| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VIZIJA GLASBENE VZGOJE V 21. STOLETJU
Patricija Jakop, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Glasbena vzgoja je v predšolski in osnovnošolski dobi otroka sestavni del vzgojno-izobraževalnega procesa. Je pomemben element pri razvoju otrokove osebnosti, saj se doživljanje glasbe dolgoročno pozitivno odraža na njegovem fizičnem in intelektualnem razvoju, kratkoročno pa predstavlja za otroka trenutno sprostitev, ga umirja, spodbuja pri delu in učenju ter mu pomaga, da lažje izraža svoja čustva. V želji po nenehnem izboljševanju vzgojno-izobraževalnega procesa v šolah nasploh, kot tudi na področju glasbenega pouka, so se v preteklosti dogajale številne spremembe, še več pa se jih nakazuje v prihodnosti. V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljen t.i. klasični šolski sistem v 90. letih prejšnjega stoletja in danes. Namen raziskave je bil ugotoviti slabosti obstoječega šolskega sistema, pomen glasbe v njem in ugotoviti, kje in kako bi lahko ta sistem še izboljšali. To nalogo so v začetku 2. tisočletja začele prevzemati nase tako imenovane šole prihodnosti, ki otroka obravnavajo individualno glede na njegov značaj. Te smernice že uspešno uvajajo Waldorfska šola, Rodovna šola in še druge. Empirični del diplomskega dela smo izvedli s pomočjo ankete med glasbenimi pedagogi, ki poučujejo glasbo na osnovnih šolah. Z analizo odgovorov smo ugotovili, da za poučevanje uporabljajo različne metodološke sisteme. Obstoječi učni načrt je prenatrpan s teoretičnimi vsebinami, premalo pa daje možnosti za neposredno doživljanje glasbe s petjem, igranjem. Sprememba učnega načrta bi naj uvedla več ustvarjanja in poustvarjanja glasbenih vsebin tako v šoli kot izven nje. Po mnenju anketiranih bi morali glasbenemu pouku nameniti več šolskih ur in glasbo zaradi še vedno nekoliko zapostavljenega pomena izenačiti z ostalimi predmeti na šolskem urniku.
Keywords: glasbena vzgoja, glasba v waldorfski šoli, glasba v šoli Marie Montessori, Eliza, Rodovna šola
Published: 18.02.2011; Views: 2111; Downloads: 246
.pdf Full text (489,09 KB)

Search done in 0.01 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica