posvetili kanbanu, sistemu preproste kontrole proizvodnje, ki temelji na principu vlečenja materialov od enega do drugega delovnega centra.
Keywords: »Just in Time« – JIT, kanban, zaloge, proizvodnja, dobavna veriga, kanban kartica
Published: 12.07.2010; Views: 2466; Downloads: 678
.pdf Full text (525,18 KB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica